może cię zmartwię ale nikt nie pisze serwerów od zera, nawet popularna zbliżona do rl 7.4 Avesta była forkiem OpenTibii. A pisząć TFS miałem na myśli ten nowy lub 0.3.x , 0.4 i downgrade z nich.
Wersja do druku
może cię zmartwię ale nikt nie pisze serwerów od zera, nawet popularna zbliżona do rl 7.4 Avesta była forkiem OpenTibii. A pisząć TFS miałem na myśli ten nowy lub 0.3.x , 0.4 i downgrade z nich.
Zgadza się, ale chodzi o sam fakt że po raz kolejny jest projekt który chce odwzorować "starą" tibie i jak zwykle dostosowują Silnik pod rework plików CIP przez co marnują olbrzymią ilość czasu a w efekcie i tak nie osiągną zamierzonego celu a to wszystko przez inne funkcjonowanie silników OT, zamiast skupić się nad stworzeniem dystrybucji odwzorowanej od CIP, było wiele projektów które chciały to zrobić ale chyba wszystkie upadły, no może po za medivią ale i tak potem sam silnik nadał im inną stronę rozwoju. Wszystko co bazuje na OT i jego pochodnych nigdy nie będzie takie same jak same jak w silniku CIP. Sam myślałem że tak się da marnując rok modyfikując silnik, aż w końcu lepiej było zrobić mi podstawę CIP co zajęło mi niecałe pół roku.
@down
Nie pisałem że Tibianic/medivia że stoi na czymś innym, ale raczej o tym że próbowali zrobić 100% klona, po czym dodałem że i tak silnik nadał im inną stronę rozwoju. Parę lat? nie, jasne był debilnie pisany jak na tamte standardy ale wszystko da się przerobić na nowoczesne standardy gdzie oddaje te same operacje i jest o wiele wydajniejszy. Niestety nikt nie chce iść tym tokiem bo jest po prostu łatwiej modyfikować to co znamy czyli tfsy i inne pochodne.
To nie jest jedyne wyjście, tylko nikt nie chce poświęcić trochę czasu aby zbudować dystrybucję która by to odwzorowała. Gdyby zainwestować czas który ludzie poświecili na konwersje i dostosowanie plików cip do tfs'ów to takie distro by już dawno było:)
@Edit2
Ja Cię w całości rozumiem, nie miałem na myśli pojedynczych jednostek, a wszystkich którzy planowali takie przedsięwzięcie. Owszem wasz projekt jest inny, robicie produkt i z całego serca życzę powodzenia, ja tylko wspomniałem że tfs'y nie nadają się do odwzorowania silnika CIP w całości. A co do przepisywania, mylisz się, po zrozumieniu jak działa ślinik CIP wszystko jest o wile bardziej jasne niż za pierwszym razem jak otworzyło się plik z jakimś mobem. Niestety analizując silnik CIP często wpadało się w pułapkę którą było myślenie ukierunkowane tfs'em, gdzie potem okazywało się że całkiem inaczej to działa i niestety tu jest największy problem, że trzeba oddzielić te 2 rzeczy. Problemem jest też to, że ile programistów mamy w społeczności którzy potrafią coś napisać, a nie tylko modyfikować.
Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, ale Medivia/Tibianic też stoi na jakimś tfsie (najprawdopodobniej), bądź innym otsowskim silniku, i w żaden sposób nie odwzorowuje oryginalnej dystrybucji (ma typowo otsowską mechanikę i implementację). Co zresztą nie może dziwić, skoro Iryont na początku nie dysponował oryginalnymi plikami.
Wziął jakiegoś tfsa, użył mapy przekowertowanej do .otbm, która była na torgu w 2008~, i która była bez skryptów, za to miała sporo bugów i była wybrakowana (np. brakowało na niej najwyższego piętra w Kazo, tego jeziorka, i na Medivii też go nie ma), do tego wziął pliki NPCów i monsterów, które też latały po necie, i przekowertował je do otsowego formatu, a resztę robił na oko. Potem jeszcze Toor mu dał wszystkie oryginalne stringi (i chyba respy), i to tyle. A jak w końcu Iryont kupił, czy tam dostał, od niego całą dystrybucję, to nic nie więcej nie było na jej podstawie odwzorowywane, nawet skrypty nie zostały wszystkie przeniesione (np. wrestling room w Venore chyba dalej nie działa), bo w międzyczasie stwierdził, że i tak będzie przerabiał na nową grę.
Nawet wzory czy spelle są dalece niedokładne i robione na oko, a co dopiero mówić o reszcie.
Napisanie całego serwera od samego zera, robiąc przy tym dokładnie RE (na czym musiałbyś się świetnie znać) oryginalnego cipowego silnika i przenosząc kod 1:1, zajęło by lekko licząc parę lat, a i tak też by pewnie nie wyszło w 100% to samo. W dodatku serwer był dość chujowo napisany i na dzisiejsze czasy przestarzały (w tamtym czasie cipy dopiero przechodziły z C na C++ i wszystko leciało w jednym wątku).
Tylko, że w czasach, kiedy próbowali robić tego klona, to robili to na oko, i nikt się w to nie zagłębiał. Nawet mapy 7.4 nie odwzorowali, tylko zmienili sprajty i wywalili port hope.
My faktycznie robimy RE oryginalnego silnika, żeby dokładnie odwzorować całą mechanikę gameplayową i uwierz, że tak dokładnie nikt tego nie robił. To, co trzeba przerobić, to przerobimy, ale nie będziemy pisać całego serwera od zera, z całą komunikacją z klientem, i ze wszystkim, bo nie ma to sensu (zwłaszcza że sam mówisz, że potem i tak trzeba by przerobić na nowsze standardy).
Dostosowanie serwera do korzystania z oryginalnych plików, bądź konwersja z zachowaniem 100% funkcjonalności (co zresztą mamy praktycznie zrobione), to jest nic w stosunku do przepisania całego działania serwera 1:1 na podstawie jego RE.
Może jakby cały otland się za to wziął wspólnie 10 lat temu, to miało by sens. Tylko że po pierwsze wtedy nie było publicznie dostępnej całej dystrybucji, a niektóre pliki - owszem, dlatego lepiej było się do tego dostosować - i Iryont też zrobił to samo. A po drugie, to chciałbym zauważyć, że charakter naszego projektu jest nieco inny, to ma być nasz produkt finalny, a nie otwarta dystrybucja, której inni potem będą używać jako podstawy dla swoich otsów.
No i masz rację, tak jest po prostu łatwiej, w końcowym rozrachunku.
Jeśli dobrze zrozumiałem, to twierdzisz, że napisałeś taki serwer w pół roku, więc jeśli możesz, to odpal go i daj się zalogować. @KlaViuS ;
Bo już jeden taki był na otlandzie, co niby wszystko odwzorował, nawet prowadził bloga o tym, a przy pierwszym zalogowaniu już widziałem, że no tak nie bardzo xD
Zacznijmy od tego że tfs sam w sobie ma mnóstwo niedociągnięć, m.in. klient nie pokazuje tyle ludzi ile powinien na stacku jesli jest ich zbyt duzo, a sam sposób hashowania haseł jest żenujący.
Z tego co czytam to przeznaczacie 50% czasu na odwzorowywanie formul spelli, ktore prawde mowiac maja niewielki wplyw na sukces serwera (bo te ktore sa "mniej wiecej", do tej pory wystarczaly)... oby was to nie zgubiło
Życzę wam powodzenia, przyda wam sie.
Potencjalny "klient" ma wyjebane czy z ueka sie wałiło 300 czy 290. Na 99Procent nawet wtedy nie grał. Jakby brakowało drzewka to też ma wyjebane. Już nikt nie pamięta jak było praktycznie i taka kasteria - niby podobna ale jednak tak różna ma racje bytu
No to źle przeczytałeś, bo wzory spelli mamy odwzorowane i na pewno nie przeznaczyliśmy na to 50% czasu.
Po drugie, serwer nie ma "odnosić sukcesów" i ciągnąć hajsu z sms shopa, tylko właśnie dokładnie odwzorowywać. Jak ktoś chce sobie pograć na serwerze, gdzie jest to zrobione byle jak, bo co za różnica, gdzie stało drzewko, czy biło się 300 czy 290 i czy potwory waliły combo, to jest już takich od groma. Po co robić kolejną kiepską imitację?
problem jest taki, że takich różnic jest sporo więcej, nie o wszystkich się dowiecie teraz, o niektórych dopiero po starcie... to jest worek bez dna
nie marnujecie mojego czasu więc róbcie co chcecie, ale nie próbuj udawać, że idealne rozstawienie krzaczków ma znaczenie. combo tak, chodzenie po fieldach też, ale nie, na boga, 100% odwzorowanie mapy.
to, na czym mozecie sie skupic to idealna mechanika, co zreszta sam napisales i dobrze, ale tez zadbanie o to, zeby serwer byl rzeczywiscie bez botow. czyli odstraszanie, prewencja i detekcja.
Ale naprawdę, interpretacja pliku moba to nie jest żaden problem i ludzie to już dawno zrobili. To niczego nie zmienia w kwestii odwzorowania całego silnika.
Czy pisząc ten swój serwer udało ci się dokładnie przenieść cały system delayów (nie exhaustów), poprawnie odwzorować zachowania, które pozwalały ropnąć lootbaga bez pacca, czy też wyciągnąć item spod innego, bugi które pozwalały wpychać ludzi na niedostępne dachy, wchodzić do depo z white skullem czy użyć jednocześnie uha i vity?
Postaw ten serwer, to ci uświadomię, jak daleko jest od oryginalnego. No chyba że serio udało ci się przepisać wszystko 1:1, to szczerze przyznam ci rację i od razu złożę ofertę kupna :kappa
A jeżeli nie, no to sam widzisz, "prawie tak samo" to można zrobić i na tfsie.
Choć generalnie się zgadzam, że 'fajniej' by było zrobić tak, jak mówisz, ale gdybyśmy się za to wzięli teraz, to ten serwer prawdopodobnie nigdy by nie wystartował.
Nikt niczego nie udaje. Widocznie dla nas idealne ustawienie krzaczków ma znaczenie, a ty na swoim otsie możesz nawet postawić depo do góry na nogami.
Wcale mnie nie dziwi, że takie podejście prezentuje osoba z reklamą otsa w nicku, bo przez te lata nauczyliście się, że najlepiej robić byle jak, bo ludzie i tak wbiją, i nawet klonowanie itemów przeżyją, to po co się męczyć z poprawianiem spelli. To jest też odpowiedź dla @KlaViuS ; dlaczego ta społeczność nigdy nie zrobiła większego użytku z oryginalnej dystrybucji. No bo po co, skoro można stawiać piętnaście jeszcze bardziej najbardziej dopracowanych edycji, nazywając je tibią 7.4, choć koło takowej nawet nie leżały.
Przyjmij do wiadomości, że ideą tego projektu nie jest stworzenie kolejnego takiego otsa, a jeżeli nie potrafisz, to po prostu załóż, że jesteśmy grupą autystyków, którzy w wolnych chwilach lubią poprawiać krzaczki, i nie potrzebujemy, żebyś nam tłumaczył, jak mamy robić swój serwer. Pozdrawiam
wedlug mnie overkill ale jak juz powiedzialem, nie moj czas nie moje klocki, powodzenia
aha i w zadnej mojej wypowiedzi was nie atakuje, tylko zaznaczam moj punkt widzenia,
najwyrazniej Ty nie potrafisz inaczej niz ad personam ale to chyba po prostu za długo na torgu siedzisz
dla Twojej informacji osobiscie poprawilem ponad 100 bledow w tfsie, jak najblizej rl wartosci dopracowalem spelle, nawet pare razy pobawilem sie w tworzenie anticheata, rowniez na poziomie kernela. twoje slowa bola mnie tak jak boli cie dupa ze ktos ma inny punkt widzenia
Idź to powiedzieć typowi, który od 15 lat pisze gierkę z zestawem ASCII zamiast grafiki.
Naprawdę nie wiem, co jest trudnego w zrozumieniu, że ktoś może tworzyć grę z samej pasji, albo hobby, dla satysfakcji, i spędzenia czasu z innymi osobami z teamu, a nie wyłącznie pod kątem opłacalności w kwestii wyciągania hajsu z pacców i sms shopa.
No ale po co dopracowywałeś, jak były niedopracowane to też jakoś ludzie grali i serwery odnosiły sukcesy. To nie ma znaczenia. No i po co antycheata robić, szkoda czasu i to nie ma znaczenia. Po co naprawiać buga, jak coś to się powie, że to feature, to i tak nie ma znaczenia.
No i po co napisałeś tego posta, jak on nie ma znaczenia. W ogóle po co cokolwiek robić, i tak wszyscy umrzemy.
Nie traktuję każdej opinii jako atak, ale sam widzisz, że można się zmęczyć od takiego ciągłego biadolenia.
Nikt nie twierdzi, że krzaczek na mapie będzie decydujący i zrobi wielką różnicę, ale uważamy, że żeby zrobić naprawdę dobry serwer, to trzeba dbać o szczegóły od początku do końca, bo one mają się złożyć na efekt końcowy. A jak już na starcie zaczynasz rezygnować z poszczególnych elementów, to na końcu się okazuje, że wyszło to, co zwykle, i co każdy już widział 1000 razy.
Po tym najłatwiej rozpoznać, bo jak widzę otsa "7.4", gdzie adminowi nie chciało się nawet usunąć tych skałek 7.6 z mapy, albo podmienić wszystkich sprajtów, to już wiem, że to nie może być dobry serwer, bo tym bardziej nie będzie mu się chciało zagłębiać w jakąś mechanikę. I jakoś do tej pory nie trafiłem na żaden wyjątek od reguły.
PS czy antycheat, który współtworzyłeś to ten używany na mastercorsie? @Faniaots ;
tibjasz rage dojebał jak prosesur co z wuska sie spierdolił
czekam z bydlakiem w łapie, eurasy odkładam na 2 miechy balowania 24/7 na serwie:pepezyd
Ten jeden to Ezzz i znam go bardzo dobrze, pomagał mi zrozumieć największe problemy tego silnika. Dobry przykład dałeś, odwzorowywał ale na TFS przez co było sporo rzeczy które nie działało jak należy:D dlatego też była mała sugestia że lepiej jest to po prostu zrobić od zera.
Zapomniałeś dodać "po raz pierwszy", i tak udało mi się, wszystko działa za pomocą zadań "ToDoEntry". Serwer tworze hobbistycznie, poświęcając mu tyle czasu ile mogę, jak już wcześniej mówiłem mam podstawę serwera, wciąż brakuje mi paru rzeczy które za niedługo dokończę, jedyną z większych rzeczy które mi zostały to dokończyć system skryptów. Przyjdzie i czas na testy, dam Ci info w pierwszej kolejności. Ale głównie chodziło o wniosek który sam przytoczyłeś "Bo już jeden taki był na otlandzie, co niby wszystko odwzorował, nawet prowadził bloga o tym, a przy pierwszym zalogowaniu już widziałem, że no tak nie bardzo". Dlatego trzymam kciuki za rozwój:)
rozumiem irytacje ale nie trzeba sie unosic.
nie, czy ten ich anticheat polega na wpisaniu komendy ? na youtubie znalazlem to: Mastercores.org - messing with antibot system - YouTube
ok znalazlem info ze maja jakies tam zabezpieczenia, typu flash test, zmienione adresy... ciekawy jestem ich rozwiazan