No i jeżeli chodzi o mnie, to według mnie bardzo dobrym pomysłem byłoby wyeliminowanie loota z takich potworów jak pająk, szczur, smok. Chyba, że wytnelibysmy nozem skore czy cos.
Wersja do druku
No i jeżeli chodzi o mnie, to według mnie bardzo dobrym pomysłem byłoby wyeliminowanie loota z takich potworów jak pająk, szczur, smok. Chyba, że wytnelibysmy nozem skore czy cos.
O ile to ma być serwer RPG to myślę, że zamiast tych uprawnień można byłoby poinformować gracza, że musi się przysłużyć miejscowemu władyce by móc polować na zwierzęta inne niż np. królik inaczej gdy się pojawi w mieście jawnie ze świeżo uzyskaną skórą(lub mięsem nie przerobionym) może zostać zapytany o pozwolenie myśliwskie(można być dodatkową jeśli profesje kupca uwzględnicie, także jeśli ktoś jest rycerzem też nie powinno być problem z tym) gdyż w średniowieczu polowania były zarezerwowane właśnie na rozrywkę dla wyższych stanem oraz źródło jadła dla nich. Jeśli ktoś by próbował kłusownictwa to oczywiście by mógł ale zostałoby to ścigane jakby się ujawnił.
Poziomy myśliwego mogłyby pozwolić na uzyskanie lepszej jakości wyrobów oraz łatwiejsze tropienie(coś ale exiva na zwierzęta)
Lvl-e drewna raczej są dość dziwne, wyobraź sobie, że jesteś drwalem i próbujesz ściąć jakieś drewno, ale z jakiegoś powodu nie idzie. Proponowałbym raczej modyfikacje w postaci wiedzy na temat jakości drewna(czy jest spróchniałe czy nie, czy można ten gatunek wykorzystać czy nie) i lepsza uzyskana jakość drewna - gracz z 0 poziomem znajduje drewno z 20 ql(jakości) i uzyskuje 5 ql, a gracz z 5 poziomem drwala uzyska 20 ql.
Miło by było jakby różna gatunki drewna można było wykorzystać do różnych zadań. Z tej strony można by dużo wykorzystać na temat robienie łuków. Oczywiście ja jadę w stronę realistyczności i skomplikowania, ale to tylko propozycje.
Jakbyście chcieli rozbudować łowiectwo o coś więcej niż wędkę:
http://www.regia.org/fishing.htm
http://my.opera.com/Vislaff/albums/show.dml?id=3598
Pomysl jak najbardziej ciekawy, sam bym z checia zagral na takim otsie. Jednak wtapie czy odniosl by on jakis wiekszy sukces. Zycze powodzenia w tworzeniu.
Pozrdawiam.
Hmm... Jeśli dobrze mi się wydaje, jak dam Ci siekierę to nie każde drzewo mi zetniesz :P Chodzi o to, że wraz z czasem nabiera się doświadczenia, wie się gdzie uderzać, z jaką siłą, zcinasz bardziej oporne drzewa.
Jeśli chodzi o zawody to proponuję:
*myśliwy
*rybak
*drwal
*farmer
*piekarz
*górnik
*kowal
*szewc&krawiec
*jubiler
Dzięki tym zawodom zyskujemy wszystko co jest potrzebne w "przemyśle tibijskim".
Myśliwy, rybak i piekarz zapewniają nam jedzenie które regenreuje/ulecza od razu nas.
Farmer zapewnia zboże dla piekarza.
Jubiler wyrabia dla nas biżuterię (stoneskiny, mightingi i inne przydatne rzeczy)
Kowal kuje dla nas oręż, tarcze i cieżkie zbroje (kolczuga)
Górnik zapewnia surowiec dla kowala i jubilera.
Drwal zapewnia drewno dla kowala?
Szewc&krawiec wyrabiają dla nas ubranie z różnych dostarczonych im materiałów (green dragon scale -> dsm itp)
Myśliwy by zapewniał dla szewca/krawca materiały, lecz niektóre dało by się zboyć bez tego zawodu, lecz o wiele trudniej.
Ogólnie schemat zależności i zawody pisałem trochę na szybko, ale chyba się wszystko zgadza.
Z chęcią mogę pomóc z takim projektem :)
moim zdaniem nie da rady tego zrobic, chociazby ze wzgledu na balans profesji- zauwaz, ze w tibii sa 4 profesje i cipsoft, ktory sklada sie z wiecej niz jednej osoby do dzis nie radzi sobie do konca ze zbalansowaniem tego, co update jakas profesja okazuje sie lepsza, Ty mialbys do zbalansowania okolo 10 zawodow co bedzie ekstremalnym wyzwaniem, choc i tak mysle, ze zaraz 70% ludzi byloby mysliwymi czy jubilerami bo akurat ktoras profesja bylaby najkorzystniejsza do gry, zauwaz, ze zadna z popularnych gier mmo nie posiada takiego skomplikowanego systemu
Szczerze mówiąc to właśnie zastanawiam się w jaki sposób rozwijałby się aspekt ekonomiczny na takim serwerze - na jedne towary na pewno byłby popyt, na inne mniejszy. Balans profesji zatem polegałby nie tyle na zapewnieniu "profita z huntów" poszczególnym zawodom, ile po prostu możliwości utrzymania się z "pracy" postaci.
Zauważ, że jeżeli będzie dużo myśliwych to ten zawód przestanie się opłacać, bo będzie dużo towaru = spadek cen. Poza tym zawsze można wprowadzić jakieś ograniczenie procentowe dotyczące zawodów np. Jubiler 4%, myśliwy 6% itp. ażeby właśnie takie coś nie wystąpiło, że 50% serwera to myśliwi.
Wyobrażam to sobie tak, że w momencie gdy istniałoby zapotrzebowanie na dany zawód na forum serwera pojawiałaby się na ten temat informacja, poza tym propozycje odnośnie własnych pomysłów musiałyby być w jakiś sposób zaakceptowane - na pewno nie byłoby acc makera, w którym można wybrać profesję.
Bardzo ciekawy pomysl, chetnie bym zagral. Jezeli chodzi o zbalansowanie profesji to proponje aby byl tez 1npc/miasto lub nawet mniej ktory by mial dany zawod (bo jezeli gracze z dana profesja byliby wylogowani w danych godzinach ktorych lubisz grac to by byla kicha), lecz u takiego npc byloby drozej i dlugo by sie czekalo (warto by wtedy sprowadzic stary system dialogow gdzie 1 osoba moze rozmawiac z npc).
Wystarczy stworzyć w sklepie kolejkę (żeby uniknąć przesuwania). Przecież klienta będzie obsługiwała prawdziwa osoba, a nie NPC więc czy tak czy siak więcej niż 1 na raz nie obsłuży.
#down
Trochę późno jest ;dd Poza tym przy NPC to traci sens, a taki brak danego sprzedawcy w mieście też by był czymś fajnym, bo jeżeli potrzebujesz towar to musisz gnać do innego miasta. Do tego transport by trwał x czasu więc to by wszystko stało się fajniejsze ;d
Chyba nie przeczytales dokladnie, mowilem ze JAKBY nie bylo zadnego gracza z dana profesja...
@edit/@up
no masz racje, lepszy klimat by byl, miejmy nadzieje ze bedzie wystarczajaco osob o kazdej porze
zreszta potrzeba by bylo jakis system zabezpieczenia, bo np jakbys dal np skore garbazowi a on by ci nie oddal to tez by fajnie nie bylo ;s
Pomysł zajebisty, zagrał bym z chęcią bardzo ciekawie by było. Drwal czy tam jakiś jubiler zajebiście się prezentuje, tak dziko i właśnie w tym fajnie. Może takie coś by wyszło było by cool. Jak coś to mógłbym pomóc w robieniu takiego servera. Tylko właśnie ten problem ze zbalansowaniem postaci to jest ciężkie, ale powiedzmy jak nie będzie np Krawczyka czy tam kogoś kto by szył nie będzie zbroi, więc ktoś musi nim grać bo będzie chciał zarobić i tak w kółko więc to by było dobre.
Pozdrawiam Xintoy.
Tak tylko teraz drugi problem jezeli chodzi o balansacje postaci a mianowicie ceny! W Tibii zaczelo sie wszystko od ceny manaskow i intemkow u npc(czyli cipsoft sam ustawil ceny wiekszosci rzeczy). I jezeli nowy gracz mialby robic pierwsza na serwie zbroje to by mogl chciec astronomiczne ilosci pieniedzy za swoja robote! Na to nie mam pomyslu ani rozwiazania ;/
Wiem, że już pewnie nikogo to nie interesuje, ale chuj ;p
Wg. mnie, projekt nie miałby be z zmian wiekszego sensu.
Co ci da, że masz full kasy, skoro nie ma co z tym robić??
Powinna być dwuklasowość.
Myśliwy , im lepsze potwory by upolował, i zebrał z nich skóry, szybciej awansował by lv. Wychodzi na to, że byłby w jakimś sensie palkiem.
Było by dużo lepiej.
Ktoś kto robi jakieś eliksiry(np. ze zbierania blood herbow i takich tam)
Może być drutem/sorkiem.
A co do najta, dobry byłby kowal. górnik.
Oczywiście nie byłoby tam 400 lvl,
a na samym expie nie dałoby się grać.
Dlaczego?
Z potworków nie spada kasa...
żeby zdobyć kase, trzeba pracować.
I tak w kółko i w kółko.
Na takim servie fajnie by wyglądał system gildi.
Gildia od jakiegoś lvl profesji(kowal, itp.)
przyjmuje ciebie. Właściciel gildi, ustala wspólne ceny towarów.
I takie tam ;p
Zajebiście by było