Moze tez byc wina chujowego gazu. Ojciec przy leklerku tankowal to zawsze wiecej spalal gdzie indziej to normalnie. Cos w tym musi byc.
Moze tez byc wina chujowego gazu. Ojciec przy leklerku tankowal to zawsze wiecej spalal gdzie indziej to normalnie. Cos w tym musi byc.
W dieslu szybciej pada zawieszeni ? Kompletna bzdura. Ma to powodować większa waga samochodu tak ? A zastanowiłeś się że benzyna i diesle mają nieco inne zawieszenia ?
Zawsze są stosowane jakieś zmiany względem diesle co do zawieszenia. Uwierz mi że silnik do zawieszenia ma tyle co piernik do wiatraka ( pomijając mąkę )
TRUDNIEJ ?! Co wy tutaj do czorta piepszycie :( W tylnym napędzie kontrolujesz poślizg od początku do końca a w przednim napędzie bezwładnie suniesz się i wszystko zależy od przyczepności twoich przednich kół jeżeli jej nie będzie to cały misterny plan w pi....u
Zastanówcie się czemu w driftingu używa się tylko tylnonapędowych aut
Źródło WIKIPEDIA (błędy by translator)
Drifting jest jazda techniką, w której kierowca celowo oversteers powodując utratę przyczepności na tylnych kołach, zachowując kontrolę od wejścia do wyjścia z rogu. Samochód dryfuje gdy tylne kąt poślizgu jest większy niż pierwszej kąt poślizgu, do tego stopnia, że przednie koła często są skierowane w kierunku przeciwnym do obrotu (np. samochód skrętu w lewo, koła są skierowane prawo lub na odwrót) .
W przednio napędowcu nie ma czegoś takiego jak kontrola poślizgu można tylko robić wszystko by wyjść z poślizgu !
Jeżeli ktoś nie jeździł to niech się nie wypowiada proszę... Jedyny problem jaki widzę przy tylnym napędzie to podjazd pod wzniesienia o czym o dziwo nikt nie wspomniał, zaskakuje mnie to. Każdy biadoli że go obraca na zakrętach a pod górkę to nikt chyba nie wjeżdżał z was, może żyjecie na idealnych równinach ? Ja myślę że to dla początkującego kierowcy może być problem.
Mnie o dziwo nie obracało i nie obraca na zakrętach bez mojej inicjatywy nie jest to zupełnie trudne co więcej mogę powiedzieć że miło się pokonuje zakręt szczególnie jak widzisz kierowce obok w aucie gdy ty przemykasz obok niego z delikatnym poślizgiem... Zresztą nie wiem jakie wy tam silniki mieliście ale uwierzcie że do 2.0 to was nie nie będzie strasznie porywało...
Trzeba też pamiętać o tym że:
ASC (Automatic Stability Control), automatyczne kontrola stabilności to najstarszy ze stosowanych w BMW systemów kontroli trakcji. System ten najczęściej był stosowany w BMW E31 oraz BMW E32. Już na początku produkcji BMW E32, jeszcze w latach 80-tych można było zamówić ten system jako opcję w tych modelach. ASC występował również w E34, zazwyczaj w wersjach z mocniejszymi silnikami oraz w modelu E36 w drugiej edycji tego pojazdu. ASC występował także w późniejszych modelach tj. E46, E39 oraz E38
ASC+T (Automatic Stability Control plus Traction), automatyczna kontrola stabilności i trakcji to system który posiada takie możliwości i elementy składowe jak ASC lecz dodatkowo jeszcze posiada możliwość przyhamowania tylnych kół za pomocą hamulców tylnych. Ta dodatkowa funkcja systemu ASC+T pozwala przyhamować tylko jedno koło. Dodatkowo reakcja systemu jest szybsza. Przy próbie ruszenia na bardzo śliskiej nawierzchni gdy jedno koło wpada w poślizg a drugie ma przyczepność i samochód nie jedzie do przodu ASC+T działa jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szpera) przyhamowując jedno koło które kręci się szybciej i pozwalając mechanizmowi różnicowemu przekazać moment na drugie. System ASC+T występował w modelach BMW E31, E32, E34, E36,E39, E38.
DSC Dynamic Stability Control to najbardziej rozwinięty system kontroli trakcji w samochodach BMW. Oprócz możliwości jakie posiadają systemy ASC+T (i automatycznie ASC) posiada także czujnik położenia kierownicy oraz posiada możliwość przyhamowania wewnętrznych kół podczas jazdy po łuku gdy pojazd wpada w poślizg. DSC jest odpowiednikiem systemu ESP w innych markach.
Przy wszystkich systemach kontroli stabilności/trakcji musimy pamiętać o identycznej średnicy kół z tyłu lub z przodu, gdyż nawet niewielka różnica może powodować problemy.
No to chyba nie w tych autach, o których była mowa. Niemcy dali dupy i zapakowali taką samą zawiechę tu i tu. Do diesli nie stosuje się aluminium, jest po prostu za słabe. Jak dodasz do tego identyczną budowę to masz odpowiedź. I tak, właśnie tak - diesle w tych autach mają gorzej z zawieszeniem.
Aha, i nie większa waga samochodu tylko dużo większa waga przodu auta (w tych dieslach ponad sto kilo o ile mi wiadomo). Proporcje zaburzone, auto siada. Nawet octavie 1.9 niejednokrotnie widywałem siadnięte jak japierdole, a nie jestem pewny czy tam montowali aluminium.
Pfff... A co ma wysokość przodu do aluminiowego zawieszenia... O zgrozo. Kwestia sprężyn. Już ostatnio mówiliśmy o tym zawieszeniu, to nie jest aluminium po piwie z puszki. Kwestia tego jakie masz koła, jak jeździsz po naszych drogach. To zawieszenie jest dobre tylko ludzie nadmuchali jakiś dziwny mit o tym jak to się sypie po miesiącu jazdy.
Zresztą jego naprawy nie sa tak drogie jak kiedyś. Trzeba pamiętać też że nie ma takiej sytuacji że wymieniamy wszystkie wahacza na raz, stabilizatory itd itp.
Średnio taki serwis zawieszenia ogranicza się do 2/3 wahaczy i jakiś dodatków przy czym auto nie jeździ omijając szczególnie nierówności raczej dostaje po dupie. Koszt serwisu nie duży bo porównywalnym z tym co byś za tą cenę zrobił w zwykłym zawieszeniu a komfort i wygoda jest o wiele wyższa.
tak, ale napisałem to jako potwierdzenie roli ciężaru diesla w siadaniu zawiechy. Ot, taka dygresja.
Wiadomo, że tragedii nie ma z tym zawieszeniem ,ale do wytrzymałych też nie należy. Kupując te auta trzeba się liczyć z jego wymianą, a jednak jak wydajesz 10 tysi na auto i nagle musi jedna lub dwie dzięsiate tej kwoty wybulić na same zawieszenie to przestaje być tak miło.
Właśnie miałem na myśli to po części. Wpadasz w niespodziewany poślizg, dajesz w pizdę i gdzieś tam może przyczepność złapie.
Wyprowadzić auto z napędem na tył jest trudniej dla mniej zaawansowanych użytkowników - to miałem na myśli. Ty tu nie pierdol o zawodowcach.
A przytaczanie systemu kontroli trakcji BMW nie wiem na ki chuj, tylny napęd to nie tylko BMW.
Wpadasz przypadkowo w poślizg autem z tylnym napędem, co robisz?
kurde tak się zastanawiam nad jakimś nowym dieselkiem i chodzą mi po głowie albo A4 1.9 tdi albo leonik 1.9. Bardziej ciągnie mnie do audi, ale to zawieszenie mnie odstrasza jednak przez co skłonny jestem ku leonowi. Jakie moce w tych silnikach są mniej awaryjne? Wersja 90KM w tdi to wiadomo, że prawie niezniszczalna, ale akurat moje 105KM mnie już nudzi i chciałbym ciutkę więcej. 110 - 150 w tym przedziale.
No i co sądzicie o takich felgach (czarne ze srebrnym) w srebrnym aucie? Ja mam zcarne ale kusi mnie żeby też taką srebrną wstawkę zrobić:
http://img244.imageshack.us/img244/8...6822mf2fp1.jpg
http://www.alusy.pl/CMS/Data/Produkt...lu/n_535_d.jpg
A i pytanie też: lakier mat w polsce jest zakazany czy nie?
Hax, lakier nie jest zakazany, co Ci przyszło do głowy. Ja felgi do srebrnego dałbym w jakiś oryginalny kolor, albo rotor polerowany, a rant w kolor, też fajnie wygląda.
e no tak to ja tam nie chcę :P wolę już czarny i zrobić srebrny rant. One są czarny mat to i tak już same w sobie ciekawe są w srebrnym aucie :D
Teraz kwestia odświeżenia bębnów bo jest rdzawy nalot. Czarny mat na bębny czy czerwony? Tak żeby nie było wiochy, ale tez żeby się nie zlewało za bardzo.
@btw
http://www.youtube.com/watch?v=A9PyiavYuqA
wooow skąd takie siedzenia mógł wyczarować? To nie są fabryczne :D
Te fotele to jakieś chyba obszywane.
Co to bębnów, lepiej oczyścić i zostawić, a jak chcesz na siłę malować, to ewentualnie na czarno, tylko nie zapomnij zdjąć bębna i pomalować farbą na odpowiednią temp, bo troche temp się wytwarza przy hamowaniu.
takie coś fajne:
http://www.tenzoracingsports.pl/galeria.php?marka=30#
Nie wiem, musiałbyś do tapicera się przejść.
No tak ale 2/10 to dużo ? To jest to co dokładać trzeba do każdego auta nie ważne czy za 5 czy 10 czy 15 tyś. Kupujesz samochód i musisz mieć kwotę na ewentualne wymiany stałych elementów rozrząd, oleje itd itp...
To zawieszenie w komplecie z wszystkimi wahaczami kosztuje ok 2 tysięcy na zamiennikach jakieś 5 na konkretnych częściach W KOMPLECIE !
A nie ma takiej sytuacji że wywalasz wszystko całe zawieszenie od podstaw robisz na nowych częściach, chyba że masz takiego pecha że trafisz na samochód który naprawdę nie wiem jak był jeżdżony... Szybki serwis 2/3 wahacze tak jak mówiłem, łączniki stabilizatorów i jeszcze jakiś dodatek dojdzie pewnie to daje rady upchać w 1000 / 1500 zł, masz spokój na 60 000 km. Chyba że masz 17' a studzienki lubisz odwiedzać i dziurami nie gardzisz to się skraca. Ale jak jest z zawieszeniem w gównie za 5000 zł. W głupim golfie trzeba amortyzatory wymieniać gorsze to i co rok bo do dupy są jakościowo, 1000 zł to taki serwis zawieszenie przeciętnego nie tego "ameliniowego" "bardzo drogiego"
Pytanie czy ktoś widział jak ono pracuje. Pora pojeździć samochodami i na własnym tyłku przekonać się jak wszystko wygląda zza kółka...
110/ 90 km to ten sam diesel !!!Cytuj:
kurde tak się zastanawiam nad jakimś nowym dieselkiem i chodzą mi po głowie albo A4 1.9 tdi albo leonik 1.9. Bardziej ciągnie mnie do audi, ale to zawieszenie mnie odstrasza jednak przez co skłonny jestem ku leonowi. Jakie moce w tych silnikach są mniej awaryjne? Wersja 90KM w tdi to wiadomo, że prawie niezniszczalna, ale akurat moje 105KM mnie już nudzi i chciałbym ciutkę więcej. 110 - 150 w tym przedziale.
Różnice - wtryski. W wersjach 101 można było spotkać wtrysk z wersji 130km.
Leon a A4 to dwa inne samochody, oba fajnie się prowadzą ale wygoda w A4 odbiega mocno od Leona, Leon to dalej mały brzdąc. A4 inaczej się zachowuje w jeździe o wiele lepiej. Fajne autka ale tego nie dojechanego diesle trzeba moment poszukać pytanie o które leony i A4 Ci chodzi starsze czy nowsze ?
Pany, mam radio pioneer deh 4700mp i nie działa mi aux... Chciałem podlłączyć wzmacniacz i lipa, czytałem gdzieś, że jest ukrytne menu, pomoże mi ktoś poszukać jak to włączyć?
Ja mam właśnie Leona 1,9 tdi 90km i już się zastanawiam czy by nie zrobić chipa. Czasem jak mam ochotę pojeździć trochę agresywniej, to pomimo redukcji do 4 przy tych 90km/h i wciśnięciu gazu prawie na maxa, czuje niedosyt. Nie wyprzedza tak, jakbym chcial. Ale za to zajebiście mi się go prowadzi. Jeździłem już Skodą Octavią I, Oplem Astrą III, Hondą fr-v, roverem 200 i wg mnie nic nie trzyma się tak dobrze drogi jak właśnie leon, pokonywanie zakrętów to czysta przyjemność.
chip to dobry pomysł, te 90KM to absolutne minimum i nie sprawdza się najlepiej przy wyprzedzaniu i dynamicznej jeździe.
No tylko troche boje sie chipowac bo sprzeglo nie bylo wymieniane od nowosci (195kkm) i tata mowi ze jak zchipuje to zaraz sprzeglo pojdzie do wymiany, a sprzeglo i jego wymiana chyba taka tania nie jest
No ta samochod to musi miec 150 miniumum zeby jezdzil
@down a to sry :D.
Po prostu smieszy mnie cos takiego ze ktos ledwo zda prawko i juz chcialby miec 200 koni bo 90 to nie jedzie. I potem sie dziwia ze na drogach tyle ginie. Albo jedzie taki mistrz kierownicy da w pizdeczke i ostro hamuje bo czerwone swiatlo (a widzial duzo wczesniej ze jest czerwone). I zdziwiony ze mu pali dyszke po miescie. Ja np nie mam czegos takiego widze czerwone to dojezdzam na biegu. Cos ze mna nie tak? Moze mam umysl dziadka?
No nie jest tania, tato trochę dramatyzuję. Takie rzeczy robiłem w wielu VAGACH z przebiegiem dużo ponad 200 i dalej chodzą na tym samym sprzęgle, dla świętego spokoju można wrzucić 115km auto o wiele żwawsze a sprzęgłu na 100% nic się nie stanie.
#UP
Benzynowy, popłynąłeś koleszko my tu o dieslach teraz :)
Ja jeździłem a4 1.8 swego czasu od dziadka. On go kupił w salonie i na prawdę używał co niedzielę o czym świadczy przebieg 60tys w 2007 roku (rok produkcji 98) :D Przy 130 tak bujało autem bo strasznie miękkie a4 jest. Nie podoba mi się to.
Audi A4 i Leon też z tej serii (98 - 00 rok)
Jeszcze też mnie tak ciekawi trochę Vectra C ale o tym nie mam zielonego pojęcia. Warto o nim myśleć?
haxigi przeciez pisales, ze Ty jezdzisz wolno i ekonomicznie, a tutaj chcesz wieksza moc!!!!!
to bedzie tez wieksze spalanie!!!!
nie rob tego!!!!
:)
ja gdybym mial 12 tysiecy to kupilbym sobie mercedesa w202
do tej kwoty mysle bez problemu cos wyrwiesz, sam sie zastanawialem czy takiego sobie nie kupic
bardzo ladne samochody
Pany, ktoś coś wie o tym aucie? http://otomoto.pl/C27544563.html?output=web
Auta niestety nie kupię, bo i nie mam za co. Jakoś tydzień temu je znalazłem, a kolega mówił, że szuka jakiejś E36 w tds'ie, ale zaproponowałem mu taką, teraz szkoda by było, żeby jechał na drugi koniec Polski na marne.
Gdybym miał możliwośc, chyba bym poważnie się zastanowił nad zakupem.
Wyglada ladnie, jesli zdjecia robil u siebie to pewnie nie oszczedzal na tej beemce. M-pakiet robi swoje, ale lampy do wymiany bo sa brzydkie xd jesli stan techniczny utrzymany tak jak wizualny to warto. jak bedziesz ogladal to sprawdz lpg bo to roznie moze byc;)
witam szukalem ale nieznalazlem takiego dzialu aby zapytac wiec zapytam tutaj
zna sie ktos na wkretarkach udarowych takich 150-160 Nm makita ,dewalt ?
łomatko to bmw jest okropne. Co to za biedne brewki na lampach i ten spojler jak z kosmosu...
zastanawiam sie nad wyborem samochodu, to bedzie moj pierwszy-do 15tys. Nie chce gazu, spalanie jakos mocno wazne nie jest, aby nie przekraczalo 12 litrow. Interesuje mnie glowie sportowa sylwetka samochodu bezawaryjnosc oraz sensowna moc, w okolicach 140 km. Auto ma posluzyc conajmniej kilka lat. Odladaja golfy i civic'i .... nie podobaja mi sie. Preferowane jakies japonskie coupe ale niekoniecznie, rozwaze kazda propozycje- co torgi doradza? :)
Lexus IS200, chyba najlepszy balans pomiędzy mocnym silnikiem (2.0 150KM), funkcjonalnością ,niezawodnością i wyglądem.
za hajs matki tankuj? :D
wspomniany seat leon, mazda 3 o ile doplacisz, audi a3, nowsze prelude? celica, o bmw pogadaj z twardym czy cos w tej cenie godnego polecenia znajdziesz
140km najmniej, za rok zakatowany i "sprzedam jako prawie nowka, silnik pierwsza klasa, nic nie stuka"
Mi się zawsze marzył Opel Astra II Bertone 2.0 Turbo. Popatrz sobie może akurat Ci się spodoba. :)
Honda prelude jest fajnym samochodem, ale te swiatla to dla mnie to porazka, kwestia gustu. Lexus niestety wykracza poza moj budzet. Leon mi sie nie podoba, mazda 3 tez za droga. O audi a3 pomysle, bardziej interesuje mnie celica-VI gen, czy za te pieniadze dostane wersje GT w dobrym stanie? Moze ktos posiada celice i moze powiedziec jak z awaryjnoscia i komfortem jazdy.
Peugeot 406 coupe?
BMW e46 za 15k by wyrwał, ale gdzieś 98-99r. silnik, no to już trzeba się kierować stanem, ale możliwe że 1.8 albo wyżej.
Czy w kwocie do ~5000zł, mazda 323f jest dobrą opcją?