Zapchany, zużyty - nie wiem jak to fachowo nazwać. Generalnie auto co jakiś czas przechodzi w tryb awaryjny i stwierdzili, że to wina dpfa i mam do wyboru wymieniać lub wycinać
Wersja do druku
Zapchany, zużyty - nie wiem jak to fachowo nazwać. Generalnie auto co jakiś czas przechodzi w tryb awaryjny i stwierdzili, że to wina dpfa i mam do wyboru wymieniać lub wycinać
Sprawdź kanaliki dla paliwa, możliwe że masz przetarte i paliwo nie trafia do komory filtra żeby go oczyścić. Wyskakuje błąd różnicy ciśnień i serivce 2krpm.
Sprawdzone na Mondeo mk4 2010.
Przepaliły się wężyki silikonowe (uwaga 600zł nowe w ASO) które doprowadzają paliwo do oczyszczenia filtra, filtr sam się oczyszcza w momencie kiedy ECU wykryje że może... Ja wstawiłem 2 wężyki paliwowe zbrojone (45zł), wymusiłem dwukrotne przeczyszczenie filtra na trasie z komputera i rok już lata bez service 2krpm elo.
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-l...d2df5;promoted
Ponad 200 koni w coupe, z gazem za 6,5k - zajebisty deal. Brałbym to bez zastanowienia :D
Jakbym kupował auto to bym wziął tylko dla silnika xD
No ja podobnie. Z zewnątrz te stratusy/sebringi coupe są całkiem ładne, w środku plastikowa padaka, no ale mocna fałka za 6 tysięcy z gazem jest zawsze spoko.
Panowie, co zrobić jeśli muszę dolać oleju a nie wiem jaki mam?:x
Jak 1.4TDI to ja bym zmienił olej, bo nie jest go tak dużo. Pytanie teraz co najlepiej zalać. Wszystko zależy od przebiegu, bo to jedyne, co może Ci coś powiedzieć o zużyciu silnika. Najlepiej lać 5W30, tak jak nakazuje producent. No cóż, to ciężka sprawa, ale zawsze kupując stare auto nic się nie wie o oleju. Wiesz kiedy był zmieniany co najwyżej, a jaki to już inna sprawa. Kombinuj, nie ma oczywistego rozwiązania.
A propos oleju - przy wymianie lampy w BMW (gniazdo wypalone, mistrzunio musiał źle wsadzić żarówkę) znalazłem pod maską dwie kartki z wymian oleju. Przebieg w sumie się potwierdza z TuVem, a więc mam dodatkowe dowody dla następnego właściciela. Oczywiście Niemiec lał 10W40, nic nowego. No ale teraz jest rzekomo 5W40 po płukance przed zalaniem, oleju nie bierze, na razie wszystko okej. Jeden mechanik, co robi już lata BMW powiedział, że on nie leje już 5W40, bo to są zupełnie inne oleje niż w tamtych czasach. Zmienił na 10W60 i mówi, że to jest najbardziej zbliżony olej parametrami do ówczesnego 5W40. Nie wiem co o tym sądzić, spytam się jeszcze gościa, u którego robiłem ostatnio kilka rzeczy i niech on mi powie co należy (robi BMW od ponad 20 lat, myślę, że można mu wierzyć).
A co wy o tym myślicie? W sumie to jest ciekawy temat, do tego bardzo istotny dla silnika, a rzadko się o tym dyskutuje.
Jest tu ktoś, kto sprowadzał auto w ostatnim czasie z niemiec?
"Przez ostatni czas" myślisz o ostatnim półroczu czy bardziej miesiącu?
Czy auto musi być wymeldowane z Niemiec? I jak wygląda przegląd? Bo mogę wymeldować a nie musze w jednej chwili i jest problem, czy założyć blache na sztuke i podjechać czy muszą być takie jak w briefie?
Coś twój post wnosi? Jak nie, to sie nie odzywaj prosżę.