Reklama
Strona 523 z 668 PierwszaPierwsza ... 23423473513521522523524525533573623 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 7,831 do 7,845 z 10020

Temat: [ARCHIWUM] Co w kole piszczy - luźne rozmowy na temat motoryzacji

  1. #7831
    Avatar Emptyhuman
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    łódź
    Wiek
    32
    Posty
    508
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Kurwa
    Pojechałem na regulację gazu i wymianę filtrów bo zamiast palić 8 na trasie palił 13...
    A w mieście to 16-17 .
    Okazało się ze spaliła się sonda lambda .
    Koszt 600 zł z wymianą
    <3 Subaru

  2. #7832
    Avatar farmer93
    Data rejestracji
    2011
    Posty
    1,115
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Cytuj Emptyhuman napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Kurwa
    Pojechałem na regulację gazu i wymianę filtrów bo zamiast palić 8 na trasie palił 13...
    A w mieście to 16-17 .
    Okazało się ze spaliła się sonda lambda .
    Koszt 600 zł z wymianą
    <3 Subaru
    Gaz w Subaru <3 :D A co masz za Subarynę? Pokaż foty najlepiej :p Tym jedziemy na meeting?
    Mug, use acid.

  3. #7833
    Avatar Emptyhuman
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    łódź
    Wiek
    32
    Posty
    508
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj farmer93 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Gaz w Subaru <3 :D A co masz za Subarynę? Pokaż foty najlepiej :p Tym jedziemy na meeting?
    Zamontowany już w Niemczech przez fabrykę :P
    Subaru Forester 2006 ,stały 4x4 :D
    Fotki wstawie jak odbiorę od mechanika i umyjee

  4. Reklama
  5. #7834
    Mexeminor

    Domyślny

    Cytuj trix napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    sory, nie moj styl jazdy =)
    poza tym no co Ty nie powiesz, jak zredukujesz to kazdym przyspieszysz
    nie, bo słabą benzyną z 1300 obrotów nie przyśpieszysz na innym biegu niż dwójka, ew. jedynka.

    Poza tym na równej i prostej drodze trzymanie prędkości na niskich obrotach powinno być stylem jazdy każdego, no chyba, że na autostradzie (wtedy wiadomym jest, że obroty muszą być dużo powyżej 1300).
    Cytuj lolekk napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ja zawsze jak mam 'utrzymywac' obroty to jest to okolo 2k (benzyna)
    ja na piątce przy 2k obrotów mam jakieś ~70km/h i jeżdżę tak praktycznie wszędzie (miasto, drogi pozamiejskie z ograniczeniem do 60-70km/h). Spalanie najniższe z możliwych, a i przyśpieszyć do 90 można w miarę szybko i bezproblemowo.

  6. #7835
    Avatar trix
    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    32
    Posty
    653
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    czytaj dokladnie Mexeminor..
    jeśli na np 5 masz 1300 to chyba jasne, ze jak zredukujesz to obroty ida w gore.. nie czytasz dokladnie tego co pisze :P

    kazdy ma swoj styl jazdy i wg Ciebie trzymanie na rownej drodze 1300 obrotow powinno byc norma, a dla mnie toczenie sie 70km/h gdzie moge jechac szybciej to strata czasu, o tym sie po prostu nie dyskutuje
    Ostatnio zmieniony przez trix : 12-06-2013, 18:36

  7. #7836
    Mexeminor

    Domyślny

    Cytuj trix napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    czytaj dokladnie Mexeminor..
    jeśli na np 5 masz 1300 to chyba jasne, ze jak zredukujesz to obroty ida w gore.. nie czytasz dokladnie tego co pisze :P
    Ty też czytaj dokładnie - pisałem o tym, że na 5tym biegu z 1300 obrotów przyśpieszysz, a nie, że po redukcji dopiero.
    Cytuj trix napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    kazdy ma swoj styl jazdy i wg Ciebie trzymanie na rownej drodze 1300 obrotow powinno byc norma, a dla mnie toczenie sie 70km/h gdzie moge jechac szybciej to strata czasu, o tym sie po prostu nie dyskutuje
    No, po mieście rzeczywiście można jechać szybciej niż 70 XD
    I po drodzie, gdzie ograniczenie to 70 też wypada ze 120 cisnąć, nie?

    Przecież wiadomo, że jak jest 90 to jadę 90-100, jak jest 110 to jadę przynajmniej 110, a jak jest 140 to nie udaje debila i jadę 130, bo przy większej prędkości moje auto pali chore ilości paliwa, co jest zrozumiałe ;d

  8. Reklama
  9. #7837
    Avatar Shooterq
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    31
    Posty
    1,015
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    Cytuj Mexeminor napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    A dla diesla 1300 obrotów to o wiele więcej, niż dla benzyniaka i przy takiej wartości diesel wcale nie zamula, ba - da się nawet przyśpieszyć (no może nie na 6tym biegu, ale na 5tce można się o to pokusić).
    Jeżdżę dieslem - poniżej 1,5k obrotów przyspieszenienie nie istnieje wiec nie gadaj ze wcale nie zamula, bo zamula i to bardzo. O przyspieszeniu mozna mowic przy 2k rpm
    Cytuj Max Paynne napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    uzywamy 100% mozgu ale i tak uzywane jest 8%~...
    oczywista oczywistość

  10. #7838
    Avatar Ditral
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Szczecin
    Wiek
    32
    Posty
    353
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    ej bo ja tak czytam jak wy jeździcie i chyba wydaje mi się ,że jeżdżę jak pojebany przy was o_O, nikt w sumie nie żalił się na to ,że jeżdżę zbyt agresywnie czy coś ale w miejscach gdzie mogę depnąć i wiem ,że radaru nie ma a miśki dokładnie wiem gdzie mogą stać to depczę i się nie przejmuję ,że przy ograniczeniu 50km/h na 3 pasmówce jadę 100km/h czy coś koło tego. i mogę wam zagwarantować ,że nie stwarzam większego zagrożenia dla ruchu niż jakaś pizda jadąca 40km/h nieważne gdzie jest. moim zdaniem wystarczy znać dobrze rejony gdzie się jeździ do tego trochę wyobraźni i niema co się męczyć tymi ograniczeniami prędkości bo są one grubo zaniżone moim zdaniem, ale to pewnie przez to ,że znaki stoją cały czas a nie są dostosowywane do warunków atmosferycznych i pory roku - chociaż już się zdarza zauważyć te diodowe znaki co sterowane są przez jakiś nadzór ruchu.

  11. #7839
    Avatar farmer93
    Data rejestracji
    2011
    Posty
    1,115
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Cytuj Shooterq napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jeżdżę dieslem - poniżej 1,5k obrotów przyspieszenienie nie istnieje wiec nie gadaj ze wcale nie zamula, bo zamula i to bardzo. O przyspieszeniu mozna mowic przy 2k rpm
    Zależy od ustawień turbo.
    Cytuj Ditral napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ej bo ja tak czytam jak wy jeździcie i chyba wydaje mi się ,że jeżdżę jak pojebany przy was o_O, nikt w sumie nie żalił się na to ,że jeżdżę zbyt agresywnie czy coś ale w miejscach gdzie mogę depnąć i wiem ,że radaru nie ma a miśki dokładnie wiem gdzie mogą stać to depczę i się nie przejmuję ,że przy ograniczeniu 50km/h na 3 pasmówce jadę 100km/h czy coś koło tego. i mogę wam zagwarantować ,że nie stwarzam większego zagrożenia dla ruchu niż jakaś pizda jadąca 40km/h nieważne gdzie jest. moim zdaniem wystarczy znać dobrze rejony gdzie się jeździ do tego trochę wyobraźni i niema co się męczyć tymi ograniczeniami prędkości bo są one grubo zaniżone moim zdaniem, ale to pewnie przez to ,że znaki stoją cały czas a nie są dostosowywane do warunków atmosferycznych i pory roku - chociaż już się zdarza zauważyć te diodowe znaki co sterowane są przez jakiś nadzór ruchu.
    +1, często śmigam po mieście 70/80.
    Mug, use acid.

  12. Reklama
  13. #7840
    Avatar Fanta
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Białystok
    Posty
    795
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Shooterq napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jeżdżę dieslem - poniżej 1,5k obrotów przyspieszenienie nie istnieje wiec nie gadaj ze wcale nie zamula, bo zamula i to bardzo. O przyspieszeniu mozna mowic przy 2k rpm
    Cytuj farmer93 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Zależy od ustawień turbo.

    +1, często śmigam po mieście 70/80.
    Nie zależy to od ustawień turbo - po części masz rację. Ale wymaga to programu odpowiedniego, same turbo ( w przypadku zmiennej geometrii ) nie posiada zbyt wiele regulacji - jeżeli nawet zmienisz ustawienie sztangi będziesz miał najprawdopodobniej pewne niedoładowania w górnym zakresie... 1500 to już ten moment w którym diesel na pompkach zaczyna rwać ale to dopiero początki początków.

    Cytuj Mexeminor napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    1300 obrotów to ja w moim wysokoobrotowym benzynowym 1.2 często mam jak jadę po równym stałą prędkością, nie wiem o co Ci chodzi.
    A dla diesla 1300 obrotów to o wiele więcej, niż dla benzyniaka i przy takiej wartości diesel wcale nie zamula, ba - da się nawet przyśpieszyć (no może nie na 6tym biegu, ale na 5tce można się o to pokusić).
    1300 obrotów / min dla silnika diesla to ZABÓJSTWO. Tak jak 4 i wyżej. Musicie wiedzieć że dwumas najmocniej dostaje właśnie przy tych obrotach a NAJBARDZIEJ dostaje kiedy jedziesz 5/6 w obrotach 1300. Nie tylko dwumas - głowice grupy VAG, ale też i blok silnika ma specyficzne rozwiązane kanały olejowe, znam przypadku kiedy urywały się korby od jazdy z takimi obrotami. A więc złoty środek dla oszczędności w diesle - ale nie katowanie silnika to jazda bardzo dynamiczna ale na stałych odcinkach trasy schodzenie jak najniżej obrotami - kierować się wskazaniami kompa. Ale też nie wpieprzać się pod górkę na 6 gdzie się ma obroty 1200 a samochód "buczy".

    No i wyprzedzanie w diesle przy obrotach 1300/1500 nie istnieje. Okej, jest to możliwe wystarczy program zrobić odpowiednio aby moment był nie przykładowo przy 3700 ( Vag'owski AJM 115 km ma w tym momencie max moment ) Ale w okolicach 2200. Tylko jest jeden problem, turbo można kupić nowe od razu i dwumas aby mieć pod ręką kiedy to wyleci z auto i wyprzedzi samochód : O

  14. #7841
    Avatar trix
    Data rejestracji
    2007
    Wiek
    32
    Posty
    653
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Mexeminor napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    Przecież wiadomo, że jak jest 90 to jadę 90-100, jak jest 110 to jadę przynajmniej 110, a jak jest 140 to nie udaje debila i jadę 130, bo przy większej prędkości moje auto pali chore ilości paliwa, co jest zrozumiałe ;d
    twoja sprawa, twoja jazda
    dostalem mandat w tamtym roku, zaplacilem to i spuscilem noge z gazu, ale jesli wiem, ze moge jechac szybciej, pozwalaja na to warunki to tak samo jak Ditral depne mocniej i tyle

  15. #7842
    Avatar udarr
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    32
    Posty
    9,350
    Siła reputacji
    24

    Domyślny

    Cytuj Ditral napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ej bo ja tak czytam jak wy jeździcie i chyba wydaje mi się ,że jeżdżę jak pojebany przy was o_O, nikt w sumie nie żalił się na to ,że jeżdżę zbyt agresywnie czy coś ale w miejscach gdzie mogę depnąć i wiem ,że radaru nie ma a miśki dokładnie wiem gdzie mogą stać to depczę i się nie przejmuję ,że przy ograniczeniu 50km/h na 3 pasmówce jadę 100km/h czy coś koło tego. i mogę wam zagwarantować ,że nie stwarzam większego zagrożenia dla ruchu niż jakaś pizda jadąca 40km/h nieważne gdzie jest. moim zdaniem wystarczy znać dobrze rejony gdzie się jeździ do tego trochę wyobraźni i niema co się męczyć tymi ograniczeniami prędkości bo są one grubo zaniżone moim zdaniem, ale to pewnie przez to ,że znaki stoją cały czas a nie są dostosowywane do warunków atmosferycznych i pory roku - chociaż już się zdarza zauważyć te diodowe znaki co sterowane są przez jakiś nadzór ruchu.
    Nie do końca jest z bezpieczeństwem tak jak mówisz. Póki rzeczywiście masz drogę 3 pasmową i czysty pas oraz brak dodatkowych czynników to jest bezpiecznie ale nie jesteś w stanie przewidzieć pewnych sytuacji, które przy większej prędkości mogą wyrządzić więcej złego niż powinny. To co piszesz to trochę krótkowzroczne patrzenie i mało dojrzałe moim zdaniem.

    Poza tym zachodzę w głowę gdzie masz w Polsce 3 pasmowe jezdnie i ograniczenia 50km/h na dłuższym odcinku, rzeczywiście są takie miejsca ale takie drastyczne ograniczenie prędkości występuje na niebezpiecznych odcinkach typu skrzyżowania (np. aow wrocławska, są takie miejsca, 3 pasy, światła, skrzyżowania, znak 50km/h) gdzie nie przewidzisz czy jakiś kretyn Ci nie wyjedzie na czerwonym i po tobie kolego, chyba nie ma sensu żebym pisał jaka jest różnica w drodze hamowania przy 100km a przy np. 60km/h. A to tylko jeden z wielu scenariuszy jaki może Ci się przytrafić - możesz wyprzedzać pijaka, który Ci zajedzie drogę, może Ci wybiec jakaś polska antylopa przed auto, możesz wjechać na oponę, która spadła z podwozia jeepa itd...
    Teoria o nieskończonym rogu obfitości stanowi, iż nigdy nie zabraknie ci argumentów na poparcie tezy w którą z jakichkolwiek powodów chcesz wierzyć. /L.K.

  16. Reklama
  17. #7843
    Avatar Loo King
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    2,261
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj kuba452 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jak myslicie mozliwe jest to ze na 6 biegu jadac 80 mozna spalic 3.5 / 4l ropy? to jest info ze szkoly ekonomicznej jazdy jakos tak :>
    163 konny diesel w trasie na 6 biegu pali (przy predkosci okolo 90 km/h) na tempomacie, ~5l, pod warunkiem, ze jest prosta droga (jak jest gorka to spalanie wzrasta), oczywiscie jest to zabójstwo dla mojego silnika poniewaz ma filtr czastek stalych i nie wolno go tak dusic. (jakies 1,4k obrotow/min)

    wiec jakis maly silniczek 1,0 - 1,2 litra pewnie dal by spokojnie rade.

    Smart siostry palil ~3,5 l srednio, miasto-trasa. (0,8 lub 0,9 cdi)

    Jeżdżę dieslem - poniżej 1,5k obrotów przyspieszenienie nie istnieje wiec nie gadaj ze wcale nie zamula, bo zamula i to bardzo. O przyspieszeniu mozna mowic przy 2k rpm
    Dokladnie, tez u siebie zauwazylem, ze przyspieszac zaczyna od 1,5k obrotow, a turbo wlacza sie chyba od 1,7k i wtedy juz ma buta

    W dodatku jezeli jedziemy na tej 6 zbyt wolno to spalanie wrecz wzrasta, a nie maleje bo juz ma za ciezko.
    Imo nie warto zamulac samochodu, odkad mialem wypadek 6 biegu prawie wcale nie uzywam, do ~110 km/h lece na piatce i tak mi wygodniej, wole go trzymac na ~2k obrotach bo to lepsze dla silnika.
    Ostatnio zmieniony przez Loo King : 12-06-2013, 22:23

  18. #7844
    Avatar cysio528
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Białystok
    Posty
    1,761
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    ja pare razy jezdzilem w trasy laguna 2 1.9 dci 120 km mojego ojca i srednio wychodzilo mi 5l/100, raz na trasie siedlce-bialystok wyszlo 4.6 albo 4.7, jak sie szybciej jezdzie to do 5.5 potrafi wzrosnac

  19. #7845
    Avatar kuba452
    Data rejestracji
    2010
    Posty
    523
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    taa wrzucicie sobie 6tke w dislu i miejcie 60. gaz w podloge efekt turbo dziury czy jakos tak to sie chyba zwie wtedy jest mul kiedys na top gear tak testowali
    Cytuj moth napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    btw.
    umiecie zrobić sobie samemu loda? kiedyś miałem taką możliwość, ale nie spróbowałem, ciekawe czy byłoby to fajne :d (tak, wiem że mam zrytą banie)
    Cytuj Kucyk napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Gosciu spoznia sie z twoim zarciem, a ty mu dajesz napiwek

    co kurwa

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Co w kole piszczy - luźne rozmowy na temat motoryzacji
    Przez MadridR w dziale Motoryzacja
    Odpowiedzi: 9973
    Ostatni post: 18-06-2025, 10:11
  2. Luźne rozmowy na siłce
    Przez jacket w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 9679
    Ostatni post: 15-06-2025, 14:49
  3. Odpowiedzi: 2508
    Ostatni post: 16-05-2025, 16:50
  4. Luźne rozmowy na tematy serwera
    Przez Crus w dziale Tibiantis Online
    Odpowiedzi: 2587
    Ostatni post: 28-04-2025, 21:09
  5. Luźne rozmowy na siłce - archiwum
    Przez chemik w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 39179
    Ostatni post: 09-06-2016, 11:14

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •