Mexeminor napisał
PS. zawiechę podałem specjalnie w przypadku diesle, gdyż tam szybciej pada. Nie zmienia to faktu, że benzyna też oczywiście cierpi na taką przypadłość.
W dieslu szybciej pada zawieszeni ? Kompletna bzdura. Ma to powodować większa waga samochodu tak ? A zastanowiłeś się że benzyna i diesle mają nieco inne zawieszenia ?
Zawsze są stosowane jakieś zmiany względem diesle co do zawieszenia. Uwierz mi że silnik do zawieszenia ma tyle co piernik do wiatraka ( pomijając mąkę )
DJ Yoody napisał
Jedynie zasadniczą różnicą jest to, że auto z napędem na tył jest zdecydowanie trudniej wyprowadzić z poślizgu.
TRUDNIEJ ?! Co wy tutaj do czorta piepszycie :( W tylnym napędzie kontrolujesz poślizg od początku do końca a w przednim napędzie bezwładnie suniesz się i wszystko zależy od przyczepności twoich przednich kół jeżeli jej nie będzie to cały misterny plan w pi....u
Zastanówcie się czemu w driftingu używa się tylko tylnonapędowych aut
Źródło WIKIPEDIA (błędy by translator)
Drifting jest jazda techniką, w której kierowca celowo oversteers powodując utratę przyczepności na tylnych kołach, zachowując kontrolę od wejścia do wyjścia z rogu. Samochód dryfuje gdy tylne kąt poślizgu jest większy niż pierwszej kąt poślizgu, do tego stopnia, że przednie koła często są skierowane w kierunku przeciwnym do obrotu (np. samochód skrętu w lewo, koła są skierowane prawo lub na odwrót) .
W przednio napędowcu nie ma czegoś takiego jak kontrola poślizgu można tylko robić wszystko by wyjść z poślizgu !
Jeżeli ktoś nie jeździł to niech się nie wypowiada proszę... Jedyny problem jaki widzę przy tylnym napędzie to podjazd pod wzniesienia o czym o dziwo nikt nie wspomniał, zaskakuje mnie to. Każdy biadoli że go obraca na zakrętach a pod górkę to nikt chyba nie wjeżdżał z was, może żyjecie na idealnych równinach ? Ja myślę że to dla początkującego kierowcy może być problem.
Mnie o dziwo nie obracało i nie obraca na zakrętach bez mojej inicjatywy nie jest to zupełnie trudne co więcej mogę powiedzieć że miło się pokonuje zakręt szczególnie jak widzisz kierowce obok w aucie gdy ty przemykasz obok niego z delikatnym poślizgiem... Zresztą nie wiem jakie wy tam silniki mieliście ale uwierzcie że do 2.0 to was nie nie będzie strasznie porywało...
Trzeba też pamiętać o tym że:
ASC (Automatic Stability Control), automatyczne kontrola stabilności to najstarszy ze stosowanych w BMW systemów kontroli trakcji. System ten najczęściej był stosowany w BMW E31 oraz BMW E32. Już na początku produkcji BMW E32, jeszcze w latach 80-tych można było zamówić ten system jako opcję w tych modelach. ASC występował również w E34, zazwyczaj w wersjach z mocniejszymi silnikami oraz w modelu E36 w drugiej edycji tego pojazdu. ASC występował także w późniejszych modelach tj. E46, E39 oraz E38
ASC+T (Automatic Stability Control plus Traction), automatyczna kontrola stabilności i trakcji to system który posiada takie możliwości i elementy składowe jak ASC lecz dodatkowo jeszcze posiada możliwość przyhamowania tylnych kół za pomocą hamulców tylnych. Ta dodatkowa funkcja systemu ASC+T pozwala przyhamować tylko jedno koło. Dodatkowo reakcja systemu jest szybsza. Przy próbie ruszenia na bardzo śliskiej nawierzchni gdy jedno koło wpada w poślizg a drugie ma przyczepność i samochód nie jedzie do przodu ASC+T działa jak mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu (tzw. szpera) przyhamowując jedno koło które kręci się szybciej i pozwalając mechanizmowi różnicowemu przekazać moment na drugie. System ASC+T występował w modelach BMW E31, E32, E34, E36,E39, E38.
DSC Dynamic Stability Control to najbardziej rozwinięty system kontroli trakcji w samochodach BMW. Oprócz możliwości jakie posiadają systemy ASC+T (i automatycznie ASC) posiada także czujnik położenia kierownicy oraz posiada możliwość przyhamowania wewnętrznych kół podczas jazdy po łuku gdy pojazd wpada w poślizg. DSC jest odpowiednikiem systemu ESP w innych markach.
Przy wszystkich systemach kontroli stabilności/trakcji musimy pamiętać o identycznej średnicy kół z tyłu lub z przodu, gdyż nawet niewielka różnica może powodować problemy.
Zakładki