1. Wstęp
2. Rookgard - Wyspa początkujących
3. Ekwipunek
4. Poziom magiczny
5. Czary
6. Hunt & Exp
1. Wstęp
Druidzi posiadają rozległą wiedzę na temat wielu leczniczych substancji. Ich umiejętności są pożądane na wielu polowaniach, a po runy leczące ustawiają się kolejki. Kapłan, bo tak inaczej można nazwać tą postać jest jedyną profesją, która za 70 many z reda leczy się do pełna. Bez dalszego ciągnięcia plusów druida przejdźmy do dalszej części poradnika...
2. Rookgard - Wyspa początkujących
Nad tym punktem nie ma co się rozpisywać. Przechodzimy jak najszybciej. Zaraz po pojawieniu się w świątyni ruszamy przed siebie, na szczurach (1) zdobywamy 25gp, kupujemy Sabre u Obi'ego (2) i biegniemy na raty oraz bugi w podziemiach sklepu Al Dee (3), gdzie spokojnie możemy siedzieć do 8 poziomu. Przejście Rookgardu nie powinno nam zająć więcej niż 5 godzin. Pamiętaj, że aby dostać się na bugi musisz posiadać linę - można kupić u Al Dee za 50gp.
U wyroczni (4) piszesz Hi - Yes - Carlin - Druid - Yes

3. Ekwipunek
Ceny na każdym serwerze są inne dlatego nie napiszę dokładnie jaki pancerz czy hełm należy nosić na danym poziomie. Crown Helmet, Blue Robe, Plate Legs, BOH, Soft Boots*, Vampire Shield - to EQ w zupełności nam wystarczy, nie ma potrzeby aby kupować droższe 'bajery'. Zaoszczędzoną w ten sposób gotówkę lepiej wydać na mana fluidy.
*Po zdobyciu soft bootsów dodatkowo należy się zaopatrzyć w AOL.
b) Różdżki
Opisane na zdjęciu poniżej.

4. Poziom magiczny
Magic level jest nieodzowną częścią życia każdego druida. Jest głównym czynnikiem, od którego zależy siła rzucanych przez nas czarów. Niektórzy odstawiają go na dalszą półkę i zajmują się tylko zdobywaniem kolejnych poziomów doświadczenia. Uważam, że takie zachowanie nie ma przyszłości. Osobiście do 55 poziomu starałem się mieć mlvl zawsze o 5 większy od poziomu doświadczenia. Czy znajomi będą Cię częściej spotykać przy depo/domku podczas wypalania run, czy przy tłuczeniu potworków - Zależy to tylko od Ciebie. Jest to decyzja, którą każdy powinien podjąć sam. Umieszczę tylko czas potrzebny na zdobycie kolejnych poziomów magicznych:
20 - 30 mlvl - Potrzebna mana: 171,528 | Czas potrzebny na regenerację bez promocji: 2d 23h 28m 12s, z promocją: 1d 23h 38m 48s
30 - 40 mlvl - Potrzebna mana: 444,936 | Czas potrzebny na regenerację bez promocji: 7d 17h 23m 24s, z promocją: 5d 3h 35m 36s.
40 - 50 mlvl - Potrzebna mana: 1,154,084 | Czas potrzebny na regenerację bez promocji: 20d 52m 6s, z promocją: 13d 8h 34m 44s.
50 - 60 mlvl - Potrzebna mana: 2,993,432 | Czas potrzebny na regenerację bez promocji: 51d 23h 15m 48s, z promocją: 34d 15h 30m 32s.
60 - 70 mlvl - Potrzebna mana: 7,764,228 | Czas potrzebny na regenerację bez promocji: 134d 19h 5m 42s, z promocją: 89d 20h 43m 48s.
70 - 80 mlvl - Potrzebna mana: 20,138,432 | Czas potrzebny na regenerację bez promocji: 349d 15h 48s, z promocją: 233d 2h 32s.
5. Czary
Opisane na zdjęciach poniżej. Na liście umieściłem tylko czary, które wg. mnie warto kupić.
Czary:

Runy:

6. Hunt & Exp
W skrócie postaram się opisać expowiska, na których możecie zdobywać doświadczenie.
8 - 13lvl - Folda (FACC). Doskonałe miejsce dla niskopoziomowych postaci, zaczynając od Frost Trolli, poprzez duże ilości Rotwormów, Minotaurów, Orków, a kończąc na Slimach oraz pojedynczym respie Water Elementala.
Jak dojść:

Do NPC na mostku, oznaczonego literką N należy powiedzieć Hi - Folda - Yes. Podróż kosztuje 20gp. Aby wrócić do NPC po drugiej stronie piszemy Hi - Tibia - Yes. Powrót nic nie kosztuje.
8 - 20lvl - Roty na Darashi (PACC). Expowisko, w którym znajdziemy bardzo dużo Rotwormów i Carrion Wormów. Z potworów tych wypadają ogromne ilości pieniędzy, a i exp jest świetny (spokojnie możemy tu siedzieć do 20 poziomu).
Gdzie:

13 - 20lvl - Cyclopy na Mount Sternum (FACC). Ogromnych rozmiarów, jednookie Cyklopy z niecierpliwością czekają aż zaprezentujesz im moc swojej nowej różdżki. Pomimo dość dużej ilości ludzi pałętających się w tym miejscu na tym poziomie exp będzie bardzo dobry.
Jak dojść:

20 - 50lvl - Guardy (FACC). Coś, co druidzi lubią najbardziej. Na poziomach od 20 do 32 unikamy pięter z samymi Guardami, skupiamy się raczej na tych gdzie w mniejszych ilościach są zmieszane z Soldierami. Od 33 lvla, po założeniu Tempest Roda czyścimy w pień cały resp, a następnie to, co zdąży się pojawić ubijamy z Volcanica. Pamiętaj aby zawsze mieć przy sobie 1-2 bp mf!
Gdzie:

36 lvl+ - Hydry (PACC). Od 36 poziomu druid jest ogromnie pożądaną profesją na Hydra huntach. Jego głównym zadaniem jest leczenie summonów oraz osoby blokującej. Jeśli masz czas, pieniądze oraz ekipę możesz zapomnieć o innych miejscówkach na bardzo długo.
Gdzie:

Jak huncić:

* - miejsca, w których shooterzy powinni stać gdy bloker przyprowadza Hydrę.
# - miejsce, gdzie Druid powinien stanąć gdy używa czaru Mass Healing, aby uleczyć summony.
Hydry bijemy za pomocą Volcanic Roda. Możliwe jest huncenie z Tempest Rodem + Vis + 2 dsy po przekroczeniu poziomu 55. Na godzinę takiego huntu zużyjemy ok. 10 bp mf, a zdobędziemy ok. 60k doświadczenia.
20lvl+ - Tomby (PACC). Mumie, Vampiry, Ghoule, Crypt Shamblery - znajdziemy je tu w bardzo dużych ilościach. Wyższe piętra będą doskonałym miejscem dla nisko-lvlowych druidów, także wysoko-poziomowcy po zejściu kilku pięter niżej znajdą coś dla siebie.
Gdzie:

45lvl+ - Necromancery (PACC). Właściwie w większości poradników na Necro jest jedna technika - 2 dsy przed sobą i HMM. Sposób ten może i jest skuteczny, ale kupno HMM to dodatkowe koszta. Udało mi się znaleźć inny, moim zdaniem lepszy sposób dzięki któremu eliminujemy duże koszta wyprawy. Wystarczą 2 bp mf, ~10 run GFB i dość duże ilości fooda (najlepiej kupić jajka, są lekkie i wystarczają na dość długo. Cena za 100 sztuk to 200gp). O co w tym wszystkim chodzi? Idziemy na resp 4x, stawiamy 2dsy i czyścimy za pomocą GFB. Następnie odsuwamy się na taką odległość aby Necro mogły się swobodnie respić. Gdy pojawi się 1 atakujemy go dsami i pomagamy Volcanic Rodem. Takim sposobem wastujemy tylko food ;) Niestety zdjęć z takiej wyprawy nie posiadam, umieszczę tylko mapki dojścia na resp Necro (4x):




Ciąg dalszy w poście poniżej
Zakładki