Za co urlaka zbanowali?
Wersja do druku
Za co urlaka zbanowali?
Też jestem ciekaw ;/
Mam takie pytanko.
Dzisiaj po pracy stwierdziłem, że przez cały sezon nawet nie sprawdziłem oleju w samochodzie xd No więc sprawdzam i co widzę? Jak wymieniałem to wlałem oleju dokładnie do połowy bagnetu, a dzisiaj pokazało mi, że jest mniej więcej na wysokości minimum. Samochód golf 4 tdi. Wie ktoś może ile to może być różnicy między środkiem bagnetu, a wartością minimum? Zrobiłem jakieś 12 tys km i nie wiem czy wziął tego oleju dużo czy mało.
Ogółem jak na tdi to w sumie jest to jeszcze w miarę w normie. Protip przy takich silnikach to się sprawdza olej dużo częściej niż co 12 tysięcy. I nie rozumiem za bardzo dlaczego sugerowałeś się środkiem bagnetu przy zalewaniu oleju
Przy tak starym dieslu imo jest to normalne że olej będzie wpierdalać, taka już natura tego samochodu i po prostu sprawdzanie częściej tutaj może zapobiec problemom
B5FL nigdy nie brał nam oleju, ale raz była taka sytuacja na trasie, że po prostu zaświeciła się kontrolka poziomu oleju. O tak se, nagle wpierdolił sporo oliwy. Dolane na stacji do poziomu i od tego momentu już nigdy nie wypił. Żadnych oznak wycieków, turbo suche. No i skąd to się wzięło? Chuj wi. Ten typ tak ma.
Wymieniał ktoś może czujnik wstecznego (VW Polo 4 2002 r)? Nie świeci mi podczas cofania światło wsteczne, żarówka i bezpiecznik oki, wyczytałem coś o tymże czujniku. Gdzieś przy skrzyni się znajduje. Ktoś coś? ;>
siema
mam maly problem
gdy auto postoi mi chwile na luzie zalacza mi sie kontrolka o braku oleju, na poczatku zaczyna migac, a pozniej juz swieci non stop. Wystarczy, ze lekko dodam gazu i kontrolka znika, podczas jazdy nic takiego sie nie dzieje.
Wkurwilem sie kupilem litra oleju dolalem i to samo. bagnet wytarlem, sprawdzilem po godzinie i gitara
astra g 1.4 gaz
Nie wiem jak ci pomóc ale nie przesadzajmy z poziomem oleju bo ci uszczelkę ciśnienie wyrzuci
@Tatasek ; jaki kolor kontrolki się świecił?
czerwony
To nie poziom oleju, a jego ciśnienie. Na wolnych obrotach ciśnienie spada, stąd świecenie się kontrolki. Podczas jazdy ciśnienie rośnie i kontrolka gaśnie. Jak tak dalej pójdzie, to w końcu będzie się świecić ciągle, a to już praktycznie śmierć dla silnika, bo niskie ciśnienie oleju oznacza nieszczelności.
Jak myslicie, przy kupnie powiedzmy, 5 letniego sportowego samochodu lepiej patrzec na silniki v6 czy czterocylindrowe? Chodzi o diesla. Patrze na silniki 2 litrowe 4 cylindrowe i widze ze osiagi maja podobne do 3l v6 a z kolei v6 sa o wiele drozsze.