Spis Treści
- Plusy i minusy
1. Skille
2. Itemy
3. Jak grać.
Plusy
- Ma możliwość zadawania dużych obrażeń jednocześnie wspierając team
- Nie wymaga dużych umiejętności grania (przynajmniej dla mnie jest łatwa).
- Kontruje większość, o ile nie wszystkie, czempiony na midzie.
- Świetnie sprawdza się jako support (ale to nie w tym poradniku).
Minusy
- Często, grając ranked games, moi sojusznicy drą mordę, że ich trolluje.
1. Skille
Inner flame
Rośnie nasz ability power do ilości straconych przez nas hp.
W zasadzie ciekawy pasyw.
Heavenly Wave(q)
Nasz skill, który zadaje obrażenia i leczy naszych sojuszników. Przydatny w teamfightach. Można zadawać niezłe obrażenia, jednocześnie lecząc naszych sojuszników (lubię to uczucie, gdy np widzę 2-3 typów z low hp, którzy walczą przeciwko jednemu z moich, a ja na nich ten skill i triple kill ; d).
Spirit Bond(w)
Skill, dzięki któremu między sojusznikiem/przeciwnikiem powstaje specjalna linka, która odpowiednio przyspiesza/zwalnia bohaterów.
Uwagi:
Jeśli jakiś bohater przekroczy linę, wówczas dostaje on odpowiednio speeda lub, jeśli jest to przeciwnik, zwalnia.
Soul Shield(e)
Skill, który zawsze maksuje jako pierwszy. Dodaje nam dużą ilość do obrony, jednocześnie mając mały cooldown.
Mantra(r)
Skill, dzięki któremu karma jest, jaka jest - dobra.
Uwagi:
Q - Nasze "szpony" mają możliwość leczenia (średnio około 100-200hp)
W- Dwa razy więcej speeda/Dwa razy bardziej zwalnia
E- To za co lubię karmę. Rzucając tarczę z włączoną mantrą, zadaje ona dość sporawy aoe dmg. Używam go również do farmienia.
- Mantra ma tylko dwa ładunki, które regenerują się po odpowiednim czasie. Każde użycie skilla z dodatkiem mantry, zabiera nam jeden ładunek.
Jak rozdaje skille?
Zawsze zaczynam od tarczy. Jeśli jungler potrzebuje "leash'a", atakuje auto atakiem + tarcza z mantrą.
Potem kolejno na 2 poziomie Q.
E>Q>E>Q>E>Q
Co do speeda, to zależy jak wygląda gra. Czasami ładuję go na 4 lvl, czasami na 6, czasami na 10. Wszystko zależy od tego, jak grają przeciwnicy, jakich czempionów mamy w teamie itp itd. Zostawiam go na 1 lvlu do jakiegoś czasu. Zazwyczaj ładuję w niego, jak już resztę mam wymaksowaną. Wszystko zależy od wyczucia.
2. Itemy
1. Zaczynamy od doran ringa/butów. Buty zazwyczaj biorę, kiedy walczę przeciwko czempionom, tj. brand, heimer itp.
Warto kupować 2 doran ringi.
Co do kapci, to zależy. Niektóre poradniki podają buty pod cdr, ja osobiście wolę sorki (magic pen).
2. Teraz obserwujemy przeciwników. Jeśli widzę, że jest tam dużo tank czempionów, które mogą ładować magic resista, kupuję abyssal sceptera. Jeśli nie, możemy złożyć mejai, chociaż czasami nie warto. Można też zacząć od rylaia, jeśli chcemy więcej survivability.
3. Teraz, jeśli kupiliśmy abyssal sceptera, następnie kupujemy rylaia. Jeśli wzieliliśmy książke, bierzemy abyssal sceptera/rylaia. Jeśli wzięliśmy rylaia, olewamy sceptera, i kupujemy Atheny's Holy Grail
Dlaczego Atheny?
Często grając karmą, mam problemy z maną. Często pod koniec teamfightów zdarzało mi się, że nie miałem wystarczająco many, żeby np. wesprzeć jakiegoś sojusznika. Wybieram atheny ze względu na dobry bonus do mana regen + 80 ability power.
4. Tutaj już sprawa indywidualna. Zazwyczaj wtedy kupuje Athene. Jeśli nie mamy problemów z maną, możemy kupić void staff. Jeśli wcześniej nie kupiliśmy abyssal sceptera, a przeciwnik zaczął składać magic resisty, możemy śmiało go kupić.
5. Tutaj to już różnie. Możemy kupić zhoyne jeśli często padamy, możemy kupić mejai, jeśli idzie nam dobrze, możemy kupić warmoga. Kwestia indywidualna
6. Potiony lub coś innego, w zależności od tego, co potrzebujemy.
3. Jak grać?
Przede wszystkim musimy pamiętać, że naszym głównym skillem jest nasza tarcza. Rzucamy tarczę na postać, wokół której jest najwięcej wrogów(Nie na ad carry). To pozwoli maksymalnie wykorzystać potencjał naszego aoe dmg, który uwierzcie mi, jest sporawy. Zazwyczaj używam go na czempionie, który biegnie pierwszy i inicjuje bitwe.
Co do naszego Q (szpony), możemy nim leczyć zarówno jak i zadawać obrażenia.
Jeśli chodzi o naszą linkę, warto wiedzieć, na kogo powinniśmy rzucać.

Chcemy zawsze dać speeda jak największej ilości ludzi. Dlatego jeśli idziemy np. ostatni, to łączymy się naszą "duszą" z osobą, która jest od nas najdalej + jeśli między nami są nasi sojusznicy.
Jestem otwarty na wspólną grę karmą :) [Gram na us]
edit: Dodam jeszcze, że karma jest czempionem, który czasami lepiej, jak będzie zbierała asysty, niż kille. Powodem jest to, że jest ona jakby nie patrzeć pół na pół supportem. Jeśli mamy w teamie np. takiego jaxa, na którego możemy rzucać tarczę, po jego skoku, fajnie jest, gdy taki jax się nafeeduje.
Pozdrawiam
Zakładki