Szukam forum dla kolegi i te forum akurat znal. Ale dzieki mimo wszystko.
Pewnie trzeba szukac ogolnomarkowych for o mechanice, itp. Jak ktos zna to prosze o linki.
Szukam forum dla kolegi i te forum akurat znal. Ale dzieki mimo wszystko.
Pewnie trzeba szukac ogolnomarkowych for o mechanice, itp. Jak ktos zna to prosze o linki.
O, to mi się przypomniało:
http://autokacik.pl/ubbthreads.php
Tam też znalazłem zajebisty opis naprawy do BBMów, można wykopać cuda na tym forum ;)
Witam. Kupiłem sobie dziś seicento 1.1 z gazem sekwencja. Cudow się nie spodziewałem i brałem go wiedzac że troche trzeba w niego zainwestować. Ale nie o to m8 chodzi. Dziś jak byłem się nim przejechac, to nagle silnik wtracil moc i musial mnie ojciec holowac. Próbowałem go oczywiście odpalic ale 0 reakcji. Podlaczylem akumlator pod prostownik bo był roZLAadowany. Ale nie jestem pewny czy to akumlator bo jak wracałem z kupna to szarpalo nim i silnik tracił nici odzyskiwal. Może to wina alternatora lub jakiś problem z gazem. Nie jedzcie po mnie że kupilem gowno bo jak bralem jazde próbna to wszystko było ok. Jak jutro mi nie odpali na zaladowanym akumlatorze to co to może oznaczac?
W jakim stanie są świece? Przewody niepoprzecierane? Caly czas na gazie jezdzileś, czy na benzynie tez sprawdziłeś?
Może być jeszcze cewka. To tak bardziej patrząc na silnik bez brania pod uwagę gazu. Z tym to nigdy nic nie wiadomo, silniki fiata gazu nie kochają (w każdym razie mniej niż np. jakieś niemieckie). Popytaj na forach fiata, tam na pewno ktoś już miał takie problemy i pewnie rozwiązanie jest bardzo proste. Polecam ,tak jak wyżej, fiatklubpolska - 10 minut i masz diagnozę wraz z poradami.
A nie świeci się kontrolka od ładowania? Bo jak tak to alternator. A jak kontrolka się nie świeci a alternator nie ładuje to spadł kabel od wzbudzania alternatora.
A co do świec to nie daj się nabrać na to że trzeba specjalne do gazu. Kup takie jak zaleca producent.
@Mexeminor
Po ch** się odzywasz że silniki gazu nie lubią? Nie masz co napisać to piszesz nie na temat.
do tematu:
Kontrolka nie będzie się świecić jak spadł kabel od wzbudzania dlatego najlepiej użyj woltomierza
dzis zbadalem wszystko, wiem ze na 100% musze wymienic wszystkie świece, alternator jest ok, bo sie nie swieci kontrolka od ladowania, tylko jak odpale samochod to jest caly czas wlaczona od systemu wtrysku, czyli wychodzi na to ze swiece do wymiany, nien wiem jeszcze czy przewody wysokiego napiecia sa dobre, ale to bede musial zbadac jeszcze
Jak się wymienia świece to i kable też. Tak samo jak parami wymienia się np. amortyzatory.
Jakie glosniki mozecie polecic do ~200 zl do takiego radia: http://allegro.pl/sony-cdx-gt40u-cdx...672076390.html lub http://allegro.pl/sony-cdx-gt450u-ra...682808310.html
srednica 165 mm
Pracuje jako mechanik i jakoś nie widziałem aby ktokolwiek z osób które ze mną pracują to polecał. Świece według niektórych producentów powinno zmieniać się co przegląd (czyli z wymianą oleju) i tak też robisz w swoim samochodzie wraz z przewodami ? No nie wydaje mi się. Jak przewód ma przebicie to oczywiste jest to że się je zmienia ale nie widzę sensu wymieniania ich 5x częściej niż trzeba.
Super, tu wszyscy pracują jako mechanicy... Kończą 2 letnią zawodówkę nie uważaj się za dobrego mechanika(nikomu nie ubliżając).
Z przewodami się pomyliłem o tyle, że wymienia się co 2 wymianę świec.
Każdy ma swoje teorie, wiec wrzuć na looz.
Ja bazuje na doświadczeniu w mechanice mojego ojca i znajomych z warsztatu, więc wasz wybór co jak robicie, dla mnie możecie nawet sznurki zamiast tych kabli zakładać.
Panowie mam prośbe.
Podajcie mi proszę kilka niezbyt łatwych pytań odnośnie motoryzacji.
Ale, żeby słownictwo było dość proste, bo muszę to na niemiecki przetłumaczyć ;)
Coś w stylu: jakie paliwo używamy do silnika diesla. Sam nie mogę nic wymyślić ;/
Tak z 5-6 pytań.
Dziękuję z góry :)
Jak działa silnik?
Jak wymienić koło w samochodzie?
Jak wymienić świece zaplonowe?
Co to jest katalizator? Jak działa?
Jak dbać o samochód w czasie zimy?
takie na szybko wymyślone, może coś się przyda
1. Wo liegt der unterschied zwischen klimaanlage und automatik klimaanlage ? (w czym jest różnica między klimą a automatyczną klimą)
2. Wie kann man oel stand prueffen ? (jak można sprawdzić poziom oleju)
nie wiem, nie mam pomysłu tez :D
Uuuu źle się chyba dzieje z autem. Przypuszczam, że rozrusznik siada ;/
W czerwcu miałem problem z odpaleniem. Winę miał przekaźnik rozrusznika. Dzisiaj zaczęło dziać się coś takiego: Kluczyk na pozycji do zapłonu, kontrolki się świecą, przekręcam i tylko pyknęło po czym cisza (kluczyk pozostał w tej pozycji do odpalania, nie musiałem na nowo go przekręcać), a kontrolki świeciły się dalej. Przekręciłem jeszcze raz i zaskoczył. Czym prędzej ruszyłem po nowy przekaźnik, zamontowałem ale problem nadal pozostał ;/ Boję się, że za jakiś czas jak gdzieś pojadę to kompletnie będe unieruchomiony ;/
Dobrze rozkminiam że to rozrusznik siada? Ile kosztuje regeneracja rozrusznika?
Mam problem z seatem toledo 1,9 tdi 2001. Na ciepłym silniku opornie i ze zgrzytem wchodzą biegi, głównie wsteczny, 1, 3, 5. Co zawiodło? ; d
sprzęgło nie wysprzęgla do końca lub nie masz oleju w skrzyni ale obstawiam to pierwsze
Tak jak kiedyś pisałem, zrobiłem takie oto rzeczy:
1. Wypolerowałem reflektory z zewnątrz
2. Kupiłem nowe żarówki (philips nightguide double life)
Zamontowałem dzisiaj nowe żaróweczki i jakoś posmutniałem. Stare świeciły na żółto, a te również nie lepiej. Oczekiwałem elegancko doświetlonego pobocza, a tutaj jest kicha. Jedynie co to ładnie znaki odbijają się z daleka, ale na tym mi tak nie zależy. Jadąc kolegi Escortem mk8 na fabrycznych żarówkach jest takie białe światło i droga oświetlona, że nawet długich nie trzeba włączać, a u mnie z długimi to i tak jest lipa jakaś. Jak ktoś jedzie z przeciwka to ja nie widzę gdzie jest pobocze, ani linia na środku drogi. Nie wiem czy to TTTM roverowy podobnie jak z szumem podczas jazdy z większą prędkością, czy znowu wina w moim?
Myślałem nad takimi sprawami:
1. Napięcie jest za niskie i żarówki świecą na żółto (a powinny na biało)
2. Może trzeba wyregulować lampy (pion i poziom)?
Źle wyregulowane lampy (za bardzo do góry) mogą powodować, że pobocze jest niedoświetlone i nie mam zbyt dużego oświetlonego pola przed sobą? Co do elektrycznych regulacji. Raz tylko zauważyłem, że to działało, ale poziomy które się ustawiały były dosłownie na poziomie kliku cm między pozycją 0 a 3. To tak ma działać? W scenicu podczas jazdy jak się wyreguluje to różnica między każdym poziomem jest bardzo odczuwalna. U mnie praktycznie nie ma to wpływu na świecenie.
Masz najprawdopodobniej spalone odbłyśniki, ale sprawdź jeszcze napięcie. Jak napięcie jest ok, a odbłyśniki spalone lub szkło od środka żółte to albo lampy w złom, albo.. żarówki 100 watt ale one są nielegalne.
mam rovera 75, od jakiegos czasu swieci sie w nim kontrolka awarii poduszek powietrznych, jaka moze byc przyczyna ?
Hmm, masz poduszki w fotelach? Kiedyś jak wyciągałem fotele i nie odłączyłem aku to wywalało błąd poduszek. Mogła też taśma w kierownicy się poluzować i dlatego błąd świeci, kwestia skasowania.
Fotele mają maty pod siedziskiem. Czasem styki nie dolegają/matę szlag trafi i jest błąd (mi też się świeci kontrolka od zakupu, ale mam na to wyjebane, kiedyś się zrobi przy okazji). Taśma w kierownicy też jest możliwa. Do fiaciorów jest opcja kupna adaptera na te maty, tzn. wywalasz matę i podłączasz ten adapter co powoduje zwarcie stałe (zawsze wystrzelą wszystkie poduszki zamiast tylko kierowcy).
Można też te kable połączyć ze sobą trwale i wyjdzie taniej i prościej.
Są pasty polerskie do lamp, może się da to spolerować. Ewentualnie można wymienić szkło, jeżeli odbłyśniki są ok. A odbłyśnik ma dobrze odbijać, tzn być jak lustro, nie zmatowiony ani nic w tym stylu. Odbłyśnika nie wypolerujesz.
Polecam wam przeczytać to: http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=11043 nawet ręcznie się da wypolerować klosze, pełno specyfików do tego na allegro.
Cześć czy ktoś z was brał kredyt na auto lub pożyczkę do 10-15 tysięcy? Chciałbym kupić takie auto ale nie wiem jakie jest wtedy oprocentowanie w ile czasu można spłacić. Ja chciałbym najlepiej na 2 lata ciekawe ile musiałbym spłacać? Jest w internecie kalkulator zamiast formularzy, na które oni oddzwaniają?
A może nawet polecicie jakieś dobre auto do 10-15 tysięcy? Do spokojnej niezbyt częstej jazdy po mieście. Oby nie żadne pandy czy podobne żelazka. Coś większego. Dzięki!!!
ibiza III, golf IV,passat b5, bora, polo, audi A3, A4, honda civic VI, BMW e46, Volvo v40, s40,
Hyundai Sonata, e46 nie kupisz w tej cenie, chyba ze od dziadka lekarza, ktory oddal samochod synkowi - profesorowi uczelni, szczesliwie zonatego z mila starsza pania - ponadto byl to drugi samochod w rodzinie, oczywiscie 100% bezwypadek, prawdziwa igielka i unikat!
No i jeżdżony tylko do kościoła i na działkę, a potem za bezcen sprzedany. Swoją drogą dzisiaj miałem przyjemność przejechać się VW Polo, który uwaga po 3 latach użytkowania w rajchu miał 800km, potem rodzice kolegi go kupili od niego osobiście bez pośredników. Teraz tym autem jeździ jego mama, 32k na blacie i środek nie powiem, wygląda jak nówka. Może i prawda
Za 15k idzie jakieś e46 wyciągnąć w dobrym stanie. No i a3 1.8t 180km a to już daje radę
raczej tylko 1.6 co do tej wagi to jest za mało ;d
Sam mam e46, tylko, że ja dałem za niego 29tys, ale za to mam igiełke z 2004r jak chesz kupować e46 to przygotuj co najmniej 20tysi
@up
Bmw z Niemiec ok, jak nie od turasa. Niemcy nie cofają przebiegów, co innego jak kupujesz auto już sprowadzone :>
Nie znalazłem tematu o motorach (a całe życie wydawało mi się, że gdzieś musi być) więc pisze tutaj. Wybiegające dziecko na ulice niestety nie pozostawiło mi wyboru i musiałem rozwalić kawasaki zx9r 99'. Poszły przednie plastiki (boczne porysowane), szkiełko od zegara, dekiel, kierunki, przednia lampa i możliwe, że coś jeszcze mniej znaczącego. Nie mam pojęcia ile naprawa go mnie wyniesie, ale przy okazji warto spytać - znacie jakąś fajną przeróbke do tego motoru? Nie musiałbym przynajmniej plastików kupować, a lampe i tak musze wymieniać.
Ewentualnie czy jest możliwość wbicia lamp od 01'+ do tej ramy
1. Jakie modyfikację mogę przeprowadzać w samochodzie, żeby przechodził przeglądy? w sensie, czego nie mogę wyjebać albo wsadzić bo inaczej mi nir podbiją przeglądu? Tak z grubsza.
2. Czy w Polsce koniecznie trzeba mieć przednie światła barwy białej, czy mogą być np. lekko czerwone? Bo niby w przepisach jest jasno określone, że barwy białej lub żółtej, ale niektóre xenony wpadają w fiolet lub niebieski i ludzie z nimi jeżdżą, więc jak to jest z czerwonym?
3. Jakie CB i antenę polecacie razem do około 300 zł? Da się w ogóle dostać w tej cenie coś porządnego? Jeśli nie to można za trochę więcej.
4. Czy jeśli nie mam alarmu w samochodzie a parkuje pod blokiem to jest sens założenia nadajnika GPS? W alarm się podobno nie warto bawić, bo i tak szybko rozłączą, a jak to jest z GPSami? Duża szansa, że złodziej będzie miał zagłuszacz?
Jak już jest poruszony temat zabezpieczeń, to co powiecie o blokadzie na skrzynię biegów? Łatwo ją złodzieje zdejmują czy jednak to cięższa sprawa? Bo jeśli zablokujemy bolcem na wstecznym skrzynie, no to chyba tylko laweta wchodzi w grę :D