edek2_1932 napisał
Nom proste że wnętrze ważne.
Tylko mi jakoś opel najbardziej podoba sie z zewnątrz, zaraz za nim BMW, Audi i volvo, troche z przodu dupiato volvo wygląda, tył ma zajebisty.
A są jacyś użytkownicy tych samochodów tutaj, albo chociaz Ci co jeździli?
Co mogą polecić, odradzić?:d
Jeżdzę e46 320d od roku, zrobiłem jakieś 20-25tyś przebiegu. Spalanie jak na BMW jest bardzo przyjemne - latem zmieścisz się w 5,5l w trybie mieszanym, poniżej 6 z klimą non-stop. W trasie zejdziesz nawet do 5l, na autostradzie poniżej 6l (140-160km/h). Najwyższe spalanie jest zimą - niecałe 7l, ale to ze względu na temperaturę i webasto (w każdym 320d jest webasto, które automatycznie podgrzewa płyny gdy są mrozy). Ogolnie sporo 'napraw' to tylko czyszczenie. Do tej pory kilkukrotnie musiałem czyścić styki przewodów lamp, bądź naprawiać przetarte kabelki. Do tego czyszczenie zaworu EGR oraz elektrozaworków turbo, egr i czujnika podciśnienia. Roboty na jedno popołudnie, a koszty praktycznie żadne.
Zawieszenie jest cholerne wytrzymałe, jeżeli jest robione na dobrych częściach (lemforder, meyle hd, febi). Po kupnie warto skontrolować paski wielorowkowe oraz koło pasowe. Pasek alternatora w przypadku rozpadnięcia się może narobić wiele szkód pod maską - w tym zerwać koło pasowe. Ze względu na rozrząd łańcuchowy sporo osób zapomina, że w komorze silnikowej są jednak paski napędowe.. Koło pasowe powinno być profilaktycznie wymienione przy przebiegu 200tyś, gdyż na 99,99% ma już luzy.
Troszkę kosztów:
2x tuleje wahacza przedniego Lemforder - 135zł
7x tuleje i poduszki tylnej belki - kompletny zestaw naprawczy Lemforder + Meyle HD - 316zł
2x poduszki silnika Lemforder - 319zł
filtr odmy OEM - 40zł
filtr powietrza Filtron - 40zł
filtr oleju MANN - 31zł
filtr paliwa Filtron - 22zł
koło pasowe Corteco - 560zł
pompa wody SKF - 199zł
pasek klimatyzacji - 26zł
pasek alternatora i osprzętu - 56zł
Reasumując:
Licz się, że na początek wydasz około 1200-1300zł na komplet filtrów, komplet tulei tylnego wózka, koło pasowe, paski i olej silnikowy (~150zł za motula 5w40 5L). Wszystko prócz tulei i koła pasowego jesteś w stanie zrobić sam - bez kanału, bez niczego. Wszędzie dobry i przyjemny dostęp.
Wymiana powyższych rzeczy (oprócz filtrów) to spokój na następne 5-10 lat. Paski warto wymienić co 80-100tyś, koło pasowe co 150-200tyś, tuleje raz na 5++ lat.
Zakładki