A to Ty chcesz nowy? ;p
6,5 sekundy do setki tego v8 to chyba zadowalający wynik jak na dużego kombiaka, czego Ty byś chciał? ;p
Wersja do druku
Samochód trzy letni to nie jest już nowy. Mówiłem o tym v6 3.5l, bo znowu te v8 345KM to troche za dużo jak na nasze standardy. Takie 2.8-3.0 dajmy na to 220-250KM było by idealnie.
Jestem raczej za prostymi konstrukcjami jeśli chodzi o mechanikę samochodową. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie by w wolnossącym odpalać samochód i przejechać kilometr, po czym gasić. W uturbionym już takie kolorowe to nie jest, zwłaszcza że turbina, to kolejny element, który podlega wymianom/regeneracjom. Stąd koszty użytkowania takiego samochodu rosną.
Ogólnie rzecz biorąc rozumiem uturbianie samochodów sportowych, gdyż to na ogół studnie bez dna, aczkolwiek w typowym użytkowym kombi, to dla mnie tylko zbędny element.
@up
Od tego jest turbo timer, a jak chcesz prostą konstrukcję to samochód z lat 90
Okej, ale nadal chociażby sama turbina w regeneracji czy kupnie nowej jest droga, a przy tym 'zużywa' się dosyć szybko.
Niekoniecznie, moja Hunda z 2007 roku jest prostą konstrukcją silnika benzynowego, wiec szczerze powiedziawszy nie ma co się w niej zepsuć. Szukam można powiedzieć samochodu podobnego lecz w innym segmencie i z większą mocą. A zmieniać samochód z rocznika 2007 z małym przebiegiem na następny samochód z podobnego rocznika z niewiadomą przeszłością i zapewne 4x takim przebiegiem mija się z celem.
Turbiny wcale szybko się nie zużywają, nie popadajmy w paranoję. Ich serwis też nie jest wcale taki drogi, a robisz go maksymalnie raz i masz spokój (no chyba, że zamierzasz zrobić jednym autem z 500 tysięcy, ale kto tak robi?).
Wcale szybko się nie zużywają? E90 i E92 2.0d 177KM - turbina do wymiany po około 150kKM
I to jest Twoim zdaniem szybko? Serio? Przy obecnych samochodach? Poza tym przy tych silnikach bym się obawiał bardziej o genialne umiejscowienie łańcucha rozrządu wraz z jego mierną jakością, a nie o turbo.
PS W B5FL ciągnie 360k i jeszcze ciut pociągnie.
Paseratti to inna epoka, dlatego skłaniałem się ku wolnossakom, ale wyboru nie mam.
moze mi ktos wyjasnic jedna rzecz a mianowicie, sprawdzilem numery VIN w internecie mojej a4b5 1.8 po pol roku od zakupu z zagranicy, wpisuje numery a tam mi wyskakuje Producent AUDI Model S4 B5. nie ogarniam. mam rozumiec ze to kiedys bylo s4 z 2.7 i zostal silnik wyjety?
Sprawdź w kilku miejscach. Jeśli się sprawdzi, to albo ktoś wybebeszył S4 i zrobił z tego zwykłe A4 z 1.8 (bo musisz pamiętać, że S4 to nie tylko silnik, jest wiele innych różnic), albo przebił numery.
Ma ktoś dostęp do Carfaxu może?
Ostatnio byłem u mechanika na wymianę drążków kierowniczych i od tego czasu kierownica nie wraca do końca do wyprostu po zakręcie. Jutro lecę na reklamację, kojarzycie może co mogło się tam wydarzyć podczas tej wymiany?
Po wymianie drążków trzeba podjechać na ustawienie zbieżności.
w moim punto 1.2 ostatnio mam problem mianowicie tylko podczas wilgotnych dni po docisnieciu sprzegla do podlogi nie chce sie ono odcisnąc co moze byc przyczyna? ja w lutym mialem wymieniane cale sprzeglo jestem zaniepokojony