Reklama
Strona 139 z 358 PierwszaPierwsza ... 3989129137138139140141149189239 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 2,071 do 2,085 z 5367

Temat: Programowanie - temat ogólny

  1. #2071

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Mysterious Boy napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    @Szulak
    Programuje bo musze. U nas aby zdać semestr musimy potrafic programować w PHP. Ja nie chce programować, ale chce zająć się tworzeniem grafiki. W google nie mogę znaleźć ogólnej odpowiedzi co do poniektórych funkcji. Zazwyczaj komentują je osoby które nie wytłumaczą tylko odpowiadają "Przecież to proste". i Tyle. :P
    super edukacja kur**
    bez sensu. Pakują wszystkich na programowanie jak leci, nawet mam znajomych na budownictwie którzy mieli programowanie, no wtf.

  2. #2072
    Avatar Atakowany Panek
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    557
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    W czym najlepiej napisać witrynę która byłaby strukturą i zarządzaniem bazą danych bliźniacza z blablacar (nie nie chodzi mi o klon, o koncepcje stworzenai tego + zmiana treSCi)

  3. #2073
    Avatar Absherr
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Kraków
    Posty
    578
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Jeżeli nie umiesz programować i chcesz się nauczyć i napisać to możliwie szybko albo nająć łebków z gimnazjum do pisania to pewnie php.
    Ostatnio zmieniony przez Absherr : 27-10-2014, 22:43

  4. Reklama
  5. #2074
    Avatar Atakowany Panek
    Data rejestracji
    2006
    Posty
    557
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    chce się nauczyć, kwestia ze moge to pisać i rok, w tym nei ma problemu.
    Kwestia jest tego typu, żeby potem całą baze danych mozna było podpiąć pod aplikacje mobilną.
    Html5 nie byłby bardziej przyszłościowy?
    Chciałbym aby wypowiedział się ktoś w miarę wyczerpująco, kto miał już doczynienia z większymi projektami webowymi.
    z góry dziękuję

  6. #2075

    Data rejestracji
    2010
    Posty
    2,657
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Atakowany Panek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    chce się nauczyć, kwestia ze moge to pisać i rok, w tym nei ma problemu.
    Kwestia jest tego typu, żeby potem całą baze danych mozna było podpiąć pod aplikacje mobilną.
    Html5 nie byłby bardziej przyszłościowy?
    Chciałbym aby wypowiedział się ktoś w miarę wyczerpująco, kto miał już doczynienia z większymi projektami webowymi.
    z góry dziękuję
    na froncie ( czyli to co wyświetlasz ) html + js + css ( albo jeśli jesteś ambitny to korzystasz z narzędzi wyższego poziomu - html + angularJS + compass + coffeescript )
    na backendzie co wolisz ( PHP, Ruby, Java, Python.. trochę tego jest )

  7. #2076
    Avatar Pumpkin
    Data rejestracji
    2010
    Posty
    3,153
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    co robie nie tak? Zaczynam się uczyć biblioteki graficznej SFML 2.3
    mam czarne okno, do tego wyświetlam żółty prostokącik na górze po lewej. Chciałem zrobić klasę kulka która dziedziczy po klasie sf::Sprite. Oprócz pól i metod tej funkcji posiadała by również zmienne na rozmiar oraz kolor kulki. Dodatkowo każdy nowy obiekt tej klasy (kulkę) mógł bym tworzyć za pomocą konstruktora. Jednak dzieje się coś dziwnego. Niby obiekt się tworzy a do tego przemieszcza się za myszką tak jak powinien. Jednak problem w jego teksturze. Mam oddzielne plik od tekstury kulek (red.png) i oddzielny do żółtego prostokątu. Jednak obiekt klasy kulka nie wczytuje grafiki red.png tylko brick.png czyli właśnie teksturę żółtego prostokąta. Co robie źle?


    Kod :
    #include <SFML/Graphics.hpp>
    class kulka :public sf::Sprite
    {
    
        public:
       int rozmiar;
       char kolor;
       kulka(int r, char k, int x, int y,sf::Texture tek);
       ~kulka();
    };
        kulka::~kulka()
        {
    
        }
       kulka::kulka(int r, char k, int x, int y,sf::Texture tek)//definicja konstruktora
       {
            setOrigin( 50, 50 );
            setTexture(tek);
            setPosition(x,y);
            rozmiar = r;
            kolor = k;
       }
    int main()
    {
        sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 640, 480, 32 ), "Kurs SFML - http://cpp0x.pl" );
        sf::Texture tekstura;
        tekstura.loadFromFile( "red.png" );
        kulka jeden(100,'r',20,20,tekstura);
    
    
        sf::Texture tekstura2;
        tekstura2.loadFromFile( "brick.png" );
        sf::Sprite brick;
        brick.setTexture( tekstura2 );
    
    
        while( oknoAplikacji.isOpen() )
        {
            sf::Event zdarzenie;
            while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) )
            {
                if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed )
                     oknoAplikacji.close();
    
                if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape )
                     oknoAplikacji.close();
    
                if( zdarzenie.type == sf::Event::MouseButtonPressed && zdarzenie.mouseButton.button == sf::Mouse::Middle )
                     oknoAplikacji.close();
    
            }
            oknoAplikacji.clear( sf::Color::Black );
            jeden.setPosition( sf::Mouse::getPosition( oknoAplikacji ).x, sf::Mouse::getPosition( oknoAplikacji ).y ); //INFO: dopisane w tym rozdziale
            brick.setPosition(0, 0);
            brick.setScale(0.5,0.5);
            oknoAplikacji.draw( brick );
            oknoAplikacji.draw( jeden );
            oknoAplikacji.display();
        }
        return 0;}

  8. Reklama
  9. #2077
    Avatar zakius
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    The Internets
    Wiek
    34
    Posty
    11,076
    Siła reputacji
    25

    Domyślny

    Cytuj Alex Fortune napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    no wtf.
    imo ogarnianie algorytmów na budownictwie ma sens
    co jak zrobisz po swojemu i się wszystko rozjebie? :p
    Problem z komputerem? Instrukcja diagnostyczna
    Cytuj Vegeta napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Baby maja wymagania jak windows vista, takze nigdy nie wiesz.
    Cytuj Dzzej napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Moje posty to esencja głupoty.
    "Don't worry, I'm just a pervert"

  10. #2078
    Avatar Bazan
    Data rejestracji
    2008
    Wiek
    33
    Posty
    1,909
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    @zakius ;
    A co za roznica. I tak ostatecznie jest:
    Moj algorytm nie dziala - nie wiem czemu,
    Moj algorytm dziala - nie wiem czemu :D
    Dreaming by drumming. ˆˆ™

  11. #2079
    Avatar zakius
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    The Internets
    Wiek
    34
    Posty
    11,076
    Siła reputacji
    25

    Domyślny

    trochę tak :D
    w każdym razie, każdy powinien ogarnąć takie rzeczy jak odwracanie tablicy
    albo zapisać jakiekolwiek zadanie w syntetycznym języku
    Kod :
    program jajecznica;
    
    const ileJajek := 3;
    
    var
    dodalemJajek: Integer;
    begin
    dodalemJajek := 0;
    while dodalemJajek <= ileJajek do
    begin
    rozbijJajko;
    wlejNaSpodek;
    if jajkoDobre then
    begin
    wlejDoMiski;
    dodalemJajek := dodalemJajek + 1;
    end;
    end;
    rozmieszajJajka;
    rozgrzejPatelnie;
    przelejZMiskiNaPatelnię;
    end;
    
    end.
    coś takiego chyba? mogą być jakieś głupoty albo brak enda czy co, nie odpalałem nawet npp
    Problem z komputerem? Instrukcja diagnostyczna
    Cytuj Vegeta napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Baby maja wymagania jak windows vista, takze nigdy nie wiesz.
    Cytuj Dzzej napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Moje posty to esencja głupoty.
    "Don't worry, I'm just a pervert"

  12. Reklama
  13. #2080
    Avatar Pumpkin
    Data rejestracji
    2010
    Posty
    3,153
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Pumpkin napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    co robie nie tak? Zaczynam się uczyć biblioteki graficznej SFML 2.3
    mam czarne okno, do tego wyświetlam żółty prostokącik na górze po lewej. Chciałem zrobić klasę kulka która dziedziczy po klasie sf::Sprite. Oprócz pól i metod tej funkcji posiadała by również zmienne na rozmiar oraz kolor kulki. Dodatkowo każdy nowy obiekt tej klasy (kulkę) mógł bym tworzyć za pomocą konstruktora. Jednak dzieje się coś dziwnego. Niby obiekt się tworzy a do tego przemieszcza się za myszką tak jak powinien. Jednak problem w jego teksturze. Mam oddzielne plik od tekstury kulek (red.png) i oddzielny do żółtego prostokątu. Jednak obiekt klasy kulka nie wczytuje grafiki red.png tylko brick.png czyli właśnie teksturę żółtego prostokąta. Co robie źle?
    refresh, jeśli się wam nie chce czytać kodu to zapytam inaczej. Jak pracuje z biblioteką sfml to generalnie wszystkie okienka i rzeczy które widać na ekranie to są oibiekty klasy Sprite którym się ustawia odpowiednie parametry.
    Wiec jeśli chce wyświetlić jakieś 5 kulek na ekranie i potem coś z nimi robić to jakie powinno być moje podejście? Zrobić nową klasę np o nazwie kulka i żeby dziedziczyła ona pola i metody z funkcji Sprite?

    Czy może utworzyć kontener (vector) klasy Sprite i tworzyć obiekty dodając je do kontenera a potem dostawać się do pól i metod poszczególnych obiektów za pomocą iteratorów?

    Czy może jeszcze jakoś inaczej?
    Ostatnio zmieniony przez Pumpkin : 28-10-2014, 20:28

  14. #2081
    Avatar Absherr
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Kraków
    Posty
    578
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Może być ciężko z pomocą, bo a) być może nikt tutaj nie pisał w tej bibliotece, b) to wygląda na jakiś myk w bibliotece.
    Próbowałeś inny przykład z na przykład jakiegoś innego tutoriala?
    Sam w sumie jestem ciekawy dlaczego tak jest ;d
    Bo nie dostajesz żadnych błędów ani warningów przy ładowania tekstur?
    Ostatnio zmieniony przez Absherr : 28-10-2014, 20:19

  15. #2082
    Avatar Pumpkin
    Data rejestracji
    2010
    Posty
    3,153
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    nie dostaje komunikatów, wszystko się normalnie kompiluje i uruchamia

    a czy na pewno dobrze mam zrobioną klasę kulka? Skoro ona dziedziczy po klasie Sprite to może trzeba jakoś w konstruktorze klasy kulka trzeba wywołać jakoś konstruktor klasy Sprite? Tylko nie wiem jak to zrobić a do tego nie wiem jak wygląda klasa sprite bo jest ona wbudowana w bibliotece a chyba idea tej biblioteki jest taka aby korzystać z jej funkcji bez zagłębiania się jak jest zbudowana?

  16. Reklama
  17. #2083
    Avatar Rollercoster
    Data rejestracji
    2011
    Wiek
    30
    Posty
    1,247
    Siła reputacji
    15

    Domyślny

    Pany, mam do oddania kod na 100$ na digitalocean (ten od githuba) za 5$ na paypal. Jest ktoś chętny? #cebula

  18. #2084
    Avatar Gogeta
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    421
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Cześć.
    Mam napisać taki program ale kompletnie nie rozumiem jak ona ma działać. Czy jest ktoś w stanie napisać mi coś w stylu algorytmu dla takiego programu z uzyciem funkcji (for, while, do-while)? a ja już sobie to zakoduje.
    1. Napisz program obliczający kwadraty i sześciany dowolnej ilości liczb. Program ma kończyć działanie po podaniu z klawiatury liczby 0 nie realizując dla niej obliczeń.

  19. #2085
    Avatar ArturSmok
    Data rejestracji
    2010
    Posty
    361
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Potrzebuje fajnych materiałów do nauki algorytmów. Coś oprócz cormena?

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 1 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 1 gości)

Podobne tematy

  1. Star Wars: The Old Republic - temat ogólny
    Przez Mefistos w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 106
    Ostatni post: 21-11-2012, 14:28
  2. League of Legends //dla potomnosci: League of Legends - temat ogolny.
    Przez ZinC w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 30145
    Ostatni post: 24-03-2012, 02:33
  3. Cities XL 2012 - temat ogólny
    Przez Bezdomny w dziale Inne gry
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-10-2011, 18:11
  4. Dragon Ball Legend temat ogólny
    Przez Mugenoo w dziale Tematy serwerów
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-03-2011, 16:47

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •