Reklama
Strona 23 z 358 PierwszaPierwsza ... 1321222324253373123 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 331 do 345 z 5367

Temat: Programowanie - temat ogólny

  1. #331
    Avatar Lord
    Data rejestracji
    2012
    Położenie
    Kąkolewnica
    Wiek
    30
    Posty
    11,647
    Siła reputacji
    20

    Domyślny



    Tablica wskaźników Gracz?
    Może C++0x11 czy jak to się tam zwie ma jakies lepsze rozwiązanie


  2. #332
    Avatar Kusterek
    Data rejestracji
    2013
    Położenie
    Warszawa
    Wiek
    32
    Posty
    1,710
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Cytuj kuba_k31 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Spróbowałem i otrzymałem błąd:


    Później chyba wypróbuje metode Alex Fortune, te samą którą zaproponował szulak ; p
    to sproboj Gracz *Johny [ilosc]; ;p

    irc: freenode.net in #torgdevs

  3. #333
    Avatar Absherr
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Kraków
    Posty
    578
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    @kuba_k31 ;
    http://ideone.com/yYcbfk

    Jak chcesz dynamicznie dodawać aktorów do gry (npc, potworki czy inne gówna) to pomyśl nad std::vector.
    Ostatnio zmieniony przez Absherr : 21-03-2014, 18:20

  4. Reklama
  5. #334

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Kusterek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    @up
    w C++ static działa tak:


    troszke inaczej niż w C#
    Ech, no to chyba wystarczy zrobić obiekt przez new, dostać wskaźnik i obiekt jest zaalokowany na stercie, na to samo wychodzi, po co babrać się z static xD

  6. #335

    Notoryczny Miotacz Postów Jaziq jest teraz offline
    Avatar Jaziq
    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    34
    Posty
    1,235
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Nie wiem czy temat mojego posta podchodzi pod temat tego wątku, ale spróbuję:

    Macie jakiś program/apkę do komunikacji między członkami grupy projektowej? Mam grupę 7-osobową w projekcie na studiach, ale nie każdy ma skype, nie każdy gg i nie każdy facebooka... A i tak wolałbym pisać na czymś w rodzaju miniforum, żeby było łatwo się połapać kto co i kiedy napisał i co/kiedy zamierza zrobić itd.
    ~

  7. #336
    Avatar kuba_k31
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    30
    Posty
    2,322
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Jaziq napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Nie wiem czy temat mojego posta podchodzi pod temat tego wątku, ale spróbuję:

    Macie jakiś program/apkę do komunikacji między członkami grupy projektowej? Mam grupę 7-osobową w projekcie na studiach, ale nie każdy ma skype, nie każdy gg i nie każdy facebooka... A i tak wolałbym pisać na czymś w rodzaju miniforum, żeby było łatwo się połapać kto co i kiedy napisał i co/kiedy zamierza zrobić itd.
    jeżeli chcesz coś w rodzaju mini forum to może google docs?
    Cytuj Minsafo napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    domknąłem

  8. Reklama
  9. #337
    Avatar Absherr
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Kraków
    Posty
    578
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Jak dla mnie najlepsze do czegoś takiego jest www.trello.com. Można założyć konto na fejkowego maila nawet. Tworzysz sobie taka jakby tablice z karteczkami, do każdej możesz przydzielić jakiegoś pracownika, deadline czy kategorię.
    Przykład dosyć dużego boarda: https://trello.com/board/a-problem-a...bf4c914d0137f8
    Ostatnio zmieniony przez Absherr : 22-03-2014, 17:51

  10. #338

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Jakikolwiek system do zarządzania projektami, w pracy używamy JIRY, ale Tobie polecę jakiś darmowy odpowiednik, nazw niestety nie znam :D

  11. #339

    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Warszawa, karton nr 4
    Posty
    54
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj kuba_k31 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    C++;
    Pisałem na PW do Havarana, ale on chyba dość zajęty, więc rzucam pytanie tutaj:
    Mam klase 'Gracz', użytkownik wybiera ilość graczy, np. 6. Musze stworzyć 4 obiekty - Gracz1, Gracz2 itd. Pomyślałem że zrobie to forem, np. w ten sposób:
    Kod :
    for(int i=0; i<=ilosc; i++)
    Gracz Gracz
    Teraz nie wiem co mam umieścić na końcu? Bo powinno być "Gracz Gracz i", ale nie wiem jak mam to "i" umieścić żeby czytało jako liczbe. nie wiem, pewnie banalny problem ale licze na pomoc ;d
    C++ nie obsługuje takich pokracznych rzeczy. Da się to pewnie zrobić makrami, ale nie jest to dobre rozwiązanie. Preprocessor nie ma pisać za Ciebie kodu. Tutaj najładniej byłoby to zrobić wektorem/zbiorem/tablicą. Na przykład tak:
    Kod :
    std::vector<Fred> v;
    for (unsigned int i = 0; i < n; ++i) {
    v.push_back(Fred(mój_argument));
    }
    for (Fred& f : v) {//C++11, można zrobić to iteratorami, ale tak jest ładniej. & skutkuje tym, że f jest referencją, a nie skopiowanym obiektem.
    f.zrob_cos();
    }
    Ze zbiorem analogicznie, tylko zamień vector na set i zamiast push_back daj insert. Set ma dużą stałą jeżeli chodzi o zajmowane miejsce i wolniej działa, więc raczej słabo się tu spisze.
    Na tablicy.
    Kod :
    Fred *moja_tablica = new Fred[n] //new wywoła domyślny konstruktor na każdym z elementów, więc trzeba jeszcze wywołać init na każdym, init oczywiście musisz samemu napisać.
    //oczywiście na stercie, bo stos jest od innych rzeczy
    for (Fred *iterator = moja_tablica; iterator != moja_tablica + n; ++iterator) {
    iterator->init(argument);
    iterator->cośtam();
    }
    //zwolnienie pamieci
    delete[] moja_tablica;
    Ostatnio zmieniony przez KishonyOgurek : 23-03-2014, 00:04

  12. Reklama
  13. #340
    Avatar kuba_k31
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    30
    Posty
    2,322
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Może napisze. Zrobiłem to jednak tablicą, w ten sposób:
    Kod :
        Gracz * gracz[20];
        for (int i = 1; i <= ilosc_graczy; i++)
        {
            gracz[i] = new Gracz;
        }
    i wydaje mi się że wszystko działa, więc na razie rozwiązuje to mój problem ; p
    Cytuj Minsafo napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    domknąłem

  14. #341
    Avatar LGTK
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    Podlaskie, Białystok
    Wiek
    33
    Posty
    267
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj kuba_k31 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Może napisze. Zrobiłem to jednak tablicą, w ten sposób:
    Kod :
        Gracz * gracz[20];
        for (int i = 1; i <= ilosc_graczy; i++)
        {
            gracz[i] = new Gracz;
        }
    i wydaje mi się że wszystko działa, więc na razie rozwiązuje to mój problem ; p
    Czemu tak dziwnie? Tzn. Czemu od 1 do 20 a nie od 0 do 19? Wychodzisz za tablicę chyba.
    PIŻMAG

  15. #342
    Avatar kuba_k31
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    30
    Posty
    2,322
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj LGTK napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Czemu tak dziwnie? Tzn. Czemu od 1 do 20 a nie od 0 do 19? Wychodzisz za tablicę chyba.
    Ponieważ wole się odwoływać do gracza pierwszego przez gracz[1] anizeli gracz[0]. Aczkolwiek masz racje ze w takim wypadku jezeli chce aby bylo 20 graczy, musze zwiekszyc tablice o 1 ;d
    Cytuj Minsafo napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    domknąłem

  16. Reklama
  17. #343

    Data rejestracji
    2007
    Położenie
    Warszawa, karton nr 4
    Posty
    54
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Wystarczy cofnąć wskaźnik do tablicy o jeden do tyłu (--gracz).
    Quixo napisał:
    Więc w naszym kraju naprawde są bezmózgi mózyczne?

  18. #344
    Avatar LGTK
    Data rejestracji
    2009
    Położenie
    Podlaskie, Białystok
    Wiek
    33
    Posty
    267
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj KishonyOgurek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Wystarczy cofnąć wskaźnik do tablicy o jeden do tyłu (--gracz).
    Po cholerę? iterujesz od 0 do n-1 i masz wszystko bez kombinowania a przy wyświetlaniu nr. gracza co najwyżej dodajesz ten 1 do numerka jak chcesz mieć listę od 1 do N
    PIŻMAG

  19. #345

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj kuba_k31 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Ponieważ wole się odwoływać do gracza pierwszego przez gracz[1] anizeli gracz[0]. Aczkolwiek masz racje ze w takim wypadku jezeli chce aby bylo 20 graczy, musze zwiekszyc tablice o 1 ;d
    Indeksowanie w listach/tablicach zaczyna się od 0, kropka, nie ma sensu modyfikować standardu.

    Jesli nie pasuje, to stworz klase opakowujaca i stworz sobie interfejs pod to , cos w stylu getGracz(index) - return this->gracze[index - 1];

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Star Wars: The Old Republic - temat ogólny
    Przez Mefistos w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 106
    Ostatni post: 21-11-2012, 14:28
  2. League of Legends //dla potomnosci: League of Legends - temat ogolny.
    Przez ZinC w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 30145
    Ostatni post: 24-03-2012, 02:33
  3. Cities XL 2012 - temat ogólny
    Przez Bezdomny w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-10-2011, 18:11
  4. Dragon Ball Legend temat ogólny
    Przez Mugenoo w dziale Tematy serwerów
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-03-2011, 16:47

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •