Nie ma benzyny 2.3. Poszukaj sobie nie pałowanej. Prędzej te małe tanie benzynki były pałowane.
Wersja do druku
Przepraszam, chodziło mi o modele 323, 523 ewentualnie 3.0d. Po czym poznać, że bmka nie była katowana? Bardziej interesuje mnie poliftowa 5tka.
Co to znaczy katować samochód?
Bo wiele osób uważa, dociąganie do 6 tyś obrotów za katowanie...
Tak, mogę Cię zapewnić, że posiadacz bmw z silnikiem 2.5 i wyżej jeździł nią szybko i kręcił pod czerwone pole bo inaczej po co by mu był taki silnik?
Za to co jest w tym złego to nie wiem.
Uskutecznianie bączków, pseudodrifty, stójki itd. To mam na myśli. Bo przycisnąć każdy lubi.
@Cybuch ;
skoro miales galanta to orientujesz sie ile moze kosztowac lacznie naprawa kielichow i nadkoli w takim mitaszubiszi? bo moze fajne autko sie trafi i warto bedzie zainwestowac
hej mam dylemat,na zime tego roku zmieniac bede auto
bmw e46 sedan / audi a6?
roczniki koło 2000~~
A6 C5 wyjdzie taniej w eksploatacji. No i trochę większy komfort.
Polifotwa piątka to nie będzie 523 173 km tylko 525 190+
Szukaj auta od pasjonata,w e46 zwracaj uwage na to że pęka podłoga z tyłu,właśnie tym się charakteryzują katowane e46,
nie ma jakiejś typowej zasady jak kupić auto,bo ja osobiście kupiłem e46 328 z górnego pułapu cenowego i musiałem w nie trochę kasy włożyć żeby było okej (usterki były bardzo sprawne poukrywane min przestawiony rozrząd o jeden ząbek) a kupiłem raz e36 323 od gościa z forum bmwklubu i przez pół roku katowania tego samochodu nie włożyłem złotówki,
Przecież audi a6 c5 ma wszystkie podzespoły z passata b5...Cena wielowahaczowej zawieszki bardzo spadła w porównaniu do cen z poprzednich lat. Audicę możesz serwisować w skodzie, gdzie wszystko jest zdecydowanie tańsze, niż u dealera bmw. Mógłbym dalej na konkretach wymieniać, ale czy jest tego sens?
ps. Nie dyskredytuję tej marki, bo sam się za nią rozglądam. ;)
Że kurwa co? XDDD
W żadnej Skodzie nie poserwisujesz A6tki, a nawet jeśli, to części i tak nie będą tańsze, no japierdole XD Godzina roboty w ASO VW to 180 zł, w Audi ponad 200, a w Skodzie niewiele mniej jak 150, a więc rzeczywiście oszczędność ogromna, normalnie życie sobie na nowo ułoży za te pareset złotych zaoszczędzone przez kilka lat.
Also, nie wiem kto będzie serwisował 12-17 letnie C5 w ASO, no to jest przecież idiotyzm w czasach, gdy jest multum prywatnych warsztatów, które znają te auta na wylot i biorą po 50 zł za roboczogodzinę.
W zasadzie konkretow nie podałeś. Powiedziałeś tylko że u dealera skody będzie taniej niż w BMW. Pewnie to prawda, ale kto serwisuje swoje 15 letnie w aso przecież kilka części + naprawa będzie kosztować tyle co pół tego używanego auta.
Powtarzasz tylko zasłyszane info
Poza tym co znaczy taniej ? 5 zł taniej to zawsze taniej.
Ojciec 10letniego golfa gti serwisuje taniej w skodzie, niż miałoby to miejsce w vw ( Białystok ). A w Skodzie możesz i serwisować mercedesa. Części oczywiście, że są tańsze. Nawet faktury są - za robote w vw i skodzie.
Passat zawsze będzie tańszy w utrzymaniu, niż bmw. Proszę Cię...mam Ci wysyłać linki z allegro do poszczególnych części?
2 lata temu kolega zaliczył dzwona e46 2.0 benzynką 150hp. Chłodnica w hurtowni części samochodowych
http://screenshu.com/static/uploads/.../ow/xk72sm.jpg
kosztowała 400 z hakiem. Do passata/octavi/golfa/leona/ibizy/a3/a4/a6 do silniczka 1.8t, kupisz nówkę za 150 zł.
Tata naszego B5FL od samego początku do samego końca w ASO serwisuje, teraz była robiona klima, bo poszedł parownik. Jakbyśmy go nie mieli od 8 lat, a kupili niedawno, to oczywistym jest, że ASO by nie zobaczył. Teraz po prostu kontynuujemy serwisowanie tam, a że B7 teraz wskoczył, to tym bardziej. Bardzo konkretne ASO, a takich podobno mało, poza tym już się tam dobrze znamy z pracownikami i możemy liczyć na pewne ulgi.
Also, może ktoś się wypowie, bo zna ceny - ile by kosztowała kompletna rozbiórka deski, zrobienie parownika z nagrzewnicą, wyczyszczenie modułu klimy wraz z klapami itd., nowe klipsy do deski, złożenie, wypełnienie płynami itd. ? Mowa oczywiście o jakimś porządnym, prywatnym warsztacie. Powiedzmy, że w Passacie, ale to nie ma znaczenia, po prostu auto podobnej klasy. @Urlak ; @Justakas ; @Pavel321 ; może Wy wiecie, a może ktoś inny.
Taniej w kwestii robocizny, pisałem to. Nie jest to jednak duża różnica, o czym też wspomniałem.
No a jeśli części są tańsze, to nie zazdroszczę, bo na pewno nie są to oryginały. Części do VW to części do VW. Owszem, Skoda wykorzystuje pewne elementy, ale nie jest ich aż tak wiele, czasami są trochę inne itd.
Z tego co wiem, to części do VW są brandowane zarówno logiem VW jak i Audi i to się sprawdza w kompatybilności, bo np. cały moduł klimy składa się w Audi i VW z tych samych części. Chyba to samo jest w Octavii I i Superbie I, ale biorąc pod uwagę, że Superb to w sumie B5FL, to się nie ma co dziwić. Nie wiem ile może być teraz współpracujących elementów, ale wątpie, by tyle co jeszcze 10-15 lat temu.
A propos, taka dygresja - my sporo części do ASO dowozimy, bo ceny u nich są astronomiczne. Opłacalność jest ogromna, a nie każde ASO na to pozwoli.
XD Chłopie, C5 to nie Passat, skończ wreszcie te herezje głosić.
Ło panie, a wiesz pan ile jest chłodnic w grupie VAG? Powiem Ci - do B5FLki jakieś 18 różnych (wg ASO, a więc nie można się tutaj mylić). Tak, do 1.8T też nie jest jedna, a ze 2-3 przynajmniej, bo zależy to od wielu elementów wyposażenia samochodu, które mogły być w nim lub też nie.
No i jeszcze jedno - chłodnica to nie jest dobry przykład, bo zazwyczaj wymienia się ją raz w ciągu życia samochodu, a więc jeden właściciel najczęściej nawet jej nie rusza.
A NA KONIEC BOMBA:
Padłem XD Gud lak w sprawdzeniu go komputerem.
Chłodnica to nie część eksploatacyjna. Ogólnie w kwestji utrzymania mówimy o elementach zawieszenia czy układu hamulcowego jak klocki czy tarcze. Jaka jest tam różnica 20zł na komplecie klocków które wymieniasz raz na kilka lat. Faktycznie oszczędności.
No tak, budę i logo ma inne.
Prawie trafiłeś, są 4 (fabryczne).
Nie wyraziłem się dosyć skrupulatnie. Za robotę - w sensie robotę i części. Z tego co pamiętam na samym pasku rozrządu była różnica 50zł.
Hehe, to się pośmialiśmy. A teraz zrujnuję Tobie dzień. Autoryzowane serwisy nie naprawiają tylko marki widniejącej nad warsztatem : )
Sam dobrze o tym wiesz, a i tak w zaparte brniesz, bym wymieniał Tobie poszczególnie części układu zawieszenia i hamulcowego. No to odpowiedziałeś sobie na pytanie sam.
ps. do każdej bmki idzie 8l oleju?
No tak, wiadomo.
Trafiłem, bo napisałem "2-3 przynajmniej". Widzisz, sam wiesz jakie są realia, a piszesz, że kosztuje 150 zł, gdy to nie jest prawda, bo są 4 różne.
Spoko, ja też mogłem oszczędzić 50 zł na komplecie rozrządu kupując go poza ASO, ale stwierdziłem, że to się nie opłaca.
No i nie wiem jak na pasku mogło być 50 zł różnicy, skoro taki pasek maks 100 zł kosztuje. No chyba, że VW ma chore ceny do GTI, a Twój tata dał się wydymać w Skodzie również, bo pewnie kupiłbym w jakimś InterCarsie lepszy/ten sam pasek za mniej.
Może niektóre tak robią, nie przeczę, ale pełny program do Merca mają tylko w ASO i może paru warsztatach specjalizujących się w Mercedesie, a w takiej Skodzie go w ogóle nie mają i nie wyobrażam sobie takiej naprawy. No chyba, że mówisz o robieniu Balerona, ale to nawet ja bym naprawił, a nie mam pojęcie o budowie większości podzespołów samochodu.
Odpowiem cytatem od osoby, która miała tego gala przede mną "nadkole to nie wiele, 120-150 reparaturki od strony, za spawanie dalem 100zl od strony, i lakierowanie po 300zl, ale mozna znalezc taniej bo niektorzy lakieruja za 200zl element, a kielichy to ja dalem po 100zl ale to w chuj promocja bo ziomek sie zajebal, moga kosztowac kilka stowek od strony"
@SzalonyMes ;
Jakies opinie o daewoo lanos?
Siema, szukam dodatkowego pomysłu na wybor samochodu.
Wymogi:
-SEDAN!/Coupe
-benzyna
-ok 150 koni
-najlepiej jak najnowszy
-bezawaryjny/tani w utrzymaniu. Nie chce gazu, spalanie jakos przezyje jak nie przekracza 10L
-cena ok 15.000zł
Moje pomysły:
1. Toyota Celica (polift 2002+ najlepej wersja 192 konie)
2. Mazda 6 (polift 2005+ 2.0 benzyna)
3. Mondeo Mk3 2005+ 2.0 benzyna
4. Rozwazalem alfe 159 ale duzo zlych opini
Do 15k nawet nie marz, przygotuj 20 minimum.
Bardzo słusznie, ale nie za 15k.Znowusz słusznie.
Pierdolenie, bardzo dobre auto. Jeden problem - mając 15k to możesz sobie pomarzyć o 159.
Jest w piździe nad głową, większość koroduje jak stare Poldki, ale ciągle jest sporo dobrych egzemplarzy. Podobna sytuacja w sumie z Audi 80, niby ocynk, ale i tak wiele egzemplarzy to ruda kocha jak Clinton Monikę Lewinsky.
Serio, nie wiem kto robił ten ocynk, ale chyba jakiś najebany Żółtek.
Z wlasnego doswiadczenia wiem, ze da sie zejsc na luzie do 10l przy tej mocy ale to chuj nie jazda.
W dieslu 150 konnym można robić ponad 10l, a co dopiero benzyna. Takie choćby 1.8T VAGa nie spali mniej jak 12 przy średnio dynamicznej jeździe, a przy bucie to i 15-18. 2 litrowe BMW też weźmie ponad 10, ale jak będziesz dziadkował, to rzeczywiście spali te 8,5. Jednak trzeba pamiętać, że te silniki BMW należą do najoszczędniejszych i po prostu cała reszta nie jest w stanie osiągnąć aż tak niskiego spalania.
1.8T to chyba jedyne co mi przychodzi do glowy ze spalaniem<10l
a jutro ci mexeminor wkleje ci te zdjecie ;]
Nie wiem skąd masz takie informacje, byłem w posiadaniu 3x 1.8t, w tym jednego zmodyfikowanego. Pierwszy 150hp AGU, skrzynia 5. Spalanie nie przekraczało 14litrów przy jeździe 200+. Drugi 180hp AJQ, skrzynia 6, 4x4 haldex. Tu przy podobnych prędkościach paliło pół więcej. Oraz 225hp BAM, skrzynia 6, 4x4 haldex. Po modyfikacjach paliło tyle samo co AJQ.
Wnioski
Nie jest to silnik ekonomiczny, ale na pewno jednym z najtrwalszych, co za tym idzie bardzo podatnym na modyfikacje. Przy jeździe 90km/h potrafiłem zejść do 8l - trasa. W mieście nie ma opcji, by palił mniej niż dyszka.
Co do bmek, mogę się zgodzić. Kolega w 545 e60 w trasie przy włączonej klimie, 4 osobach i pełnym bagażnikiem, zrobił średnie spalanie 10,5l. W drodze powrotnej spalanie przy jeździe bardzo dynamicznej wynosiło ponad 20.
Volvo S80 2.4 170km bez turbiny? Tylko nie ma co marzyć o spalaniu na poziomie 10l. W trasie 120km/h 8l, w mieście przy dynamicznej jeździe 12l
Ale co Ty tutaj sprzedajesz? Przy butowaniu = przy ostrym przyśpieszaniu w mieście na przykład, a nie stała jazda 200 na autostradzie. Chociaż nawet wtedy 14 litrów to trochę za dużo.
No a że przy 90 km/h zrobiłeś 8 litrów - no chłopie, którym silnikiem 1,8-2,0 nie zrobisz? Spora część jeszcze zejdzie poniżej.
1,8T to jest naprawdę dobry silnik, ale pali dużo jak chuj i nie ma co się tutaj sprzeczać. Ładujesz gaz i siema, masz wszystko w dupie.
co powiecie o bmw e46? budżet to 15k. albo ogólnie co możecie polecić do właśnie 15 lub max 20k, nie mam wymagań dużych. myślałem też o audi a4 w budzie b6 albo passat b6.
Ło panie, o Audi i Passacie zapomnij, to odpowiednio minimum ~18k za Audi i ~20k za Paska, nie ma opcji na coś dobrego taniej, a i w tych cenach bym nie spodziewał się cudów. Dodaj do tego, że zazwyczaj wszystkie auta z dolnego pułapu cenowego to szroty i masz odpowiedź.
Chociaż w sumie do 20k by się ustrzeliło A4B6, szczególnie w benzynie, nawet by było taniej w rocznikach do 2002, ale nie wiemy jakie masz wymagania więc no, może napisz?
E46 - auto jak auto, dobre, ale bez szału. Do 15k dobry wybór, ale raczej przedlift, późniejsze roczniki to już raczej większe pieniądze jeśli chcesz mieć większą pewność. Do 20 już lepiej, ale raczej max 2003, potem już rosnie mocno, 2004 trzymają dziwne ceny.
PS Może byś podał czy diesel czy PB? Bo to jednak ważne.
http://allegro.pl/citroen-xsara-ii-1...575092005.html
http://otomoto.pl/oferta/citroen-xsa...-ID6y704X.html
Co myslicie o tych citroenach? Pod gaz się nadają? Jak z awaryjnościa?
Za te pieniadze rozwazylbym Astre 2 na Twoim miejscu :)
Szukam tego co jest we w miare dobrym stanie, na model raczej sie nie nastawiam. W tej kasie cos powyzej 1999 roku, wymagania podawałem wczesniej, generalnie ma byc dobrze i tanio, przebiegi na razie po 80 km dziennie, od pazdziernika prawdopodobnie po 35. benzyna do 6 tysiecy lub diesel do 8, jezeli benzyna to ma sie nadawac do gazu.
Co myslicie: http://otomoto.pl/oferta/nissan-alme...-ID6y7oL9.html
Moim zdaniem trochę przesadzasz. Jak się dobrze poszuka to na mobile.de do 20k można spokojnie wyrwać w/w samochody z niskim (realnym) przebiegiem, legitną książką od prywatnego właściciela i to nie turasa. Tylko w 99.9% będzie to tylko i wyłącznie benzyna. No i dochodzi do tego konieczność wyjazdu do rzeszy oraz konieczność znajomości niemieckiego.
Panowie, no więc po krótkotrwałej walce udało mi się pozbyć seata. Chce teraz kupić sobie jakieś autko które będzie mało paliło w granicy 6-7l max ( :D ). Najlepiej 5 drzwiowe no ale jeśli będzie 3 z tym że ładne to też może być Oki. Klimatyzacja, wspomaganie, elektryczne szyby miło byłoby zobaczyć.
Budżet-do 10tyś max (w tym recykling i inne pierdoły. Tak żeby ze wszystkim nie wyniósł mnie więcej niż 10k). Wiadomo im mniej tym lepiej :P
Rok-2002+
Mój taki typ to Toyota Corolla e12, Volkswagen Golf/Polo oraz Seat Arosa II. Co sądzicie o tych autach? Macie jakieś inne propozycje ?
To wszystko spełnia Rover45 i w tej kwocie bez problemu się zamkniesz. Po lifcie to raczej nie wyrwiesz, ale przed jeszcze bez problemu.
2.0 iDT nie spali na mieście więcej niz 6 litrów, a trasa 5 lekko do 100km/h
@haxigi ;
Dzięki za propozycje, dałem greena. Jednak no nie podobają mi się te Rovery, i z wyglądu i jakoś tak podobne według mnie do lanosów.
ekonomiczny pojazd do 2-3k? zalezy mi tylko na niskim spalaniu i tym, zeby samochod nie rozlecial sie po miesiacu. Po allegro posmigalem i ewentualnie jakis opel corsa czy honda civic. srednio z 40km/dzien bedzie robione. jesli cena jest za mala/warto doplacic/cokolwiek (pierwszy samochod, ktory kupuje) to prosze o doedukowanie :D
honde civic moze byc ciezko dostac za 2-3k (ja dalem jakos 5k), ale rozgladaj sie za starszymi seatami (cordoba lub ibiza) silnik 1.4 60km (tłuk ze o ja pierdole), sam mialem okazje kupic ibize za jakies 2 tysiace w dosc dobrym stanie ale niestety ktos mnie uprzedził ;d)
gwoli ścisłości żebyśmy mówili o tym samym:
https://upload.wikimedia.org/wikiped...5/Rover_45.JPG
Lift:
https://ssli.ebayimg.com/00/s/NzY1WD...VnRyU/$_86.JPG
Aczkolwiek foty liftów na necie jakieś dziwne są :D
Co możecie powiedzieć na temat mazdy 626? Nie zgnita, praktycznie zero rdzy. Silnik 1.8 w gazie rocznik 94, spory niekręcony przebieg, warto brać?