Rysiek napisał
O ile to ma być serwer RPG to myślę, że zamiast tych uprawnień można byłoby poinformować gracza, że musi się przysłużyć miejscowemu władyce by móc polować na zwierzęta inne niż np. królik inaczej gdy się pojawi w mieście jawnie ze świeżo uzyskaną skórą(lub mięsem nie przerobionym) może zostać zapytany o pozwolenie myśliwskie(można być dodatkową jeśli profesje kupca uwzględnicie, także jeśli ktoś jest rycerzem też nie powinno być problem z tym) gdyż w średniowieczu polowania były zarezerwowane właśnie na rozrywkę dla wyższych stanem oraz źródło jadła dla nich. Jeśli ktoś by próbował kłusownictwa to oczywiście by mógł ale zostałoby to ścigane jakby się ujawnił.
Poziomy myśliwego mogłyby pozwolić na uzyskanie lepszej jakości wyrobów oraz łatwiejsze tropienie(coś ale exiva na zwierzęta)
Lvl-e drewna raczej są dość dziwne, wyobraź sobie, że jesteś drwalem i próbujesz ściąć jakieś drewno, ale z jakiegoś powodu nie idzie. Proponowałbym raczej modyfikacje w postaci wiedzy na temat jakości drewna(czy jest spróchniałe czy nie, czy można ten gatunek wykorzystać czy nie) i lepsza uzyskana jakość drewna - gracz z 0 poziomem znajduje drewno z 20 ql(jakości) i uzyskuje 5 ql, a gracz z 5 poziomem drwala uzyska 20 ql.
Miło by było jakby różna gatunki drewna można było wykorzystać do różnych zadań. Z
tej strony można by dużo wykorzystać na temat robienie łuków. Oczywiście ja jadę w stronę realistyczności i skomplikowania, ale to tylko propozycje.
Jakbyście chcieli rozbudować łowiectwo o coś więcej niż wędkę:
http://www.regia.org/fishing.htm
http://my.opera.com/Vislaff/albums/show.dml?id=3598
Hmm... Jeśli dobrze mi się wydaje, jak dam Ci siekierę to nie każde drzewo mi zetniesz :P Chodzi o to, że wraz z czasem nabiera się doświadczenia, wie się gdzie uderzać, z jaką siłą, zcinasz bardziej oporne drzewa.
Jeśli chodzi o zawody to proponuję:
*myśliwy
*rybak
*drwal
*farmer
*piekarz
*górnik
*kowal
*szewc&krawiec
*jubiler
Dzięki tym zawodom zyskujemy wszystko co jest potrzebne w "przemyśle tibijskim".
Myśliwy, rybak i piekarz zapewniają nam jedzenie które regenreuje/ulecza od razu nas.
Farmer zapewnia zboże dla piekarza.
Jubiler wyrabia dla nas biżuterię (stoneskiny, mightingi i inne przydatne rzeczy)
Kowal kuje dla nas oręż, tarcze i cieżkie zbroje (kolczuga)
Górnik zapewnia surowiec dla kowala i jubilera.
Drwal zapewnia drewno dla kowala?
Szewc&krawiec wyrabiają dla nas ubranie z różnych dostarczonych im materiałów (green dragon scale -> dsm itp)
Myśliwy by zapewniał dla szewca/krawca materiały, lecz niektóre dało by się zboyć bez tego zawodu, lecz o wiele trudniej.
Ogólnie schemat zależności i zawody pisałem trochę na szybko, ale chyba się wszystko zgadza.
Z chęcią mogę pomóc z takim projektem :)
Zakładki