Reklama
Strona 245 z 665 PierwszaPierwsza ... 145195235243244245246247255295345 ... OstatniaOstatnia
Pokazuje wyniki od 3,661 do 3,675 z 9974

Temat: Co w kole piszczy - luźne rozmowy na temat motoryzacji

  1. #3661
    Avatar udarr
    Data rejestracji
    2008
    Położenie
    Wrocław
    Wiek
    32
    Posty
    9,350
    Siła reputacji
    24

    Domyślny

    imho powinieneś, temperatura powinna być na środku i rzeczywiście to może być termostat bo miałem identycznie w swojej lagunie2 i również poszedł termostat do wymiany, jak wrocław to mogę podać namiary na genialnego mechanika od francuzów, tani i ultra solidny, nie robi tego co nie trzeba, rok temu robił wszystko w swoim garażu pod blokiem a teraz wybudował sobie taki warsztat, że jeszcze w takim to nie byłem a ceny bez zmian
    Teoria o nieskończonym rogu obfitości stanowi, iż nigdy nie zabraknie ci argumentów na poparcie tezy w którą z jakichkolwiek powodów chcesz wierzyć. /L.K.

  2. #3662
    Avatar Koczek
    Data rejestracji
    2010
    Wiek
    33
    Posty
    11,004
    Siła reputacji
    23

    Domyślny

    Najtańsze rozwiązanie to wsadzić we wlot powietrza kawałek kartonu.
    DZIABNIJ SIĘ ARIS


    Cytuj Bender Rodriguez napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    o proszę to teraz się już zaczęło straszenie dzieci konfederacja a nie pisem widać POwskie psy zaczęły się bać bardzo dobrze

  3. #3663
    Avatar Wyso52
    Data rejestracji
    2010
    Posty
    1,552
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Dodam tylko, że dziś zostawiłem samochód odpalony na działce na parę minut, wkręciłem go parę razy na obroty a temperatura raczej też nie była skora żeby rosnąć a przecież wtedy termostat raczej nie ma nic do rzeczy.

  4. Reklama
  5. #3664
    Avatar twardy
    Data rejestracji
    2007
    Posty
    2,273
    Siła reputacji
    19

    Domyślny

    Trzeba podpiąć pod kompa i tam sprawdzić temperaturę, bo jak dobrze pamiętam kumpel miał clio 2 i uszkodzony był nie termostat a czujnik od temperatury.
    Nie dobrze jest jak silnik jest nie dogrzany, podstawowa rzecz, ze bedzie wiecej palił.

  6. #3665
    Mexeminor

    Domyślny

    Cytuj Wyso52 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Tata mówi, żeby się nie przejmować i cieszyć, że temp jest za niska a nie za wysoka.
    O kurwa, widzę ojciec typowy Polak - nie wiem, ale się wypowiem i zabrzmię jak ekspert.
    Cytuj Wyso52 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Powinienem się tym martwić?
    Martwić to za dużo powiedziane, ale wymienić jak najbardziej trzeba. Nie jest to gardłowa sprawa, bo auto się nie zagotuje ani nic, ale w długim okresie doprowadzi to do problemów.
    Cytuj Koczek napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Najtańsze rozwiązanie to wsadzić we wlot powietrza kawałek kartonu.
    To pomoże tylko w niewielkim stopniu i tylko podczas jazdy, gdy chłodnica nie będzie dostawała powietrza. Na postoju temperatura i tak spadnie, wystarczy postanie chwilę na światłach.
    Cytuj Wyso52 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Dodam tylko, że dziś zostawiłem samochód odpalony na działce na parę minut, wkręciłem go parę razy na obroty a temperatura raczej też nie była skora żeby rosnąć a przecież wtedy termostat raczej nie ma nic do rzeczy.
    Widzę, że nie kumasz jak to działa.
    Termostat otwiera i zamyka obieg wody na chłodnicę. Jak płyn chłodniczy jest zimny (poniżej 90 stopni), to przepływa on przez obieg z ominięciem chłodnicy. Kiedy temp. płynu osiąda 87 stopni (zazwyczaj tyle), to termostat otwiera obieg na chłodnicę i ciecz się chłodzi. Od tego momentu termostat utrzymuje swoim otwieraniem i zamykaniem temp. około 90 stopni płynu (no bo wiadomo, że to się waha o 1-2 stopnie).
    Twoje auta się nie dogrzewa, a więc termostat otwiera obieg na chłodnicę dużo za wcześnie i za mocno, przez co ciecz schładza się zbyt mocno.

    No ale co dokładnie jest w tym złe? Ano to, że przez niską temp. cieczy chłodzącej olej nie nagrzewa się do odpowiednio wysokiej temp. (ponad 90 stopni, ok. 95) i ma złe właściwości. Wiadomo co olej robi i dlaczego musi mieć idealne warunki pracy.

  7. #3666
    Avatar Wyso52
    Data rejestracji
    2010
    Posty
    1,552
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Cytuj Mexeminor napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

    Widzę, że nie kumasz jak to działa.
    Termostat otwiera i zamyka obieg wody na chłodnicę. Jak płyn chłodniczy jest zimny (poniżej 90 stopni), to przepływa on przez obieg z ominięciem chłodnicy. Kiedy temp. płynu osiąda 87 stopni (zazwyczaj tyle), to termostat otwiera obieg na chłodnicę i ciecz się chłodzi. Od tego momentu termostat utrzymuje swoim otwieraniem i zamykaniem temp. około 90 stopni płynu (no bo wiadomo, że to się waha o 1-2 stopnie).
    Twoje auta się nie dogrzewa, a więc termostat otwiera obieg na chłodnicę dużo za wcześnie i za mocno, przez co ciecz schładza się zbyt mocno.
    Akurat orientuje się jak działa termostat ale do rzeczy, nie jestem ekspertem oraz szanuję każdą radę więc z góry dzięki ale wytłumacz mi jak chłodnica może chłodzić auto na postoju?
    Oczywiście mówię o sytuacji gdy nie pracuje wentylator, a u mnie nie załącza się on w ogóle.

    Jeżeli winny byłby termostat to silnik nagrzałby się na postoju bo wtedy nie ma chłodzenia nawet przy otwartym obiegu, więc przy staniu na światłach auto powinno się grzać, a nie tracić temperaturę jeszcze bardziej.
    Ostatnio zmieniony przez Wyso52 : 25-01-2016, 18:38

  8. Reklama
  9. #3667
    Mexeminor

    Domyślny

    Cytuj Wyso52 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Akurat orientuje się jak działa termostat ale do rzeczy, nie jestem ekspertem oraz szanuję każdą radę więc z góry dzięki ale wytłumacz mi jak chłodnica może chłodzić auto na postoju?
    Oczywiście mówię o sytuacji gdy nie pracuje wentylator, a u mnie nie załącza się on w ogóle.

    Jeżeli winny byłby termostat to silnik nagrzałby się na postoju bo wtedy nie ma chłodzenia nawet przy otwartym obiegu, więc przy staniu na światłach auto powinno się grzać, a nie tracić temperaturę jeszcze bardziej.
    Chłodnica (lub jak kto woli - radiator) samą swoją konstrukcją odprowadza ciepło. Oczywiście wentylator i pęd powietrza wpadającego przez grill robi większą robotę, ale sama z siebie chłodnica także (ciecz przepływa przez rurki, które oddają ciepło na ożebrowanie chłodnicy, a te pedalstwo jest gęsto ułożone i każdy milimetr kwadratowy oddaje w chuuuuuj dużo ciepła do otoczenia). Na postoju silnik nie ma obciążenia, a więc nie grzeje się tak jak podczas jazdy, a więc dlatego się "odgrzewa". Miałem to samo w Passacie, mam też w W124, tata ma w Pasku - podczas jazdy, mocnego obciążenia temp. 90 stopni, ale przy odpuszczeniu gazu, wrzuceniu luzu, zatrzymaniu auta - temp. spada.

    Poza tym nie możesz mieć 100% pewności, że wentylator się nie załącza podczas jazdy.

    PS To jest termostat, uwierz, nie ma innej możliwości.
    Ostatnio zmieniony przez Mexeminor : 25-01-2016, 19:07

  10. #3668
    Avatar Noov
    Data rejestracji
    2014
    Wiek
    25
    Posty
    149
    Siła reputacji
    12

    Domyślny

    Mexeminor dobrze prawi, termostat do wymiany

  11. #3669
    Avatar Cybuch
    Data rejestracji
    2004
    Położenie
    Poznań
    Wiek
    34
    Posty
    2,163
    Siła reputacji
    22

    Domyślny

    To zaraz się jeszcze okaże, że mój też, bo wygląda to u mnie podobnie.

  12. Reklama
  13. #3670
    Avatar Urlak
    Data rejestracji
    2005
    Posty
    5,589
    Siła reputacji
    23

    Domyślny

    Cytuj Wyso52 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Oczywiście mówię o sytuacji gdy nie pracuje wentylator, a u mnie nie załącza się on w ogóle.

    Ja bym sprawdził najpierw czy nie jest zapowietrzona chłodnica jak się nie kręci. W jednym aucie tak miałem już leciałem kupić całą chłodnicę a wystarczyło korek odkręcić xd

    Nie chce mi się czytać ale jak nie leci ci ciepłe powietrze z dmuchawy to termostat do wymiany. Z klimą jest podobnie.
    Ostatnio zmieniony przez Urlak : 25-01-2016, 22:08
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny

  14. #3671
    Avatar Wyso52
    Data rejestracji
    2010
    Posty
    1,552
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Raczej dmuchawy działają normalnie powietrze leci cieplutkie, ale faktycznie praktycznie wszędzie piszą, że to termostat.

  15. #3672
    Avatar ~Qacper~
    Data rejestracji
    2008
    Posty
    1,206
    Siła reputacji
    18

    Domyślny

    No pewnie że termostat, wgl ja kazde auto co kupilem mialo niesprawny termostat #klątwa termostatu. Stan na dzisiaj - zamówiłem w auto bawaria e90 320d mpakiet czarne w full opcji orientacyjnie powiedzieli do 45k pln#yolo jak mi sie bedzie hujowo jezdzilo bmw to sprzedaje wyjebane ze strace za ta kase nastepne to bedzie astra4 1.6t albo 2.0cdti. A3 wymienione plyny i filtry, śmiga. Zafira- jechalismy dzis na lotnisko cos zaczelo wibrowac pozniej stukac myslelismy ze to sprzeglo albo skrzynia ale raczej to jednak silnik cos się urwaĺo albo odkrecilo w srodku, ale najbardziej to zadziwia mnie moje tak hejtowane wszedzie mondeo 2.0 tdci dzis pierwsza usterka przy 373k nie wynikajaca z eksploatacji a mianowicie 2 diody przepalone od podswietlenia licznika XDD z chorob diesli tylko dwumasa nowa przy 300k, wtryski pompacr turbo fabryczne, raz czyszczony dolot i egr, na deser zawieszenie jest jeszcze fabryczne oprocz lacznikow i sprezyny z przodu bo pękla. 200k zrobione na polskich dziurach 60% to krotkie dystanse nigdy nie mialem stycznosci z tak niezawodnym autem :D
    Ostatnio zmieniony przez ~Qacper~ : 26-01-2016, 00:37

  16. Reklama
  17. #3673
    Mexeminor

    Domyślny

    No ale Twoje Mondeo już poprawione i nie karmi silnika opiłkami, weź to pod uwagę, co? Nikt nie narzeka na te Fordy po poprawkach, bardzo solidne auta.

  18. #3674
    Avatar Wyso52
    Data rejestracji
    2010
    Posty
    1,552
    Siła reputacji
    17

    Domyślny

    Kto mi powie co to jest za część zaznaczona na czerwono?
    Wystający przewód pusty w środku z kawałkiem plastiku na końcu.

    Załącznik 345511

  19. #3675

    Data rejestracji
    2009
    Posty
    764
    Siła reputacji
    16

    Domyślny

    Cytuj Wyso52 napisał Pokaż post
    Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.
    Kto mi powie co to jest za część zaznaczona na czerwono?
    Wystający przewód pusty w środku z kawałkiem plastiku na końcu.

    Załącznik 345511
    Odpowietrzenie skrzyni biegów

  20. Reklama
Reklama

Informacje o temacie

Użytkownicy przeglądający temat

Aktualnie 3 użytkowników przegląda ten temat. (0 użytkowników i 3 gości)

Podobne tematy

  1. Luźne rozmowy na siłce
    Przez jacket w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 9679
    Ostatni post: 15-06-2025, 14:49
  2. Odpowiedzi: 2508
    Ostatni post: 16-05-2025, 16:50
  3. Luźne rozmowy na tematy serwera
    Przez Crus w dziale Tibiantis Online
    Odpowiedzi: 2587
    Ostatni post: 28-04-2025, 21:09
  4. Luźne rozmowy na siłce - archiwum
    Przez chemik w dziale Sport i zdrowie
    Odpowiedzi: 39179
    Ostatni post: 09-06-2016, 11:14
  5. Odpowiedzi: 10019
    Ostatni post: 12-01-2014, 13:52

Zakładki

Zakładki

Zasady postowania

  • Nie możesz pisać nowych tematów
  • Nie możesz pisać postów
  • Nie możesz używać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •