Reklama
Strona 18 z 146 PierwszaPierwsza ... 816171819202868118 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 256 do 270 z 2185

Temat: [7.4] Torgera Online

  1. #256
    Boruciarz

    Domyślny

    Cytuj Zdzicha co w portki kicha napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jak zamierzacie sobie poradzić z kwestią praw autorskich? Z tego co widzę to będzie duży server nastawiony na zarobek z kont premium. Cipsoft raczej nie odpuści wam
    xDDDDDDDDd

  2. #257
    Avatar Snoffie
    Data rejestracji
    2010
    Położenie
    Przesnycz pod Zagaciami wielkimi
    Posty
    2,955
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Zdzicha co w portki kicha napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jak zamierzacie sobie poradzić z kwestią praw autorskich? Z tego co widzę to będzie duży server nastawiony na zarobek z kont premium. Cipsoft raczej nie odpuści wam
    To dojebal do pieca

  3. #258
    Avatar Vailandur
    Data rejestracji
    2016
    Położenie
    Nie
    Posty
    7,884
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Cytuj Zdzicha co w portki kicha napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jak zamierzacie sobie poradzić z kwestią praw autorskich? Z tego co widzę to będzie duży server nastawiony na zarobek z kont premium. Cipsoft raczej nie odpuści wam
    Zmienią sprity jak na medivi

  4. Reklama
  5. #259
    Avatar Koczek
    Data rejestracji
    2010
    Wiek
    34
    Posty
    11,198
    Siła reputacji
    23

    Domyślny

    komentarz złoto XDD

  6. #260
    Avatar Szulerski Majsiek
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Białystok
    Wiek
    35
    Posty
    342
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    siema, powrócił stary tibijczyk którego nikt tutaj już nie zna :D
    skoro serwer nie dla zysku to czy core będzie opensource? Wiadomo, że z mapy i skryptów chcecie zrobić sobię "markę", A drugie pytanie z jakiego projektu skorzystaliście na starcie? Downgrade jakiegoś nowego TFS'a czy co coś starego? Może bym coś popisał w c++

  7. #261

    Data rejestracji
    2008
    Posty
    209
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    TFS się nie nadaje, wyjebać go w kosmos i pisać od zera, serio prościej, jeśli ktoś chce zrobić reverse servera, ja dalej nie rozumiem że tyle czasu mają wszystko jak na dłoni a dalej nic tam nie jest poprawne.

  8. Reklama
  9. #262
    Avatar Szulerski Majsiek
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Białystok
    Wiek
    35
    Posty
    342
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    może cię zmartwię ale nikt nie pisze serwerów od zera, nawet popularna zbliżona do rl 7.4 Avesta była forkiem OpenTibii. A pisząć TFS miałem na myśli ten nowy lub 0.3.x , 0.4 i downgrade z nich.
    Ostatnio zmieniony przez Szulerski Majsiek : 24-08-2019, 16:57

  10. #263

    Data rejestracji
    2008
    Posty
    209
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Szulerski Majsiek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    może cię zmartwię ale nikt nie pisze serwerów od zera, nawet popularna zbliżona do rl 7.4 Avesta była forkiem OpenTibii. A pisząć TFS miałem na myśli ten nowy lub 0.3.x , 0.4 i downgrade z nich.
    Zgadza się, ale chodzi o sam fakt że po raz kolejny jest projekt który chce odwzorować "starą" tibie i jak zwykle dostosowują Silnik pod rework plików CIP przez co marnują olbrzymią ilość czasu a w efekcie i tak nie osiągną zamierzonego celu a to wszystko przez inne funkcjonowanie silników OT, zamiast skupić się nad stworzeniem dystrybucji odwzorowanej od CIP, było wiele projektów które chciały to zrobić ale chyba wszystkie upadły, no może po za medivią ale i tak potem sam silnik nadał im inną stronę rozwoju. Wszystko co bazuje na OT i jego pochodnych nigdy nie będzie takie same jak same jak w silniku CIP. Sam myślałem że tak się da marnując rok modyfikując silnik, aż w końcu lepiej było zrobić mi podstawę CIP co zajęło mi niecałe pół roku.


    @down
    Nie pisałem że Tibianic/medivia że stoi na czymś innym, ale raczej o tym że próbowali zrobić 100% klona, po czym dodałem że i tak silnik nadał im inną stronę rozwoju. Parę lat? nie, jasne był debilnie pisany jak na tamte standardy ale wszystko da się przerobić na nowoczesne standardy gdzie oddaje te same operacje i jest o wiele wydajniejszy. Niestety nikt nie chce iść tym tokiem bo jest po prostu łatwiej modyfikować to co znamy czyli tfsy i inne pochodne.

    To nie jest jedyne wyjście, tylko nikt nie chce poświęcić trochę czasu aby zbudować dystrybucję która by to odwzorowała. Gdyby zainwestować czas który ludzie poświecili na konwersje i dostosowanie plików cip do tfs'ów to takie distro by już dawno było:)

    @Edit2

    Ja Cię w całości rozumiem, nie miałem na myśli pojedynczych jednostek, a wszystkich którzy planowali takie przedsięwzięcie. Owszem wasz projekt jest inny, robicie produkt i z całego serca życzę powodzenia, ja tylko wspomniałem że tfs'y nie nadają się do odwzorowania silnika CIP w całości. A co do przepisywania, mylisz się, po zrozumieniu jak działa ślinik CIP wszystko jest o wile bardziej jasne niż za pierwszym razem jak otworzyło się plik z jakimś mobem. Niestety analizując silnik CIP często wpadało się w pułapkę którą było myślenie ukierunkowane tfs'em, gdzie potem okazywało się że całkiem inaczej to działa i niestety tu jest największy problem, że trzeba oddzielić te 2 rzeczy. Problemem jest też to, że ile programistów mamy w społeczności którzy potrafią coś napisać, a nie tylko modyfikować.
    Ostatnio zmieniony przez KlaViuS : 24-08-2019, 19:25

  11. #264
    Avatar Tibiarz
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Tibiantis
    Wiek
    5
    Posty
    17,282
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    Cytuj KlaViuS napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Zgadza się, ale chodzi o sam fakt że po raz kolejny jest projekt który chce odwzorować "starą" tibie i jak zwykle dostosowują Silnik pod rework plików CIP przez co marnują olbrzymią ilość czasu a w efekcie i tak nie osiągną zamierzonego celu a to wszystko przez inne funkcjonowanie silników OT, zamiast skupić się nad stworzeniem dystrybucji odwzorowanej od CIP, było wiele projektów ale które chciały to zrobić ale chyba wszystkie upadły, no może po za medivią ale i tak potem sam silnik nadał im inną stronę rozwoju. Wszystko co bazuje na OT i jego pochodnych nigdy nie będzie takie same jak same jak w silniku CIP. Sam myślałem że tak się da marnując rok modyfikując silnik, aż w końcu lepiej było zrobić mi podstawę CIP co zajęło mi niecałe pół roku.
    Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale Medivia/Tibianic też stoi na jakimś tfsie (najprawdopodobniej), bądź innym otsowskim silniku, i w żaden sposób nie odwzorowuje oryginalnej dystrybucji (ma typowo otsowską mechanikę i implementację). Co zresztą nie może dziwić, skoro Iryont na początku nie dysponował oryginalnymi plikami.
    Wziął jakiegoś tfsa, użył mapy przekowertowanej do .otbm, która była na torgu w 2008~, i która była bez skryptów, za to miała sporo bugów i była wybrakowana (np. brakowało na niej najwyższego piętra w Kazo, tego jeziorka, i na Medivii też go nie ma), do tego wziął pliki NPCów i monsterów, które też latały po necie, i przekowertował je do otsowego formatu, a resztę robił na oko. Potem jeszcze Toor mu dał wszystkie oryginalne stringi (i chyba respy), i to tyle. A jak w końcu Iryont kupił, czy tam dostał, od niego całą dystrybucję, to nic nie więcej nie było na jej podstawie odwzorowywane, nawet skrypty nie zostały wszystkie przeniesione (np. wrestling room w Venore chyba dalej nie działa), bo w międzyczasie stwierdził, że i tak będzie przerabiał na nową grę.
    Nawet wzory czy spelle są dalece niedokładne i robione na oko, a co dopiero mówić o reszcie.

    Napisanie całego serwera od samego zera, robiąc przy tym dokładnie RE (na czym musiałbyś się świetnie znać) oryginalnego cipowego silnika i przenosząc kod 1:1, zajęło by lekko licząc parę lat, a i tak też by pewnie nie wyszło w 100% to samo. W dodatku serwer był dość chujowo napisany i na dzisiejsze czasy przestarzały (w tamtym czasie cipy dopiero przechodziły z C na C++ i wszystko leciało w jednym wątku).

    Cytuj KlaViuS napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    @down
    Nie pisałem że Tibianic/medivia że stoi na czymś innym, ale raczej o tym że próbowali zrobić 100% klona, po czym dodałem że i tak silnik nadał im inną stronę rozwoju. Parę lat? nie, jasne był debilnie pisany jak na tamte standardy ale wszystko da się przerobić na nowoczesne standardy gdzie oddaje te same operacje i jest o wiele wydajniejszy. Niestety nikt nie chce iść tym tokiem bo jest po prostu łatwiej modyfikować to co znamy czyli tfsy i inne pochodne.
    Tylko, że w czasach, kiedy próbowali robić tego klona, to robili to na oko, i nikt się w to nie zagłębiał. Nawet mapy 7.4 nie odwzorowali, tylko zmienili sprajty i wywalili port hope.

    My faktycznie robimy RE oryginalnego silnika, żeby dokładnie odwzorować całą mechanikę gameplayową i uwierz, że tak dokładnie nikt tego nie robił. To, co trzeba przerobić, to przerobimy, ale nie będziemy pisać całego serwera od zera, z całą komunikacją z klientem, i ze wszystkim, bo nie ma to sensu (zwłaszcza że sam mówisz, że potem i tak trzeba by przerobić na nowsze standardy).

  12. Reklama
  13. #265
    Avatar Tibiarz
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Tibiantis
    Wiek
    5
    Posty
    17,282
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    Cytuj KlaViuS napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Gdyby zainwestować czas który ludzie poświecili na konwersje i dostosowanie plików cip do tfs'ów to takie distro by już dawno było:)
    Dostosowanie serwera do korzystania z oryginalnych plików, bądź konwersja z zachowaniem 100% funkcjonalności (co zresztą mamy praktycznie zrobione), to jest nic w stosunku do przepisania całego działania serwera 1:1 na podstawie jego RE.
    Może jakby cały otland się za to wziął wspólnie 10 lat temu, to miało by sens. Tylko że po pierwsze wtedy nie było publicznie dostępnej całej dystrybucji, a niektóre pliki - owszem, dlatego lepiej było się do tego dostosować - i Iryont też zrobił to samo. A po drugie, to chciałbym zauważyć, że charakter naszego projektu jest nieco inny, to ma być nasz produkt finalny, a nie otwarta dystrybucja, której inni potem będą używać jako podstawy dla swoich otsów.

    No i masz rację, tak jest po prostu łatwiej, w końcowym rozrachunku.
    Jeśli dobrze zrozumiałem, to twierdzisz, że napisałeś taki serwer w pół roku, więc jeśli możesz, to odpal go i daj się zalogować. @KlaViuS ;
    Bo już jeden taki był na otlandzie, co niby wszystko odwzorował, nawet prowadził bloga o tym, a przy pierwszym zalogowaniu już widziałem, że no tak nie bardzo xD

  14. #266

    Data rejestracji
    2017
    Posty
    273
    Siła reputacji
    9

    Domyślny

    Zacznijmy od tego że tfs sam w sobie ma mnóstwo niedociągnięć, m.in. klient nie pokazuje tyle ludzi ile powinien na stacku jesli jest ich zbyt duzo, a sam sposób hashowania haseł jest żenujący.

    Z tego co czytam to przeznaczacie 50% czasu na odwzorowywanie formul spelli, ktore prawde mowiac maja niewielki wplyw na sukces serwera (bo te ktore sa "mniej wiecej", do tej pory wystarczaly)... oby was to nie zgubiło

    Życzę wam powodzenia, przyda wam sie.

  15. #267
    Avatar matizioom
    Data rejestracji
    2009
    Wiek
    24
    Posty
    10,238
    Siła reputacji
    23

    Domyślny

    Cytuj Evidence napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    to z czym się mogę zgodzić to wielkość tibijskiej społeczności ale argument dynamicznej gry zawsze śmieszy xD



    niby nie przyciągnie, a może przyciągnie bo jest w końcu nadzieja tak jak była przez chwile przy monarchii, że wziął się za to ktoś kto:
    grał w chuj
    rozkminiał, nie grał 0-1
    nie jest to jedna osoba, a grupa i możemy to już założyć, że nie zarobią się na tym przynajmniej na początku

    co do graczy to jest loteria, może wprowadzą smoki sprzed 30.000 tysięcy lat, które mierzą 15 kratek kwadratowych i żeby go zabić potrzebujesz zorganizowanej grupy magiczno-ofensywno-defensywnej by zdobyć rękę curki krula tibianusa? to będzie przełomowy moment w grze tibia pod tytułem tibiatorgera@wp.pl, media zaczną pisać, tvn zrobi reportaż, tvp podliczy głosy i drużyna pierścienia zostanie pierwszymi rządzącymi, wprowadzą monarchię i zniszczą ten kurwidołek znany jako podlasie bo od przeszło pół wieku dojrzewają tam golemy, które chcą przejąc władzę nad warszawą?

    edit:

    myśleliście może żeby stworzyć grupy typu ssaki/golemy itp, które albo prowadzą zacięta polityczną potyczkę lub posiadają sojusze, które sobie nawzajem pomagają lub podkładają nogę? może trzeba będzie znaleźć psa krula tibianusa, którego uprowadziły orki zamieszkujące podziemia thais, chcą za niego okup w postaci uzbrojenia i halabard misja polegałaby na odbiciu psa i odprowadzeniu go czyli ropanie po drabinach czy rope plejsach bo pies nie umie chodzić po drabinie, pies może przyjąć na przykład nie mniej i nie więcej niż 3 hity bo jesteś oczywiście poważnym graczem i zakładasz mu kolczugę żeby przeżył
    o tak moze jakas frakcja pszczulek

  16. Reklama
  17. #268
    Boruciarz

    Domyślny

    Potencjalny "klient" ma wyjebane czy z ueka sie wałiło 300 czy 290. Na 99Procent nawet wtedy nie grał. Jakby brakowało drzewka to też ma wyjebane. Już nikt nie pamięta jak było praktycznie i taka kasteria - niby podobna ale jednak tak różna ma racje bytu

  18. #269
    Avatar Tibiarz
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Tibiantis
    Wiek
    5
    Posty
    17,282
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    Cytuj Faniaots napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Z tego co czytam to przeznaczacie 50% czasu na odwzorowywanie formul spelli, ktore prawde mowiac maja niewielki wplyw na sukces serwera (bo te ktore sa "mniej wiecej", do tej pory wystarczaly)... oby was to nie zgubiło
    No to źle przeczytałeś, bo wzory spelli mamy odwzorowane i na pewno nie przeznaczyliśmy na to 50% czasu.
    Po drugie, serwer nie ma "odnosić sukcesów" i ciągnąć hajsu z sms shopa, tylko właśnie dokładnie odwzorowywać. Jak ktoś chce sobie pograć na serwerze, gdzie jest to zrobione byle jak, bo co za różnica, gdzie stało drzewko, czy biło się 300 czy 290 i czy potwory waliły combo, to jest już takich od groma. Po co robić kolejną kiepską imitację?

  19. #270

    Data rejestracji
    2017
    Posty
    273
    Siła reputacji
    9

    Domyślny

    Cytuj tibia77 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    No to źle przeczytałeś, bo wzory spelli mamy odwzorowane i na pewno nie przeznaczyliśmy na to 50% czasu.
    Po drugie, serwer nie ma "odnosić sukcesów" i ciągnąć hajsu z sms shopa, tylko właśnie dokładnie odwzorować. Jak ktoś chce sobie pograć na serwerze, gdzie jest to zrobione byle jak, bo co za różnica, gdzie stało drzewko, czy biło się 300 czy 290 i czy potwory waliły combo, to jest już takich od groma.
    problem jest taki, że takich różnic jest sporo więcej, nie o wszystkich się dowiecie teraz, o niektórych dopiero po starcie... to jest worek bez dna

    nie marnujecie mojego czasu więc róbcie co chcecie, ale nie próbuj udawać, że idealne rozstawienie krzaczków ma znaczenie. combo tak, chodzenie po fieldach też, ale nie, na boga, 100% odwzorowanie mapy.

    to, na czym mozecie sie skupic to idealna mechanika, co zreszta sam napisales i dobrze, ale tez zadbanie o to, zeby serwer byl rzeczywiscie bez botow. czyli odstraszanie, prewencja i detekcja.

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Tagi tego tematu

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •