Reklama

Pokaż wyniki sondy: Jakiego jesteś wyznania/jaki masz stosunek do Boga?

Głosujący
3621. Nie możesz głosować w tej ankiecie
  • Katolicyzm

    1,465 40.46%
  • Chrześcijaństwo (inne niż katolicyzm)

    790 21.82%
  • Ateizm

    868 23.97%
  • Agnostycyzm

    92 2.54%
  • Deizm

    76 2.10%
  • Islam

    50 1.38%
  • Judaizm

    18 0.50%
  • Hinduizm

    30 0.83%
  • Rastafari

    232 6.41%
Strona 222 z 612 PierwszaPierwsza ... 122172212220221222223224232272322 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 3,316 do 3,330 z 9169

Temat: Wiara, religia, Kościół i sprawy z tym związane

  1. #3316
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    44
    Posty
    568
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj xtomixx napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Geniusz. Przeczytaj tamten mój post jeszcze raz i może w końcu zrozumiesz moją aluzję.
    Jakkolwiek by go nie czytać nadaremno w nim szukać jakichkolwiek aluzji. Chyba, że Twój tok rozumowania jest zgoła inny od tego powszechnie przyjętego...
    Cytuj Entex napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    W którym była informacja, że danych brak. Czytałeś uważnie? ;)
    Powiedz mi jak odbierać odpowiedz na posta, w którym prosisz o dane a gość wyjeżdża Ci z linkiem (cytując Twój post), w którym ich nie ma?
    Jedynie jako nie zrozumienie tego co sam cytuje...
    Ostatnio zmieniony przez szalony88 : 25-01-2009, 14:04
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  2. #3317
    Avatar Rahowa
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    44
    Siła reputacji
    0

    Domyślny

    czekajcie chwilę - kiedy był ,,cud nad Wisłą" (tfu) a kiedy potop szwedzki?
    On zabrał Pomorze, on zabrał nam Gdańsk, aż Grunwald potwierdził, że Polak to pan!

  3. #3318
    Questo2

    Domyślny

    Cytuj La Fayette napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    nie ufasz biblii bo jest bee, a książkom ufasz bezgranicznie bez sprawdzenia jak "jest naprawdę".


    Co innego, gdy czytasz książkę przygodową, a co innego gdy sięgasz po fizykę dajmy na to kwantową.

    nie sądzisz?

    /btw, ani razu nie napisałem, że teoria stworzenia świata która jest zapisana w biblii jest prawdziwa, więc może zacznij czytać posty zanim "wsadzisz" moją osobę do worka z napisem "szczekający katol"
    Wiesz podstawową kwestią jest to, że to co jest w książkach fizycznych zostało udowodnione i zawsze sam mogę zrobić sobie takie doświadczenie lub obejrzeć/przeczytać o tych doświadczeniach gdy sam jego nie mogę zrobić, bo nie jestem w stanie np. nie mam materiałów. Niestety Biblii nie mogę sprawdzić tzn. zweryfikować w żaden sposób. Manipulujesz.

    Nie mieszaj tutaj fizyki kwantowej, bo to co napisałeś nie trzyma się kupy i w sumie nie wiem po co to napisałeś. Każdy wie, że fizyka kwantowa to największy i najtrudniejszy (do końca nie odkryty i zbadany) dział fizyki, w którym raczej wszystko dzieje się na zasadzie prawdopodobieństw.

    Do żadnego 'worka' Cię nie wsadzałem i nie wiem skąd taki wniosek.

    Cytuj Entex napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    I znów próbujesz pokazać swoją domniemaną wyższość...
    Cytuj Entex napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    W końcu jakiś mądry post z twojej strony ^^ Robisz postępy :D
    Nie będę wytykał palcami, kto w tym momencie się wywyższył i proszę skończ te przypisywanie mi wywyższania się, bo to do niczego nie prowadzi.

    @up
    Cud: 12-25 sierpnia 1920
    Potop: 1655-1660
    Ostatnio zmieniony przez Questo2 : 25-01-2009, 14:16

  4. Reklama
  5. #3319
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    44
    Posty
    568
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Rahowa napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    czekajcie chwilę - kiedy był ,,cud nad Wisłą" (tfu) a kiedy potop szwedzki?
    Ależ ja tylko zacytowałem jego posta nie nawiązując w najmniejszym sensie do Twojego. Więc skąd ta liczba mnoga ? ;)
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  6. #3320
    La Fayette

    Domyślny

    Cytuj Questo2 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Wiesz podstawową kwestią jest to, że to co jest w książkach fizycznych zostało udowodnione i zawsze sam mogę zrobić sobie takie doświadczenie lub obejrzeć/przeczytać o tych doświadczeniach gdy sam jego nie mogę zrobić, bo nie jestem w stanie np. nie mam materiałów.
    stawiasz za autorytet dajmy na to wybitnego noblistę. Po 5minutach rozmowy przekonuję Cię, że słoń waży jeden kilogram , uwierzysz? Zaczniesz się zastawiać i dojdziesz do wniosku, że tak naprawdę jesteś nieoduczonym, opryskliwym smarkaczem. Wmawiano tobie i taki przyjąłeś punkt widzenia o tym "zwierzaczku" jako o kolosie paru tonowym, ale tak naprawdę nigdy nie miałeś możliwości zważenia tego stworzenia:)

    co chce przez to powiedzieć, jedynie to, że człowiek jest ograniczony, a konwersacje na temat istnienia boga bądź jego nie-istnienia są śmieszne. Każdy wierzy w to co chce.

    przechodząc do sedna mojej wypowiedzi, o istnieniu Boga (bądź nieistnieniu) dowiemy się podczas umierania :)
    Ostatnio zmieniony przez La Fayette : 25-01-2009, 14:47

  7. #3321
    Questo2

    Domyślny

    Cytuj La Fayette napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    co chce przez to powiedzieć, jedynie to, że człowiek jest ograniczony, a konwersacje na temat istnienia boga bądź jego nie-istnienia są śmieszne. Każdy wierzy w to co chce.
    "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia", no cóż to tylko twoje zdanie, ale zastanawia mnie jedno: po co więc wypowiadasz się w tym temacie, skoro ta dyskusja jest wg. Ciebie śmieszna?

    Na marginesie: noblistów podziwia się za jakieś dokładne odkrycie/twórczość, a nie za całe życie, poglądy itd. I tylko w tym jednym odkryciu są autorytetami, a nie we wszystkich swoich poglądach. Wnioskuję, że twoje myslenie jest trochę płytkie. (i wcale nie chce się tu wywyższać - do wiadomości Entex). Kazdy moze mieć własne zdanie :)

    @down
    to chyba nawet dobrze. Nie ulegam presji społ. Jednak nie podpisywałbym mnie do żadnej kategorii.
    Ostatnio zmieniony przez Questo2 : 25-01-2009, 15:16

  8. Reklama
  9. #3322
    La Fayette

    Domyślny

    Cytuj Questo2 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    "punkt widzenia zależy od punktu siedzenia", no cóż to tylko twoje zdanie, ale zastanawia mnie jedno: po co więc wypowiadasz się w tym temacie, skoro ta dyskusja jest wg. Ciebie śmieszna?
    ponieważ lubię się dobrze pośmiać :)

    Cytuj Questo2 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Na marginesie: noblistów podziwia się za jakieś dokładne odkrycie/twórczość, a nie za całe życie, poglądy itd. I tylko w tym jednym odkryciu są autorytetami, a nie we wszystkich swoich poglądach. Wnioskuję, że twoje myslenie jest trochę płytkie. (i wcale nie chce się tu wywyższać - do wiadomości Entex).
    elliot aronson - człowiek istota społeczna :)

    musisz być naprawdę potężnym nonkonformistą aby odpierać manipulacje która KAŻDEGO dotyka, czy to w mediach czy w kościele. Taka jest prawda.
    Ostatnio zmieniony przez La Fayette : 25-01-2009, 15:13

  10. #3323
    Avatar Lexus
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Betelgeuza
    Posty
    166
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Questo2 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Na marginesie: noblistów podziwia się za jakieś dokładne odkrycie/twórczość, a nie za całe życie, poglądy itd. I tylko w tym jednym odkryciu są autorytetami, a nie we wszystkich swoich poglądach.
    Nie prawda. Z dziedziny literatury tylko niekiedy dostaje się nobla za jedną powieść, zdecydowana większość osób otrzymuje to wyróżnienie za całą swoją twórczość lub/i za wkład własny w tą dziedzinę sztuki. Z nauk ścisłych również jest sporo (acz nie za dużo) przypadków, w których przyznawano nagrodę Królewskiej Szwedzkiej Akademii nauk za jakiś cykl doświadczeń lub analiz, a nie tylko za jakieś odkrycie, przykład: Linus Carl Pauling, za prace nad wiązaniami chemicznymi i ich zastosowanie w wyjaśnieniu budowy związków kompleksowych.
    Zdarza się.
    Kurt Vonnegut

  11. #3324
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    44
    Posty
    568
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Entex napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Spytałem jedynie czy to informacja oficjalna czy spiskowa.
    A właśnie - jakieś info lub źródła?
    Czy może 'nie wypowiedział się w tej sprawie' jest dla ciebie równoznaczne z 'nie neguje'?
    http://www.vatican.va/phome_en.htm
    Czasami zapominam, że fakty znane ogółowi jednak dla co poniektórych pozostają owiane tajemnicą ;s

    Cytuj Entex napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Hm... Z góry zakładasz, że jestem wyznawcą krk... Ciekawe. Zastanawia mnie również, jak wyglądają owe moje własne sidła... Chyba coś mi umknęło.
    O tym przecież sam wspominałeś. A skoro Twoja interpretacja odbiega od tej serwowanej nam przez krk to logicznie rzecz biorąc powinna być dla Ciebie błędna. Czyż nie?
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  12. Reklama
  13. #3325
    Questo2

    Domyślny

    Cytuj Lexus napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nie prawda. Z dziedziny literatury tylko niekiedy dostaje się nobla za jedną powieść, zdecydowana większość osób otrzymuje to wyróżnienie za całą swoją twórczość lub/i za wkład własny w tą dziedzinę sztuki. Z nauk ścisłych również jest sporo (acz nie za dużo) przypadków, w których przyznawano nagrodę Królewskiej Szwedzkiej Akademii nauk za jakiś cykl doświadczeń lub analiz, a nie tylko za jakieś odkrycie, przykład: Linus Carl Pauling, za prace nad wiązaniami chemicznymi i ich zastosowanie w wyjaśnieniu budowy związków kompleksowych.
    No tak, nie zrozumiałeś przesłania. Tak myslalem, ze ktoś mi w taaki sposób odpisze. Chodziło mi o to, że dostają Nagrodę za twórczość, dzieła (1 lub wiecej lub całego życia) i odkrycia, ale nie dostają za poglądy i sposób życia etc.
    Na marginesie: noblistów podziwia się za jakieś dokładne odkrycie/twórczość(niekiedy z całego zycia), a nie za całe życie, poglądy itd. I tylko w tym jednym odkryciu/ciach są autorytetami, a nie we wszystkich swoich poglądach. :)
    podkreślone- dodane żebyś lepiej zrozumiał.
    Ostatnio zmieniony przez Questo2 : 25-01-2009, 18:46

  14. #3326
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    44
    Posty
    568
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj La Fayette napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    mimo, że do kościoła chodzę sporadycznie, a od księdza na religii słyszę że jestem złym liberałem. To jednak czuję sentyment oraz szacunek do historii Kościoła na ziemiach Polski.
    A jak dobrze znasz tą historię kościoła na ziemiach polskich? Tylko wybiórcze fakty, które ciemnogród chce abyś znał? Już sam chrzest Polski został przez Mieszka przyjęty z przyczyn tylko i wyłącznie politycznych (niejako nie miał nasz biedny władca żadnego sensownego wyboru). Co się z tym wiązało dla przeciętnego mieszkańca państwa Polan? Ano rzecz jasna obowiązkowa dziesięcina na rzecz kościoła... Po umocnieniu się pozycji możnowładzców kościelnych na ziemiach polskich zaczęli oni wywierać wpływ na politykę i próbować dyktować swoje warunki władcom naszego państwa (a więc można tu mówić o buntownictwie). Już za czasów Chrobrego niejaki Radzym-Gaudenty by wymóc na nim spełnienie swoich kuriozalnych żądań nie zawahał się rzucić klątwy. Kościół poczynał sobie coraz zuchwalej czego przejawem były bunty ludności polskiej przeciwko niemu, wyrzynanie biskupów, księży, palenie klasztorów i kościołów (przybrały one dużą skalę już za czasów Mieszka II). A słynny biskup Stanisław, który dopuścił się zdrady? Na szczęście poniósł tejże zdrady konsekwencje i przypłacił ją własnym życiem. Oczywiście kościół wyniósł go na ołtarze i uczynił męczennikiem...
    Podczas rozbicia dzielnicowego kler urósł w siłę - wykorzystując słabości kulejącego państwa Polskiego, żądał dla siebie coraz to nowych przywilejów i włości...
    Ostatnio zmieniony przez szalony88 : 26-01-2009, 14:36
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  15. #3327
    Avatar Entex
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Tczew
    Posty
    856
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Questo2 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nie będę wytykał palcami, kto w tym momencie się wywyższył i proszę skończ te przypisywanie mi wywyższania się, bo to do niczego nie prowadzi.
    Drugi cytat - faktycznie, nieco się uniosłem. Pierwszy - wypowiedź uzasadniona.

    Cytuj szalony88 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Powiedz mi jak odbierać odpowiedz na posta, w którym prosisz o dane a gość wyjeżdża Ci z linkiem (cytując Twój post), w którym ich nie ma?
    Jedynie jako nie zrozumienie tego co sam cytuje...
    Jeśli jest tam wyraźna informacja, że dane nie zostały opublikowane, uznam, że odpowiedział na moją prośbę.
    Cytuj szalony88 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    http://www.vatican.va/phome_en.htm
    Czasami zapominam, że fakty znane ogółowi jednak dla co poniektórych pozostają owiane tajemnicą ;s
    Ogółowi jak ogółowi. W szkole o tym nie ucza ;s
    Co do linku - a może coś konkretniej? Mogę teraz powiedzieć ci to samo co ty xtomixx'owi. =3
    Nazwij mnie leniwym czy jakimkolwiek, ale nie chce mi się przeszukiwać całej strony w poszukiwaniu informacji o którą się rozchodzi...

    O tym przecież sam wspominałeś. A skoro Twoja interpretacja odbiega od tej serwowanej nam przez krk to logicznie rzecz biorąc powinna być dla Ciebie błędna. Czyż nie?
    Hm.. Możliwe. Acz nie uważam się za wyznawcę kościoła jakiegokolwiek. Jak już - chrześcijaństwa. Co do interpretacji - nie zakładam, że cała interpretacja krk jest błędna/poprawna. Zgadzam się bądź nie z poszczególnymi fragmentami. Jak widać - w niektórych kwestiach mam odmienne zdanie.
    Sideł żadnych nie widzę, a już z pewnością nie wpadłem w żadne...

  16. Reklama
  17. #3328
    Avatar szalony88
    Data rejestracji
    2005
    Wiek
    44
    Posty
    568
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Entex napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jeśli jest tam wyraźna informacja, że dane nie zostały opublikowane, uznam, że odpowiedział na moją prośbę.
    O mój drogi panie ;) Pan chyba nie czytał komentarzu tegóż usera, który stwierdził, że nie chce mi się szukać. A szukałem i znalazłem ale nie dane tylko informacje odnośnie pomocy. Co ciekawe w oficjalnych źródłach watykańskich ich znaleźć nie potrafię. Skądże zatem człowiek piszący tego newsa czerpał swoją wiedzę?

    Cytuj Entex napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ogółowi jak ogółowi. W szkole o tym nie ucza ;s
    Co do linku - a może coś konkretniej? Mogę teraz powiedzieć ci to samo co ty xtomixx'owi. =3
    Nazwij mnie leniwym czy jakimkolwiek, ale nie chce mi się przeszukiwać całej strony w poszukiwaniu informacji o którą się rozchodzi...
    Prosiłeś o konkrety. Skany watykańskich dokumentów na ten temat są powszechnie w sieci dostępne (żeby nie było, że ktoś znowu manipuluje). Możesz mnie również nazwać leniwym ale z uwagi na silnik wyszukiwarki tej strony (toporny w obsłudze) i ogrom informacji na niej się znajdujących szukanie wszystkich dokumentów odnośnie tego tematu uważam uważam za stratę czasu. Tymczasem pomijając same oficjalne dokumenty w tej sprawie (pisane po łacinie rzecz jasna - więc przynajmniej dla mnie osobiście niemożliwe do zweryfikowania) informacje odnośnie wprowadzenia samego celibatu można ,,wygooglować" częstokroć na stronach katolickich pomijany jest jednak aspekt dziedziczenia majątków kościoła chociaż znajdziemy wyjątki:
    http://zapytajksiedza.republika.pl/pytania/pyt006.htm
    Ostatnio zmieniony przez szalony88 : 26-01-2009, 17:32
    Death is only the beginning...
    Gdy czegoś w Biblii nie da się wytłumaczyć to obrońcy tłumaczą to symboliką. Gdy chce się coś zakwestionować to zrzuca się winę na symbolikę...

  18. #3329
    Avatar Lexus
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Betelgeuza
    Posty
    166
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Questo2 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    No tak, nie zrozumiałeś przesłania. Tak myslalem, ze ktoś mi w taaki sposób odpisze. Chodziło mi o to, że dostają Nagrodę za twórczość, dzieła (1 lub wiecej lub całego życia) i odkrycia, ale nie dostają za poglądy i sposób życia etc.
    Bzdura. Albert Camus (1913-1960) dostał nagrodę Nobla za: "filozofia egzystencjalizmu skrzętnie ubarwiona formalną fabułą", nagroda oczywiście za Dżumę. Nie zmienia to faktu, że sama ksiązka jako powieść nie jest wielce zachwycająca, lecz głębokość filozofii jak również poglądów (w sumie czym jest filozofia jak nie strukturą poglądową, skondensowaną w różnorakich myślach czy dziełach), które sobą prezentuje dały jej autorowi wyróżnienie Akademii Szwedzkiej w 1957 r.
    Po prostu nie masz racji, a próbujesz wielce zaimponować całemu torgowi.
    Zdarza się.
    Kurt Vonnegut

  19. #3330
    Avatar Gogeta
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    421
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    ja jako młody katolik mam pytanie czy czytanie tzw. "Biblii Szatana" jest grzechem ?

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Wiara i hip-hop.
    Przez Belve w dziale Muzyka
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 02-05-2014, 10:42
  2. [Szkoła] Nietypowa sytuacja i pytania z tym związane.
    Przez typowy nieuk w dziale Szkoła i nauka
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 21-02-2012, 16:41
  3. Tibia - piszczel(a może ma coś z tym jednak związane?)
    Przez konto usunięte w dziale Tibia
    Odpowiedzi: 75
    Ostatni post: 12-05-2007, 09:10

Tagi tego tematu

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •