92Pawel92 napisał
Jeszcze chciałem poruszyć temat tej spowiedzi. Ty się spowiadasz księdzu a on niby pośredniczy pomiędzy tobą a Bogiem.. A w Bilbli pisze że pośredniczyć może tylko sam Jezus Chrystus.. Czyli wyznając grzech Bogu (zgodnie z tym co pisze w bilbi) powinniśmy w modlitwie mu to wyznać i na koniec powiedzieć coś w stylu a tą modlitwe składam tobie Borze poprzez twojego świętego syna Jezusa Chrystusa AMEN!..
Mestan napisał
Tak wysłał apostołów, a księża to kontynuują.
...
Dlatego, że nauka o siedmiu sakramentach zdefiniowana została dopiero w XII wieku przez Piotra Lombarda, należy zapytać:
* Czy rzeczywiście Pan Jezus ustanowił sakrament spowiedzi usznej?
* Czy sakrament spowiedzi został ustanowiony na sposób sądu?
* Czy kapłani są pośrednikami nowego przymierza?
* Czy Biblia uczy o „odpustach” i „uczynkach pokutnych”?
* Czego Pismo Św. uczy o pokucie?
Stanowisko Pisma Świętego
Chociaż Pan Jezus wielokrotnie wypowiadał się na temat grzechu i nawrócenia, nigdy nie wspomniał o sakramencie spowiedzi usznej. Nauka Chrystusa na temat grzechu, jego wyznania i odpuszczenia doskonale harmonizuje z przesłaniem Starego Testamentu. Zarówno Stary, jak i Nowy Testament uczy, że okazujący skruchę zawsze wyznawali grzechy
samemu Bogu. Przykładem dla nas powinni być patriarchowie, prorocy i apostołowie. Wymowne pod tym względem są Psalmy:
„Grzech mój wyznałem Tobie i nie ukryłem mej winy. Rzekłem: Wyznaję nieprawość moją wobec Jahwe, a Tyś darował winę mego grzechu” (Psalm 32:1-3, 5, Biblia Tysiąclecia, wyd.II, por. Psalm 51:1-6, 11 oraz Psalm 103:2-3). W Przypowieściach Salomona z kolei mówi się, że samo wyznanie grzechów jest niewystarczające: „Kto ukrywa występki, nie ma powodzenia, lecz kto je wyznaje i porzuca, dostępuje miłosierdzia” (Przypowieści 28:13). Natomiast w Księdze Izajasza Bóg zapewnia o swoim wielkim miłosierdziu, przewyższającym nasze winy: „Chodźcie i spór ze Mną wiedźcie! — mówi Jahwe. Choćby wasze grzechy były jak szkarłat, jak śnieg wybieleją; choćby czerwone jak purpura, staną się jak wełna” (Izajasza 1:18, Biblia Tysiąclecie, wyd. II). Podobne przykłady znajdujemy w Nowym Testamencie. Oto modlitwa celnika: „Boże, bądź miłościw mnie grzesznemu” (Łukasza 18:13).
O Zacheuszu czytamy, że nawet nie zdążył wyznać swoich grzechów. I choć był napiętnowany przez otoczenie jako grzesznik, Pan Jezus zapewnił go o zbawieniu (Łukasza 19:1-10). Podobnie uczynił w stosunku do potępianej jawnogrzesznicy, której powiedział: „Ja cię nie potępiam: Idź i odtąd już nie grzesz” (Jana 8:11). Pismo Św. jednoznacznie zaprzecza spowiedzi usznej.
Gdyby praktyka ta była znana Pismu Świętemu, nie byłoby potrzeby wprowadzać jej dopiero na IV Soborze Laterańskim w 1215 r.
Mestan nie wmawiaj mi że to ja nie znam Pisma Świętego..
Zakładki