Reklama
Strona 353 z 485 PierwszaPierwsza ... 253303343351352353354355363403453 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 5,281 do 5,295 z 7270

Temat: Tibiantis - start 4 IV 2020 16:00!

  1. #5281

    Notoryczny Miotacz Postów ochmar jest teraz offline
    Avatar ochmar
    Data rejestracji
    2017
    Posty
    1,281
    Siła reputacji
    9

    Domyślny

    Ktoś chyba spał na studiach na statystyce jeżeli twierdzi, że wylosowanie rare itema z pierwszego (lub z paru pierwszych) mobów to jest coś nieprawdopodobnego.
    To nie jest jakieś rocket science, że wydropienie rare itema z pierwszego moba jest równie prawdopodobne jak wylocenie go z dziesiątego, setnego czy tysięcznego. Szansa na takie zdarzenie się nie zmienia.
    Jeżeli przedmiot na 1% szans na wydropienie, to nie oznacza, że wypadnie za setnym razem, to nawet nie oznacza, że wypada raz na 100 zabitych mobów.

    A jak dodamy do tego losowanie rng seeda raz na dzień (czy tam pare razy dziennie); to już w ogóle te wyliczenia kiedy przedmiot powinien spaść czy nie to sobie można w tyłek wsadzić, bo nie są nawet zbliżone do "średnich" czy "prawdopodobnych" wartości.

    inb4 hehe ochmar hehe wypad z tematu heehe
    Ostatnio zmieniony przez ochmar : 26-04-2020, 15:49

  2. #5282
    Avatar Dark angel on azura
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Krosno
    Wiek
    29
    Posty
    1,178
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    zapomniales narysowac nam wykresik xD

  3. #5283
    Avatar Enter_
    Data rejestracji
    2017
    Posty
    348
    Siła reputacji
    9

    Domyślny

    niedziela godzina 16 : Online
    232

    deeeeeedantis

  4. Reklama
  5. #5284

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    872
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    proponuje tutora dla gm ochmana w raz z mozliwoscia transferu ze zdechlicy wszystkich postaci utrzymujac warunek ze beda mialy poziom zredukowany do 1 na iglicy
    mysle, ze bylby to duzy sukces tekanii, a nasz tibiantis urósłby z 231 graczy online do 236.

  6. #5285

    Notoryczny Miotacz Postów ochmar jest teraz offline
    Avatar ochmar
    Data rejestracji
    2017
    Posty
    1,281
    Siła reputacji
    9

    Domyślny

    Cytuj Dark angel on azura napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    zapomniales narysowac nam wykresik xD
    W sumie mógłbym ale wciąż istnieje prawdopodobieństwo że nie zrozumiesz ;)

  7. #5286
    orjannilsen1

    Domyślny

    niezła stronka
    przegrałem licytacje, chciałem zalicytować inny domek, ale okazało się "że wygrywam poprzednią licytacje", a na tamtej już jest owner i rented
    w tym momencie nie moge nic licytować
    zajebista strona
    Polecam Iza Małysz

  8. Reklama
  9. #5287
    Avatar Skrzypas
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Różne miejsca
    Wiek
    33
    Posty
    1,621
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    tak bylo na starej tibii

  10. #5288
    Avatar Tibiarz
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Tibiantis
    Wiek
    5
    Posty
    17,117
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    Cytuj ochmar napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ktoś chyba spał na studiach na statystyce jeżeli twierdzi, że wylosowanie rare itema z pierwszego (lub z paru pierwszych) mobów to jest coś nieprawdopodobnego.
    To nie jest jakieś rocket science, że wydropienie rare itema z pierwszego moba jest równie prawdopodobne jak wylocenie go z dziesiątego, setnego czy tysięcznego. Szansa na takie zdarzenie się nie zmienia.
    Jeżeli przedmiot na 1% szans na wydropienie, to nie oznacza, że wypadnie za setnym razem, to nawet nie oznacza, że wypada raz na 100 zabitych mobów.

    A jak dodamy do tego losowanie rng seeda raz na dzień (czy tam pare razy dziennie); to już w ogóle te wyliczenia kiedy przedmiot powinien spaść czy nie to sobie można w tyłek wsadzić, bo nie są nawet zbliżone do "średnich" czy "prawdopodobnych" wartości.

    inb4 hehe ochmar hehe wypad z tematu heehe
    wszystko się zgadza, oprócz tego seedowania
    przecież funkcję pseudolosową powinno się właśnie seedować raz, a nie przy każdym losowaniu

  11. #5289

    Data rejestracji
    2017
    Posty
    2,109
    Siła reputacji
    10

    Domyślny

    dokładnie przez takie sytaucje chyba żadna gierka obecnie nie stosuje pure rng, gdzie poprzdnie losowania nie mają wpływu na obecne, żeby właśnie unikać serii farta, serii pecha albo sytuacji gdzie ktoś gdzieś looci itemek z 1 mobka, a potem do końca mu już nic nie spada

  12. Reklama
  13. #5290

    Data rejestracji
    2017
    Posty
    2,109
    Siła reputacji
    10

    Domyślny

    Cytuj ochmar napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    A jak dodamy do tego losowanie rng seeda raz na dzień (czy tam pare razy dziennie); to już w ogóle te wyliczenia kiedy przedmiot powinien spaść czy nie to sobie można w tyłek wsadzić, bo nie są nawet zbliżone do "średnich" czy "prawdopodobnych" wartości.
    super bzdura, co ma seed do tego?

  14. #5291
    Avatar Tibiarz
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Tibiantis
    Wiek
    5
    Posty
    17,117
    Siła reputacji
    29

    Domyślny

    Cytuj Janusz_Wons napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    dokładnie przez takie sytaucje chyba żadna gierka obecnie nie stosuje pure rng, gdzie poprzdnie losowania nie mają wpływu na obecne, żeby właśnie unikać serii farta, serii pecha albo sytuacji gdzie ktoś gdzieś looci itemek z 1 mobka, a potem do końca mu już nic nie spada
    nie wiem, czy inne gry tak robią, ale jeśli tak, to uważam, że to głupawe tak uśredniać, żeby ktoś tam nie płakał
    o to w tym chodzi, że czasem posypie, a innym razem nic nie zleci i nigdy nie wiesz, poza tym jak już ograniczać czynnik losowy to równie dobrze można np. zrobić stały dmg, bo jak jest jakiś zakres, to czasem zostanie 'fartownie' 1 hp i ktoś przeżyje a inny padnie i buuu niesprawiedliwe, tak samo z wieloma innymi rzeczami
    bez czynnika losowego ta gra byłaby dużo mniej ciekawa

    zresztą, w kontekście serwera to i tak bez znaczenia, w tibii był wszędzie zwykły rand() i tyle, oprócz skillprobe gdzie była średnia dwóch randów żeby było bliżej rozkładu normalnego/trójkątnego

    Cytuj Janusz_Wons napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    super bzdura, co ma seed do tego?
    no właśnie też mnie to interesuje

  15. #5292
    Avatar Wawik
    Data rejestracji
    2015
    Położenie
    Białystok
    Posty
    5,260
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Cytuj tibia77 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    gość dostaje kulturalną prośbę, żeby nie pisać po polsku na game-chacie, odpowiada "chuj w twój english, wypierdalaj"
    > ban niesłuszny
    > czekam na przepraszam
    > spisek, nie lecą mi katany z rotwormów

    PS z żadnymi dlami ani necrosami wcale nic specjalnego nie było, ani z black knightami, ani gsami, ani banshee, ani wieloma innymi mobami
    zdarzyły się crown legi z pierwszego hero i golden legi z drugiego demca
    no i wczoraj zloocili dość szybko steel bootsy na chyba pierwszym behe huncie, ale nie było to dark echo, więc nie pasuje do tezy (poza tym, i tak nie byli zadowoleni, że to buty, bo poszli po gsa, który nie spadł na całym huncie)
    to jest NORMALNE, że czasem coś wypadnie, to jest funkcja losowa (pseudolosowa, żeby jakiś janusz się nie przyczepił, ale w tym wypadku to bez znaczenia) i nie jest nigdzie powiedziane, że trzeba zabić X demonów czy Y hero, żeby wypadł pierwszy rarek
    nie wiem, czy niektórzy tak trollują, czy pierwszy raz grają w tibię, czy serio ta niechęć im tak przysłania logiczne myślenie, żeby uważać, że to coś nieprawdopodobnego

    typie jak mi mandragor w jakiegoś moba 300 expa położył kuszę lodową na tibianiku w trzecim mobie a ludzie później siedzieli tam dniami i nocami i druga poleciała dopiero po 3 tygodniach na legacy, ale że my ziomki z torga to mandragor mi ją dał

  16. Reklama
  17. #5293
    Avatar Skrzypas
    Data rejestracji
    2005
    Położenie
    Różne miejsca
    Wiek
    33
    Posty
    1,621
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    nie dajcie sie nabrac na te amulety bo ja kupilem jeden za 130k a sie okazalo ze te od gma maja inne ID

  18. #5294
    Avatar boryss
    Data rejestracji
    2011
    Położenie
    We daj reputka
    Wiek
    27
    Posty
    2,561
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    ostatni z typa mi spadl taki amulet, nosze i teraz mi z każdego trolla spadaja wlocznie
    chyba dziala
    mondrego to i fajnie posluchac
    Cytuj Panic napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    kurwa 7 miliardow ludzi na ziemii, kazdy zasrywa instagramy i yt swoim smrodem z nadzieja ze dostanie pieniadze i slawe, nadchodzi moment w ktorym kazdy tworzy jakis kontent a nie ma komu tego konsumowac

  19. #5295

    Notoryczny Miotacz Postów ochmar jest teraz offline
    Avatar ochmar
    Data rejestracji
    2017
    Posty
    1,281
    Siła reputacji
    9

    Domyślny

    Cytuj tibia77 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    nie wiem, czy inne gry tak robią, ale jeśli tak, to uważam, że to głupawe tak uśredniać, żeby ktoś tam nie płakał
    o to w tym chodzi, że czasem posypie, a innym razem nic nie zleci i nigdy nie wiesz, poza tym jak już ograniczać czynnik losowy to równie dobrze można np. zrobić stały dmg, bo jak jest jakiś zakres, to czasem zostanie 'fartownie' 1 hp i ktoś przeżyje a inny padnie i buuu niesprawiedliwe, tak samo z wieloma innymi rzeczami
    bez czynnika losowego ta gra byłaby dużo mniej ciekawa
    Niestety, lata badań na ten temat potwierdziły, że dla społeczności graczy (czy gracza - jeżeli mowa o single player), "sztuczne" nagradzanie za godziny grindowania jest lepszym rozwiązaniem i ludzie chętniej spędzają tam czas. To jest coś jak "no tyle nie posypało to teraz musi spaść". Z drugiej strony, niektóre przedmioty (jak np kiedyś popularne "kosy z csa") musza mieć sztucznie sterowaną szansę, żeby nagle po wyjściu nowych skrzynek cena kosy była wciąż na topie, a nie że rng seed broken i spadło dużo więcej "nowych" skinów do noża niż powinno - i przedmiot nic nie warty.
    Cytuj tibia77 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    wszystko się zgadza, oprócz tego seedowania
    przecież funkcję pseudolosową powinno się właśnie seedować raz, a nie przy każdym losowaniu
    No ale seedujesz raz na ss (czy tam restart serwera/maszyny) - czyli właściwie seedujesz ją co 24h, a nie "raz" tak jak piszesz. No chyba, że sobie ją gdzieś zapisujesz do pamięci/pliku; ale wątpię, bo i po co?


    Cytuj Janusz_Wons napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ]dokładnie przez takie sytaucje chyba żadna gierka obecnie nie stosuje pure rng, gdzie poprzdnie losowania nie mają wpływu na obecne, żeby właśnie unikać serii farta, serii pecha albo sytuacji gdzie ktoś gdzieś looci itemek z 1 mobka, a potem do końca mu już nic nie spada [...]
    super bzdura, co ma seed do tego?
    a.d. 1 To akurat nie jest prawda, dużo gier stosuje jeszcze pure rng (zwłaszcza MMO i zwłaszcza do dropu z loota). Nie mówię, że większość, ale "chyba żadna gierka obecnie nie stosuje pure rng" to jest gruba przesada. W ogóle losowość w gamedevie jest bardzo ciekawa, swego czasu wczytywałem się w to wieloma godzinami, to jest jeden z ciekawszych TL;DR które nie zajmuje 2 dni na przeczytanie: When is RNG good? When is it bad? : gamedev
    a.d. 2
    Weź sobie jakiś średni zakres liczb, powiedzmy tam 0-100000 i
    a) Losuj tak długo aż nie wylosujesz 2 takich samych liczb, ale jedna po drugiej. Zmierz ile czasu zeszło na losowanie.
    b) Rób to samo co w b) tylko po każdym losie zmień seed. Zmierz ile czasu zeszło na losowanie (nie uwzględniaj czasu zdobywania seeda).

    Sposób b) czyli zmiana seeda zajmuje praktycznie zawsze dłużej (i to o jakieś znaczące 30-50%). Dlaczego, przecież cały czas losujemy "losowe" liczby - nie ważne z jakiego seeda, co? :)

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 2 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 2 gości)

Tagi tego tematu

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •