Próbowałem, wszystko się pierdoli i sypie errorami albo w ogóle nie działa, nie chciało mi się w tym grzebać i zrobiłem tak jak proponowałeś.
Zrobiłem pusty szablon , przypisałem do niego stronę i wypełniłem jak mi się podoba.
Wersja do druku
Próbowałem, wszystko się pierdoli i sypie errorami albo w ogóle nie działa, nie chciało mi się w tym grzebać i zrobiłem tak jak proponowałeś.
Zrobiłem pusty szablon , przypisałem do niego stronę i wypełniłem jak mi się podoba.
C++;
Pisałem na PW do Havarana, ale on chyba dość zajęty, więc rzucam pytanie tutaj:
Mam klase 'Gracz', użytkownik wybiera ilość graczy, np. 6. Musze stworzyć 4 obiekty - Gracz1, Gracz2 itd. Pomyślałem że zrobie to forem, np. w ten sposób:
Teraz nie wiem co mam umieścić na końcu? Bo powinno być "Gracz Gracz i", ale nie wiem jak mam to "i" umieścić żeby czytało jako liczbe. nie wiem, pewnie banalny problem ale licze na pomoc ;dKod:for(int i=0; i<=ilosc; i++)
Gracz Gracz
Nie, nie chce tablicy. Tak mi sie przynajmniej wydaje ;dd
Ogólnie to tworzyłem sobie wcześniej obiekt pisząc:i już miałem dwa obiekty, dwóch graczy. Teraz chciałbym zrobić dokładnie to samo tylko zamiast liczby musze wpisac 'i', a nie wiem jak to 'i' wpisac zeby nie traktowalo tego jako znaku tylko liczbe ;dKod:Gracz Gracz1, Gracz2;
No nie wiem, tak to sie chyba robi nie? Gdzies podlapalem ze tak sie definiuje te obiekty i tak robie ;d
http://stackoverflow.com/questions/1...string-and-int
Masz kilka sposobów.
To nie to.
Ty mowisz o zrobieniu String nazwa = John21
A on o zrobieniu
Kod:Gracz John1 = new Gracz();
Gracz John2 = new Gracz();
Gracz John3 = new Gracz();
a dokladniej to cos takiego:
for (i:=0;i<=ilosc;i++) {
Gracz Johni = new Gracz();
}
Na konkretna odpowiedz musisz czekac na Havarana i innych koksow, ale o ile dobrze pamietam, to byc moze tobie chodzi o fabryke. Cos poczytaj wiecej o factory.
W PHP da sie zrobic cos na zasadzie (chyba) :
Ale c++ nie jest tak latwy w obsludze jak PHP :PKod:$zmienna = 'temat';
$$zmienna = 'tresc';
echo $temat; // wyswietli tresc.
@edit
Na mysl mi jeszcze przychodzi zrobienie Macro ktore zamieni fraze _m_licznik<i> na i
Wtedy zrobisz Gracz gracz_m_licznik<i> a w efekcie dla i = 4 da ci Gracz gracz4
Dobrze kombinuje?
@up
https://i.imgur.com/voaSbNh.jpg ?
każdy result może zawsze zapisać do tablicy jak chce go potem używać , chyba ze naprawdę nie rozumiem xd
ej bez kitu, nie wiem jak to zrobic ;D Nawet nie wiem czy tak się da w C++?
nie lepiej
a imho przy tak malej ilosc to for jest zbedny i latwiej napisac to recznie i to bez tablic :PKod:for(int i=0;i<ilosc;i++)
Gracz John[i] = new Gracz();
@up
ja zrozumiałem tamto pytanie jako jak wygenerować obiekty w forze tak, aby miały nazwy obiektów brzmiały NazwaX gdzie X to wartość i
@topic
tablica / jakis stl container, eg. wektor.
Pozatym:
nie zadziala. Po wyjsciu z fora, wszystkie obiekty 'gracz' beda usuniete.Kod:for (uint32_t i = 0; i < 5;i++)
Gracz gracz;
Yup, obiekty zostaną wyrzucone z stacka od razu po wyjsciu z fora ( albo nawet nie zostaną w ogóle stworzone , bo kompilator zobaczy, że i tak nie używasz tych obiektów ) . ;)
I @kuba_k31 ; - ja Ci na pw odpisałem, sprawdź skrzynkę xD
Tak jak szulak mówi, wektor najlepiej.
ale chyba jak je jebnie static, to mu zostana?
@up
Zrob tak:
i teraz zamiast odwolywac sie tak jak chcesz - John0, John1, John2 to bedziesz to miał jako John[0],John[1],John[2];Kod:Gracz John[ilosc];
for(int i=0;i<ilosc;i++)
John[i]=new Gracz();
a jeżeli zwiększać chcesz to albo wektor albo tablica dynamiczna
@up
w C++ static działa tak:
troszke inaczej niż w C#Cytuj:
Modyfikator static sprawia, że obiekt w danej funkcji jest umieszczany w tej samej pamięci, co zmienna globalna i nie jest usuwany wraz z zakończeniem funkcji.