sheyenne napisał
Po pierwsze przejrzyj co najmniej dwie ostatnie strony tematu, tam pojawiło się kilka rad. Ode mnie na początek radzę Tobie trochę poczytać o tym jak ta gra działa, jest to dosyć wyjątkowy produkt więc nic Tobie nie da wiedza wyciągnięta z innych "strzelanek". Dowiedz się na jakiej zasadzie działa spotowanie (odkrywanie twojego czołgu przez wrogie jednostki). Ogólnie w tej grze wiedza to spokojnie 40% skilla, na początkowych poziomach tego nie dostrzeżesz bo czołgi są do siebie dosyć podobne ale czym dalej będziesz brnął tym wiedza o słabych punktach czołgów, czasie przeładowania, obrotu będzie coraz ważniejsza. Na początku radzę iść w czołgi uniwersalne, czyli w naszym wypadku średnie (ZSRR to dosyć przyjemnie zbilansowana nacja) bo są to czołgi które łączą ze sobą szybkość, siłę ognia i jako taki pancerz (oczywiście uogólniam). Po graniu czołgiem średnim dowiesz się jaki mniej więcej styl gry Tobie pasuje czy wolałbyś mieć więcej pancerza i lepsze działo kosztem mobilności (czołg ciężki) czy np. wolisz kosić wrogów z drugiej linii gdzie nikt Cię nie widzi (niszczyciel czołgów). Do tego w wielu drzewkach czołgów średnich do np. 5 poziomu możesz z drzewka czołgów średnich wejść w czołgi ciężkie.
Najgorsza rada ever ale tylko według mnie :P. Czołgi średnie są najbardziej trudnymi do opanowania czołgami. Trzeba być w ciągłym ruchu, przewidywać co zrobi przeciwnik, uważać, żeby nie pojechać o 30m dalej, bo możemy zginąć na kilka hitów, bo średnie są z reguły miękkimi czołgami, i wszystko wchodzi. Ja na początku doradziłbym Ci tak jak jużpisałem amerykańskie czołgi ciężkie, lub niemieckie niszczyciele jeśli prowadzisz spokojniejszy tryb gry, czyli stanie w krzaczkach. Ciężkie trzymają się zawsze z przodu, i tutaj troszkę trzeba myśleć, bo najczęściej ciężkimi jeździ się do miasta, i żeby nie wyjeżdżać całkowicie na ostrzał. Musisz nauczyć się wyjeżdżania tyłem, czyli chowanie przedniej płyty w którą prawie wszystko chodzi. Odnośnie dolnej płyty, musisz znać weak spoty. Są to miejsca, gdzie jest bardzo mało pancerza, i można w nie bić ze spokojem, że przebijemy. Gdyż nie które czołgi są lepiej uzbrojone, nie które słabiej. Polecam Ci na sam początek zainstalowania skórek, które będą Ci pokazywać gdzie dany czołg jest przebijalny itd. Wygląda to na przykład tak :
Mamy tutaj przykład zwyczajnych skórek, które pokazują gdzie łatwo przebić czołg, gdzie znajduje się kierowca, magazyn amunicji, silnik itd. Tutaj widać, że kolor fioletowy 'weak armor' oznacza, że to miejsce jest dosyć bezpiecznym miejscem do bicia, i pociski powinny zadawać obrażenia, a nie odbijały się. Na niebiesko jest 'hard penetrate', czyli miejsce gdzie bardzo ciężko przebić czołg, gdyż posiada on tam bardzo dużo mm pancerza, lub pancerz jest dobrze skontowany. Na ogół każdy czołg jest inny, jak i jego weak spoty są gdzie indziej, lecz dolna płyta i właz dowódcy znajdujący się na szczycie wieży (taki wystający pierdylec od wieży, na tym czołgu to słabo widać, bo jest on tutaj bardzo mały, ale znajduje się na prawo od lufy). Zawsze celuj w dolną płytę, lub właśnie ten właz na samej górze wieży, jest dosyć dobrze widoczny na wyższych tierach. Jeśli jesteś od boku, to reguła jest taka, że możesz bić wszędzie gdzie są gąsienice, i zazwyczaj wszystko wchodzi, ale najlepiej jest bić w przednie i tylne kółeczko, wtedy gąsienica zostaje zerwana, i czołg w który strzelasz nie może się poruszać. Daje Ci to miażdżącą przewagę jeśli złapiesz tak na gąsienice niszczyciel czołgów, który nie ma wieży która się obraca, tylko musi cały czołg odwrócić. Jeśli go trzymasz na gąsienicy, to taki czołg nic Ci nie zrobi, bo się nie może obrócić.
Chodzi o te fioletowe kółeczko na samym przodzie czołgu, lub na samym jego końcu (tutaj akurat przeszkadza legenda). Mając już takie skórki, to zalecam jeśli bijesz od boku celowanie bardziej w silnik/zbiorniki paliwa czołgu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że po trafieniu w zbiorniki czołg zacznie się palić, i dostaniesz więcej dmg (damage) za niego. Musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie, czym chcesz grać. Czy czołg ciężki, czy niszczyciele czołgów, a może czołgi średnie lub lekkie, jednak one wymagają większego 'ogaru' ze strony gracza, gdyż czołgi lekkie nie posiadają prawie w ogóle pancerza, a średnie są słabo opancerzone, więc trzeba unikać ognia, a dmg trzeba jednak zrobić... Czołgi ciężkie są jak sama nazwa wskazuje ciężkie, i mają dużo pancerza, przez co trudniej je przebić + mają dobre lufki co nie które czołgi. Niszczyciele są mięciutkie, ale mają dosyć dobre camo (kamuflaż), więc jak stoją w 3 linii w krzaczkach, to trudno je wyspotować. Co do systemu spotowania. Wygląda to w następujący sposób, że czołgi można wykrywać. Najczęściej w drużynie jest 1 czołg lekki, który jest szybki i zwrotny, ale jak już pisałem ma słaby pancerz i +/- lufki. One służą za wykrywanie przeciwnika. Polega to na jeżdżeniu na mapie w miejsca, gdzie najprawdopodobniej znajdują się niszczyciele, i przejeżdżanie obok nich, i wtedy zostają wyspotowani. To jest tak jakby... No nie wiem, wypatrywanie czegoś w oddali. Musisz to zobaczyć. Jeśli czołg stoi na otwartej przestrzeni, to łatwo jest go wyspotować, bo po prostu nigdzie się nie ukrył, i sobie stoi (przed czym przestrzegam, najgorsze co może być stanie na otwartej przestrzeni, radzę stać w krzakach/przy kamieniach, budynkach). Na zasięg widzenia, czyli na maksymalną odległość, którą widzimy ma udział wiele czynników. Czy dany czołg ma kamuflaż, czy ma niski profil (jest niski), czy jest wielkim czołgiem ważącym 80 ton... Zazwyczaj 100~m wystarczy, żeby taki czołg wyspotować. Lecz jest pewna mapa o nazwie murowanka, na której jest taki las, że czołgi potrafią podjeżdżać na odległość 70m i nic nie zauważą. Poniżej 50m automatycznie czołg zostaje wykryty. Moja propozycja jest taka, jeśli zdecydujesz się czym chciałbyś grać, to znajdź jakieś dobre powtórki na wotreplays.com, i odpal je sobie, zobacz co kto robi i podpatruj technik. Ja się tak nauczyłem grać, i z 400~ WN8 (pomidor) w ciągu 600 bitew gram na poziomie 1400~ WN7 (podobne do WN8), czyli jestem jakby zielony, czyli taki lepszy :). DMG robię w stosunku 1,5:1, czyli nie jest źle. (muszę zadać 1,5k dmg a otrzymać max. 1k). Jeszcze chyba tego nie pisałem (dużo tego....), ale polecam amerykańskie heavy tanki T1 heavy, M6, T29~~, z niszczycieli to niemieckia 3 linia, czyli Hetzer, Stug, JG.PZ.IV, JPanther, Ferdinand/Panther II (na którym jestem) i tak dalej. Czołgi średnie, to hmm... Również linia niemiecka znajdująca się na samym dole prowadząca przez PZ.I.C/Luchs/Leopard ( to są niestety czołgi lekkie... Średnie zaczynają się od VIII~ tieru, ale potem są b. dobre). I jeszcze oczywiście nasz kochany Rudy 102, czyli T-34-85, czołg związku radzieckiego (3 linia).
Zakładki