Chłop ode mnie z pracy dał radę przez 200km autobahny się przeturlać dieslem, chyba, że ściemniał xD Świateł też nie miał włączonych, ale u nas to chyba nie przejdzie
Wersja do druku
No jakbym trafił na łaskawców z drogówki i pokazał im rozkurwiony napinacz, to może by mnie puścili XD
Teoretycznie diesel rzeczywiście o wiele mniej prądu bierze, niż benzyniak, ale dalej się stresuję, że dednę gdzieś po drodze i będę musiał dzwonić z płaczem, żeby ktoś mnie na hol wziął albo na lawetę :/
Chociaż historia o 200km, to ja nie wiem czy to jest możliwe nawet bez świateł, jakieś jeszcze opinie czy dam radę?
@Mexeminor ; @Astinus ; @inniznawcy;
Ja kiedyś skodą 1.8 chciałem jechać bez alternatora wieczorem ze światłami. Po 100 metrach aku wyjebało
Zorganizuj sobie hol na wszelki wypadek i spróbuj dojechać. Jak tam z dieslami jest to ja nie wiem, ponoć się da trochę pojechać, ale cholera tam wie... Naładuj aku ile wlezie i leć, a jak stanie, to wtedy zadzwonisz po hol i tyle - najlepsze wyjście imo. @Crus ;
Kurwa już nty raz to samo. Mój leon 1.6 benzyniak co jakiś czas pokazuje kontrolki epc i check. EPC jest związane z niedziałającymi światłami stopu - to już ustaliłem. Ale stopy się nie palą, bo ostatnio po paru dniach kontrolka EPC zgasła i stop działał, a check zniknął sam dzień później. Teraz znowu to samo. Mimo tych kontrolek z autem nie dzieje się nic złego ale mnie to wkurwia. Z tego co czytałem w necie to dużo osób ma ten problem w leonie ale nikt nie zna rozwiązania.
co do swiatel w pl to raz jechalem za nieoznakowanym, tak mi sie wydawalo ze insignia podejrzanie sie zachowujaca, gadalem sobie przez telefon i jechalem, patrze a tam na tym wyswietlaczu z tylu POLICJA WLACZ SWIATLA POLICE TURN ON HEADLIGHTS, sie okazalo ze tylko raz wajcha ruszylem na pozycyjne, zaraz nawrocili i pojechali bez przypału także aż tak sie do swiatel nie czepiaja chyba xdd
Wyskoczyła kontrolka oleju (bylo ponizej minimum) -> dolałem na full (chyba nawet troszke ponad max) -> przejechalem 1100 km i znow kontrolka sie wyswietlila (wjebalo prawie 1l oleju)
W jak zlej kondycji jest moj samochod? passat b5 1.8T
5w40 full syntetyk lany
Nie do końca rozumiem - zapala Ci się kontrolka EPC i wtedy nie działają światła stop?
Następnym razem ta kontrolka się nie świeci i światła działają normalnie?
Jeśli tak, to miałem to samo, winny jest czujnik hamowania, kosztuje koło 20 zł, wymiana to 5 minut. Znajduje się przy pedale hamowania.
@Pelikan ;
Nieważne, nie doczytałem, że świeci się też check. To pewnie będzie coś innego
Podejrzewam, że można tam lać i inne oleje, ale z głową - trzeba by porównać specyfikacje, na pewno ten moparowy nie jest jedynym, który jest dla silnika ok. Ale niestety ludzie leją jakieś shelle i inne castrole, jak do beczki w dieslu, a później płacz, że im chujowy motór stanął i ameryka taka be :(
Dobra, to jakby kogoś interesowało, to udało się samochodowi dojechać i to nawet bez problemu, trochę yolo mode, ale wyszło XD
Jak nie ma nic do stracenia to trzeba próbować :D
Ja moim firebirdem z wypalonymi upg wyjechałem z Wawy do Łodzi i dotarłem, tylko musiałem stawać na każdym MOPie na autostradzie i schładzać silnik :D Ale lawetę zawsze zdąży się wezwać, a auta potrafią nieraz zaskoczyć wytrzymałością
szkoda, że najczęściej dopiero na łożu śmierci xD
0,75 dokladnie zjadlo, nie zauwazylem zeby cos cieklo
@Mexeminor ;
To wypowiedź znanego i cenionego w całej Polsce mechanika od amcarów, pytanie było o olej do Chryslera Pacifica.Cytuj:
A co do marki oleju to wystarczy że spełnia normy producenta i styka, Mopar jest pojebanie drogi tylko dlatego że ma napis MOPAR. Valvoline i Comma robią oleje zgodne z normami a kosztują połowę ceny przy tym dalej trzymając dobrą jakość, ba, nawet lepszą niż sam Mopar
Ja sam mam u siebie zalany Valvoline zamiast fordowskiego Motorcrafta, i w silniku, i w skrzyni. Skrzyniowy oryginał kosztuje około 50zł/litr, Valvoline 28zł - teraz przy zmianie skrzyni musiałem wlać ponad 12 litrów i jeszcze litr doleję, jak zamontuję dodatkową chłodnicę. Kalkulacje są proste, a specyfikacja oleju niemal identyczna.
1.9tdi 101km pompki. Chce dla dziewczyny wziąc z tym silnikiem jak to się ma?
Mam tego 1.9 TDI AXR po chipie na 130 KM w VW Borze. Przebieg 384k, rocznik 2001. Mam go od 50k km, wcześniej jeżdżony przez znajomego w firmie. Poza olejem/filtrami/rozrządem nie robione nic jeśli chodzi o sam silnik, tylko 1 pompowtryskiwacz już jest lekko zmęczony i czuć drgania silnika szczególnie podczas postoju po jeździe autostradowej. Oleju bierze minimalnie, prawie niezauważalnie. Lekko wydobywają się spaliny spod oringów pompek (ciągle oryginalne), czuć trochę podczas dłuższego postoju w środku.
Edit:
A no tak, spalanie: według komputera 5,1-5,3/100 [l/km] średnio, a faktycznie szczerze nie wiem. Przy 140-160km/h na autostradzie 5,5-5,8 według kompa, na drodze wojewódzkiej udało mi się zejść do 3,6 według kompa (średnio 60km/h podczas dużego ruchu).
Właśnie mogę mieć taką borę za 3k, troche zwieśniaczona zderzakami tuning xD ale sobie poradze i sie zastanawiam.
Czym polecacie czyścić kokpit? Kiedyś robiłem to plakiem, ale jakoś nie jestem do niego przekonany
A kontrolka cisnienia oleju ci nie wyskakiwala? I nie czujesz jakby mial mniej mocy? W moim przypadku bylo wlasnie tak jak napisalem, pomoglo czyszczenie misy + smoka oraz wymiana tego pojebanego lancuszka rozrzadu ktory siedzi przy podszybiu. Lancuszek tez bardzo latwo zdiagnozowac bo zaczyna stukac jak jest luzny i daje wrazenie pracy diesla
raczej nie, po prostu 17 letni samochod. OD znajomego uslyszalem ze to norma w tak starym samochodzie w dodatku z turbiną, 0,75l full syntetyka na 1000 km, moze polsyntetyka mniej by jadło
@Maniek900
A dymi przy rozruchu/jeździe? Podłóż po skończonej jeździe jakiś karton pod silnik i zobacz czy nie cieknie nic, jak sucho to pewnie turbo wpierdziela.
w tak starym samochodzie to nie wiem czy sie oplaca to naprawiać. Nie wiem nawet co to i ile bedzie kosztować
Idz moze do mechanika i niech oceni co się zjebało, bo to wróżenie z fusów, może to być uszczelka pod głowicą, turbina, albo nawet remont silnika w najgorszym wypadku.
Weź się w garść i idź to zdiagnozuj. Zrobienie turba to przecież niecałe tysiąc złotych, a będzie jak nowe. No chyba, że masz ogólnie hebla i nie ma sensu w to pakować, bo zgnity, zniszczony i pełno innych rzeczy do wymiany. Wtedy ok, sprzedaj dziada za 1-2k i tyle. Ale żeby porządne auto skreślać, bo coś się sypnęło? No sorry, to tak jakbyś się chciał pakować do grobu w wieku 20 lat, bo dostałeś wrzodów żołądka, nie wiesz co z tym zrobić i w ogóle lepiej zdechnąć.
głupie pytanie ale nie mogę znaleźć na nie odpowiedzi:
czy mając hamulce tarczowe z przodu i hamulce bębnowe z tyłu, podczas jazdy i hamowania pedałem hamulca, hamują obie osie (czyt. przód i tył) czy tylko przód, a bębny zaciskają się tylko na ręcznym?
gdzieś wyczytałem i wywnioskowałem, że działają obie lecz bębny w dużo mniejszym stopniu dlatego też ich zużycie jest mniejsze
hamuje przod i tyl
bebny to gowno na dodatek jest cos takiego jak regulator sily hamowania ktory kieruje prawie cala sile na przod
Ej torgi, jak mam w aucie swiatla do jazdy dziennej (seryjne ofc) to z tylu powinny sie swiecic pozycyjne czy same te przednie do jazdy dziennej wystarcza?
Tylko przód.
Jakie zimówki byście polecali? Rodzice zmieniają auto i są tam tylko letnie r17. Myślałem, żeby na zimę zmieniać na stalowe z jakąś r16, ale musiałbym kupić stalówki oraz czujniki ciśnienia, co finansowo mi się nie podoba. Więc najekonomiczniej będzie chyba jeździć cały czas na 17. Tylko pytanie jakie dobre zimówki kupić. Raczej w klasę premium celuję, bo mi zależy na jak najlepszej jakości. Myślałem nad: Dunlop Winter Sport 5 205/50 R17 lub Nokian WR D4 225/45 R17. Tak czytając testy je wybrałem.
Druga sprawa to letnie. Muszę w końcu wymienić w mojej astrze letnie, bo już 9 rok im stuka i dość są popękane po bokach. Szukając natknąłem się na: Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55 R16. Cena całkiem fajna, bo 260 za sztukę, a w rankingach też na pierwszych miejscach. Coś innego byście doradzili, lepszego z własnego doświadczenia?
Zimówki jakbyś znalazł Nokiany D3, bo są dużo lepsze od czwórek, ale chyba nie dostaniesz. D4 ogólnie dobre też są i do tego sensownie wycenione, można brać.
A do swojego aut możesz kupować te Dunlopy, naprawdę nie ma znaczenia jakie premiumy weźmiesz, kieruj się ceną, bo jakość jest bardzo, bardzo podobna.
Mamy osobę na forum która jeździła zarówno e60 i e63?
@Zdzicha co w portki kicha ; @Mexeminor ;
@Justakas ;
Śmigał E60 525d
Chodzi o porównanie pod względem właściwości jezdnych tych samochodów. Niby mają sporo wspólnego, ale różnie to może być.
Od tygodnia dwóch zauważyłem że auto przy autostradowej prędkości na dobrej nawierzchni 130-160km podskakuje jak kangur, pierwsze co mi przyszło do głowy to wyważenie kół, niestety z tym nie ma problemu. Amortyzatory wydają się być w dobrym stanie, auto nie pływa w zakrętach, nie słyszę też dźwięku zużycia się innych elementów zawieszenia czy łożysk koła co to może być ? Dodam że opony jak i felgi wizualnie są w dobrej kondycji.
Za 2 tyg jade na przegląd także pewnie wyjdzie co jest nie tak ale może torgowi specjaliści będą mieli pomysły xD
Tyl naped?
Kurwa jaki ja jestem głupi, jak one te same silniki mają XDD Nawet ojsrane N52B30, o mamo. Kajam się bardzo i kłaniam po same kule.
Masa też ta sama, płyta podłogowa ta sama, hmm. Wychodzi na to, że w E63 się płaciło ekstra za to, że to seria 6, ale trza poszukać coś więcej o zawieszeniu.
Powiem tak, do jakichkolwiek napraw E63 używam
Załącznik 361085
Znajomi mechanicy sprzedali mi ostatnio dobry patent na zardzewiałe śruby - ocet. Dzisiaj zacząłem zmieniać sobie przednią zawiechę w Tbirdzie i nigdy więcej nie kupię żadnego odrdzewiacza xD Wlałem sobie octu do takiego psikacza jak do szyb, spryskałem i wszystko się elegancko odkręca. Podobno jeszcze lepszy jest jakiś 70%, żre rdzę jak kwas, ale ja to nie wiem nawet gdzie taki dostać, a zwykły ocet z biedry i tak załatwia sprawę ;D
Mam w oryginalnym radiu volvo equalizer i mam pytanie jak go w miarę sensownie ustawić bo ja nie mam pojęcia
Mam takie opcje
Preset button 1 = set bass (60 Hz)
Preset button 2 = set mid-range bass (200 Hz)
Preset button 3 = set lower mid-range (800 Hz)
Preset button 4 = set upper mid-range (3 kHz)
Preset button 5 = set treble (12 kHz)
Wiem, że temat dawno zakończony, ale może ktoś skorzysta z mojej historii.
Kiedyś wracałem Citroenem C4 2.0 HDi z okolic Mielca do Zabrza (koło 250 km było). Niedziela w południe, okazuje się, że nie ma ładowania akumulatora. Podłączyliśmy równolegle do pełna naładowany akumulator od jakiejś bety kumpla i w drogę. Warunki były tragiczne do takiej jazdy, ulewy (czyli automatycznie potrzebne były wycieraczki), korki na autostradzie koło Krakowa, roboty drogowe, które tylko wydłużały trasę i w końcu się zrobiło ciemno. Udało się dojechać do Katowic i zaczęły gasnąć zegary. Zjechałem w pierwsze możliwe miejsce do postoju i ktoś do nas przyjechał z Zabrza z innym akumulatorem, ta sama operacja i dojechane. Czyli da się, ale trochę się przy tym trzeba postresować xD