KlaViuS napisał
Zgadza się, ale chodzi o sam fakt że po raz kolejny jest projekt który chce odwzorować "starą" tibie i jak zwykle dostosowują Silnik pod rework plików CIP przez co marnują olbrzymią ilość czasu a w efekcie i tak nie osiągną zamierzonego celu a to wszystko przez inne funkcjonowanie silników OT, zamiast skupić się nad stworzeniem dystrybucji odwzorowanej od CIP, było wiele projektów ale które chciały to zrobić ale chyba wszystkie upadły, no może po za medivią ale i tak potem sam silnik nadał im inną stronę rozwoju. Wszystko co bazuje na OT i jego pochodnych nigdy nie będzie takie same jak same jak w silniku CIP. Sam myślałem że tak się da marnując rok modyfikując silnik, aż w końcu lepiej było zrobić mi podstawę CIP co zajęło mi niecałe pół roku.
Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale Medivia/Tibianic też stoi na jakimś tfsie (najprawdopodobniej), bądź innym otsowskim silniku, i w żaden sposób nie odwzorowuje oryginalnej dystrybucji (ma typowo otsowską mechanikę i implementację). Co zresztą nie może dziwić, skoro Iryont na początku nie dysponował oryginalnymi plikami.
Wziął jakiegoś tfsa, użył mapy przekowertowanej do .otbm, która była na torgu w 2008~, i która była bez skryptów, za to miała sporo bugów i była wybrakowana (np. brakowało na niej najwyższego piętra w Kazo, tego jeziorka, i na Medivii też go nie ma), do tego wziął pliki NPCów i monsterów, które też latały po necie, i przekowertował je do otsowego formatu, a resztę robił na oko. Potem jeszcze Toor mu dał wszystkie oryginalne stringi (i chyba respy), i to tyle. A jak w końcu Iryont kupił, czy tam dostał, od niego całą dystrybucję, to nic nie więcej nie było na jej podstawie odwzorowywane, nawet skrypty nie zostały wszystkie przeniesione (np. wrestling room w Venore chyba dalej nie działa), bo w międzyczasie stwierdził, że i tak będzie przerabiał na nową grę.
Nawet wzory czy spelle są dalece niedokładne i robione na oko, a co dopiero mówić o reszcie.
Napisanie całego serwera od samego zera, robiąc przy tym dokładnie RE (na czym musiałbyś się świetnie znać) oryginalnego cipowego silnika i przenosząc kod 1:1, zajęło by lekko licząc parę lat, a i tak też by pewnie nie wyszło w 100% to samo. W dodatku serwer był dość chujowo napisany i na dzisiejsze czasy przestarzały (w tamtym czasie cipy dopiero przechodziły z C na C++ i wszystko leciało w jednym wątku).
KlaViuS napisał
@down
Nie pisałem że Tibianic/medivia że stoi na czymś innym, ale raczej o tym że próbowali zrobić 100% klona, po czym dodałem że i tak silnik nadał im inną stronę rozwoju. Parę lat? nie, jasne był debilnie pisany jak na tamte standardy ale wszystko da się przerobić na nowoczesne standardy gdzie oddaje te same operacje i jest o wiele wydajniejszy. Niestety nikt nie chce iść tym tokiem bo jest po prostu łatwiej modyfikować to co znamy czyli tfsy i inne pochodne.
Tylko, że w czasach, kiedy próbowali robić tego klona, to robili to na oko, i nikt się w to nie zagłębiał. Nawet mapy 7.4 nie odwzorowali, tylko zmienili sprajty i wywalili port hope.
My faktycznie robimy RE oryginalnego silnika, żeby dokładnie odwzorować całą mechanikę gameplayową i uwierz, że tak dokładnie nikt tego nie robił. To, co trzeba przerobić, to przerobimy, ale nie będziemy pisać całego serwera od zera, z całą komunikacją z klientem, i ze wszystkim, bo nie ma to sensu (zwłaszcza że sam mówisz, że potem i tak trzeba by przerobić na nowsze standardy).
Zakładki