______________________________
Zacznijmy więc od teorii, która w obu przypadkach jest taka sama. Atakując potwora możemy otrzymać efekt pod trzema postaciami:
- (szara) chmurka - cios został zablokowany przez tarczę przeciwnika
- żółte 'promienie' - nasz cios trafił w zbroję przeciwnika
- czerwone 'promienie' - popularny 'blood hit' czyli czyste trafienie w potwora
Każdorazowo atak trwa 2 sekundy, co w konsekwencji daje nam 30 ataków na minutę. Aby nasze skille rosły z maksymalną prędkością musimy pamiętać o fakcie iż po 30 z rzędu uderzeniach zablokowanych przez tarczę/zbroję potwora następuje tzw blokada. Aby kontynuować trening należy wtedy zadać tzw blood hita (o czym wyżej). Inaczej mówiąc - aby trening był w pełni efektywny musimy zadać blood hita minimum raz na minutę. (a w zasadzie 58 sekund)
Dobrze, to tyle apropo awansów w walce na dystans/zwarciu. Ale co z naszym skillem shieldingu?
Więc tak:
- musimy zadać blood hita raz na minutę (nie musimy otrzymywać obrażeń ale musimy je zadawać)
- trening z dwoma potworami jest dwukrotnie szybszy niż z jednym
Teorii tyle. Teraz praktyka : )
Trening rycerzem
- Trening dwóch rycerzy:
polega po prostu na okładaniu się (za pomocą party) dwóch rycerzy o podobnych skillach. Potrzebować do tego będziemy kilku rzeczy:
- dwóch potworów (po jednym dla każdego) na shielding
- słabą tarczę (aby partner mógł się przebić)
- zbroję możemy trzymać w plecaku
- odpowiednią broń
opcja dostępna tylko na światach open i hardcore pvp
- Trening z potworami:
używając jak najsłabszej broni broni (lecz takiej aby się przebijać) okładamy potwory na full defence. Warto dysponować odpowiednim ekwipunkiem aby nie tracić zbyt dużej ilości HP podczas treningu. Najczęściej wybieranymi potworami do treningu są trolle, dwarfy, roty, cyclopy oraz slimy.
- Trening z summonem:
potrzeba nam będzie maga/druida z co najmniej 27 poziomem doświadczenia.
Zielone koła - trenujący
Czerwone koła - potwory atakujące trenujących
Żółte koła - potwory do tzw "shield break'a" summona
metoda dostępna tylko na światach open i hardcore pvp
- Trening z slime:
gdy inne potwory giną zbyt szybko możemy przenieść się na slimy. Przy b. dobry eq trenować na nim możemy już od skilli 50/50. W tej metodzie ważny jest fakt iż slim także 'trenuje' i po jakimś czasie będziemy obrywać dużo mocniej dlatego zaleca się zmianę potwora co 4-5h. Używamy oczywiście najsłabszej broni oraz trybu pełnej obrony.
Trening palladynem
Metody są tutaj prawie identyczne więc nie będę dwa razy pisał tego samego. Jest jednak parę różnic:
- palladynem do treningu używamy najpierw spearów a później kamieni.
- przy treningu z innym graczem ważne jest aby miał on jak najlepsze eq
I to chyba już wszystko czym różni się trening tych dwóch profesji.
Na niższych poziomach palladynem można dość łatwo trenować. Bo już od rookowych skilli można do treningi wykorzystywać ghoule lub slimy. Niestety ta metoda zostawia nasz shielding daleko z tyłu gdytrenujemy tylko z jednym potworem.

Miejsca do treningu
Jakundaf Desert
Tutaj pozwolę sobie zacytować to, co kiedyś napisał paweł

Cytat został ukryty, ponieważ ignorujesz tego użytkownika. Pokaż cytat.

Ab'dendriel
Potrzebować będziemy machety aby dostać się w to miejsce.

HellGate/Draconia
Jedno z lepszy miejsc na FACC'u
Droga opisana w tym spoilu.

lub trochę wcześniej

Maze of the Lost Soul


Ghostland

Kazordoon i okolice
W najgłębiej położonych jaskiniach kopalni do której wejście, jako do jedynej, znajdziemy w mieście.

Thais i okolice
Podziemia Ancient Temple w Thais.
schodzimy na poziom -4, podążamy za strzałką, przechodzimy przez prosty korytarz i wychodzimy w miejscu oznaczonym czarną pętlą.

Thais WhiteFlower Temple.
Potrzebny nam będzie kilof.

Triangle Tower
Miejsce dość dobre lecz jej sporym mankamentem jest brak drugiego potwora do trenowania shieldingu.

Premium Area
Port Hope

Yalahar
Kanały miasta stanowią idealne miejsce do skillowania.

Bardzo spokojne miejsce z dala od ludzi. Aby móc wejść w to miejsce musimy ukończyć 4 misje Yalahar Questu oraz rozpocząć 5.

Vengoth
Również bardzo spokojne i rzadko uczęszczane miejsce. Wymaga zrobienia Blood Brothers Questu do misji Dark Lands.

Ankrahmun
Tomby

Prócz tej metody jest jeszcze inna lecz ta wymaga już trochę większego poziomu i co najważniejsze wprawy do odpowiedniego ustawienia się. Zastawiamy się gargulcami a sami atakujemy zlurowane vampiry.

Djinn Tower
Piętro tego budynku stanowi dobre miejsce do trenowania. Jeśli już ktoś tu zagląda to tylko podczas wykonywania questu.
Po drodze zabić musimy jedynie 3 djinny(1 na paterze oraz 2 na +1) oraz jednego gargoyle. Później ustawiamy się tak jak na zdjęciu (mniej więcej środek pokoju aby zablokować respawn djinnów)

Zao

Farmine
Aby mieć dostęp do tego miejsca należy posiadać 3 stopień odblokowania miasta.
Biały okrąg oznacza TP do którego wchodzimy po czym kierujemy się na południe i lurujemy gargulce.

Edron
Metoda dobra dla niskopoziomowych rycerzy. Metoda jest bardzo podobna do trenowania na zsummonowanym ghoulu lecz działa także na światach n-pvp. Potwór ten jest podobny do Ghoula lecz nie używa w swoich atakach life drain'a. Znaleźć je możemy na edron (mniej więcej w połowie drogi między goblinami a trollami)

Target Dummies
Dostępne dopiero po ukończeniu dość kosztownego questu

Tutaj, na światach n-pvp, jest także pewien 'trick' który bardzo może ułatwić skillowanie.
Boicie się bana więc nie chcecie używać bota do treningu, niestety takie gapienie się w ekran jest strasznie nudne. Jest i na to sposób!
Wystarczy ustawić opcję "chase opponent" oraz pod dowolny z hotkey (F1-F12) zbindować jakąkolwiek literę, cyfrę bądź znak z klawiatury. Następie otwieramy NPC Channel i blokujemy wybrany hotkey (np taśmą lub czymś ciężkim). Dzięki temu nasza postać nie zostanie wyrzucona z gry po upływie 15minut a my sami możemy odejść od komputera.
Zakładki