Rezzej napisał
Witam, moje stare konto zostało chyba juz usunięte przez brak logowania od dłuuuuugiego czasu :) także założyłem nowe, bo śledzę ten temat i chcę wszelkie uwagi z testowania bota przekazać aby je poprawić itd. :)
A więc tak napotkałem kilka błędów z waypointami (dokładnie chodzi o swamp trolle w venore i te skałki z trollami na north tam w podziemiach), całą drogę od wejścia bot chodzi ładnie, pomijając troche głupie chodzenie w różne boki zakątki (spowodowane to tym, że jak było to wymieniane jest to wyszukiwanie dodatkowych sqm po których bot przejedzie by nie było wciąż tej samej trasy, to jest dobre ale jednak troche za dużo tych sqm wyszukuje przez co jego droga często nie ma sensu mimo, że wraca na poprawny tor, ale troche to męczące traci na tym szybkość expienia, wyprzedzania innych graczy względem trasy co się równa z gorszym respem czasem dla nas) ale wracając do głównego mojego wątku, choćbym nastukał tam mase waypointów krok po kroku to jednak jest coś co go tam blokuje... z ostatniej skałki nie potrafi przejść po moście na następne (co trzeba zauważyć bot potrafi zapamiętać długie odległości między pointami) więc coś tu nie gra + dla osób dopiero zaczynających może być trochę mylące te opcje wchodzenia i schodzenia po schodach/drabinkach/dziurach, bo żeby wszedł po schodach ustawia sie kierunek i klika Ladder ale już, żeby zszedł trzeba dać tak samo kierunek + Shovel, przez co bot widać jak używa shovel i dopiero schodzi (fakt! ważne, że schodzi) - no chyba, że można to jakoś inaczej ustawić ale jakoś mi się nie udało.
Moje sugestie:
-Zmniejszyć losowość SQM (jeśli jest taka możliwość), najlepiej niech to będzie do 2kratek w każdym kierunku od zapisanych współrzędnych pointa.
-Może warto dodać opcję uczenia się waypointów? (taką opcję ma BBot i powiem, że świetnie się sprawuje) Być może, bot sam nauczyłby się poprawnej drogi i nie byłoby problemów z jakimiś niedociągnięciami, oczywiście wszystko za pomocą tej symulacji klawiatury + myszki itd.
-----
+battle lista, trochę to spowalnia reakcję bota (naszej postaci) kiedy jest jednak potrzebna szybka reakcja. Czemu? Bo tak wszystko polega na symulacji i widzę jak bot przewija battle list ale w przypadku kiedy na battle liście jest troche osób + cel którym się interesujemy, bot przewija liste aż znajdzie nasz cel i go zaznacza i go bije... problem pojawia się, kiedy potwór znika, powtarzamy czynność od nowa kiedy się pojawi, trochę czasu mija zanim go znajdzie i zaznaczy... a co jeśli tak jak mowie potrzeba tu szybkiej reakcji bo potwór się mocno leczy? :)
Mam nadzieję, że da radę coś z tym zrobić, bo to co robisz jest godne podziwu i cieszę się, że w końcu jakaś Polska produkcja i ma szanse zostać najlepszym botem patrząc na to w co pokładasz nadzieję, czyli nie prostota i wykrywalność jak Tibia Auto a bardziej skomplikowane rzeczy jak iBot, lub juz na emeryturze Neo, Elf itd.
Pozdrawiam!
Bot ma potencjał!
Co do tych Swamp Trolli to było zgłaszane przez Wizy~'ego właśnie, ale miałem to sprawdzić i mówiąc szczerze zapomniałem. To najpewniej jakiś problem z nowymi rodzajami podłogi/mostków, które bot błędnie uznaje za blokujące drogę i nie umie przez nie przejść. Wybiorę się tam swoją postacią i zbadam sprawę dokładniej, jeśli mi się uda znaleźć przyczynę (a pewnie się uda bo domyślam się, co nie gra) to w kolejnej wersji bota już będzie tam bot ładnie śmigać.
Co do losowania waypointów, to faktycznie może trochę za duży zasięg losowania teraz jest, zmniejszę go tak, żeby nadal nie biegał tą samą trasą, ale żeby nie uciekał za daleko.
Co do wchodzenia do dziury, to bardzo ważne, żeby ustawić kierunek i waypoint
typu Stand, a nie Walk - bo Walk losuje waypoint i z dużą szansą nie trafi ustawionej dziury, tylko właśnie coś pomiesza, a Stand stanie dokładnie na wyznaczonej kratce i tym samym wejdzie do dziury.
Co do przewijania battlelisty, to mam w planie (dość odległym jednak, bo muszę dokładnie wszystko sprawdzić) wprowadzić opcję, która będzie atakować potwora klikając prawym na ekranie, a nie na battleliście. Tylko to nie jest takie proste, jak się wydaje na pierwszy rzut oka, ponieważ: Jeśli postać nasza się porusza, potworek się porusza, to trzeba to uwzględnić, żeby trafić w potworka kliknięciem, a nie kliknąć w miejscu, gdzie potwór był chwilę temu. Ponadto, trzeba wykryć, czy potwór nie "schował się" np. w budynku tak, że nie widać go tylko dach budynku - wtedy nie da się go kliknąć na mapie, tylko na battleliście.
Dzięki ogólnie za tak długi komentarz, z wymienionymi problemami które u Ciebie występują - dzięki temu mam mniej więcej obraz jak bota widzą inni użytkownicy i na co zwracać uwagę w dalszych pracach nad botem.
Zakładki