Orientuje się ktoś czy w Polsce legalne jest naklejenie jakiegoś paska w poprzek przedniej szyby? Nie siedzę w przepisach, a nie chciałbym tego ewentualnie później odklejać przy niebieskich ;x Coś takiego jak tu:
Załącznik 319605
Wersja do druku
Orientuje się ktoś czy w Polsce legalne jest naklejenie jakiegoś paska w poprzek przedniej szyby? Nie siedzę w przepisach, a nie chciałbym tego ewentualnie później odklejać przy niebieskich ;x Coś takiego jak tu:
Załącznik 319605
Stary, rozpędź się i po prostu sprawdź. Ja też byłem jeszcze do niedawna takiego samego zdania, do póki nie musiałem gwałtownie zahamować przed pieszym. Zanim się zorientujesz mija jakieś 10-20 metrów!!
A teraz postaram Ci wszystko wytłumaczyć, bo rzeczywiście dziwnie wygląda to w formie pisemnej..
W lusterku lewym bocznym spostrzegłem Yaris'ke pierwszej generacji, pordzewiałą i srebrną. Jestem mechanikiem, bardzo wiele takich Yarisek robiłem i moje doświadczenie pozwoliło mi na opis tego że:
-Auto zaniedbane, pordzewiałe, żółte niemal reflektory co świadczy o niedbalstwie czyli najprawdopodobniej ma stare używane opony o które pyta się setki ludzi. W dodatku są one bardzo wąskie 155/80 R13 fabrycznie.
Tyle wiedziałem, gdy zwróciłem na nią uwagę. Prędkość powiedziałem około. W takie niedzielne po południa lewym pasem się grzeje nawet ~100km/h więc zaniżyłem do 70 jako ta najbardziej prawdopodobna. O sms'ie tylko pomyślałem, nie widziałem tego, a że to było babsko zwróciłem uwagę dopiero jak stała obok mnie ;0 Mam nadzieje, że teraz wydaje Ci się to bardziej prawdopodobne ;)
W 40 metrach przy 100km/h zatrzymuje się Panamera Turbo S
https://i.imgur.com/YfBVyf7.jpg
Tylko że ona ma troszkę większe opony i felgi, a jej tarcze hamulcowe są wielkości Twoich kół :/
255 40 R20 101 ZR(Y) - 295 35 R20 105 ZR(Y)
ŹródłoCytuj:
Jak ustalili fachowcy od bezpieczeństwa na drodze, przeciętna reakcja kierowcy na pojawienie się przeszkody przed jego autem i wciśnięcie pedału hamulca to 0,8-1 s. Do tego trzeba doliczyć 0,3-0,4 s. na zadziałanie układu hamulcowego. W najlepszym razie jest to więc 1,1 s., w najgorszym - 1,4 s.
W tym czasie samochód jadący ze stałą prędkością przejeżdża dystans:
przy 30 km/h - 10,8-11,7 m,
przy 50 km/h - 15,3-19,4 m,
przy 70 km/h - 21,4-27,2 m,
przy 90 km/h - 27,5-35 m,
przy 110 km/h - 33,6-42,8 m,
przy 130 km/h - 39,7-50,5 m,
przy 150 km/h - 45,8-58,3 m.
Dystans pokonywany przez auto rośnie wraz ze wzrostem prędkości i wydłużaniem się czasu reakcji. A ten rośnie, gdy kierowca jest zmęczony albo rozproszony, na przykład dlatego, że rozmawia przez telefon, czy zmienia stację w radiu.
Tymczasem droga hamowania (mierzona od momentu zadziałania hamulców do zatrzymania samochodu) auta osobowego na suchym i równym asfalcie wynosi odpowiednio:
przy 30 km/h - ok. 5 m,
przy 50 km/h - ok. 13 m,
przy 70 km/h - ok. 25 m,
przy 90 km/h - ok. 42 m,
przy 110 km/h - ok. 62 m,
przy 130 km/h - ok. 87 m,
przy 150 km/h - ok. 116 m.
Oznacza to, że przy prędkości 30 km/h, droga zatrzymania wyniesie ok. 17 m, a przy prędkości 50 km/h - ok. 32 m. Przy prędkości 70 km/h będzie to już ok. 52 m, a przy 90 km/h prawie 80 m.
Jeszcze większego dystansu potrzeba, by zatrzymać samochód, jadący z autostradową prędkością: przy szybkości 110 km/h jest to ok. 105 m, przy 130 km/h już prawie 140 m, a przy 150 km/h ponad 170 m.
Piotr Nowak podkreśla, że droga zatrzymania rośnie natomiast z kwadratem prędkości - tzn., że zwiększenie dwukrotne prędkości zwiększa drogę zatrzymania czterokrotnie, trzykrotne zwiększenie prędkości wydłuża ją dziewięciokrotnie itd.
Nie mogę znaleźć drogi hamowania mojego auta, znalazłem dla przykładu a4b5 w 1.9 i ma 41m. U mnie na oponach 265/30/19 też by trochę drogę skróciło. Jeżeli doliczasz czas reakcji to wszystko się wydłuża bo 100km/h to około 30m/s. Ja mówiłem tylko o czasie samego hamowania :P
Orientuje się ktoś ile kosztuje:
1. lakierowanie drzwi od strony kierowcy przednich.
2. lakierowanie drzwi od strony kierowcy tylnych.
3. lakierowanie drzwi od strony pasażera tylnych + małe wyklepanie (wgniecenie takie na 0.5-1 cm, ktoś drzwiami mega musiał mi walnąć albo nie wiem jak to się zrobiło, jak umyłem samochód po zimie to to zauważyłem).
Samochód to Hyundai i30. Jakby ktoś mógł to prosiłbym o podanie kwot jakie żąda za takie coś ASO, a ile taki normalny mechanik.
Oraz czy jeżeli są to obicia takie od drzwi innych samochodów (parkingowe) to czy wystarczy sama polerka czy trzeba lakierowanie? (obdrapania do białego, lakier srebrny) Oraz jak jest taka rysa jakby ktoś np zamkiem od kurtki przejechał (nie widać białego, rysa wciąż ma kolor lakieru) to czy wtedy też wystarczy sama polerka czy trzeba lakierować?
Oraz jaka jest cena polerowania poszczególnych drzwi samochodu? I czy takie polerowanie może uszkodzić lakier? Jestem kompletnym laikiem, więc proszę o pomoc :P
Lakierowanie od 150 zł w górę za element. Wyklepanie nie powinno dużo kosztować, ale licz się z tym, że do stanu poprzedniego to nie wyklepie raczej. Do białego trzeba lakierować, jeśli nie to polerka da radę. Co do kosztu polerki to nie mam pojęcia, jeśli koleś co poleruje mechanicznie zna się na tym to nic nie uszkodzi, jeśli chcesz sam polerować ręcznie to obowiązkowo dobrze umyj samochód wtedy również nic się nie stanie.
lakierowanie od 150zl za element? xD
chyba u janusza na twoim osiedlu
lakierowanie pojedynczego elementu conajmniej 300zl, w przypadku drzwi pewnie jeszcze wiecej, do tego klepanie dolicz ekstra
Całkiem fajny kanał :) Polecam może kogoś zainteresuje. I tym touringiem też ładnie lata.
https://www.youtube.com/watch?v=cBiZ...WiAa29eXqPtEkw
siemka, jak wiecie z innych rozmów lub nie - mam Golfa III 1995r., z racji, że moje zadbane progi zaczynają się totalnie sypać chciałem sobie sprawić nowe. W internecie znalazłem sobie surowe za 50zł za lewe 50zł prawe. Prawdopodobnie sobie zamówię.
Jak myślicie ile może kosztować wywalenie starych progów, montaż tych nowych + lakierowanie?
Wiem, łatwiej podnieść telefon i po prostu zadzwonić i zapytać no ale godzina już nie ta a nie ukrywam, że ciekawość mnie troszkę zżera i jeżeli ktoś coś wie to prosiłbym o odpowiedź, oczywiście kwota w przybliżeniu :P
Próg - element.
https://i.imgur.com/yPZRWbs.jpg
mysle, ze ponizej 700 nie masz czego szukac
i nie warto oszczedzac bo 4 lata temu w mojej e30 ktos oszczedzil na lakierowaniu przedniego nadkola i ostatnio kupowalem nowy element, bo tamten byl doslownie przeżarty przez rdzę
1.8 turbo z audi a3 b4 zchipowany do 180 km to dobra jednostka?mam okazje za 6 kola kupic owa.
@down dzieki literowka ;d
audi a3 b5 ? chyba a4 :P
Sama w sobie jednostka 1.8T nie jest zła, pewnie wiesz już ile pali i co może się przy tym motorze popsuć. Po chipie licz się z tym, że m.in. sprzęgło dostaje po dupie itp. Na moc raczej nie powinieneś narzekać ;)