Oj na takim czymś bym zagrał przypomina mi to czasy gdy grałem na tibi 7.4 i robiłem uhy, knight mógł blokować, druid mógł leczyć, sorc bić no ogólnie wtedy gra była świetna bo każdy miał swoją role teraz tego już nie ma :(.
Wersja do druku
Jeżeli graliście na pegaz-ots.pl to wiecie o co mi chodzi
RPG hmm.. ale skoro nie było NPC to skąd wzięło się miasto?może tak zaczać od jakiegoś obozowiska i potem rozbudowywać etc... no i oczywiście nie narzucać profesji, można się zajmować kim się chce, tylko skille wpadałyby tak jak na real więc nie opłacałoby się rozwijać we wszystkim. Poza tym gracze powinni móc piastować wyższe stanowiska typu urzędnik czy po rozwinięciu się KRÓLESTWA(od obozowiska zaczynając!:D) króla.
Właściwie role wymienione przez autora tematu mogłyby zostać, ale wprowadziłoby się wiele ciekawszych - strażnik, który pilnowałby porządku w mieście, najemnik, ochroniarz - jakiś kupiec chce przejść do innego miasta, a na drodze grasują bandyci, to wynajmuje ochroniarza. Oczywiście rolą mogą być ci bandyci ;] Taki strażnik powiedzmy chroni miasto przed nimi i nie mają z nim szans, ale nie może z niego wychodzić. Można by tworzyć armie, które walczyłyby ze sobą - powiedzmy na świecie są 4 miasta, 2 z nich są do siebie wrogo nastawione. Ktoś ogarnięty mógłby stworzyć npc pojawiającego się zamiast gracza, gdy byłby wylogowany, przecież nie będę czekać 7h na piekarza. Ale nieaktywność gracza ma to swoje dobre strony - w nocy przecież piekarz śpi ;] Trzeba by było ustawić np. kupcowi bardzo wolny wzrost skilli i lvla, przecież dziwna by była jego samoobrona przed bandytami. Ogólnie ciężko będzie zachować równowagę pomiędzy poszczególnymi rolami, bo taki jubiler pogra 8h dziennie, a górnik 1h i co wtedy?
Zamieszczę tutaj mała listę profesji, które wg mnie powinny się znaleźć na takim serwerze:
-Król - oczywiście założyciel OTSa, w przypadku kilku miast można pokombinować z tym
-Strażnik - Pilnuje porządku w mieście, pk jest przestępstwem!
-Sędzie - Karze zatrzymanych bandytów, pk, złodziei
-Zarządca więzienia - Siedzi w więzieniu i "zarządza" nim, siedzą tu osoby skazane przez sędziego
-Drwal - ścina drzewa, taszczy drewno jak lootbaga do miasta, tam zanosi to do kolesia, który robi z tego łuki i strzały
-Kowal - wykuwa zbroje i broń białą
-Alchemik - tworzy potiony
-Zielarz - zbiera przedmioty potrzebne alchemikowi
-Górnik - wydobywa kruszcze potrzebne kowalowi i jubilerowi
-Jubiler - tworzy ringi i amulety
-Urzędnik miejski - można u niego rejestrować gildie, zameldować się w mieście, kupić dom, wnieść opłatę za niego
-Bandyta - Napada na kupców podrużujących z miasta do miasta
-Kupiec - handluje wszystkim, niektórych przedmiotów nie można kupić w jakimś mieście, więc idzie do innego i tam sprzedaje towary drożej
-Koleś co tworzy łuki - nie znam nazwy
-Najemnik - Wynajmuje się podczas wojen lub potyczek za pieniądze
-Ochroniarz - Ochrania i leczy kupców podrużujących z miasta do miasta
-Złodziej - usiłuje wykraść mieszkańcom ich dobra
-Noob - stoi i krzyczy "FREE ITEMS PLX!!!!!!!!!!!!!!!"
Edit: Dobra, trochę już się pogdybało, ktoś chętny na postawienie czegoś takiego?
wiem wiem odkopuje temat ale przeczytalem go caly i pewnie jak wiekszosc z was chciala by pograc na czyms takim, chcialem sie spytac co z takim serwerem jest wgl w toku robienia czy juz koniec z projektem ? ja bardzo chcialbym pomuc ale nie wiem nawet jak
#up
mnie sie wydaje ze lepiej nie przesadzac z tyloma profesjami odrazu najlepiej jak ktos tam w srodku 4 czy tam 5 profesji ktore najbardziej sie przydadza na poczatku
napiszcie ze ktos probuje stworzyc cos takiego ; / napewno kilka osob by tez chcialo pomuc nie jeden w temacie napisal ze moze pomuc ...
pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia na rezultat projektu ; ))
W sumie ten temat miał być bardziej rozkminowy niż zaczątkiem jakiegoś konkretnego projektu, ale myślę, że jeśli będą zainteresowani można zacząć jakieś prace.
Przede wszystkim potrzebujemy mapy. Tak jak ktoś wyżej napisał - na początek wystarczy jakaś wioska czy obozowisko, nie ma potrzeby projektować wielkiego miasta - w końcu będzie tam ledwie garstka graczy, a jeśli będzie więcej chętnych możemy to powiększyć. Jeśli ktoś czuje się na siłach by stworzyć mapkę, która będzie zawierać:
-wioskę z kilkoma budynkami, np. jakiś niewielki targ, kilka domów mieszkalnych, jakaś karczma (to tylko przykłady)
-las, puszczę - generalnie miejsce, gdzie lepiej bez uzbrojenia się nie zapuszczać, ale też z rozsądkiem - niech fauna pasuje do otoczenia
-górę lub masyw - skądś trzeba będzie brać surowce takie jak kamień, rudy metali lub kruszec
-może jakaś przystań? Miejsce, gdzie będzie można połapać ryby, tak myślę.
Jeśli znalazłby się ktoś chętny do współtworzenia takiego serwera - proszę o kontakt na PW. Założę wstępne forum, gdzie będziemy mogli rozważać różne koncepcje prowadzenia serwera.
Osoby, które będą pomagały w tworzeniu będą oczywiście odpowiednio wynagrodzone, gdy już ruszymy. Myślę, że pierwszeństwo w wyborze profesji i członkostwo w radzie wioski (plemienia?) będzie w porządku?
Zapraszam!
Tylko że trzeba będzie ostro pozmieniać obiekty, trzeba ustawić coś takiego, że np. górnik może co 10 sekund kliknąć na skałkę, która działa jak krzak z jagódkami ;] Tak samo z drewnem, np. tak jak w tutorialu na rooku :) No i jakoś opracować kuźnię dla kowala ;] Więc trzeba znaleźć osobę, która potrafi bawić się takimi rzeczami. Pozdro!
Na kowala mam już pomysł, tak jak z innymi profesjami - jego możliwości i szansa powodzenia przy tworzeniu przedmiotów byłaby zależna od poziomu postaci i znanych "przepisów" na przedmioty. Na 1 poziomie taki przykładowy kowal potrafiłby wykuć coś prostego, np. zwykły topór, ale gdy już nabierze w tym wprawy i zrobi ich kilka-kilkanaście (czyt. wbije x poziom) będzie potrafił z tych samych materiałów bądź dodając to i owo wykuć siekierkę (hatchet).
Sądzę że ostatecznie potrzebni byliby NPC' owie, weźmy pod uwagę fakt że nie będzie danej profesji online i co wtedy? Także taki NPC by mógł od nas skupywać jak i sprzedawać X przedmioty za cenę wahającą się w zależności od kursu na rynku?. Myślę że takie rozwiązanie by tak strasznie nie ingerowało w system RPG, można by nawet zrobić że przedmioty które chcemy kupić były by kilkakrotnie droższe od ich rynkowych odpowiedników (od graczy), a przedmioty które byśmy chcieli sprzedać były by zaniżone cenowo...
Zauważ, że np. zbroja nie jest artykułem tzw. pierwszej potrzeby, w przeciwieństwie do jedzenia czy napitku - te rzeczy będzie można kupić u źródła, lub w karczmie czy u handlarza na targu, więc mniej odczuwalna będzie czasowa nieobecność np. rolnika. Gorzej, jak się reszcie zapasy skończą :)
Według mnie bardzo dobry pomysł.
Nie planuje olbrzymich nakładów pracy i inwestycji od samego początku, tylko zamierza pójść w kierunku pewnego pomysłu i stopniowo się rozwijać.
Nie ma co się oszukiwać, większość ludzi z dobrym pomysłem który osiągnął sukces to nie wizjonerzy i niesamowici odkrywcy, tylko Ci, którzy krokami zdobywali takie doświadczenie, aż w końcu byli w pełnej krasie gotowi zrobić coś wystarczająco profesjonalnie i przyszłościowo.
W przeciwieństwie do "wielkich" przedsięwzięć nikomu przy tym przynajmniej narazie nie grozi zachwianie wiary w postawione cele i zamiary odnośnie serwera... godziny frustracji przy klepaniu kodu, który nie wiadomo, czy w rzeczywistości się spodoba. I miesiące napięcia i pracy nad czymś co ujrzy światło dzienne po długim czasie z niewiadomym skutkiem
Także tak... start kilkanaście graczy, pare lokacji, podstawowe funkcje.
Witam, moje pomysły,
co do systemu wymiany miedzy graczami to jest trade :D
trzeba pomyśleć co robi się z tym co zarobisz, bo jeśli robisz ciągle zbroje to po paru dniach większości się znudzi.
zawsze można zrobić że nie jest to profesja tylko podprofesja, coś jak w yala quescie na rl, wybierasz stronę dobra lub zła.
Ja też sam chce coś zrobić jak będę miał czas bo zapamiętałem jedną wypowiedź kogoś kiedyś 'weźcie ogarnijcie się, mam dość rl mapek i ciągłej walki o władze, -.-' tak to jest.
Pozdro
I co z tym serwerem? Projekt stoi?