Norma, no trzymajcie mnie XD Takie zużycie oleju to nigdy nie jest norma, 3/4 litra na 1000 km to ewidentna usterka, w Twoim wypadku możliwe, że turbo. Lepiej szybko się tym zajmij, bo to nie jest usterka, z którą można długo jeździć.
Wersja do druku
w tak starym samochodzie to nie wiem czy sie oplaca to naprawiać. Nie wiem nawet co to i ile bedzie kosztować
Idz moze do mechanika i niech oceni co się zjebało, bo to wróżenie z fusów, może to być uszczelka pod głowicą, turbina, albo nawet remont silnika w najgorszym wypadku.
Weź się w garść i idź to zdiagnozuj. Zrobienie turba to przecież niecałe tysiąc złotych, a będzie jak nowe. No chyba, że masz ogólnie hebla i nie ma sensu w to pakować, bo zgnity, zniszczony i pełno innych rzeczy do wymiany. Wtedy ok, sprzedaj dziada za 1-2k i tyle. Ale żeby porządne auto skreślać, bo coś się sypnęło? No sorry, to tak jakbyś się chciał pakować do grobu w wieku 20 lat, bo dostałeś wrzodów żołądka, nie wiesz co z tym zrobić i w ogóle lepiej zdechnąć.
głupie pytanie ale nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi:
czy mając hamulce tarczowe z przodu i hamulce bębnowe z tyłu, podczas jazdy i hamowania pedałem hamulca, hamują obie osie (czyt. przód i tył) czy tylko przód, a bębny zaciskają się tylko na ręcznym?
gdzieś wyczytałem i wywnioskowałem, że działają obie lecz bębny w dużo mniejszym stopniu dlatego też ich zużycie jest mniejsze
hamuje przod i tyl
bebny to gowno na dodatek jest cos takiego jak regulator sily hamowania ktory kieruje prawie cala sile na przod
Ej torgi, jak mam w aucie swiatla do jazdy dziennej (seryjne ofc) to z tylu powinny sie swiecic pozycyjne czy same te przednie do jazdy dziennej wystarcza?
Tylko przód.
Jakie zimówki byście polecali? Rodzice zmieniają auto i są tam tylko letnie r17. Myślałem, żeby na zimę zmieniać na stalowe z jakąś r16, ale musiałbym kupić stalówki oraz czujniki ciśnienia, co finansowo mi się nie podoba. Więc najekonomiczniej będzie chyba jeździć cały czas na 17. Tylko pytanie jakie dobre zimówki kupić. Raczej w klasę premium celuję, bo mi zależy na jak najlepszej jakości. Myślałem nad: Dunlop Winter Sport 5 205/50 R17 lub Nokian WR D4 225/45 R17. Tak czytając testy je wybrałem.
Druga sprawa to letnie. Muszę w końcu wymienić w mojej astrze letnie, bo już 9 rok im stuka i dość są popękane po bokach. Szukając natknąłem się na: Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55 R16. Cena całkiem fajna, bo 260 za sztukę, a w rankingach też na pierwszych miejscach. Coś innego byście doradzili, lepszego z własnego doświadczenia?
Zimówki jakbyś znalazł Nokiany D3, bo są dużo lepsze od czwórek, ale chyba nie dostaniesz. D4 ogólnie dobre też są i do tego sensownie wycenione, można brać.
A do swojego aut możesz kupować te Dunlopy, naprawdę nie ma znaczenia jakie premiumy weźmiesz, kieruj się ceną, bo jakość jest bardzo, bardzo podobna.
Mamy osobę na forum która jeździła zarówno e60 i e63?
@Zdzicha co w portki kicha ; @Mexeminor ;
@Justakas ;
Śmigał E60 525d
Chodzi o porównanie pod względem właściwości jezdnych tych samochodów. Niby mają sporo wspólnego, ale różnie to może być.
Od tygodnia dwóch zauważyłem że auto przy autostradowej prędkości na dobrej nawierzchni 130-160km podskakuje jak kangur, pierwsze co mi przyszło do głowy to wyważenie kół, niestety z tym nie ma problemu. Amortyzatory wydają się być w dobrym stanie, auto nie pływa w zakrętach, nie słyszę też dźwięku zużycia się innych elementów zawieszenia czy łożysk koła co to może być ? Dodam że opony jak i felgi wizualnie są w dobrej kondycji.
Za 2 tyg jade na przegląd także pewnie wyjdzie co jest nie tak ale może torgowi specjaliści będą mieli pomysły xD
Tyl naped?