Poncjusz_Piłat napisał
Ja tam myślę, że może was na starcie zniszczyć przekonanie, że znajdzie się wielu takich pojebów którzy dają jebanie o to, czy dokładnie na tym sqmie stało to jebane drzewko czy nie stało. W rzeczywistości co to zmienia? Wielkie kurwa nic. W kwestii grywalności nie ma to najmniejszego sensu. Owszem, jest to jak najbardziej uczciwe, poprawne, dopracowane, sumienne i inne takie takie, ale kurwa 30 level master sorcerer from wenezuela ma wyjebane w jakieś kosmetyczne aspekty mapy. Ba, mało tego, jeśli skurwiel grał trochę na otsach to właśnie ten będzie dla niego mniej "dopracowany" jak już jakimś cudem odnajdzie różnice w mapie (bo może przykładowo zajebali go dokładnie drugi raz w tym samym miejscu i ostatnim razem wyglądało to nieco inaczej). Także jako specjalista w kwestii analizy ots (studia u samego mumina) śmiem twierdzić, że zjecie na tym paznokcie, pójdą na to wielkie pokłady energii, a każdy będzie miał w to wyjebane po całości.
Inaczej ma się sprawa z mechanikami gry i zwyczajnym wyeliminowaniem wszelkich bugów. To ludzi wkurwia i zawsze wkurwiało. Ale z tą mapką to tak easy, polecam wrzucić na luz. I tak całej tej kurwy mapy nie odjebiecie w 100% idealnie tak jak było. I nie ma to znaczenia.
Ale po co znowu o tym gadać? Gdybyśmy patrzyli w kategoriach, że nie ma znaczenia, bo jakiś krzysiek sorcerer nie zauważy, to tak samo nie poprawialibyśmy takich pierdół, jak noszenie dwóch tarcz, te opisy runek itp., bo nikt do tego konia nie będzie walić. Dalej nie zawracalibyśmy sobie głowy takimi rzeczami, jak pathfinder mobów, tylko wrzucili ten otsowy, bo co za różnica, carlos z wenezueli nie zauważy. Potem byśmy olali dokładne wzory, bo 5 dmg w tę czy w tamtą niczego nie zmienia. Tak samo, po co przywracać jakieś floor resety, czy wzory na respa, już każdy o tym zapomniał. I koniec końców mielibyśmy kolejny serwer, jakich była już cała masa, i na których już po minucie widać, że jest to tylko ots. I właśnie wtedy szkoda by było na to czasu i energii. Równie dobrze można by postawić jakiś data pack z neta i wyjebane, bo tam zazwyczaj nie ma wcale jakichś krytycznych bugów (jakiegoś klonowania, czy coś).
Tylko takich serwerów jest pełno, na otlandzie właśnie był przykład, odtwarzamy starą tibię! transparentna administracja! kind regards your retrotibia team i te sprawy. A potem wrzuca gość screena z kwadratowym uekiem
https://i.imgur.com/UOefgEO.jpg i od razu widać, że albo nie spędzili nad tym 5 minut, albo się chuja znają. I teraz zasadnicze pytanie: słyszałeś w ogóle o tym serwerze? Zagrałbyś na nim, gdybyś o nim usłyszał? Nawet pomijając tego zepsutego ueka, to i tak byś nie zagrał, bo to tylko kolejny z tysiąca takich otsów.
Ideą naszego serwera jest żeby jak najbardziej przypominał starą tibię, a nie inne otsy, i to ma właśnie go odróżniać i tym ma przyciągać. Niedługo założymy temat na otlandzie, gdzie będziemy te różnice pokazywać, więc projekt będzie miał czas, żeby przyciągnąć uwagę tym dopracowaniem. I tu nie chodzi o to, że jeden kamień tu, czy tam, coś zmienia. Chodzi o to, że po zebraniu tego wszystkiego do kupy od razu ma być odczuwalne, że to jednak coś innego niż typowy ots, że zwracaliśmy uwagę na rzeczy, na które inni hosterzy nie zwracają. A jeżeli kogoś to nie zainteresuje, no to trudno - tak, jak powiedziałem, ma wiele innych niedorobionych otsów do wyboru.
Poza tym, projekt jest nadal hobbystyczny i np. dla mnie samo wyciąganie, co i jak działało, jest ciekawe. Więc jeżeli jednak nikt nie będzie grał, to też trudno, najwyżej się sprzeda serwer/niektóre funkcje, zainteresowani by się pewnie znaleźli, albo się wrzuci na githuba i niech sobie korzystają. Ofc nikt nie bierze pod uwagę takiego scenariusza, ale nawet jeśli, to to nie jest żadne ALL IN, że jak nie wypali, to ktoś się powiesi z nakładu pracy na marne.
Tak btw z tymi brzegami, to akurat ktoś nam zwrócił uwagę, że na starszej tibii nie było tych piaskowych plaż wszędzie, zanim sami do tego doszliśmy. Więc jednak są takie osoby.
Zakładki