kangoo 2001 1.9 dti
laguna 2003 1.9 dci
oba w mojej rodzinie, oba jezdza po miescie, spalanie do 7 litrow
Jak porównujesz turbo diesla to to turbo benzyny. Tam masz dopierdo moc i moment.
Sytuacja: wyprzedzanie i wyprzedzany przyśpiesza
benzyniak redukcja i jazda pod czerwone pole ciągle przyspieszając
diesel redukcja i... nic się nie dzieje. Moment obrotowy jak i moc już dawno minęła i co tu robić?
tylko ze turbo diesel jest w podobnej cenie do zwyklej benzyny i inne porownania bylby bez sensu.
Tak czytam i czytam. Skończcie tą marną dyskusję czy diesel lepszy czy benzyna. To jest odwieczna walka a prawda jest taka, że każdy wybiera silnik wedle swoich potrzeb i źródeł paliwa ^^ (wtajemniczeni wiedza o co chodzi).
tylko że ja nie walczę o to co jest lepsze, a staram się naprostować tę głupotę że diesel to gówno. No ja pierdole co za ciemnogród. Się za dużo w need for speeda nagrali że tylko benzyna im w głowie...
dci przypadkiem nei jest bez turbo? Bo dci chyba też siedzi w clio, a tam na pewno turbo nie ma.
Jakbym ci zaoferował kartę flotową dajmy na to na orlenie, że możesz miesięcznie lać ile wlezie a ja na koniec miesiąca płacę rachunek za twoją wachę to dalej byś tak obstawał przy dieslu, czy kupiłbyś jakąś mocną benzyne?
nie wiem jak w clio, ale w lagunie na pewno jest, bo juz raz zdarzylo sie "zepsuc".
no jezeli bym kupowal samochod do zabawy to pewnie benzyna, ale do normalnej jazdy zdecydowanie szukalbym dieslaCytuj:
Jakbym ci zaoferował kartę flotową dajmy na to na orlenie, że możesz miesięcznie lać ile wlezie a ja na koniec miesiąca płacę rachunek za twoją wachę to dalej byś tak obstawał przy dieslu, czy kupiłbyś jakąś mocną benzyne?
ale nie jest to takie kolorowe, bo z turbinami wiaze sie problem choroby wscieglego diesla http://www.youtube.com/watch?v=6BsAQ...layer_embedded
z drugiej strony, w dieslach mozna dosyc prosto podniesc moc przez mapowanie/chipowanie
Ja też będę stał za dieslem z tego powodu, że spalanie jest bardziej "stabilne" niż w benzyniaku. Deptasz czy jedziesz grzecznie, w spalaniu rażącej różnicy nie ma.
Albo lepiej gdyby już ruszył z 1, wrzucił 2 i potem na 5 z hamulcem. Sprzęgło się mniej skatuje :D
Ktośtam o turbie w dieslu.
Od 10 lat praktycznie diesli bez turbo się nie produkuje do samochodów. Teraz jest turbosprężarka i common rail (typ zasilania paliwem).