dobra chuj, wiadomo o co kaman xD
Wersja do druku
Da się to zrobić, tylko czy gra warta świeczki? Sprawdzasz jakie napięcie powinien mieć, a jakie ma. W związku z tym dokładasz opornik do wyrównania prądu przepływającego przez przewód i uzyskujesz, to co miałeś zanim miałeś przerwę w obwodzie. Sęk w tym, że warunki w jakich będzie pracował taki opornik prawdopodobnie i tak zmienią szybko jego parametry, więc ponownie wartość prądu będzie inna.
Już lepiej kupić nowy/używany kabel i mieć z głowy babranie się w gównie.
Nie prawda.
Sonda lambda a w szczególności szerokopasmowa i a/f potrzebuje do prawidłowego działania wewnątrz pewną ilość powietrza która dostaje się tam za pomocą przewodów sondy. Jak chcesz dowiedzieć się na ten temat więcej to nie szukaj po internecie gdzie utarło się że nie lutuje się sondy bo zwiększa się opór lub może się rozlutować.
http://akinsautorepair.com/image/675...ed_512x301.png
W szerokopasmowej sondzie sygnałem jest prąd pompy tlenu a nie napięcie sondy więc znowu wprowadzasz ludzi w błąd.
Nie ma takiej opcji żeby powietrze dostawało się gdzie kolwiek za pomocą przewodów. Powietrze a w zasadzie jony tlenu są pobierane referencyjne z poza komory spalinowej.
Tu częściowo racja. Faktycznie w szerokopasmówce wykorzystywana jest jednocześnie wartość napięcia na ogniwie i prąd pompy tlenu.
Panie lutuj nie pierdol. Tak czy siak bedzie czekala wymiana xD
https://st2.depositphotos.com/135740...l-aluminum.jpg
Zdjęcie przewodu aluminiowego ale w każdym innym który ma wiele żył ułożenie jest takie same, to właśnie miedzy nimi przedostaje się powietrze do wnętrza sondy.
Jak ktoś chce wiedzieć więcej to polecam link poniżej.
http://zasoby1.open.agh.edu.pl/dydak...azu/pdf/r5.pdf
I nigdy się nie spotkałem aby w szerokopasmowej sygnałem było napięcie ogniwa. Dla jasności dla zwykłego czujnika tlenu napięcie 0-1v, dla szerokopasmowej sondy natężenie pompy tlenu, dla czujnika A/F napięcie 0-5v (może być czasami inaczej, zależy od producenta).
I myślę że nie ma sensu dalej wałkować tego tematu bo o tym lutowaniu jest to taki mit jak o tym że EGR jest po to aby dopalić niespalone cząstki ze spalin. Dalej sobie już chyba daruje posta bo strasznie od tematu zaczynam odbiegać.
Dzięki za linka pavel wszystko tam jest opisane. Tlen do działania pobierany jest przez sondę bezpośrednio ze spalin a nie z przewodu. W sondach szerokopasmowych mierzone jest i napięcie na okładzinach elektrod ogniwa Nersta która musi wynosić 450mV dla idealnej mieszanki i prąd pompy którą steruje się, aby zachować właśnie to napięcie. A i przewód który pokazałeś to kabel średniego napięcia który ma pewnie większy przekrój niż wydech w moim golfie.
Rys 5.3 pkt nr 8- tlen z atmosfery nie spalin. Zrozum że aby sonda działała prawidłowo potrzebna jest wartość referencyjna powietrza wewnątrz sondy nie ze spalin.
Rys 5.8 Sygnał z sond, na podstawie napięcia jest określany prąd do sterowania pompa tlenu i to ona jest sygnałem a nie "stałe" 450 mv.
Rys 5.12 Pięknie zaznaczony kanał powietrzny który według ciebie nie istnieje.
W szerokopasmowej sygnałem nie jest napięcie tylko prąd pompy.
I chyba logiczne jest że jak przewody są mniejszej średnicy to i odstępy między przewodami będą mniejsze. Spójrz sobie na kolejny link jak nie wiesz nadal o co chodzi.
https://www.wireweb.de/binary_data/3...xx0913wi_1.jpg
Napisalem tylko ze tlen pompowany jest przez pompę ze spalin, w odpowiedzi na twoje "pompa potrzebuje kabla do działania bo pompuje nim powietrze". Co jest bzdurą. Wartość referencyjna to zawsze wartość z powietrza. Rys 5.3. to rysunek odnoszący się do standardowej sondy a nie szerokopasmowej o której mówimy.
Jedno jest pochodną drugiego i każdy z tych sygnałów jest mierzony. Tylko prąd jest mierzony w ustalaniu jakosci mieszanki to się zgadza jak najbardziej w ostateczności jest to prąd.
Kolego w kablu przewodzie wielozylowym o takich przekrojach to nie płynie i nie popłynie żadne powietrze ;)
Możesz mi jeszcze napisać co to ten czujnik a/f? Bo wydaje mi się że każda z tych 2 typow sond to właśnie a/f
Tu masz wszystko opisane www.wbo2.com/lsu/lsuworks.htm
Szkoda czasu na dyskusję z tobą. Podajesz link gdzie na pierwszym zdjęciu jest napisane i pokazane free air i o2 w dodatku narysowane masz co się z nim dzieje. Myślisz że którędy dostaje się on do wnętrza sondy?
Kolego pierwsze zdjęcie to narrow band sensor... A my cały czas mówimy o szeroko pasmowej. Niżej masz coś takiego jak 5 wire wideband sensor, tylko przeczytaj i dopiero patrz na obrazki żebyś wiedział co przedstawiają.. Myślę że do komory dyfuzyjnej dostaje się tlen bezpośrednio ze spalin i z pompy tlenu która pobiera również tlen ze spalin, za to w komorze referencyjnej z otaczającego powietrza np przestrzeni między 5 przewodami a luźna izolacją je otaczającą.
Na pewno pompa tlenu nie pompuje tlenu z powietrza i na pewno do komory referencyjnej nie dostaje się powietrze z szczelin między żyłami przewodu który zlutowany mógł by je zablokować.
Tak to działa
Tyle sie klócicie, a ja dalej nie wiem, czy te polutowane przewody moga tak zostac...
Bledow na kompie nie mam, silnik pracuje rowno, ale na kompie spalanie troche wyzsze...
Tobie się tak wydaje że to działa, nie interesują mnie twoje domysły. Ja nie pisze ci swoich domysłów tylko informacje które otrzymałem od inżynierów z politechniki prowadzących szkolenia dla koncernów motoryzacyjnych.
Na chwile obecną nic się nie będzie działo, jak skończy się tlen w komorze referencyjnej zacznie przekłamywać.
Ja bym pierdolnął ze dwie uszczelki pod głowice i po kłopocie.