Reklama
Strona 22 z 358 PierwszaPierwsza ... 1220212223243272122 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 316 do 330 z 5367

Temat: Programowanie - temat ogólny

  1. #316

    Ekspert: Sprzęt i oprogramowanie
    Mistrzu dragon jest teraz offline
    Avatar Mistrzu dragon
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    20 cm od klawiatury
    Posty
    1,857
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    Próbowałem, wszystko się pierdoli i sypie errorami albo w ogóle nie działa, nie chciało mi się w tym grzebać i zrobiłem tak jak proponowałeś.
    Zrobiłem pusty szablon , przypisałem do niego stronę i wypełniłem jak mi się podoba.
    Powyższy post może być sarkastyczny oraz zawierać śladowe ilości orzechów arachidowych.

  2. #317
    Avatar kuba_k31
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    30
    Posty
    2,322
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    C++;
    Pisałem na PW do Havarana, ale on chyba dość zajęty, więc rzucam pytanie tutaj:
    Mam klase 'Gracz', użytkownik wybiera ilość graczy, np. 6. Musze stworzyć 4 obiekty - Gracz1, Gracz2 itd. Pomyślałem że zrobie to forem, np. w ten sposób:
    Kod :
    for(int i=0; i<=ilosc; i++)
    Gracz Gracz
    Teraz nie wiem co mam umieścić na końcu? Bo powinno być "Gracz Gracz i", ale nie wiem jak mam to "i" umieścić żeby czytało jako liczbe. nie wiem, pewnie banalny problem ale licze na pomoc ;d
    Cytuj Minsafo napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    domknąłem

  3. #318
    Avatar kuba_k31
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    30
    Posty
    2,322
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Bazan napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Tablica? :D
    Nie, nie chce tablicy. Tak mi sie przynajmniej wydaje ;dd
    Ogólnie to tworzyłem sobie wcześniej obiekt pisząc:
    Kod :
    Gracz Gracz1, Gracz2;
    i już miałem dwa obiekty, dwóch graczy. Teraz chciałbym zrobić dokładnie to samo tylko zamiast liczby musze wpisac 'i', a nie wiem jak to 'i' wpisac zeby nie traktowalo tego jako znaku tylko liczbe ;d

    No nie wiem, tak to sie chyba robi nie? Gdzies podlapalem ze tak sie definiuje te obiekty i tak robie ;d
    Cytuj Minsafo napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    domknąłem

  4. Reklama
  5. #319

    Ekspert: Sprzęt i oprogramowanie
    Mistrzu dragon jest teraz offline
    Avatar Mistrzu dragon
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    20 cm od klawiatury
    Posty
    1,857
    Siła reputacji
    21

    Powyższy post może być sarkastyczny oraz zawierać śladowe ilości orzechów arachidowych.

  6. #320
    Avatar Bazan
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    33
    Posty
    1,909
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Mistrzu dragon napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    To nie to.

    Ty mowisz o zrobieniu String nazwa = John21

    A on o zrobieniu
    Kod :
    Gracz John1 = new Gracz();
    Gracz John2 = new Gracz();
    Gracz John3 = new Gracz();
    
    a dokladniej to cos takiego:
    
    for (i:=0;i<=ilosc;i++) {
    Gracz Johni = new Gracz();
    }

    Na konkretna odpowiedz musisz czekac na Havarana i innych koksow, ale o ile dobrze pamietam, to byc moze tobie chodzi o fabryke. Cos poczytaj wiecej o factory.

    W PHP da sie zrobic cos na zasadzie (chyba) :
    Kod :
    $zmienna = 'temat';
    $$zmienna = 'tresc';
    
    echo $temat; // wyswietli tresc.
    Ale c++ nie jest tak latwy w obsludze jak PHP :P

    @edit
    Na mysl mi jeszcze przychodzi zrobienie Macro ktore zamieni fraze _m_licznik<i> na i

    Wtedy zrobisz Gracz gracz_m_licznik<i> a w efekcie dla i = 4 da ci Gracz gracz4

    Dobrze kombinuje?
    Ostatnio zmieniony przez Bazan : 21-03-2014, 16:16
    Dreaming by drumming. ˆˆ™

  7. #321

    Ekspert: Sprzęt i oprogramowanie
    Mistrzu dragon jest teraz offline
    Avatar Mistrzu dragon
    Data rejestracji
    2006
    Położenie
    20 cm od klawiatury
    Posty
    1,857
    Siła reputacji
    21

    Domyślny

    @up
    https://i.imgur.com/voaSbNh.jpg ?
    każdy result może zawsze zapisać do tablicy jak chce go potem używać , chyba ze naprawdę nie rozumiem xd
    Powyższy post może być sarkastyczny oraz zawierać śladowe ilości orzechów arachidowych.

  8. Reklama
  9. #322
    Avatar Kusterek
    Data rejestracji
    2013
    Położenie
    Warszawa
    Wiek
    32
    Posty
    1,710
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    ej bez kitu, nie wiem jak to zrobic ;D Nawet nie wiem czy tak się da w C++?
    nie lepiej
    Kod :
    for(int i=0;i<ilosc;i++)
    Gracz John[i] = new Gracz();
    a imho przy tak malej ilosc to for jest zbedny i latwiej napisac to recznie i to bez tablic :P

    @up
    ja zrozumiałem tamto pytanie jako jak wygenerować obiekty w forze tak, aby miały nazwy obiektów brzmiały NazwaX gdzie X to wartość i
    Ostatnio zmieniony przez Kusterek : 21-03-2014, 16:52

    irc: freenode.net in #torgdevs

  10. #323
    Avatar Bazan
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    33
    Posty
    1,909
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cytuj Kusterek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ej bez kitu, nie wiem jak to zrobic ;D Nawet nie wiem czy tak się da w C++?
    nie lepiej
    Kod :
    for(int i=0;i<ilosc;i++)
    Gracz John[i] = new Gracz();
    a imho przy tak malej ilosc to for jest zbedny i latwiej napisac to recznie i to bez tablic :P
    Ale tu chodzi o zmienna ilosc graczy. Jak ktos chce 3 graczy ma stworzyc ich 3, a jak chce 6 ma stworzyc 6, a jak 1399 to 1399. :P

    Imo tablica cie czeka na ten moment :P
    Dreaming by drumming. ˆˆ™

  11. #324
    konto usunięte

    Domyślny

    @topic
    tablica / jakis stl container, eg. wektor.

    Pozatym:

    Kod :
    for (uint32_t i = 0; i < 5;i++)
        Gracz gracz;
    nie zadziala. Po wyjsciu z fora, wszystkie obiekty 'gracz' beda usuniete.

  12. Reklama
  13. #325

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj szulak napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    @topic
    tablica / jakis stl container, eg. wektor.

    Pozatym:

    Kod :
    for (uint32_t i = 0; i < 5;i++)
        Gracz gracz;
    nie zadziala. Po wyjsciu z fora, wszystkie obiekty 'gracz' beda usuniete.
    Yup, obiekty zostaną wyrzucone z stacka od razu po wyjsciu z fora ( albo nawet nie zostaną w ogóle stworzone , bo kompilator zobaczy, że i tak nie używasz tych obiektów ) . ;)

    I @kuba_k31 ; - ja Ci na pw odpisałem, sprawdź skrzynkę xD
    Tak jak szulak mówi, wektor najlepiej.

  14. #326
    Avatar kuba_k31
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    30
    Posty
    2,322
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Kusterek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ej bez kitu, nie wiem jak to zrobic ;D Nawet nie wiem czy tak się da w C++?
    nie lepiej
    Kod :
    for(int i=0;i<ilosc;i++)
    Gracz John[i] = new Gracz();
    a imho przy tak malej ilosc to for jest zbedny i latwiej napisac to recznie i to bez tablic :P
    I wtedy 'John' byłaby tablica? A co jeżeli chciałbym potem zwiększyć wartość x? Musiałbym pisać na przykład John[1].x += 50?
    Cytuj Minsafo napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    domknąłem

  15. #327
    Avatar Kusterek
    Data rejestracji
    2013
    Położenie
    Warszawa
    Wiek
    32
    Posty
    1,710
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    Cytuj Alex Fortune napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Yup, obiekty zostaną wyrzucone z stacka od razu po wyjsciu z fora ( albo nawet nie zostaną w ogóle stworzone , bo kompilator zobaczy, że i tak nie używasz tych obiektów ) . ;)

    I @kuba_k31 ; - ja Ci na pw odpisałem, sprawdź skrzynkę xD
    Tak jak szulak mówi, wektor najlepiej.
    ale chyba jak je jebnie static, to mu zostana?

    @up
    Zrob tak:
    Kod :
    Gracz John[ilosc];
    for(int i=0;i<ilosc;i++)
        John[i]=new Gracz();
    i teraz zamiast odwolywac sie tak jak chcesz - John0, John1, John2 to bedziesz to miał jako John[0],John[1],John[2];

    a jeżeli zwiększać chcesz to albo wektor albo tablica dynamiczna
    Ostatnio zmieniony przez Kusterek : 21-03-2014, 17:00

    irc: freenode.net in #torgdevs

  16. Reklama
  17. #328

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Kusterek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ale chyba jak je jebnie static, to mu zostana?

    @up
    Zrob tak:
    Kod :
    Gracz John[ilosc];
    for(int i=0;i<ilosc;i++)
        John[i]=new Gracz();
    i teraz zamiast odwolywac sie tak jak chcesz - John0, John1, John2 to bedziesz to miał jako John[0],John[1],John[2];

    a jeżeli zwiększać chcesz to albo wektor albo tablica dynamiczna
    Static poza klasą? -_-
    Poza tym, staticów sie nie używa w 99.9% przypadków gdyż prowadzą do błędów natury projektowej.

  18. #329
    Avatar Kusterek
    Data rejestracji
    2013
    Położenie
    Warszawa
    Wiek
    32
    Posty
    1,710
    Siła reputacji
    14

    Domyślny

    @up
    w C++ static działa tak:
    Modyfikator static sprawia, że obiekt w danej funkcji jest umieszczany w tej samej pamięci, co zmienna globalna i nie jest usuwany wraz z zakończeniem funkcji.
    troszke inaczej niż w C#

    irc: freenode.net in #torgdevs

  19. #330
    Avatar kuba_k31
    Data rejestracji
    2006
    Wiek
    30
    Posty
    2,322
    Siła reputacji
    20

    Domyślny

    Cytuj Kusterek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    ale chyba jak je jebnie static, to mu zostana?

    @up
    Zrob tak:
    Kod :
    Gracz John[ilosc];
    for(int i=0;i<ilosc;i++)
        John[i]=new Gracz();
    i teraz zamiast odwolywac sie tak jak chcesz - John0, John1, John2 to bedziesz to miał jako John[0],John[1],John[2];

    a jeżeli zwiększać chcesz to albo wektor albo tablica dynamiczna
    Spróbowałem i otrzymałem błąd:
    error: no match for 'operator=' in 'John[i] = (operator new(28u), (<statement>, ((Gracz*)<anonymous>)))'|
    Później chyba wypróbuje metode Alex Fortune, te samą którą zaproponował szulak ; p
    Cytuj Minsafo napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    domknąłem

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Star Wars: The Old Republic - temat ogólny
    Przez Mefistos w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 106
    Ostatni post: 21-11-2012, 14:28
  2. League of Legends //dla potomnosci: League of Legends - temat ogolny.
    Przez ZinC w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 30145
    Ostatni post: 24-03-2012, 02:33
  3. Cities XL 2012 - temat ogólny
    Przez Bezdomny w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-10-2011, 18:11
  4. Dragon Ball Legend temat ogólny
    Przez Mugenoo w dziale Tematy serwerów
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-03-2011, 16:47

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •