SerQ napisał
Owszem, czarny dym po odpaleniu może byc, ale chodziło mi o to,żeby nie utrzymywał przez cały czas. Nawet na wysokich obrotach nie powinno byc czarnego dymu ani też przy obładowaniu
Szczególnie dym nie powinien wydobywać się z wydechu przy przyśpieszaniu, a dzieje się to w większości dość styranych diesli. Np. obecne 1,9tdi potrafią już przy 300 tysiącach kopcić. Jak się łatwo domyśleć remont będzie nieunikniony, to co znajdziesz w 80tce to też będzie "krótki" silnik - na szczęście remont w starym aucie to nie takie wielkie pieniądze.
farmer93 napisał
Finalnie kupiłem mazdę 323f 1.6 od handlarza i jestem zadowolony. W mieście co prawda lubi zjeść i z 10 litrów benzynki, ale większa moc no i dużo tańsze części niż do diesli, a jak na razie nić się nie posypało i chyba nie zamierza, bo znajomy mechanik oglądał i mówił, że nic nie widać złego.
1.5 chyba, nie 1.6 ;) No chyba, że masz ten model do '94. W sumie auto dobre, brałem pod uwagę, odpadł ze względu na cieknące drzwi, okropną toporność wnętrza i podatność na korozję. Silnik raczej nie do zajechania, w ogóle jak weźmiesz pod uwagę trwałość to na warunki młodego człowieka benzyna zawsze lepsza.
Btw, dużo Ci pali strasznie, nie powinien brać dychy. No chyba, że lubisz dojebać do 4 tysięcy ;)
Arti102 napisał
to turbo się raczej zatarło niż zabrudziło
Jakby się zatarło to by go nic nie uratowało. Podobnie rzeczy się mają np. z przepustnicą czy silnikiem krokowym, zabrudzone pracują źle. Turbina mogła być na tyle zabrudzona, że nie mogła otworzyć/zamknąć łopatek = nie działała. Może się zdarzyć, że będzie do remontu, ew. wymiany, ale to już skrajność.
Zakładki