Wytłumacz szczegółowo na przykładach, że a6 wyjdzie taniej w eksploatacji. Co dokładnie masz na myśli?
Wersja do druku
Przecież audi a6 c5 ma wszystkie podzespoły z passata b5...Cena wielowahaczowej zawieszki bardzo spadła w porównaniu do cen z poprzednich lat. Audicę możesz serwisować w skodzie, gdzie wszystko jest zdecydowanie tańsze, niż u dealera bmw. Mógłbym dalej na konkretach wymieniać, ale czy jest tego sens?
ps. Nie dyskredytuję tej marki, bo sam się za nią rozglądam. ;)
Że kurwa co? XDDD
W żadnej Skodzie nie poserwisujesz A6tki, a nawet jeśli, to części i tak nie będą tańsze, no japierdole XD Godzina roboty w ASO VW to 180 zł, w Audi ponad 200, a w Skodzie niewiele mniej jak 150, a więc rzeczywiście oszczędność ogromna, normalnie życie sobie na nowo ułoży za te pareset złotych zaoszczędzone przez kilka lat.
Also, nie wiem kto będzie serwisował 12-17 letnie C5 w ASO, no to jest przecież idiotyzm w czasach, gdy jest multum prywatnych warsztatów, które znają te auta na wylot i biorą po 50 zł za roboczogodzinę.
W zasadzie konkretow nie podałeś. Powiedziałeś tylko że u dealera skody będzie taniej niż w BMW. Pewnie to prawda, ale kto serwisuje swoje 15 letnie w aso przecież kilka części + naprawa będzie kosztować tyle co pół tego używanego auta.
Powtarzasz tylko zasłyszane info
Poza tym co znaczy taniej ? 5 zł taniej to zawsze taniej.
Ojciec 10letniego golfa gti serwisuje taniej w skodzie, niż miałoby to miejsce w vw ( Białystok ). A w Skodzie możesz i serwisować mercedesa. Części oczywiście, że są tańsze. Nawet faktury są - za robote w vw i skodzie.
Passat zawsze będzie tańszy w utrzymaniu, niż bmw. Proszę Cię...mam Ci wysyłać linki z allegro do poszczególnych części?
2 lata temu kolega zaliczył dzwona e46 2.0 benzynką 150hp. Chłodnica w hurtowni części samochodowych
http://screenshu.com/static/uploads/.../ow/xk72sm.jpg
kosztowała 400 z hakiem. Do passata/octavi/golfa/leona/ibizy/a3/a4/a6 do silniczka 1.8t, kupisz nówkę za 150 zł.
Tata naszego B5FL od samego początku do samego końca w ASO serwisuje, teraz była robiona klima, bo poszedł parownik. Jakbyśmy go nie mieli od 8 lat, a kupili niedawno, to oczywistym jest, że ASO by nie zobaczył. Teraz po prostu kontynuujemy serwisowanie tam, a że B7 teraz wskoczył, to tym bardziej. Bardzo konkretne ASO, a takich podobno mało, poza tym już się tam dobrze znamy z pracownikami i możemy liczyć na pewne ulgi.
Also, może ktoś się wypowie, bo zna ceny - ile by kosztowała kompletna rozbiórka deski, zrobienie parownika z nagrzewnicą, wyczyszczenie modułu klimy wraz z klapami itd., nowe klipsy do deski, złożenie, wypełnienie płynami itd. ? Mowa oczywiście o jakimś porządnym, prywatnym warsztacie. Powiedzmy, że w Passacie, ale to nie ma znaczenia, po prostu auto podobnej klasy. @Urlak ; @Justakas ; @Pavel321 ; może Wy wiecie, a może ktoś inny.
Taniej w kwestii robocizny, pisałem to. Nie jest to jednak duża różnica, o czym też wspomniałem.
No a jeśli części są tańsze, to nie zazdroszczę, bo na pewno nie są to oryginały. Części do VW to części do VW. Owszem, Skoda wykorzystuje pewne elementy, ale nie jest ich aż tak wiele, czasami są trochę inne itd.
Z tego co wiem, to części do VW są brandowane zarówno logiem VW jak i Audi i to się sprawdza w kompatybilności, bo np. cały moduł klimy składa się w Audi i VW z tych samych części. Chyba to samo jest w Octavii I i Superbie I, ale biorąc pod uwagę, że Superb to w sumie B5FL, to się nie ma co dziwić. Nie wiem ile może być teraz współpracujących elementów, ale wątpie, by tyle co jeszcze 10-15 lat temu.
A propos, taka dygresja - my sporo części do ASO dowozimy, bo ceny u nich są astronomiczne. Opłacalność jest ogromna, a nie każde ASO na to pozwoli.
XD Chłopie, C5 to nie Passat, skończ wreszcie te herezje głosić.
Ło panie, a wiesz pan ile jest chłodnic w grupie VAG? Powiem Ci - do B5FLki jakieś 18 różnych (wg ASO, a więc nie można się tutaj mylić). Tak, do 1.8T też nie jest jedna, a ze 2-3 przynajmniej, bo zależy to od wielu elementów wyposażenia samochodu, które mogły być w nim lub też nie.
No i jeszcze jedno - chłodnica to nie jest dobry przykład, bo zazwyczaj wymienia się ją raz w ciągu życia samochodu, a więc jeden właściciel najczęściej nawet jej nie rusza.
A NA KONIEC BOMBA:
Padłem XD Gud lak w sprawdzeniu go komputerem.
Chłodnica to nie część eksploatacyjna. Ogólnie w kwestji utrzymania mówimy o elementach zawieszenia czy układu hamulcowego jak klocki czy tarcze. Jaka jest tam różnica 20zł na komplecie klocków które wymieniasz raz na kilka lat. Faktycznie oszczędności.
No tak, budę i logo ma inne.
Prawie trafiłeś, są 4 (fabryczne).
Nie wyraziłem się dosyć skrupulatnie. Za robotę - w sensie robotę i części. Z tego co pamiętam na samym pasku rozrządu była różnica 50zł.
Hehe, to się pośmialiśmy. A teraz zrujnuję Tobie dzień. Autoryzowane serwisy nie naprawiają tylko marki widniejącej nad warsztatem : )
Sam dobrze o tym wiesz, a i tak w zaparte brniesz, bym wymieniał Tobie poszczególnie części układu zawieszenia i hamulcowego. No to odpowiedziałeś sobie na pytanie sam.
ps. do każdej bmki idzie 8l oleju?
No tak, wiadomo.
Trafiłem, bo napisałem "2-3 przynajmniej". Widzisz, sam wiesz jakie są realia, a piszesz, że kosztuje 150 zł, gdy to nie jest prawda, bo są 4 różne.
Spoko, ja też mogłem oszczędzić 50 zł na komplecie rozrządu kupując go poza ASO, ale stwierdziłem, że to się nie opłaca.
No i nie wiem jak na pasku mogło być 50 zł różnicy, skoro taki pasek maks 100 zł kosztuje. No chyba, że VW ma chore ceny do GTI, a Twój tata dał się wydymać w Skodzie również, bo pewnie kupiłbym w jakimś InterCarsie lepszy/ten sam pasek za mniej.
Może niektóre tak robią, nie przeczę, ale pełny program do Merca mają tylko w ASO i może paru warsztatach specjalizujących się w Mercedesie, a w takiej Skodzie go w ogóle nie mają i nie wyobrażam sobie takiej naprawy. No chyba, że mówisz o robieniu Balerona, ale to nawet ja bym naprawił, a nie mam pojęcie o budowie większości podzespołów samochodu.
Odpowiem cytatem od osoby, która miała tego gala przede mną "nadkole to nie wiele, 120-150 reparaturki od strony, za spawanie dalem 100zl od strony, i lakierowanie po 300zl, ale mozna znalezc taniej bo niektorzy lakieruja za 200zl element, a kielichy to ja dalem po 100zl ale to w chuj promocja bo ziomek sie zajebal, moga kosztowac kilka stowek od strony"
@SzalonyMes ;
Jakies opinie o daewoo lanos?
Siema, szukam dodatkowego pomysłu na wybor samochodu.
Wymogi:
-SEDAN!/Coupe
-benzyna
-ok 150 koni
-najlepiej jak najnowszy
-bezawaryjny/tani w utrzymaniu. Nie chce gazu, spalanie jakos przezyje jak nie przekracza 10L
-cena ok 15.000zł
Moje pomysły:
1. Toyota Celica (polift 2002+ najlepej wersja 192 konie)
2. Mazda 6 (polift 2005+ 2.0 benzyna)
3. Mondeo Mk3 2005+ 2.0 benzyna
4. Rozwazalem alfe 159 ale duzo zlych opini