Reklama
Strona 349 z 485 PierwszaPierwsza ... 249299339347348349350351359399449 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 5,221 do 5,235 z 7270

Temat: Tibiantis - start 4 IV 2020 16:00!

  1. #5221
    orjannilsen1

    Domyślny

    niezła stronka
    przegrałem licytacje, chciałem zalicytować inny domek, ale okazało się "że wygrywam poprzednią licytacje", a na tamtej już jest owner i rented
    w tym momencie nie moge nic licytować
    zajebista strona
    Polecam Iza Małysz

  2. #5222
    Avatar Skrzypas
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Różne miejsca
    Wiek
    33
    Posty
    1,637
    Siła reputacji
    22

    Domyślny

    tak bylo na starej tibii

  3. #5223
    Avatar Tibiarz
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Tibiantis
    Wiek
    5
    Posty
    17,279
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    Cytuj ochmar napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ktoś chyba spał na studiach na statystyce jeżeli twierdzi, że wylosowanie rare itema z pierwszego (lub z paru pierwszych) mobów to jest coś nieprawdopodobnego.
    To nie jest jakieś rocket science, że wydropienie rare itema z pierwszego moba jest równie prawdopodobne jak wylocenie go z dziesiątego, setnego czy tysięcznego. Szansa na takie zdarzenie się nie zmienia.
    Jeżeli przedmiot na 1% szans na wydropienie, to nie oznacza, że wypadnie za setnym razem, to nawet nie oznacza, że wypada raz na 100 zabitych mobów.

    A jak dodamy do tego losowanie rng seeda raz na dzień (czy tam pare razy dziennie); to już w ogóle te wyliczenia kiedy przedmiot powinien spaść czy nie to sobie można w tyłek wsadzić, bo nie są nawet zbliżone do "średnich" czy "prawdopodobnych" wartości.

    inb4 hehe ochmar hehe wypad z tematu heehe
    wszystko się zgadza, oprócz tego seedowania
    przecież funkcję pseudolosową powinno się właśnie seedować raz, a nie przy każdym losowaniu

  4. Reklama
  5. #5224

    Data rejestracji
    2017
    Posty
    2,109
    Siła reputacji
    10

    Domyślny

    dokładnie przez takie sytaucje chyba żadna gierka obecnie nie stosuje pure rng, gdzie poprzdnie losowania nie mają wpływu na obecne, żeby właśnie unikać serii farta, serii pecha albo sytuacji gdzie ktoś gdzieś looci itemek z 1 mobka, a potem do końca mu już nic nie spada

  6. #5225

    Data rejestracji
    2017
    Posty
    2,109
    Siła reputacji
    10

    Domyślny

    Cytuj ochmar napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    A jak dodamy do tego losowanie rng seeda raz na dzień (czy tam pare razy dziennie); to już w ogóle te wyliczenia kiedy przedmiot powinien spaść czy nie to sobie można w tyłek wsadzić, bo nie są nawet zbliżone do "średnich" czy "prawdopodobnych" wartości.
    super bzdura, co ma seed do tego?

  7. #5226
    Avatar Tibiarz
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Tibiantis
    Wiek
    5
    Posty
    17,279
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    Cytuj Janusz_Wons napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    dokładnie przez takie sytaucje chyba żadna gierka obecnie nie stosuje pure rng, gdzie poprzdnie losowania nie mają wpływu na obecne, żeby właśnie unikać serii farta, serii pecha albo sytuacji gdzie ktoś gdzieś looci itemek z 1 mobka, a potem do końca mu już nic nie spada
    nie wiem, czy inne gry tak robią, ale jeśli tak, to uważam, że to głupawe tak uśredniać, żeby ktoś tam nie płakał
    o to w tym chodzi, że czasem posypie, a innym razem nic nie zleci i nigdy nie wiesz, poza tym jak już ograniczać czynnik losowy to równie dobrze można np. zrobić stały dmg, bo jak jest jakiś zakres, to czasem zostanie 'fartownie' 1 hp i ktoś przeżyje a inny padnie i buuu niesprawiedliwe, tak samo z wieloma innymi rzeczami
    bez czynnika losowego ta gra byłaby dużo mniej ciekawa

    zresztą, w kontekście serwera to i tak bez znaczenia, w tibii był wszędzie zwykły rand() i tyle, oprócz skillprobe gdzie była średnia dwóch randów żeby było bliżej rozkładu normalnego/trójkątnego

    Cytuj Janusz_Wons napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    super bzdura, co ma seed do tego?
    no właśnie też mnie to interesuje

  8. Reklama
  9. #5227
    Avatar Wawik
    Data rejestracji
    2015
    Położenie
    Białystok
    Posty
    5,261
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Cytuj tibia77 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    gość dostaje kulturalną prośbę, żeby nie pisać po polsku na game-chacie, odpowiada "chuj w twój english, wypierdalaj"
    > ban niesłuszny
    > czekam na przepraszam
    > spisek, nie lecą mi katany z rotwormów

    PS z żadnymi dlami ani necrosami wcale nic specjalnego nie było, ani z black knightami, ani gsami, ani banshee, ani wieloma innymi mobami
    zdarzyły się crown legi z pierwszego hero i golden legi z drugiego demca
    no i wczoraj zloocili dość szybko steel bootsy na chyba pierwszym behe huncie, ale nie było to dark echo, więc nie pasuje do tezy (poza tym, i tak nie byli zadowoleni, że to buty, bo poszli po gsa, który nie spadł na całym huncie)
    to jest NORMALNE, że czasem coś wypadnie, to jest funkcja losowa (pseudolosowa, żeby jakiś janusz się nie przyczepił, ale w tym wypadku to bez znaczenia) i nie jest nigdzie powiedziane, że trzeba zabić X demonów czy Y hero, żeby wypadł pierwszy rarek
    nie wiem, czy niektórzy tak trollują, czy pierwszy raz grają w tibię, czy serio ta niechęć im tak przysłania logiczne myślenie, żeby uważać, że to coś nieprawdopodobnego

    typie jak mi mandragor w jakiegoś moba 300 expa położył kuszę lodową na tibianiku w trzecim mobie a ludzie później siedzieli tam dniami i nocami i druga poleciała dopiero po 3 tygodniach na legacy, ale że my ziomki z torga to mandragor mi ją dał

  10. #5228
    Avatar Skrzypas
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Różne miejsca
    Wiek
    33
    Posty
    1,637
    Siła reputacji
    22

    Domyślny

    nie dajcie sie nabrac na te amulety bo ja kupilem jeden za 130k a sie okazalo ze te od gma maja inne ID

  11. #5229
    Avatar boryss
    Data rejestracji
    2011
    Położenie
    We daj reputka
    Wiek
    27
    Posty
    2,561
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    ostatni z typa mi spadl taki amulet, nosze i teraz mi z każdego trolla spadaja wlocznie
    chyba dziala
    mondrego to i fajnie posluchac
    Cytuj Panic napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    kurwa 7 miliardow ludzi na ziemii, kazdy zasrywa instagramy i yt swoim smrodem z nadzieja ze dostanie pieniadze i slawe, nadchodzi moment w ktorym kazdy tworzy jakis kontent a nie ma komu tego konsumowac

  12. Reklama
  13. #5230

    Notoryczny Miotacz Postów ochmar jest teraz offline
    Avatar ochmar
    Data rejestracji
    2017
    Posty
    1,281
    Siła reputacji
    9

    Domyślny

    Cytuj tibia77 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    nie wiem, czy inne gry tak robią, ale jeśli tak, to uważam, że to głupawe tak uśredniać, żeby ktoś tam nie płakał
    o to w tym chodzi, że czasem posypie, a innym razem nic nie zleci i nigdy nie wiesz, poza tym jak już ograniczać czynnik losowy to równie dobrze można np. zrobić stały dmg, bo jak jest jakiś zakres, to czasem zostanie 'fartownie' 1 hp i ktoś przeżyje a inny padnie i buuu niesprawiedliwe, tak samo z wieloma innymi rzeczami
    bez czynnika losowego ta gra byłaby dużo mniej ciekawa
    Niestety, lata badań na ten temat potwierdziły, że dla społeczności graczy (czy gracza - jeżeli mowa o single player), "sztuczne" nagradzanie za godziny grindowania jest lepszym rozwiązaniem i ludzie chętniej spędzają tam czas. To jest coś jak "no tyle nie posypało to teraz musi spaść". Z drugiej strony, niektóre przedmioty (jak np kiedyś popularne "kosy z csa") musza mieć sztucznie sterowaną szansę, żeby nagle po wyjściu nowych skrzynek cena kosy była wciąż na topie, a nie że rng seed broken i spadło dużo więcej "nowych" skinów do noża niż powinno - i przedmiot nic nie warty.
    Cytuj tibia77 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    wszystko się zgadza, oprócz tego seedowania
    przecież funkcję pseudolosową powinno się właśnie seedować raz, a nie przy każdym losowaniu
    No ale seedujesz raz na ss (czy tam restart serwera/maszyny) - czyli właściwie seedujesz ją co 24h, a nie "raz" tak jak piszesz. No chyba, że sobie ją gdzieś zapisujesz do pamięci/pliku; ale wątpię, bo i po co?


    Cytuj Janusz_Wons napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ]dokładnie przez takie sytaucje chyba żadna gierka obecnie nie stosuje pure rng, gdzie poprzdnie losowania nie mają wpływu na obecne, żeby właśnie unikać serii farta, serii pecha albo sytuacji gdzie ktoś gdzieś looci itemek z 1 mobka, a potem do końca mu już nic nie spada [...]
    super bzdura, co ma seed do tego?
    a.d. 1 To akurat nie jest prawda, dużo gier stosuje jeszcze pure rng (zwłaszcza MMO i zwłaszcza do dropu z loota). Nie mówię, że większość, ale "chyba żadna gierka obecnie nie stosuje pure rng" to jest gruba przesada. W ogóle losowość w gamedevie jest bardzo ciekawa, swego czasu wczytywałem się w to wieloma godzinami, to jest jeden z ciekawszych TL;DR które nie zajmuje 2 dni na przeczytanie: When is RNG good? When is it bad? : gamedev
    a.d. 2
    Weź sobie jakiś średni zakres liczb, powiedzmy tam 0-100000 i
    a) Losuj tak długo aż nie wylosujesz 2 takich samych liczb, ale jedna po drugiej. Zmierz ile czasu zeszło na losowanie.
    b) Rób to samo co w b) tylko po każdym losie zmień seed. Zmierz ile czasu zeszło na losowanie (nie uwzględniaj czasu zdobywania seeda).

    Sposób b) czyli zmiana seeda zajmuje praktycznie zawsze dłużej (i to o jakieś znaczące 30-50%). Dlaczego, przecież cały czas losujemy "losowe" liczby - nie ważne z jakiego seeda, co? :)

  14. #5231
    Avatar Tibiarz
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Tibiantis
    Wiek
    5
    Posty
    17,279
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    wy się śmiejecie, a za starych czasów serio krążył taki mit z tym wolf tooth chainem i dużo ludzi w to wierzyło, że zwiększa loota
    w rzeczywistości loot był generowany w momencie respa i mob nawet używał tego ekwipunku, który miał na sobie

    E:
    Cytuj ochmar napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    No ale seedujesz raz na ss (czy tam restart serwera/maszyny) - czyli właściwie seedujesz ją co 24h, a nie "raz" tak jak piszesz. No chyba, że sobie ją gdzieś zapisujesz do pamięci/pliku; ale wątpię, bo i po co?
    seeduje się raz przy starcie programu
    w tibii było srand(time(0)); przy inicie, a potem wszędzie zwykły rand() lub implementacja funkcji random(min, max) która też korzystała z rand()

    Cytuj ochmar napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Weź sobie jakiś średni zakres liczb, powiedzmy tam 0-100000 i
    a) Losuj tak długo aż nie wylosujesz 2 takich samych liczb, ale jedna po drugiej. Zmierz ile czasu zeszło na losowanie.
    b) Rób to samo co w b) tylko po każdym losie zmień seed. Zmierz ile czasu zeszło na losowanie (nie uwzględniaj czasu zdobywania seeda).

    Sposób b) czyli zmiana seeda zajmuje praktycznie zawsze dłużej (i to o jakieś znaczące 30-50%). Dlaczego, przecież cały czas losujemy "losowe" liczby - nie ważne z jakiego seeda, co? :)
    no ale przecież to jest wiadome, że seedowanie przy każdym losowaniu wypacza rozkład jednostajny, dlatego robi się to tylko raz
    no i owszem, co restart serwera trzeba seedować na nowo, ale to akurat nie gra tu większej roli, bo rand jest używany praktycznie non-stop, a nie parę razy na restart, poza tym nie ma jakichś lootów 1/10000000000, żeby miało to powodować istotne zmiany
    do takiej gierki jak tibia ten zwykły rand w zupełności wystarcza i spełnia swoją rolę
    Ostatnio zmieniony przez Tibiarz : 26-04-2020, 20:54

  15. #5232
    Avatar Lord
    Data rejestracji
    2012
    Położenie
    Sunnyvale
    Wiek
    30
    Posty
    11,891
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Robie też w branży krypto, gdzie losowość ma ogromne znaczenie i powiem wam, że te rozkminy nad (pseudo)randomem nie mają tutaj żadnego sensu, bo w skali mikro czyli lootowania itemka nie ma to żadnego znaczenia.
    Pozdrawiam
    dziękuję serdecznie, do widzenia, wypierdalajcie stąd
    pluje na was kurwa
    na ciebie szklana też, sprzedajny kutasie

  16. Reklama
  17. #5233

    Notoryczny Miotacz Postów Dymek jest teraz online
    Avatar Dymek
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    Piła
    Wiek
    33
    Posty
    1,336
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Masz grę, gdzie jest RNG w systemie, przez który ESL odrzucił tę grę (po jakimś tam czasie), bo nie liczy się skill, a właśnie RNG. A mówię o celowaniu w Word of Tanks - kto grał, wie o czym mówię, kto nie grał, ten nie wie.

  18. #5234
    Avatar Lord
    Data rejestracji
    2012
    Położenie
    Sunnyvale
    Wiek
    30
    Posty
    11,891
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Cytuj Dymek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Masz grę, gdzie jest RNG w systemie, przez który ESL odrzucił tę grę (po jakimś tam czasie), bo nie liczy się skill, a właśnie RNG. A mówię o celowaniu w Word of Tanks - kto grał, wie o czym mówię, kto nie grał, ten nie wie.
    Jeśli ten random byl przewidywalny to sie nie dziwie (powtarzajacy sie seed itp)
    dziękuję serdecznie, do widzenia, wypierdalajcie stąd
    pluje na was kurwa
    na ciebie szklana też, sprzedajny kutasie

  19. #5235
    Avatar Tibiarz
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Tibiantis
    Wiek
    5
    Posty
    17,279
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    Cytuj Lord napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Jeśli ten random byl przewidywalny to sie nie dziwie (powtarzajacy sie seed itp)
    raczej nie o to chodzi, tylko w grach, które chcą być tzw. "e-sportem" (xD) się specjalnie minimalizuje czynnik losowy, żeby liczył się tylko 'skill'
    nawet w gierkach, gdzie ta losowość z założenia ma duże znaczenie, jak jakieś heroesy itp. jak są grane turnieje, to się wymyśla różne reguły, daje graczom możliwość zrestartowania mapy, bo "nie podeszła" itd. bo ma decydować "skill" a nie "fart"
    ale w kontekście tibii nie ma to żadnego znaczenia

    co do loota w grach ogólnie, to nie wiem, czy jest tak, jak Ochmar pisze, że 'większość' graczy preferuje system "nagradzania" za grindowanie, ale wcale by mnie to nie zdziwiło, aczkolwiek nadal uważam, że to dość głupawe, a przynajmniej niepasujące zupełnie do starej tibii, która nigdy nie była grą 'sprawiedliwą' i która i tak nie jest grą dla 'większości'
    Ostatnio zmieniony przez Tibiarz : 26-04-2020, 21:05

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Tagi tego tematu

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •