Mam takie pytanko.
Dzisiaj po pracy stwierdziłem, że przez cały sezon nawet nie sprawdziłem oleju w samochodzie xd No więc sprawdzam i co widzę? Jak wymieniałem to wlałem oleju dokładnie do połowy bagnetu, a dzisiaj pokazało mi, że jest mniej więcej na wysokości minimum. Samochód golf 4 tdi. Wie ktoś może ile to może być różnicy między środkiem bagnetu, a wartością minimum? Zrobiłem jakieś 12 tys km i nie wiem czy wziął tego oleju dużo czy mało.
Ogółem jak na tdi to w sumie jest to jeszcze w miarę w normie. Protip przy takich silnikach to się sprawdza olej dużo częściej niż co 12 tysięcy. I nie rozumiem za bardzo dlaczego sugerowałeś się środkiem bagnetu przy zalewaniu oleju
Ogółem jak na tdi to w sumie jest to jeszcze w miarę w normie. Protip przy takich silnikach to się sprawdza olej dużo częściej niż co 12 tysięcy. I nie rozumiem za bardzo dlaczego sugerowałeś się środkiem bagnetu przy zalewaniu oleju
Nie o to chodzi. Weszło dokładnie 4,3l, co odpowiadało idealnie środkowi tej miarki na bagnecie. W sumie mój błąd, że nie sprawdzałem przez cały sezon. W tamtym roku średnio raz na miesiąc sprawdzałem i przez cały rok ani grama nie ubyło, a teraz patrze i zaskoczenie.
Przy tak starym dieslu imo jest to normalne że olej będzie wpierdalać, taka już natura tego samochodu i po prostu sprawdzanie częściej tutaj może zapobiec problemom
B5FL nigdy nie brał nam oleju, ale raz była taka sytuacja na trasie, że po prostu zaświeciła się kontrolka poziomu oleju. O tak se, nagle wpierdolił sporo oliwy. Dolane na stacji do poziomu i od tego momentu już nigdy nie wypił. Żadnych oznak wycieków, turbo suche. No i skąd to się wzięło? Chuj wi. Ten typ tak ma.
B5FL nigdy nie brał nam oleju, ale raz była taka sytuacja na trasie, że po prostu zaświeciła się kontrolka poziomu oleju. O tak se, nagle wpierdolił sporo oliwy. Dolane na stacji do poziomu i od tego momentu już nigdy nie wypił. Żadnych oznak wycieków, turbo suche. No i skąd to się wzięło? Chuj wi. Ten typ tak ma.
U mnie było podobnie po kilkuset km na autostradach w upale. Powodem mogły też być dodatkowo wysokie obroty na ostatnim biegu.
Wymieniał ktoś może czujnik wstecznego (VW Polo 4 2002 r)? Nie świeci mi podczas cofania światło wsteczne, żarówka i bezpiecznik oki, wyczytałem coś o tymże czujniku. Gdzieś przy skrzyni się znajduje. Ktoś coś? ;>
gdy auto postoi mi chwile na luzie zalacza mi sie kontrolka o braku oleju, na poczatku zaczyna migac, a pozniej juz swieci non stop. Wystarczy, ze lekko dodam gazu i kontrolka znika, podczas jazdy nic takiego sie nie dzieje.
Wkurwilem sie kupilem litra oleju dolalem i to samo. bagnet wytarlem, sprawdzilem po godzinie i gitara
To nie poziom oleju, a jego ciśnienie. Na wolnych obrotach ciśnienie spada, stąd świecenie się kontrolki. Podczas jazdy ciśnienie rośnie i kontrolka gaśnie. Jak tak dalej pójdzie, to w końcu będzie się świecić ciągle, a to już praktycznie śmierć dla silnika, bo niskie ciśnienie oleju oznacza nieszczelności.
Jak myslicie, przy kupnie powiedzmy, 5 letniego sportowego samochodu lepiej patrzec na silniki v6 czy czterocylindrowe? Chodzi o diesla. Patrze na silniki 2 litrowe 4 cylindrowe i widze ze osiagi maja podobne do 3l v6 a z kolei v6 sa o wiele drozsze.
Zakładki