comm0 napisał
zgodnie z wiki , pomijajac oczywiste rzeczy jak mapka i potwory, zmiany z 7.4 na 7.1 wymagaly by:
- grafiki
- wywalic rajdy
- kolejka logowania (a moze zostawic?)
- wywalic itemy zawieszane na sciane
- wywalic mute
- 2min delay trade channel wywalic
- buy/sell itemow u npc tylko po 1
- brak bana za pk
- brak party system
- brak premium outfits
- brak "smarter" monsters? (Monsters are smarter now and use more varied combat tactics)
- brak jednokorotnie wykonywalnych questow
- brak skulli
- brak tutorow i help channel
- amulet of life zamiast aol
Można to nawet dalej ciągnąć na 7.72 jeżeli przymkniemy oko na niedziałający party button.
Pomijajac swap clienta i zaleznie od tego jak bardzo inne mialoby byc zachowanie potworow - nie bylyby to zmiany ciezkie do wykonania
btw dlaczego akurat 7.1? Wyglada jak znacznie mniej wygodna rozgrywka na mniej zbalansowanym pvp-enfo.
Od 7.0 znikly by ringi i amulety - to by bylo juz ciekawsze imo, chociaz nadal nie rozumiem idei downgradingu
Tutaj ziomeczek z otlandu poszedl jeszcze dalej i zrobil na 6.4:
https://www.youtube.com/watch?v=ZwjxOdWHeJI
Imo to jest ciekawe, zeby wbic raz czy dwa - zobaczyc - aha - i wylogowac, takie cos juz jest niegrywalne
To nie są wszystkie zmiany i fakt - cofanie ich [tych, co wymieniłeś] (poza grafiką i ew. skullami/banami za pk, ale to zależy) byłoby bez sensu.
Aczkolwiek niektóre rzeczy ze starszych wersji można by przywrócić, wg mnie jednym z najciekawszych zapomnianych ficzerów było to, że potwory respiły się, gdy poprzednia instancja odeszła z miejsca respawnu. Same wtedy się nie ruszały, ale jak ktoś odlurował, to już się respiło, i z tego co pamiętam, to nie trzeba było lurować daleko, bo na mino hell na rooku można było trafić na większy resp i wtedy to był prawdziwy hardkor.
Do tego mapa umożliwiała swobodne lurowanie, bo np. mosty (dwarven bridge, king's bridge) były na poziomie 0, a do venore była drabinka zamiast schodów.
Później cipsoft zaczął walczyć z lurowaniem (w tamtych czasach można było wyłapać za to bana xd), najpierw usuwając to tzw. "farmienie potworów" i robiąc tego typu blokady, a potem dodając antyluring.
Ale najistotniejsza zmiana to jest brak ankrahmun, które jest imo totalnie niezbalansowane i w którym się skupia 90% gry na wszystkich dzisiejszych "oldschool otsach".
A co do pytania @
Ryba ; to nie stawiałem nigdy otsów. Miałem kiedyś w głowie pomysł na serwer, którego nie chce mi się teraz wykładać, ale pisanie silnika i wszystkiego od zera to dla mnie za dużo, a korzystanie z jakiegoś zabugowanego datapacka z otlandu to też takie 2/10. Z kolei w oryginalnym serwerze 7.7 niektóre zmiany byłyby zbyt trudne lub niemożliwe do uzyskania przez RE. Mogłem kiedyś kupić serwer 7.7 który miał być kopią oryginalnego silnika, miał korzystać z oryginalnych plików w niezmienionym formacie itd. ale umożliwiać wprowadzanie zmian z racji dostępnego kodu źródłowego, ale się nie zdecydowałem, zresztą chuj wie czy faktycznie tam wszystko działało.
Największy bul to jest, że podobno jak Toor wykradł te pliki z cipsoftu, to rzekomo był tam też folder z kodem źródłowym, ale gdzieś go "zgubił" i chuj xD
Zakładki