No troche by było, a w jakim to celu chcesz zrobić? Sygnał i tak leci przez radio, ale wzmocniony przez wzmacniacz.
No troche by było, a w jakim to celu chcesz zrobić? Sygnał i tak leci przez radio, ale wzmocniony przez wzmacniacz.
Witam,
Niestety zapowiadają się najnudniejsze wakacje w dziejach, i pomyślałem czy by nie zająć się jakimś projektem. Ogólnie myślałem nad małą łodzią lub SAM'em. Łódź odpadła z powodu trudności ze zdobyciem materiałów, jak i brakiem doświadczenia w jego obróbce. Natomiast z różnego rodzaju metalami miałem do czynienie, poza tym dysponuję znajomym, bardziej doświadczonym ode mnie, który jest w stanie mi pomóc w trudniejszych pracach. Tak więc padło na SAM.
Pytanie następujące-czy ktoś ma doświadczenia związane z tego typu projektami? Ma jakieś złote rady? ;p
Ogólnie to myślałem nad ramą kratownicową i wrzuceniem tam silnika elektrycznego. Wiem, nowatorskie ;p Jednak wiadomo, że to jest 4fun, a silniki elektryczne mają większy moment obrotowy niż spalinowe więc można używać tych o mniejszej mocy. Martwię się o cenę ;s wiadomo, biedny licealista-na allegro w maju facet sprzedawał nowy silnik lemco o mocy nominalnej 14.39 kW (max 18.05 kW) za niecałe 6k pln. Pytanie czy to ma sens-za tyle mogę sobie kupić kilka używanych silników spalinowych na allegro xd, do tego trzeba doliczyć akumulatory. Co prawda, jeśli projekt by został ukończony to jechałoby się taniej ;p
Ogólnie zdaję sobie sprawę, że większość takich projektów kończy się w fazie projektowania, jednak prawie całe wakacje przesiedzę w domu, a to moje przedostatnie wakacje-potem już nigdy w życiu nie będę miał tyle czasu wolnego ^^ Taka prawda, że jeśli nie teraz to nigdy, bo początkowa faza to najtrudniejsza faza, kiedy trzeba wszystko wyprofilować i spawać, potem trzeba zamontować napęd-potrzeba sporo czasu...a reszta typu elektronika to można nawet zimą robić w weekendy.
Jeszcze pytanie natury prawnej, czysto teoretycznie zakładamy, że jakoś się udało zakończyć projekt, wyszedł mi jakiś dziwny twór i chciałbym się nim móc przejechać. Szukając w necie napotkałem się na różne opinie-jak jest z homologacją itp przy rejestrowaniu SAM'a. Wiadomo-rama własnej konstrukcji więc nie trzeba, ale inne rzeczy? Taki układ kierowniczy można samemu wykonać. Pytam, bo wiadomo, że jak już się za coś zabieram to planuję to w taki sposób by ostatecznie pojazd był w pełni sprawny i przystosowany do ruchu (choć najpewniej albo projekt porzucę, albo stanie się obiektem eksperymentów dotyczących różnych rozwiązań technicznych, które będę planował zamieścić w następnych projektach)
Pytanie:
1. Ile pali auto gdy jadę z górki na luzie ?
2. Ile pali auto gdy jadę puszczając tylko gaz z górki ?
3. Ile pali auto gdy jadę z górki z wciśniętym sprzęgłem ?
Tak sobie rozkminiałem, że nawet jeżeli auto nic nie pali przy zjeździe z górki po puszczeniu gazu to i tak silnik hamuje, więc załóżmy górka ma 200m, ja przejadę 50 nie paląc nic, ale potem i tak muszę się rozpędzić znowu więc spalanie jest większe. Natomiast gdy pojadę na luzie to całe 200m albo i dalej przejadę na nim, a dopiero potem gazuję żeby się rozbujać.
najwiecej spali na luzie, najmniej na biegu z puszczonym gazem
nie wiem ile spali na sprzegle, ale to jest niebezpieczne to raz, dwa zuzywa ci sie sprzeglo, wiec to jest najgorsza opcja
w scenicu na komputerze gdy się puści na luz to pokazuje spalanie 0,01 l. W Megance za to zatrzymuje się licznik pomiaru spalania i wraca gdy wrzuci się bieg. Na postoju też stoi na luzie, a nie pali wiele także nie wiem czy to potwierdzone info to co piszesz, czy mit zasłyszany ?
co sądzicie o mercedesie a170 do jazdy po mieście?
Znajomy chce kupić auto ma na ten cel do 10 tys.
Auto musi być 4 drzwiowe - wiadomo wspomaganie itd
Najlepiej z Gazem pojemność max 1.6
Musi być małe coś jak Polo, Golf
Jak z Audi A3 np? albo Seat Ibiza? Opel Vextra B Co można fajnego do 10 tys kupić - propozycje :)
Oczywiście wszystkie Wieś Tuning odpadają od razu :D
Ja także słyszałem że na biegu pali mniej i jest to prawdą :) Także polecam jechać na biegu z górki itd :D
najrozsądniej będzie chyba szukać Opla Astry II, tańsze w zakupie i eksploatacji od vw audi, młodsze no i nie jest tak popularne u wiejskich tunerów więc można wyhaczyć coś zadbanego
yyy... Vectra do malych nie nalezy
Tak, bo na biegu tłoki pracują napędzane kołami i nie zjadają paliwa, ale ma to sens na stromych górkach. Auto na biegu hamuje i trzeba je co jakiś czas rozpędzać, a na luzie jedzie się tak samo lub przyśpiesza się, a spalanie wynosi średnio 0,5 - 1,5 l /100. Już pogooglowałem więc pytanie nieaktualne.
Na temat silnikia sie nie wypowiem bo rodzice mieli a140. Tak to autko calkiem spoko, mi sie trafil egzemplarz absolutnie bezawaryjny (w momencie kupowania bylo magiczne 180tys. wiec nie zdziwilbym sie jakby byl cofany), calkiem wygodne, wysoko sie siedzi (zalezy co kto lubi), strasznie malo miejsca z tylu. Ale jest maly, prawie wszedzie sie wcisnie, tylko ten wyglad... Hmm dla mnie wyglada po prostu jak duzy matiz :P.
z tego co wygooglowałem, to spalanie = 0 z puszczonym gazem na biegu jest w autach innych niż na gaźnik lub bez wtrysku. Jazda na luzie jest bez sensu przy dojazdach do skrzyżowań itp. bo na puszczonym gazie nic nie spali.
Stwierdzenie, że na luzie pali więcej niż puszczając gaz jest prawdziwe, ale nie jednoznaczne z tym, że jadąc na luzie spalanie jest takie same lub większe niż normalna jazda.
Luz - spalanie 0,5l
Normalna jazda - spalanie 6l
Bez gazu - spalanie 0 l
Więc, jeżeli górka nie jest stroma można puścić gaz, ale na odcinku który nie jest stromy, a później ma znowu pod górkę najlepiej jechać na luzie, bo auto samo się rozpędzi i przejedzie dłuższą trasę na tym niskim spalaniu, niż auto w którym puszczono gaz i za parę metrów musi znowu się rozpędzać :)
MG zr
http://allegro.pl/mg-zr-1-4-16v-103k...385879460.html
bądź rover 25 ? :D