Pankar napisał
Prawdziwy torgowicz nie robi lootbagow tylko je kradnie. Service questow jest zajebisty, dodatkowa opcja zarobku a jak ma być to low rate to aż tak lekko nie będzie, żeby codziennie jakiegoś ofa serwisować..
Problem polega na tym, że po takim serwisie, dajmy na to DHQ, na serwerze pojawia się nagle 20 demon helmetów, 20 par steel bootsów i 20 demonek, z którymi nie ma co zrobić, bo podaż znacznie przewyższa popyt i itemy stają się gówno warte, a sprzedawanie ich do NPC dodatkowo pogłębia inflację gpków.
Nie mówiąc już o questach takich jak BK, gdzie jedynym kosztem są 3 uhy na przebiegnięcie i 5 minut czasu. W praktyce to jest darmowy crown arm i crown shield dla każdego 50 lvla.
Jeśli do tego dodamy, że w tibii armor daje tyle co nic, to wychodzi że popyt na itemy jest praktycznie zerowy i cała ekonomia leży. A nadmienię tutaj, że w niektórych przypadkach ten upgrade armora może faktycznie zupełnie nic nie dać, bo taki jest wzór (a mamy wyciągnięty dokładny wzór z cipowego silnika).
W starej tibii itemy były w cenie, dlatego że większość nie miała pojęcia, jak małą rolę odgrywa lepszy armor, poza tym, cieszyli się z samego faktu posiadania; a po drugie był spory napływ nowych graczy i demografia wyglądała zupełnie inaczej: elita stanowiła najwęższą grupę społeczną, a pospólstwa i mieszczaństwa było wielokrotnie więcej.
Dzisiaj nikt już się nie jara lepszym eq, każdy wie, że to gówno daje, nie ma wielkiego napływu nowych, a przekrój społeczeństwa jest dużo bardziej wyrównany.
Ale nawet w tibii przejście na nowy quest system (7.2) spowodowało kryzys na wielu serwerach i już w następnym updacie trzeba było dodać NPCów skupujących nadmiar itemów (7.3 - djinny).
Na tych nowszych jeszcze to jakoś działało, ale dzisiaj serwery starzeją się dużo szybciej, a za takiego knight armora nikt nie da więcej niż 6k, nawet jeżeli będzie jednym z pierwszych na serwerze (a mówię tu o low rate'ach).
Dlatego wprowadzimy pewne korekty, żeby to poprawić. Po pierwsze, będzie nieco inny quest system, mający łączyć zalety starego i nowego; po drugie, niektóre questy mogą zostać utrudnione, bądź zmienione (w tym zmienione mogą być nagrody), wiele itemów może też być trudniejszych do zdobycia; a po trzecie, będzie mały rework armora, tak, żeby gracze znów starali się ulepszać swój ekwipunek, i to nie tylko grając knightem. Nie tylko armor będzie odgrywać trochę większą rolę (również w PVP), ale też różnica między przykładowym knight armorem, a crown armorem, będzie nieco większa.
Chcemy odejść od wprowadzonego w nowszej tibii (i przeważnie na otsach) schematu typowego dla gier 'single player', gdzie łup z polowania sprzedaje się do NPC, następnie u innego NPC kupuje się zaopatrzenie i zaraz można lecieć na następne polowanie.
Zamiast tego, proponujemy powrót do korzeni, gdzie szeroko pojęty handel z innymi graczami - sprzedaż, kupno, wymiany barterowe, szukanie tzw. 'providerów', budowanie znajomości itp. - był nieodłączną częścią gry.
Oczywiście, zdajemy sobie sprawę, że tak duży napływ nowych i taka piramida w przekroju społecznym są niemożliwe do osiągnięcia w dzisiejszych czasach. Nie chcemy też całkiem przebudowywać wszystkiego i zmieniać w "nową grę". Mają to być korekty, które mamy nadzieję przynajmniej nieco poprawią sytuację.
Niedługo więcej szczegółów.
Zakładki