super edukacja kur**
bez sensu. Pakują wszystkich na programowanie jak leci, nawet mam znajomych na budownictwie którzy mieli programowanie, no wtf.
Wersja do druku
W czym najlepiej napisać witrynę która byłaby strukturą i zarządzaniem bazą danych bliźniacza z blablacar (nie nie chodzi mi o klon, o koncepcje stworzenai tego + zmiana treSCi)
Jeżeli nie umiesz programować i chcesz się nauczyć i napisać to możliwie szybko albo nająć łebków z gimnazjum do pisania to pewnie php.
chce się nauczyć, kwestia ze moge to pisać i rok, w tym nei ma problemu.
Kwestia jest tego typu, żeby potem całą baze danych mozna było podpiąć pod aplikacje mobilną.
Html5 nie byłby bardziej przyszłościowy?
Chciałbym aby wypowiedział się ktoś w miarę wyczerpująco, kto miał już doczynienia z większymi projektami webowymi.
z góry dziękuję
co robie nie tak? Zaczynam się uczyć biblioteki graficznej SFML 2.3
mam czarne okno, do tego wyświetlam żółty prostokącik na górze po lewej. Chciałem zrobić klasę kulka która dziedziczy po klasie sf::Sprite. Oprócz pól i metod tej funkcji posiadała by również zmienne na rozmiar oraz kolor kulki. Dodatkowo każdy nowy obiekt tej klasy (kulkę) mógł bym tworzyć za pomocą konstruktora. Jednak dzieje się coś dziwnego. Niby obiekt się tworzy a do tego przemieszcza się za myszką tak jak powinien. Jednak problem w jego teksturze. Mam oddzielne plik od tekstury kulek (red.png) i oddzielny do żółtego prostokątu. Jednak obiekt klasy kulka nie wczytuje grafiki red.png tylko brick.png czyli właśnie teksturę żółtego prostokąta. Co robie źle?
Kod:#include <SFML/Graphics.hpp>
class kulka :public sf::Sprite
{
public:
int rozmiar;
char kolor;
kulka(int r, char k, int x, int y,sf::Texture tek);
~kulka();
};
kulka::~kulka()
{
}
kulka::kulka(int r, char k, int x, int y,sf::Texture tek)//definicja konstruktora
{
setOrigin( 50, 50 );
setTexture(tek);
setPosition(x,y);
rozmiar = r;
kolor = k;
}
int main()
{
sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 640, 480, 32 ), "Kurs SFML - http://cpp0x.pl" );
sf::Texture tekstura;
tekstura.loadFromFile( "red.png" );
kulka jeden(100,'r',20,20,tekstura);
sf::Texture tekstura2;
tekstura2.loadFromFile( "brick.png" );
sf::Sprite brick;
brick.setTexture( tekstura2 );
while( oknoAplikacji.isOpen() )
{
sf::Event zdarzenie;
while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) )
{
if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed )
oknoAplikacji.close();
if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape )
oknoAplikacji.close();
if( zdarzenie.type == sf::Event::MouseButtonPressed && zdarzenie.mouseButton.button == sf::Mouse::Middle )
oknoAplikacji.close();
}
oknoAplikacji.clear( sf::Color::Black );
jeden.setPosition( sf::Mouse::getPosition( oknoAplikacji ).x, sf::Mouse::getPosition( oknoAplikacji ).y ); //INFO: dopisane w tym rozdziale
brick.setPosition(0, 0);
brick.setScale(0.5,0.5);
oknoAplikacji.draw( brick );
oknoAplikacji.draw( jeden );
oknoAplikacji.display();
}
return 0;}
@zakius ;
A co za roznica. I tak ostatecznie jest:
Moj algorytm nie dziala - nie wiem czemu,
Moj algorytm dziala - nie wiem czemu :D
trochę tak :D
w każdym razie, każdy powinien ogarnąć takie rzeczy jak odwracanie tablicy
albo zapisać jakiekolwiek zadanie w syntetycznym języku
coś takiego chyba? mogą być jakieś głupoty albo brak enda czy co, nie odpalałem nawet nppKod:program jajecznica;
const ileJajek := 3;
var
dodalemJajek: Integer;
begin
dodalemJajek := 0;
while dodalemJajek <= ileJajek do
begin
rozbijJajko;
wlejNaSpodek;
if jajkoDobre then
begin
wlejDoMiski;
dodalemJajek := dodalemJajek + 1;
end;
end;
rozmieszajJajka;
rozgrzejPatelnie;
przelejZMiskiNaPatelnię;
end;
end.
refresh, jeśli się wam nie chce czytać kodu to zapytam inaczej. Jak pracuje z biblioteką sfml to generalnie wszystkie okienka i rzeczy które widać na ekranie to są oibiekty klasy Sprite którym się ustawia odpowiednie parametry.
Wiec jeśli chce wyświetlić jakieś 5 kulek na ekranie i potem coś z nimi robić to jakie powinno być moje podejście? Zrobić nową klasę np o nazwie kulka i żeby dziedziczyła ona pola i metody z funkcji Sprite?
Czy może utworzyć kontener (vector) klasy Sprite i tworzyć obiekty dodając je do kontenera a potem dostawać się do pól i metod poszczególnych obiektów za pomocą iteratorów?
Czy może jeszcze jakoś inaczej?
Może być ciężko z pomocą, bo a) być może nikt tutaj nie pisał w tej bibliotece, b) to wygląda na jakiś myk w bibliotece.
Próbowałeś inny przykład z na przykład jakiegoś innego tutoriala?
Sam w sumie jestem ciekawy dlaczego tak jest ;d
Bo nie dostajesz żadnych błędów ani warningów przy ładowania tekstur?
nie dostaje komunikatów, wszystko się normalnie kompiluje i uruchamia
a czy na pewno dobrze mam zrobioną klasę kulka? Skoro ona dziedziczy po klasie Sprite to może trzeba jakoś w konstruktorze klasy kulka trzeba wywołać jakoś konstruktor klasy Sprite? Tylko nie wiem jak to zrobić a do tego nie wiem jak wygląda klasa sprite bo jest ona wbudowana w bibliotece a chyba idea tej biblioteki jest taka aby korzystać z jej funkcji bez zagłębiania się jak jest zbudowana?
Pany, mam do oddania kod na 100$ na digitalocean (ten od githuba) za 5$ na paypal. Jest ktoś chętny? #cebula
Cześć.
Mam napisać taki program ale kompletnie nie rozumiem jak ona ma działać. Czy jest ktoś w stanie napisać mi coś w stylu algorytmu dla takiego programu z uzyciem funkcji (for, while, do-while)? a ja już sobie to zakoduje.
Cytuj:
1. Napisz program obliczający kwadraty i sześciany dowolnej ilości liczb. Program ma kończyć działanie po podaniu z klawiatury liczby 0 nie realizując dla niej obliczeń.
Potrzebuje fajnych materiałów do nauki algorytmów. Coś oprócz cormena?