Może i piszesz to dla żartów ale moim zdaniem nie jest to temat od tego. Jak ktoś tutaj szuka mądrej odpowiedzi to na pewno od Ciebie jej nie uzyska.
Wersja do druku
Audi a4 b5 który silnik lepszy pod lpg 1.8 20v czy 1.8T?
2,5 V6 ;)
@Tasmann ;
Ja poluję teraz na Forda Thunderbirda z V8 na pokładzie :) Jak się posypie i nie będzie mnie stać na naprawę, to najwyżej postoi bod blokiem/na podwórku działki i będzie czekał na lepsze czasy.
@Astinus ;
A to spalanie, to przy spokojnej/średnio dynamicznej/dynamicznej jeździe? Bo 15-16l gazu przy v6 jest jak najbardziej do przyjęcia.
Średnio dynamiczna. Nie jestem żadnym młodym gniewnym królem szos, ale do dziadków też mi całkiem daleko.
Jutro najpewniej dam znać, jak wygląda spalanie przy dynamicznej jeździe, bo od ostatniego tankowania konkretniej przyciskam to auto, rozpędzam się gdzie się da, startuję spod świateł itd. Jak na razie zrobione 220km na 42l gazu, więc póki co jest 19~~l/100km, a coś tam tego gazu jeszcze zostało, więc i tak jest nieźle.
@Tasmann ;
@down: 7 sekund do setki to nie w takim aucie ;p u mnie jest jakoś 8,5s, a to ma 163 konie. No ale wagi też ma trochę, 1435kg.
A jeśli chodzi o osiągi? Ile to do setki ma i ile koni? Moja hunda ma 8.5s przy 2.0 155 km, co już trochę za mało. Oczekiwalbym coś jak przyśpieszenie w e92 2.0d jakieś 7 sekund do setki.
Orientuje sie ktos w kosztach utrzymania i serwisowania bmw 330 e90 i bmw 530 e60? I jak sie ma sytuacja np w takim audi a4 b8? Duża jest różnica? Bo kazdy mowi ze bmw ma kosmiczne ceny ;d
A czy w tych BMW jest pilot zamiast kluczyka? Jeśli tak to odradzam. Koszty serwisowania BMW są ekstremalnie wysokie. Mieliśmy e92, aktualnie mamy od trzech lat x1 i nawet głupie zdjęcie koła powodowało wywalanie tysiąca błedów/kontrolek/errorów na ekranie. Oczywiście błąd można skasować tylko w serwisie BMW za $. Odbywa się to tak, że wkładają pilot do małego czytnika i na komputerze kasują błędy, także myślę, że mechanik janusz raczej tego nie skasuje.
O ile sie nie myle to te wszystkie komunikaty juz byly w e46 (kumpel ma i co chwile wspomina, ze tu mu sie czujnik hamulcow wlaczyl tu czegos tam, tu sramtego)... albo i w 30 letnich e36... Nie sadze by bylo to cos tak super uciazliwego.
@Justakas ;
A czym Ty sie teraz wozisz?
O no to dobrze wiedzieć. Bo te ceny za podstawowe wymiany części eksploatacyjnych, które może zrobić każdy, są astronomiczne w ASO.
Kumpel ma e46. W zasadzie zapalaja się tam tylko kontrolki na kompie pokładowym. W nowszych bmw jest o tyle gorzej, że oprócz pokładowego, wywala jeszcze na ekranie nawigacji tysiącem errorów na czerwono i przypomina o sobie co jakiś czas. Z samego podirytowania pojedziesz do tego serwisu jak najszybciej :P
A to byc moze. Nie wiem wiec pytam wlasnie. Aczkolwiek wydaje mi sie, ze to nie powinno byc trudne do usuniecia dla kogos kto jakkolwiek siedzi w temacie.
Coz o nowoczesnej technologii mam gowniane pojecie. Moje poprzednie auto bylo starsze gdzies tak podejrzewam od 70% populacji tego forum. Obecne pewnie gdzies tak od 95%, a nastepne bankowo bedzie starsze chyba od kazdego tutaj. :D
No zaraz będą 2 lata, ale z racji wyprowadzki myślę o sprzedaży i kupieniu czegoś po pierwsze primo - tańszego, po drugie primo - oszczędniejszego (dużo pali).
Teraz każdy mechanik Ci w e90 czy e60 zrobi te "błędy" w 5-10minut. Jak ktoś lubi jeździć do serwisu i płacić duży hajs za nic to jego sprawa. Co do czujników klocków czy innych rzeczy to dla mnie to tylko na +, że takie coś jest. Przy wymianie klocków i czujników skasowanie komunikatu nigdy nie zajmowało mechanikowi dłużej niż 5 minut.
jakas opinia na temat e34? bo tak sie wstepnie rozgladam za tym wozem. doswiadczenia? ktos cos?
Jeśli chodzi o Audi a4 b5 to który silnik będzie lepszy pod lpg 1.8 20v czy 1.8T?
Poczytaj forum MM, niektórzy osiągają mniejsze spalanie niż ja. Ja jeżdżę w większości miasto na codzień. Na benzynie Galant 2.5 powinien spalać 8-10l/100km
Jak jeszcze nie miałem LPG to na trasie Bydgoszcz->Berlin->Bydgoszcz spalanie wyszło lekko poniżej 9l/100km, prędkości rzędu 130-160km/h. Ogarnięta instalacja LPG powinna zwiększyć spalanie o około 20%. 9 + 20% = 10,8l
Więc albo masz problem z osprzętem, albo po prostu źle wysterowana instalacja LPG. Ja mam taki plus, że w moim województwie znajduje się bardzo polecany warsztat LPG, gdzie chłopaki naprawdę ogarniają temat, a regulacja nie odbywa się z laptopem na postoju. O tym czy LPG jest założone przez dobry warsztat powinna przemawiać chociażby estetyka. Tak u mnie wygląda komora silnika z założonym już LPG:
http://s27.postimg.org/93kp0x7sz/zdj_cie_2.jpg
Bubuch tak możemy mówić w momencie kiedy stoisz w garniturze i płacisz złotą kartą za samochód z salonu. Kiedy kupujesz auto używane zwłaszcza z mocno ograniczonym budżetem trzeba iść na jakieś kompromisy. Ten 177 konny diesel ładnie daje sobie radę, w trasie autko spoko, ale jednak na moją jazdę nie wypali. Wolał bym coś z mniejszym silnikiem lub podobną benzyną + gaz.
nie ogarniam tego w bmw
ROK.................POJEMNOŚĆ.............SKRZYN IA.............KONIE..............SPALANIE Trasa - Miasto...........CYLINDRY
2003.................2.0........................MA NUAL...............150 -> 185 ...................... 5/6 - 7/8 ..................4
2004.................2.5........................AU TOMAT..............177............................ ........8 - 12 ...................6
6 cylindrów w pojemności 2.5 a wyciągnęli fabrycznie 27KM więcej od podstawowej e46FL. Chyba sporo potencjału jeszcze drzemie w twoim aucie, ale oprogramowanie je blokuje ;)
A skąd wiesz, że tylko oprogramowanie? Jestem zdania, że fabryki się nie poprawia, wiem to z doświadczenia. A 20 koni więcej życia mi nie uratuje ;).
No skoro e46 na rynek belgijski jest fabrycznie z chipem na chyba 140km, a bez ryzyka da sie udzwignac 190 to z twojej wersji ponad 220 by dalo sie ukrevic na luzie. Wiecej cylindrow, wieksza pojemnosc silnika to i mocniejsze sprzeglo oraz skrzynia wiec na moje to tylko program tutaj blokuje ;) nie ze namawiam czy cos, ale to tak dziko dla mnie pomyslane. Roznica taka sama praktycznie jak w e46 przed i po lift, a u ciebie znacznie mocniejsza sprzetowo jednostka a i roznica miedzy tymi dwoma modelami aut nie tak duza :)
Hax z fusów powróżyłeś ok, ale skąd przekonanie, że jakiś mechaniczyna może Ci w parę minut dodać ponad 40 koni, kiedy inżynierowie stworzyli auto takim jakim jest. Wątpię, żeby miało to pozytywny wpływ na żywotność silnika i podzespołów oraz spalanie. W takie coś może można się bawić z nowymi furkami, ale w aucie gdzie już 250k nalatane raczej to oszczędności nie przyniesie.
Inżynierowie dużo tworzą, dają DPF, katalizatory EGR. Nie po to by auto bylo lepsze, a tylko dlatego że musi ono spełniać normy eko świrów z brukseli. Co się mechanicznie nie da, da się softem i ot cała filozofia. Tak jak pisałem fabryczne e46 na rynek belgijski jest softem osłabiane bo tam ostrzejsze regulacje o normach spalin bla bla więc nijak ma to się do specjalistów inżynierów i teorii że to co tworzą jest najlepsze i musi być takie jakie jest.
Tak owszem można podnieść bezpiecznie moc o te 20 koni bo silnik jest na to przygotowany. Ale trzeba pamiętać o tym, że sprzęgło czy turbo zmniejsza swoją żywotność. Moim zdaniem jak ktoś ma za mało mocy to mógł kupić sobie samochód z większym silnikiem (chodzi mi o diesle) a nie czipowanie boxy i inne pierdoły. W nowych autach jest jeszcze to w miarę bezpieczne (chociaż jak podniesiemy w takim e90 z 177 na 200 koni i 400nm to w sumie jest to taka granica bo sprzęgło wytrzymuje właśnie 420nm około) Starego auta bym na pewno nie czipował. Znajomy e46 zczipował na 180koni i już turbo i sprzęgło siadło ;)
Ktoś się może ze mną nie zgodzić bo powie, że zrobił program i wszystko cacy. Ja wcale temu nie zaprzeczam bo autko może śmigać super. Ale jest dużo przypadków, że po takim czipie zaczyna się piramida części do wymiany.
No ja np czipnalem swoje stare 15 letnie a3 z 90 na 117km plus turbo 130asz i roznica w jedzie, wyprzedzanie jest ogromna. Tyle ze robione na hamowni + sprawdzenie podzespołów czy wszystko jest ok. Jest rowniez 290niutkow bo sprzeglo niby do 320 trzyma. Na razie zrobilem 40tys km bez awarii. Jakby ktos sie pytal to autko na zwyklej pompie. Bujnalem autko raz do 215km/h tak z czystej ciekawosci. Do 160 to raz dwa (jak dla mnie ;p), do 180-190 troche dluzej a pozniej juz sie czeka XD Kilka razy jezdzilem z predkoscia 200km/h ale wiecej nie próbuje bo sie boje, nosi te auto strasznie, jest za lekkie i za male po prostu na takie predkości ale na autostrade, ekspresówkę w sam raz. Bede nim jezdzil jeszcze rok i zastanawiam sie nad wtryskami 216, korekta programu + intercooler ale wtedy przydaloby sie mocniejsze sprzeglo a to juz sa koszta wiec nie warto. http://www.tune-up.pl
Hm, widzę że właśnie się toczy rozmowa o beemkach :D
mam do was takie pytanie - w ogóle nie znam się na samochodach, a możliwe, że niedługo będę szukał pierwszego auta. znalazłem sobie taką ofertę http://otomoto.pl/bmw-318-bmw-e36-be...C35451805.html , czy e36 powinno tyle kosztować? zawsze mi się wydawało, że stare BMW powinny być sporo droższe... czy taka niska cena znaczy, że z samochodem jest coś nie tak? da się w podobnej cenie kupić w miarę porządne BMW?
dzięki :P
znajomy mnie jedynie straszy, że przy napędzie na tył początkujący kierowca może się obsrać nie poradzić sobie - co myślicie?
nogi co prawda ciężkiej nie mam, ale na oblodzonej nawierzchni mogą się różne rzeczy stać
jak ma ci sie stać to c i sie stanie czymkolwiek, moja matka wywalila w drugie auto jadac 10km/h autem z abs esp i w ogole xD wystarczyło troche lodu z wodą
jak nie bedziesz gonił przez wioski 140km/h po zakrętach po dostaniu tego w ręce to myśle że spoko, slyszlaem nawet opinie ze lepiej sie prowadzi samochód z tylnym napędem jak sie z nim oswoisz
Na początku owszem może się gorzej dla Ciebie prowadzić bo na śniegu np dupa ucieka, ale jak będziesz jeździł spokojnie to gwarantuje Ci, że nic takiego nie będzie miało miejsca. A jak już ogarniesz jazdę bokami to faktycznie lepiej się jeździ z napędem na tył bo jak tył zacznie uciekać to możesz go spokojnie wyprowadzić z poślizgu a jak masz auto z napędem na przód to jak przód wpadnie w poślizg to już tego zbytnio nie wyratujesz.
tak własnie przeglądam, bo na mase tego samochodu ten silnik jest optymalny.
Troche lękam się że utopie, ale kiedy jak nie teraz mam realizować swoje małe, albo i wielkie motoryzacyjne marzenia.
Strasznie mało ogólnie E34 jest na otomoto.pl i innych portalach, jak myślicie Panowie, w porze letniej, albo wiosennej będzie tego więcej?