Jako że centralny nie działa w drzwiach kierowcy i są one chyba najczęściej otwierane na początek zbadał bym przewody czy są całe..
Jako że centralny nie działa w drzwiach kierowcy i są one chyba najczęściej otwierane na początek zbadał bym przewody czy są całe..
Ok, to rozkręcę drzwi i zobaczę czy wszystko jest połączone i poszukam tej kostki, a jak nie to do elektryka podskoczę.
Btw wykręciłem krańcówkę od pasażera i wsadziłem w miejsce kierowcy, bo myślałem że ta od kierowcy jest rozwalona. CHodzi o to, że wieczorem jak otwieram drzwi to nie zapala się światełko, mimo że jest sprawne, a jak pasażer otwiera drzwi to się zapala. Poza tym jak mam włączone światła i otwarte drzwi bez kluczyka w stacyjce powinno piszczeć przypomnienie o światłach, a tak nie robi. Tak samo nie świeci się kontrolka o otwarych drzwiach kierowcy. Czy to może być to MFU do wymiany ?
@poza tym byłem w skarbówce opłacić auto i się wycwanili bo pytali mnie o kwotę i sprawdzali przy mnie w książce. Na szczęście babka była spoko i mi tam mówiła co mam dopisać i o ile podwyższyć cenę, żeby było ok. W przeciwnym razie musiałbym okazać im za jakiś czas rachunki za naprawy na sporą sumę, których nie muszę robić :D
Dobrze Panie obeznany.. Jest tylko jedno ale, z tego co czytam jego posty to on za bardzo w mechanice nie jest obeznany bo po 1 nie siedział by na TORG'u zeby wypytywać gości o naprawę samochodu i wyszukał by coś sam na forum marki Rover.. Po drugie jak myślisz czy kupując auto od razu zakupił kabel OBD2? Założę się że na chwile obecną nawet pewnie nie wie gdzie takowe złącze diagnostyczne się znajduje.. Więc może będzie lepiej jak sobie powoli sam poszuka, rozbierze drzwi na spokojnie sprawdzi czy mu prąd wszędzie dochodzi itp?
@Hax
Z tego co czytałem to mógł wypaść jakiś jakiś aluminiowy bolec w siłowniku centralnego zamka najlepiej to przyłożyć ucho do drzwi i posłuchać czy przy zamykaniu siłownik działa. Czasem podobno jest tak żę prąd dociera słuchać jak działa siłownik ale rygiel nie rusza więc trzeba rozebrać.
Ty mnie nie doceniasz chyba. Te same pytania zadałem tutaj:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=720603#720603
i wiem co to za kabel i wiem gdzie po podłączyć, ale nie mam laptopa także z góry jestem na straconej pozycji ;p
Wydaje mi się, że może to być MFU, ale rozkręcę drzwi jeszcze i posprawdzam czy wszystkie kabelki są dociśnięte, niezaśniedziałe itd. Wycieraczka tylna mi też nie działa, podczas testu MFU jest tak jak opisałem w ostatnim poście na forum.roverki
to nie chodzi o to, czy masz isc na kurs
po prostu bez odpowiedniej wiedzy nic nie zrobisz
i prosze nie porownuj skrecania roweru do naprawy czegos w samochodzie
w zasadzie jedyne co mozesz zrobic to jak juz napisali wyzej, odkrec zaslone od drzwi i popatrz na kable, mozliwe, ze cos sie przetarlo
jaka kupiles wersje tego roverka?
taka niby skóra, która wygląda zajebiscie jak za ta cene, czy zwykly welur?
klima, szyberdach?
420 SDi 105 KM, manual, wspomaganie, centralny z pilotem, immobiliser, szyberdach, hak, el lusterka, halogeny bez klimy, dwa kluczyki.
No więcej niż tam rozkręcenie i posprawdzanie kabelków, ew poprzemienianie elementów tak jak to robiłem z krańcówką i okazało się, że działa to wiadomo że nie będę robić, jestem hardkorem ale nie wariatem :D
No wiec Hax zwracam honor ;d
@Pavel321
I co nawet jak sobie by obadał tą sieć Can to właśnie to co napisałeś:dCytuj:
Zresztą co on może posprawdzać jak będzie tam miał 10 skręconych przewodów i nie będzie wiedział za co się złapać ?
Nie wiem czy był tu poruszany ten temat, a więc co sądzicie o stickersach na samochodzie? Nie chodzi mi o oklejanie całej maski, ale np. lusterek, konsoli, ogólnie mniejszych elementów. Nie odpada to po jakimś czasie? Przetrzymają zimę?
Jak myślicie, czy opłaca się kupić takie auto:
opel astra 2, rocznik z końca 1998r. 1.8 116km hatchback
pełne wyposażenie oprócz klimy
sprowadzony z Holandii
oglądałem ze znajomym, trochę się znającym, to mówił ze całkiem dobry stan techniczny
głównie jeżdzony byłby do pracy przez matkę i ojca, ja też bym sobie nieco pośmigał.
cena 8000zł + 250zł~~ za rejestrację, do tego zamontowalibyśmy chyba od razu gaz sekwencję (ok. 2100zł), więc razem wychodzi 10500~~
jaki przebieg?
cena wysoka, na pewno zejdzie do 7,5k
czyli ile oni maja do tej pracy? bo chcecie gaz, a chyba za malo km bedziecie robic zeby to bylo oplacalne, ale napisz
moim zdaniem prioryetem jest zdrowa blacha, popatrz dokladnie czy nie ma ognisk korozji
pożycz, kup miernik lakieru i przelec, mozliwe, ze powypadkowy
przebieg coś koło 160 000.
cena była właśnie 8500, ale typ spuścił 500zł, bo już trochę opony zużyte. Mówił że mógłby też dać dobre opony (trochę używane), ale wtedy dalej byłoby 8500. Teraz lato idzie, to myślę, że i trochę na zużytych można pojeździć, ew. niedługo kupić nowe za 800~~zł - ale to raczej dopiero na jesień / zimę.
Do pracy mają mniej więcej po 10km, ale to raczej będzie auto na lata (jak się nie spierdoli), więc instalacja po jakimś czasie powinna się luzem zwrócić. W dodatku teraz idą wakacje i mieliśmy jechać gdzieś w trasę (ze 400km w jedną stronę).
ze znajomym jak oglądaliśmy, to blachy zdrowe. malowane chyba tylko jedno lusterko. w bagażniku pod kołem nie ma żadnych śladów. szyby też oryginalne.
a i jest 5-drzwiowa
gosc ma jakies rachunki za naprawy?- jakie
srednio 450km na miesiac bedziecie robic, nie wiem ile to ci ma spalac na benzynie, w miescie pewnie kolo 9l
Koszt przejechania 100km na benzynie:
44.10 PLN
Koszt przejechania 100km na gazie:
29.70 PLN
Oszczędność na 100 km:
14.40 PLN
Zwrot kosztów instalacji LPG po przejechaniu:
15278 km
co nastąpi za:
2 lata 9 miesięcy 28 dni
czy sie oplaca?- wątpie,
zebyscie robili 1500km/miech to by sie oplacalo
gaz to nie tylko tansza jazda, to tez wieksza odpowiedzialnosc przy eksploatacji, no i zaleznie od tego w jakim stanie jest silnik, to troche bardziej sie go zuzywa
tak w ogole przebieg naprawde malo prawdopodobny, masz jakies fotki wnetrza?
co do stanu, to podpicowany samochod, tej klasy nawet przy 300k km bedzie "dobry stan techniczny" jezeli np byl sporo uzywany w trasie, osoba dbala (...)
jak cos to powiedz, ze za 8tys bierzesz + te dobre opony
na pewno sie zgodzi, nie jest tak latwo tak naprawde sprzedac samochod....
w ogóle pokazywał, że ma całą książkę serwisową (ja się na niej nie znam, znajomy też nie bardzo)
ogólnie wygląda na zadbaną
https://i.imgur.com/RNk3P.jpg
https://i.imgur.com/YLKNY.jpg
powiem Ci tak
po 160 tys przebiegu to autko w środku powinno być jak nowiutkie, szczególnie po lekkim dopieszczeniu
czy przednie fotele po bokach są lekko obtarte? straciły swój dawny koloryt?
jeżeli tak, bo nie widać dobrze na zdjęciu to autko ma dobre 250 tys przebiegu
mieszki zawsze mozna nowe zalozyc, a z fotelami jest roznie
kierownice mozna wymienic, ale komu sie chce, tutaj chyba widac ze jest lekko zuzyta
ksiazka od poczatku do konca w aso?
raczej nie, dla mnie wyglądały elegancko
tego to nie wiem.Cytuj:
ksiazka od poczatku do konca w aso?
ale gość mówił, że dopiero sprowadzona z Holandii (typ ma mały komis), w Polsce nikt nie jeździł. Jak sprowadzał, to miała ważny holenderski przegląd, a tam to nawet za małe duperele samochód może go nie przejść.
przeglady w 30% robi sie za przyslowiową flache, i to wszedzie, po znajomosci po prostu
rozumiem, ze Ty bylbys 2 wlascicielem?
Moje zdanie na ten temat:
samochod nawet jak by byl warty zakupu to ja jednak polecilbym kupno za taka sama cene, albo nawet tanszej furki z instalacja lpg.
tzn 2 właścicielem w kraju, czy chodzi o współwłaściciela?
samochód byłby zarejestrowany na ojca. w kraju byłby chyba 2. właścicielem (jeśli typ z komisu się liczy). w polsce jeszcze nie był rejestrowany.
na allegro patrzę, że trochę wyższe ceny (ale to też jest klima w niektórych) @edit: nawet we wszystkich XD
http://moto.allegro.pl/listing.php/s...C5%BC%C2%A0%3E
Na co patrzeć kupując radio i antenę CB?
na moje auto może mieć taki przebieg bo: kierownica nie jest wytarta, mieszek (czy jak to się nazywa) od biegów też cały, chyba że kierownica na nowo obita i ten mieszek wymieniony, wtedy jest przekręcony. Btw - ja do handlarzy nie mam zaufania, a książeczkę to można sobie samemu kupić i zamówić pieczątki i podbijać.
http://otomoto.pl/opel-astra-elegance-C23952517.html
obczajcie zdjecia, szczegolnie kiery i drazku
autko oczywiscie 150 tys przebiegu
POLSKA :)
Taki kraj :P Mojego ojca szef w vectrze b cofał licznik z ponad 400k na 250k i wstawił do komisu. Ojciec przejeżdżał parę dni później obok komisu i zajechał do niego zobaczyć ten oto samochód, na liczniku ujrzał piękne 110k. Jak powiedział sprzedawcy że dla niego ten samochód ma co najmniej 250k przebiegu to ujrzał wielkie osłupienie sprzedawcy i teksty typu żeby pan już jechał bo mam umówionego klienta.
ale wymiana oleju była w prawdziwym salonie napraw:
http://www.qype.com/place/1518812-KF...o-Saal-Hamburg
Także bardzo konkretne cofanie, albo kartka przełożona z innego auta :)
@Btw - jazda latem na zimowych oponach, które nie nadają się już na najbliższy sezon zimowy (za niski bieżnik na zimę) spowodują znaczące zwiększenie spalania latem ? Ofc nie wchodze w zakręty na pełnym gazie i nie ścigam się na krajówkach z innymi kierowcami :D
a ile Ci tego bieżnika zostało? bo jak 1.6mm to przy pierwszej kontroli ci wezma dowod
jak ze 3mm to , ogolnie oplaca sie do konca zedrzec i nowe kupic za sezon letni. bo 3mm to za malo na zimowki, bo juz bedzie niebezpiecznie
kolejna sprawa, z jakimi predkosciami jezdzisz?- jak przekraczasz o okolo 20-40 niz mowi kodeks, to radze kupic nowe letnie, bo duzo wydluza sie droga hamowania w takich zdartych zimowkach przy +20 stopniach...
spalanie nie zrosnie znacznie, jak napisalem wyzej , oplaca sie teoretycznie jezeli chodzi o same koszta wykatowac je do konca
Tak po mieście i na krótkie trasy jeździj na nich, ale jak wybierasz się gdzieś dalej drogami typu ekspresowa albo autostrada, to możesz w dość szybkim czasie je zetrzeć (opona się nagrzeje i stanie się jeszcze bardziej miękka)
http://poradnik.pkt.pl/motoryzacja/jakie-cb-radio-kupic
i
http://www.cb-forum.pl/
Ja mam radio Unidena i Presidenta anteny 1.7 i 2.3m ale spokojnie wystarczy 1.5-1.7 m
Wiele tez zalezy czy bedziesz korzystal w miescie czy w trasach bo wazne jest jaki potrzebujesz zasieg
Ogolnie poczytaj cb-forum tam jest rzeka informacji
Da się dokupić magnes do anteny? Szukałem i nic nie mogę znaleźć. Jest to chyba Sirio ML-145
Wydaje mi sie ze z tej samej firmy powinna pasowac. I pamietaj ze trzeba zestroic
@edit ale lepiej spytaj sie w jakims sklepie.
Używa ktoś z was oleju Valvoline MAx Life 10w40 ? Czytałem że podobno jakoś chroni silnik i sprawia że lepiej pracuje. Teraz mam Castrola jakiegoś i chce teg valvoline zalać, ale nie za bardzo wiem co zrobić ze starym olejem po spuszczeniu. Gdzie to się utylizuje/wylewa itd ?
wylewac nie mozna\, jak w ogole by cie ktos podpierdolil to bys ladnie mial...
popytaj w sklepie motoryzacyjnym czy nie wezma, jak nie to do mechanika, czasem za browara przyjmuja
ja bym zostal przy CM
to ze chroni silnik i w ogole to chwyty marketingowe, a ile w tym prawdy, kazdy i tak bedzie probowal przyciagnac klienta
jak wszystko dziala na obecnym, to po co zmieniac?
Valvoline jest o wiele lepszy od castrola, silnik chodzi zdecydowanie ciszej. Pamiętaj także o filtrze.
Są (podobno...) punkty, w których się olej oddaje.
A tak w ogóle to często można się spotkać z takim czymś, że kupujesz olej (w jakimś przywarsztatowym sklepie) - wymiana gratis.
@Lolek
To po co zmieniać opony, przecież da się na łysych jeździć...
nie chce Cie tu teraz obrazac, ale nie wiem czy sie zrozumielismy wiec nie bede
piszac
mialem na mysli, ze po co wymieniac olej na inną markę, a nie ogólnie po co wymieniać olej. Chociaż tutaj też nie trzeba sie tak naprawde trzymac sztywno zalecen producentaCytuj:
jak wszystko dziala na obecnym, to po co zmieniac?
tak w ogole, to co, castrol zly?- byl tu temat poruszany
prawda jest taka, ze oleje np polsyntetyczne w 90% sa takie same, pan arti chyba wie lepiej, razem z madroscia, ze trzeba wymienic tez filtr, no no
To ja mam dla was pytanie ;d Posiadam w BMW skrzynie biegów 5hp30 w której ponoć nie powinno się zmieniać oleju bo jest niby dożywotni i jest plakietka na skrzyni, ale niektórzy mówią żeby wymianiać ;d Co zrobić ?
co 5 lat niezaleznie od zalecen dobrze jest wymienic.
w wielu samochodach jest dozywotnia, ale i tak ludzie wymieniaja, na pewno taka skrzynia dluzej popracuje wtedy
albo tak
jak bd nim jezdzil to wymieniaj
jak bedzie na sell niedlugo to nie ;d
no tak, tu jest duza roznica zdan
ciekawi mnie ile do tej beemki wejdzie tego oleju i czy trzeba kupowac specjalny
jak ktos zrobi to po taniosci to na pewno nie zaszkodzi, ale tez nie bedzie nie wiadomo jakich efektow
Podobno specjalny trzeba tak piszą na forach, a co do wymiany to tak jak pisze twardy przy naprawie lub regeneracji. Właśnie się temu zastanawiam bo niektórzy wymienili sobie tak profilaktycznie i tym samym zajechali skrzynie... Choć sam nie wiem czemu
hehe moze ona nie ma 130k hehe
Trzeba brać namiar, opel ma słabe plastiki.
na bank nie ma, u mnie sąsiad sprowadza rozbite auta, naprawia je i sprzedaje za kosmiczne pieniądze.
Np przywiózł niedawno audi a4 96 rok, w rozbity przód miało (maska i zderzak do wymiany), ogólnie rysy na boku tak jakby na bahnie jakieś otarcie miał o tę osłonkę. Do zarejestrowania ofc. Przebieg 160tys. km, ale wytarte wszystko w środku i jak się pytałem o cenę to mówi, że jak kupuje to 8300, a jak się pytam to 9000. Potem poszedłem jak go nie było do znajomego w którym to auto odstawia do komisu i mówi, że 6k zł i mogę je wziąć, ale miał wcześniej nakulane 312tys km.
Teraz też widzę, że leona jakiegoś ładnego ma z zewnątrz, ale w środku wszystko takie przetarte, ale przebieg będzie miał zapewne 150 tys km... :P
Oleju w skrzyni (manualnej) się nie wymienia, ewentualnie jak są ubytki to się dolewa i co najważniejsze na taki jak zaleca producent.
W jakim miejscu najlepiej przyczepić antenę CB na magnes?