Skrzypas napisał
Przy tworzeniu serwera nie zrobiliscie vanilla 7.4 tylko zdecydowaliscie sie na pewne zmiany bo mieliscie przyklad historyczny (real clienta) co poszlo nie tak i mozna bylo wyciagnac wnioski i wprowadzic poprawki zanim te same problemy mialy szanse spotkac tibiantisa (a tam gdzie sie nie dalo zapobiec im calkowicie, to znaczaco je opoznic).
Wydaje mi sie naturalne ze serwer ktory stoi przez 5 lat (prawie na tej samej wersji) nie moze utrzymywac sie w homeostazie i predzej czy pozniej napotka swoje wlasne problemy ktore nie zaistnialy na normalnym kliencie. Dlaczego wiec nie wprowadzić ponownie odpowiednich korekt tylko juz nie w oparciu o historie real tibii tylko wlasna?
To czy to wina graczy czy nie to sprawa drugorzedna pewnie w wiekszosci masz racje, chociaz z drugiej strony tez nie rozumiem ze skoro sam przyznajesz ze PA waskiej grupy niszczy calej reszcie mozliwosc gry to kurczowo trzymasz sie zeby nie zlamac danego im slowa kilka lat wczesniej ze nie bedzie ingerencji, skoro sam przyznajesz ze pluja i niszcza twoj wieloletni projekt

Z jednej strony rozumiem podejscie transparentnosci i "jezeli nie ma idealnego rozwiazania to zachowujemy sie sprawiedliwie i sie nie wpierdalamy pozostawiajac sprawy samym sobie" ale z drugiej strony Tibiantis chyba znajduje sie juz w na tyle unikalnej sytuacji na rynku ots ze moze jednak chociaz warto byloby sie zastanowic nad unikalnym rozwiazaniem unikalnych problemow i zmienic nieco poczatkowe zasady?
Tak na szybko przychodza mi do glowy 2 pomysly:
-SS nie resetuje skulla i pzta
-Straty expa/skilli/eq po detce w pvp sa redukowane w zaleznosci od roznicy lvlowej ofiary i najwyzszego lvla po stronie oprawcow
Moze pomysly sa glupie i nieprzemyslane, pewnie tak, ale kto jak nie ty jest w stanie wymyslic lepsze rozwiazania dajace chociaz szanse wejsc na plansze nowym pionkom kiedy byczek z ekipa maja pobudowane hotele na wszystkich polach. Oczywiście wszystkie zmiany wprowadzane kierujac sie dobrem serwera
A i zeby nie bylo ze mam bul dupy tez to nie gram na serwerze i mnie nie boli ze byczek wciska ueki w randomow ale do kawki lubie sledzic temat i mi sie nasunelo to co powyzej napisalem to se postuje.
Problem polega na tym, że to co piszesz, to jest w dużej mierze dylemat typu zjeść ciastko i mieć ciastko. Z jednej strony ludzie chcą tibii 7.4, że wszystkimi jej słabościami i trudnościami. Z lurowaniem gsów, uhtrapami, szarpaniem się o lootbaga, także z wystrzałem adrenaliny w sytuacjach pvp. I jak zaczniesz w to ingerować, to się zesrają. A z drugiej strony, gdy ich to za bardzo dotyka, to mają wielki problem. To, co teraz proponujesz (zmniejszenie straty przy dętce w pvp) to są właśnie rozwiązania cipsoftowe, które zaczęli wprowadzać, żeby ułatwić grę casualom, a ludzie przychodzą na 7.4, bo twierdzą, że nie chcą tych ułatwień i tych zmiań. My po prostu zakładaliśmy, że mając ten przykład real tibii i wielu innych otsów, ludzie są jednak zdolni do pewnych refleksji i znajdą w tym wszystkim pewien balans, umiar. Tak, jak jeden kolega mądrze napisał. Zakładaliśmy tak także dlatego, że tworzyliśmy serwer, na którym sami chcielibyśmy grać, i pod tym kątem zawsze patrzyliśmy. Ja np. nie chciałbym, żeby administracja się wpieprzała w to, że kogoś zabiłem w grze. A sam pan wie, że lubiłem to robić.

No ale właśnie, ja zawsze miałem świadomość potrzeby tego balansu, i nie latałbym robiąc PA na 20 lvlach, co dopiero wbiły na serwer. Więc zakładałem, że ludzie w większości też będą to rozumieć i nawet jak się trafi jakiś jakiś odklejus, który zacznie przesadzać, to community go naprostuje. Dlatego tym trudniej jest podjąć taką decyzję, bo gdzie postawić granicę? Pvp to jest część gry.
Poza tym, teraz łatwo tak sobie gadać, ale jestem pewien, że gdybyśmy jakiś czas temu zaczęli bardziej ingerować, to krzyczałby pan z innymi chórem, że jak to tak, administrancja nas oszukała, miało tak nie być

No wyobraź sobie, że wykopujemy jakąś gildię, która sobie postanowiła zablokować fibulę (a uwierz, że dostawaliśmy na takie rzeczy masę narzekań), i powiedz mi z ręką na sercu, że byś to poparł i tak nie pisał. Przecież wiele serwerów tak robi i zawsze po nich jedziecie za to, że jajuwa itp.
Po prostu, najwyraźniej ludzie są zjebani i wszystko chcą abusować do granic, nawet ze świadomością, że na dłuższą metę szkodzi to wszystkim (również im). Pozwolisz na pk, to będą upierdalać każdego bez umiaru. Pozwoliłbyś na mc, żeby każdy mógł sobie robić runki itp., to zaraz by odpalali po 80 clientów. Pozwoliłbyś na małe macro do łowienia rybek, żeby nie męczyli sobie łap, toby nakurwiali tą wędką 24 na dobę. Tylko, że tych rzeczy można po prostu zakazać całkowicie, a pvp nie zakażesz, więc gdzie wg ciebie ma być postawiona granica? Jak zaczniesz banować za PA, to też ludzie będą to abusować. Będą prowokować i cwaniakować, żeby doprowadzić do zbanowania kogoś kogo nie lubią. Ludzie wychodzą z założenia, że jak coś jest możliwe, to trzeba to wykorzystywać do maximum, i nie zważają na konsekwencje.
Akurat już od pewnego czasu planowaliśmy zmienić długość bana za unjusty. Kiedyś zostawiliśmy 7-dniowy ban (chociaż na real tibii po 3 czy 4 była deletera), bo nie chcieliśmy, żeby za bardzo abusowano noob chary. No to zamiast tego ludzie sobie wbijają 20 banów za unjusty. I jak to zmienimy, to zaraz zobaczysz jak się niektórzy zesrają, albo wjedzie profesorek z szarańczą, i będzie narzekanie, bo nikt już nie będzie ich mógł skasować na ueka. Albo war teamki zaczną narzekać, że już się nie da przebijać defów czy innych blokad demony. Z takim podejściem tego community, to czego nie zrobisz zawsze będzie źle, bo większość takich rzeczy jest obusieczna.
Więc podsumowując, cipsoft zmienił tibię w taki sposób, w jaki to zrobił, bo odpowiadał na prośby/potrzeby ówczesnych graczy. Starali się to rozwiązać systemowo, przez co gra stała się dużo łatwiejsza, plus wypuszczali w kółko nowe tereny i nowe moby z 766353hp dające 3842736 expa, bo content. My wierzyliśmy, że dzisiejsi gracze (ci zainteresowani starą wersją, nie masowi), będąc już dorosłymi ludźmi, oraz mając ten przykład real tibii, gdzie zgodnie twierdzą że te zmiany zepsuły grę, będą mądrzejsi i nie doprowadzą do konieczności wprowadzania podobnych zmian. No ale cusz.
Zakładki