Mexeminor napisał
tak, ale napisałem to jako potwierdzenie roli ciężaru diesla w siadaniu zawiechy. Ot, taka dygresja.
Wiadomo, że tragedii nie ma z tym zawieszeniem ,ale do wytrzymałych też nie należy. Kupując te auta trzeba się liczyć z jego wymianą, a jednak jak wydajesz 10 tysi na auto i nagle musi jedna lub dwie dzięsiate tej kwoty wybulić na same zawieszenie to przestaje być tak miło.
No tak ale 2/10 to dużo ? To jest to co dokładać trzeba do każdego auta nie ważne czy za 5 czy 10 czy 15 tyś. Kupujesz samochód i musisz mieć kwotę na ewentualne wymiany stałych elementów rozrząd, oleje itd itp...
To zawieszenie w komplecie z wszystkimi wahaczami kosztuje ok 2 tysięcy na zamiennikach jakieś 5 na konkretnych częściach W KOMPLECIE !
A nie ma takiej sytuacji że wywalasz wszystko całe zawieszenie od podstaw robisz na nowych częściach, chyba że masz takiego pecha że trafisz na samochód który naprawdę nie wiem jak był jeżdżony... Szybki serwis 2/3 wahacze tak jak mówiłem, łączniki stabilizatorów i jeszcze jakiś dodatek dojdzie pewnie to daje rady upchać w 1000 / 1500 zł, masz spokój na 60 000 km. Chyba że masz 17' a studzienki lubisz odwiedzać i dziurami nie gardzisz to się skraca. Ale jak jest z zawieszeniem w gównie za 5000 zł. W głupim golfie trzeba amortyzatory wymieniać gorsze to i co rok bo do dupy są jakościowo, 1000 zł to taki serwis zawieszenie przeciętnego nie tego "ameliniowego" "bardzo drogiego"
Pytanie czy ktoś widział jak ono pracuje. Pora pojeździć samochodami i na własnym tyłku przekonać się jak wszystko wygląda zza kółka...
kurde tak się zastanawiam nad jakimś nowym dieselkiem i chodzą mi po głowie albo A4 1.9 tdi albo leonik 1.9. Bardziej ciągnie mnie do audi, ale to zawieszenie mnie odstrasza jednak przez co skłonny jestem ku leonowi. Jakie moce w tych silnikach są mniej awaryjne? Wersja 90KM w tdi to wiadomo, że prawie niezniszczalna, ale akurat moje 105KM mnie już nudzi i chciałbym ciutkę więcej. 110 - 150 w tym przedziale.
110/ 90 km to ten sam diesel !!!
Różnice - wtryski. W wersjach 101 można było spotkać wtrysk z wersji 130km.
Leon a A4 to dwa inne samochody, oba fajnie się prowadzą ale wygoda w A4 odbiega mocno od Leona, Leon to dalej mały brzdąc. A4 inaczej się zachowuje w jeździe o wiele lepiej. Fajne autka ale tego nie dojechanego diesle trzeba moment poszukać pytanie o które leony i A4 Ci chodzi starsze czy nowsze ?
Zakładki