KlaViuS napisał
Ten jeden to Ezzz i znam go bardzo dobrze, pomagał mi zrozumieć największe problemy tego silnika. Dobry przykład dałeś, odwzorowywał ale na TFS przez co było sporo rzeczy które nie działało jak należy:D dlatego też była mała sugestia że lepiej jest to po prostu zrobić od zera.
Tak, o niego mi chodziło. Tylko moim zdaniem błędnie zakładasz, że wyszło jak wyszło wyłącznie przez fakt, że bazował na jakimś tfsie, zamiast pisać od zera. Inna architektura serwera to jest jedna rzecz, ale on wiele funkcji po prostu pominął, mimo że spokojnie mógł je implementować, bo najwyraźniej uznał że nie są istotne/nie chciało mu się/nie pomyślał o nich. Tam nawet we wzorach były błędy, a mimo to twierdził, że zrobił dokładną replikę 7.7.
Uważam, że mając odpowiednią wiedzę i chęci, można odwzorować mechanikę niemal idealnie (z punktu widzenia gracza, nie wnikając co siedzi pod maską) i na otsowym silniku, i nie przeczy temu fakt, że on akurat tego nie zrobił.
No ale wiadomo, że LEPIEJ byłoby mieć przepisany cipowy serwer, a najlepiej to w ogóle oryginalne źródła :)
Tylko że tak, jak mówię, gdybyśmy zaczęli od zupełnego zera, to projekt pewnie nie doczekałby się końca, bo odwzorowanie mechaniki (i to nie 7.7, a starszej) to dopiero pierwszy etap, który w tym wypadku optymistycznie zająłby z rok (tak samo bez gwarancji, że faktycznie by się udało 1:1), gdzie chcemy jeszcze wprowadzić swoje poprawki, a także zrobić porządną stronę, klienta, kilka narzędzi do łapania cziterów, i zadbać o reklamę.
Zapomniałeś dodać "po raz pierwszy", i tak udało mi się, wszystko działa za pomocą zadań "ToDoEntry". Serwer tworze hobbistycznie, poświęcając mu tyle czasu ile mogę, jak już wcześniej mówiłem mam podstawę serwera, wciąż brakuje mi paru rzeczy które za niedługo dokończę, jedyną z większych rzeczy które mi zostały to dokończyć system skryptów. Przyjdzie i czas na testy, dam Ci info w pierwszej kolejności. Ale głównie chodziło o wniosek który sam przytoczyłeś "Bo już jeden taki był na otlandzie, co niby wszystko odwzorował, nawet prowadził bloga o tym, a przy pierwszym zalogowaniu już widziałem, że no tak nie bardzo". Dlatego trzymam kciuki za rozwój:)
[y]qUomfM5YtRI[/y]
Jeżeli się okaże, że faktycznie wszystko masz tak idealnie, to powinszuję.
Wrzucenie wszystkiego w jeden zapętlony wątek jeszcze tego nie gwarantuje :)
Z ciekawości, co masz zamiar dalej z tym zrobić potem? @
KlaViuS ;
Szulerski Majsiek napisał
W końcu jakaś ciekawa dyskusja a nie pierdolenie, dobrze panowie tak trzymać.
To tak:
- między wierszami przeczytałem, że core nie będzie opensourcowy, bo do tego tibia77 się nie odniosłeś, co trochę mi się kłóci z tym stwierdzeniem, że serwer nie będzie służył do zarabiania hajsu itp. ale zobaczymy nikogo nie skreślam i trzymam kciuki za inicjatywę,
- jeżeli będzie opensource to chętnie pomogę w miarę możliwości, większość ludzi na forum którzy grali w 7.4 są dorośli i mają lepszego skilla w programowaniu niż kiedyś gdy byliśmy graczami,
- kiedyś nie pisano w ten sam sposób jak wyglądał oryginał Cipsoftu chodziło pewnie o sprawy prawne, mógłby być z tego pozew. Druga sprawa dopiero teraz mamy w miarę stabilny (chociaż nadal nie zoptymalizowany) opensourcowy klient gry. Tak wiem, że było kilka prób w przeszłości ale te klienty były do dupy, jedyne które działały polegały na hackowaniu oficialnego klienta i dopisywaniu swojej logiki
- zgadzam się z Faniaots że odwzorowanie detali w 100% to trochę sztuka dla sztuki - przecież te gimbusy co krzyczą oldschool wtedy srały w pieluchę, nawet nie zauważą tych "smaczków" dla starych dziadków, druga sprawa odwzorowywanie bugów 1:1 tylko dlatego że były w 7.4 nie przywróci wam klimatu, tylko abusowanie mechanik. A z drugiej strony customowy lore - stoicie trochę w rozkroku imo,
Inicjatywa wydaje się ciekawa więc jak mówiłem trzymam kciuki, robię popcorn i czytam wątek dalej
Źle zrozumiałeś stwierdzenie "nie dla hajsu".
Oznacza ono, że do pracy nad projektem nie pcha nas wizja zarobku. Będzie normalny pacc i jeżeli serwer zarobi ponad koszt utrzymania, to fajnie. Ale nie jest to głównym celem, ani niczyim być albo nie być. Projekt nie jest open-sourcowy.
A co do pozostałych kwestii, to nie pisano w ten sam sposób, co cipsoft, nie ze względów prawnych, tylko dlatego, że oryginalny silnik nie był powszechnie dostępny, poza tym, jest przestarzały. Cipsoft nigdy nikogo nie pozwał, nawet gościa, który im te pliki wykradł, a potem bezkarnie na nich zarabiał, stawiając realotsa.
Nikt nie mówi, że chcemy odwzorowywać bugi (pytanie co jest bugiem), a przykłady, które podawałem, dotyczyły klaviusowego serwera. Gdyby przepisał dokładnie cały kod, to siłą rzeczy powinien te bugi mieć (zakładając, że kompilator/maszyna nie grają roli).
I nie stoimy w rozkroku, jeżeli przeczytasz dokładnie, co chcemy osiągnąć, to koncepcja jest zupełnie spójna.
Co do ew. chęci pomocy, to trzeba pytać @
LordCompi ; bo on jest głównym programerem.
Faniaots napisał
rozumiem irytacje ale nie trzeba sie unosic.
nie, czy ten ich anticheat polega na wpisaniu komendy ? na youtubie znalazlem to:
Mastercores.org - messing with antibot system - YouTube
ok znalazlem info ze maja jakies tam zabezpieczenia, typu flash test, zmienione adresy... ciekawy jestem ich rozwiazan
Nie, chodziło o system, który banował normalnych ludzi za zbyt szybkie klikanie. Zbanowało nam kolegę, więc nagraliśmy kilka filmików pokazujących ułomność tego systemu
Mastercores "antibot" issue 2 - YouTube
oczywiście admin nawet się nie odniósł do tego, no bo po co xD ale ktoś inny napisał, że to nie żaden ich autorski antybot, tylko rozwiązanie, które zostało domyślnie zaimplementowane w jakimś tfsie, dlatego pytam.
Zakładki