Wybrałbym bez celownika z przodu ;)
Wersja do druku
Wybrałbym bez celownika z przodu ;)
jakiś idiota majstrował mi przy samochodzie, pociął uszczelkę przy przedniej szybie, stąd moje pytanko - czy jak sobie kupię kawałek uszczelki, to dam radę samemu wsadzić czy trzeba będzie jechać do serwisu i wycinać całą szybę?
Chodzi o ten klej między karoserią i szybą czy zwykłą uszczelkę, która zakrywa szparę?
Byłem i jestem posiadaczem auta z DPF wiec wiem ze jest to wymysł techniczny tylko po to zeby wyciągnąć kase z i tak juz pustej kieszeni ;) podczas wypalania filtra wydostają sie te i wiele wiecej szkodliwych substancji (auto dymi jak traktor wtedy i śmierdzi spalinami duzo gorzej niz z 30 letniej beczki), wymiana na nowy DPF to koszt często rzędu 10k zł
No i oczywiscie ze 10 lat temu oddychało sie lepiej bo tych samochodów było 5x mniej xD
Btw dzis w astrze zostały wymienione wszystkie oleje i filtry (łącznie z tzw "kabinowym czy pylkowym"), rozrząd (i wszystkie podzespoły w tym pompa wody itd) koszt 1200zl
a ten egr co mam w swoim dci po co jest? bo też słyszałem, że ludzie się tego pozbywają, wpływa to jakoś korzystnie/niekorzystnie?
Egr to prosto mówiąć recyrkulacja spalin w celu ich "dopalenia". Czyli spaliny z wydechu są wciągane kolektorem ssącym i mieszane z powietrzem i potem z paliwem w cylindrach gdzie następuje ich "dopalenie"
Ludzie to zatykają ze względu na fakt że zapycha się on takim nagarem bardzo gęstym i twardniejącym z czasem. Nagar ten zalega też w kolektorze ssącym w autach z egr drastycznie, czasami zmniejszając średnicę kanałów dolotowych.
Wymieniony EGR, wymieniony 1 pompowtrysk, 3 uszczelnione i ogarniete do dobrego stanu, wymienione 2 świece żarowe. 30km przejechane i przy wciskaniu gazu coś piszczy/bardziej przypomina to piłowanie. Jakieś pomysły co to? Pasek klinowy, akurat teraz?
Ale wszystkie krowy na świecie produkują więcej CO2 niż wszystkie samochody więc co to za argument? Krowom katalizatory i egery na pyski będzie trzeba założyć by ludziom się lepiej oddychało? :D
Na zanieczyszczenie powietrza wpływ ma wiele różnych czynników. Wydaje mi się, że Belgia jest jednym z krajów, które swoją rezerwę zanieczyszczenia powietrza odsprzedaje innym państwom, a ludzie tam samochodami też jeżdżą.
Smutno mi trochę jak mechanik, którym niewątpliwie jest Pavel321, pierdoli takie kocopoły. Ekolog się znalazł, patrzcie go. W motoryzacji nie chodzi o ekologię, nigdy nie chodziło i jeszcze długo chodzić nie będzie, bo auta elektryczne dopiero przed nami. Samochody osobowe produkują znikomą ilość zanieczyszczeń i CO2, to wie każdy, kto choć trochę poczytał o tym.
Bardziej ekologiczne było zrobienie np. takiego W124, który jeździ do dziś, niż klepanie tych nowych aut, które nie będą się nadawały po max 15 latach w ogóle do użytku i trzeba będzie ciągle wytwarzać nowe i nowe. To dopiero zanieczyszcza środowisko, praca fabryk na pełnych obrotach, wydobycie surowców itd. Pomyśl o tym, wyciągnij wnioski, zrozum i pokajaj się.
Dziwny dźwięk z tylnego lewego koła nie za każdym razem podczas ruszania czy też skręcania, wczoraj auto odebrane z warsztatu, tylne zawieszenie było robione i miałem nadzieję, że to przez spaprane zawieszenie, ktoś coś?
skoro trzeba wykluczyć zawieszenie to może zajechane klocki/tarcze?
A jeśli to tez nie to ? W sumie robiłem auto teraz u randomowego mechanika i zastanawiam się czy po prostu chce jeszcze trochę zarobić czy to po prostu się dzieje przez coś innego.
Może być tak, że po takiej wymianie (zawieszenie i coś z drazkami robił) należałoby przejechać te choćby 30 km i dopiero oceniać? Jeśli to istotne, samochód to Toyota Corolla e11 98r.