O kurde to można w 2015 r kupic takie auto z manualna klima? ;o Szok
Wersja do druku
O kurde to można w 2015 r kupic takie auto z manualna klima? ;o Szok
Mam możliwość kupienia tanio AR GTV 1.8TS z 1999. Myślę o kupnie dla siebie. Ktoś miał do czynienia z tymi TS? W necie jedni piszą, że badziew, drudzy, że w sumie spoko, ciężko się połapać. Ja rozumiem, że silnik czasami wymaga naprawy itd ale jak co miesiąc mam robić remont to odpuszczam.
Widziałem że rozmawialiście o silnikach m62. Tak się składa że posiadam E39 z M62b35 TU, więc już na vanosach. Ogółem dźwięk jest mega, daje mnóstwo frajdy z jazdy. Spalanie jak na taka pojemnosć naprawdę zaskakuje na plus. W mieście spokojnie w 15 litrach gazu się umiem zmieścić.
Niestety tutaj plusy się kończą, silnik jest ZAJEBIŚCIE drogi w utrzymaniu. Wszystko jest mocno przekombinowane i non stop mam z nim jakies problemy :D. Ogółem jak trafisz na sztuke z padającymi vanosami to remoncik razem z wymiana rozrządu wychodzi około 7 tysi. Warto sprawdzić także czy rozrzad bym wymieniany. Jak auto ma ponad 250tys i nie był ruszany rozrząd, to śmiało można się szykować że niedługo polecą ślizgi łańcucha. A wiadomo że jak jużto robi się całość. Bo wymiana samego ślizgu to straszne druciarstwo.
Jakbym miał kupować drugi raz V8 w bmw to brałbym wersje bez vanosów, tam też nie ma np. elektroniczej przepustnicy, która się pierdoli.
Ogółem jak już auto zacznie się sypać to życzę powodzenia w znalezieniu mechanika, który to ogarnie. Bo moja teraz stoi od miesiąca i już dwóch mechaników nie ma pojęcia co jej dolega. Goście, którzy na codzien jeżdża merolami AMG i amerykańcami, oraz składają silniki do driftu się poddali po 5h szukania przyczyny czemu auto nierówno pracuje.
Jeżeli masz naprawdę gruby portfel to śmiało bierz V8, bo frajda z jazdy jest nieziemska. Niestety te silniki to już stare dziadki, które maja po 15+ lat więc licz się również z tym że koszty serwisowania będą ogormne. Nie zależnie od tego jak dobrą sztukę trafisz.
Ja teraz zdecydowanie nie kupiłbym tego silnika, tylko wybrał M54B30 lub M52B28, są znacznie prostsze i tańsze w utrzymaniu.
U kogo z tym byłeś? @Marionarus ;
W zgierzu w redux motoraport bylem. Ogolem auto nagle z dupy zaczelo szarpac na gazie, na benzynie bylo ok. Po dwoch sniach to samo na pb sie stalo. Poszly nowe swiece( 8 swiec 250zl), sprawdzane byly cewki, kompresja wszystko nic. W warsztacie chcieli robic caly rozrzadza kilka tysiecy, ale im tego nie dalem. Bo jakby lancuch przeskoczyl to szarpaloby i na gazie i na benzynie od razu. Wiec z braku zaufania zabralem auto. Samemu na podstawie tego co ludzie na yt wstawiali z programu diagnostycznego, doszedlem do wniosku ze sonda lambda zle pracuje. Ofc mialem racje, tyle w miedzyczasie przez te problemy pokasztanila sie adaptacja przepustnicy i nie da sie z nia dojsc do ladu. Wiec poki co auto stoi i grzebie sobie w wolnej chwili;D. Do mechanika jej juz nie dam, bo 300 zl poszlo na diagnozy, ktore gowno dawaly. Ze nie wspomne o tym ze 2x tyle poszlo na czesci wymieniane niepotrzebnie. Ogolem w przyszlym tygodniu bed ejeszcze wymieniac wszystkie uszczelki dolotu i sie zobaczy:p
Jeśli chodzi o M54, to tam też już jest sporo szajsu, który się lubi popsuć, no ale wiadomo - nie jest to V8. Ba, samo M52 potrafi w koszta wpędzić i to nawet na pojedynczym vanosie. Na szczęście tutaj jak się kupi dobry silnik, a nie jakieś padło, to duża szansa, że będzie spokój.
Ja teraz też walczę z E39, konkretnie wspomaganie. Nagle ni z tego ni z owego zaczęła kierownica ciężko chodzić, czy to parking czy to rondo czy cokolwiek. Mam servotronic i efekt jest taki jakby servo utwardził wspomaganie np. dla prędkości 80km/h i tak se je zostawił na stałe. Da się jeździć, nawet parkować, ale kierownica nie odbija w ogóle i to jest największy problem. Specjaliści od BMW mi zdiagnozowali i sądzą, że na pewno maglownica. Problem taki, że magiel to ja mam idealny, zero luzu, nie cieknie, no po prostu jak na te magle to jest jakiś rodzynek. Nie sprawdzili nawet kompem czy czujnik servo albo moduł komfortu nie wyrzucił błędów, no po prostu XD
Muszę jeszcze pojeździć, wpaść do innego mechanika a może nawet dwóch, bo nie chcę płacić 500zł+ za wyjęcie magla, odesłanie go do regeneracji i założenie go z powrotem bez ruszania, bo tak by pewnie było.
Takie tam sprawy starego auta, co zrobisz.
@Avatar221 ; Poczytaj sobie o tych silnikach, jest tego w trzy dupy w internecie. Ogólnie dobre jednostki, ale mają kilka swoich bolączek i musisz się dowiedzieć, czy obecny właściciel już to robił i kiedy. Kosztuje to całkiem sporo więc trzeba wiedzieć na czym się stoi.
No i rdza je trochę lubi, ale jak jest zdrowy, to wiadomo - spoko.
Ogólnie taki Saab to jest fajne auto jak się chcesz wyróżnić, bo jest ich naprawdę mało. Nie puści Cię z torbami, ale musisz świadomie kupować, to jest kluczowe. Jeśli nie masz w okolicy (powiedzmy ~50km) warsztatu, który robi Saaby, to też bym się nie pchał, bo słyszałem już sporo historii jak to mechanicy nawet nie chcieli Saaba wziąć na podnośnik, co dopiero grzebać.
Tez mam servotronic i czasami wspomaganie niedomaga, ponoc jest tam jakos zaworek, ktory sie zapycha. Ale to musialbys sobie poczytac
Tak, wiem o tym, ale nie mam pojęcia, czy oni to sprawdzili. Jestem trochę zawiedziony ich pracą, ale przynajmniej nie policzyli mi za to ani złotówki, a więc olewam sprawę i daję diagnozować innemu warsztatowi. Wtedy się okaże czy to rzeczywiście magiel, ale nie wydaje mi się.
pytasz o cześci? @Sinis ;
Korzystaliście z automatycznej skrzyni w bmw e90 w silnikach benzynowych? Cadillac nie wypalil z zakupem, wiec rozglodam sie za automatami w e90 2.0 bądz 2.5 i ciekawi mnie czy daje ona rade, i czy oczywiście zmiennia płynnie biegi? W końcu to zwykla klasyczna skrzynia.
Opinie o komforcie, wyciszeniu w 320i oraz 325i?
Jeśli e90 to wyciszenie na normalnym poziomie w tej klasie, Nie wyróżnia się w żadną stronę w porównaniu do A4 czy C klasy. Gorzej jest w e92. Tam już zaczyna szumić dość mocno przy większych prędkości. Właściciele często wklejają w uszczelkę gumowy przewód, który rozpiera uszczelkę i jest trochę ciszej.
A czemu ma nie zmieniać płynnie? Przejedź się i sam zobacz, skrzynia skrzyni nierówna. Jeśli będziesz się odpowiednio posługiwał gazem, odpuszczał mocniej, gdy chcesz by skrzynia wrzuciła wyższy bieg i wciskał mocniej do redukcji, to nie powinno być problemu. Przy ostrzejszej jeździe może być czuć zmiany biegów i pewnie czuć je będzie, ale na pewno nie może to być mocno odczuwalne, tj. nie może szarpać mocno autem, przez mocno rozumiem tak, że będziesz to na sobie czuł.
@up
Chodzi mi ze skrzynie DSG jak w vagach biegni przeskakują błyskawicznie przy kazdej prędkości i obrotach, a nie mialem przyjemności jeszcze prowadzic automatu z bmw.
2x up: Wyciszenie podobnie jak w e60 czy odrobine glosniej? Mam dylemat czy 2.0 benzynke wybrac czy 2.5l
W porównaniu do przeliftowej e60 to e90 minimalnie głośniej pow. 200, ale to i tak nie jest uciążliwe. Gorzej tak jak mówiłem jest w coupe. Uwielbiam nadwozie coupe(sam mam e46 w coupejce), ale niestety bmw nie potrafi tam zrobić dobrego wygłuszenia w drzwiach bez ramek.
Jeśli nie boisz się wyższego ubezpieczenia to oczywiście, że 2.5l