-Towery biją mniej w HoNie, więc często można się spotkać z "TowerDiving", lecz oczywiście jest to bardzo ryzykowne.
- W honie istnieje takie coś jak Primary Atribute, czyli dodając coś jakimś itemem, zyskujemy np. większy regen, dmg czy movement speed.
- Nie można wzmacniać czarów za pomocą itemów, na początku gry twój spell może zabierać 350, i jest to dużo, ale na lategamie będzie smyrał po jajkach, nieda się go podwyżyć, dlatego ludzie grający casterami składają itemy przydatne, typu kuldara (hex) itp.
- Skill można zmaxować to levelu 4, wyjątkiem jest ulti gdzie max level to 3.
- Max level to 25 i można rozdawać atrybuty zamiast skilla w dowolnym momencie przy awansie na level.
- Niema CDków poniżej 5 sekund, a większość czarów ma CD ~9-10 sec.
- Regen jest wolniejszy w HoNie, więc castowanie spelli należy wykonywać z głową, a nie spamować je jak idiota na earlygamie.
- Możesz deniedować swoje creepy, wtedy przeciwnik zyskuje mniej expa i uniemożliwiasz mu lasthit.
- Bohy walące z tak zwanej "łapy" czyli melasy, są słabe na liniach earlygame, więc należy zadbać o to, żeby zawsze był jakiś range, są oczywiście wyjątki ale to rzadkość.
- Last-hitowanie creepów, czyli umiejętność dobicia creepa ze zwykłego ataku, to bardzo ważna umiejetność, gdyż za creepa zyskujemy oczywiście golda, by uzyskać doświadczenie, wystarczy stać przy creepach które padają, chyba, że przeciwnik je nam denieduje, wtedy uzyskamy za jednego creepa 70% expa.
- Niektóre herosy w HoNie, są bezużyteczne przez pierwsze 20 minut, potem rozkwitają, a w 40 minucie mogą solować grę, tz. (Carry), czyli postacie agi, najczęściej meele, które wymagają opieki (babysitting) i dobrej farmy, ja sobie zawsze przeliczam, że w 20 minucie mam mieć 80 ck, 0 deadów i ewentualnie 5 fragów, wtedy można uznać, że farma jest dobra. W lolu nastomiast, postacie są przydatne całą grę.
- Grafika jest w honie zajebista, i szczerze nie rozumiem ludzi, którzy grają w LoLa bo grafika tam jest okropna, chyba jedynym powodem jest to, że gierka jest free.
- Z obliczeń wynika, że w HoNie jest więcej dobrych graczy niż w LoLu.
- 6 armoru w LOL = 1 armor w HON, jeżeli chodzi o GOLD, to ratio wynosi 2:1 HON:LOL.
- Są itemy w Honie, tak zwane AMy, czyli unikalne itemy modyfikujące atak (dodają spowolnienie, penetrują armor, dają lifesteala) można posiadać tylko jeden taki item, gdyż dwa się nie zestakują, należy dobierać z głową.
- W LoLu jest jakaś zbroja z ognia aoe, z tego co gość napisał, w HoNie jest to broń, może chodzi o geometers'a? (Jeżeli ta zbroja pozwalała na tworzenie 2 iluzji, i dawała +10% speed, to chyba o tym mówie, bo nie wiem, nie grałem w lola), itemek się nie stackuje.
- Na butach jest napisane ile dają movementu, oraz jakie bonusy, istnieje 5 rodzai butów:
*zwykłe czerwone, podstawa, dają 50 movementu oraz 0 bonusów
*steam bootsy, dają 60 movementu, 15 atack speeda oraz +10 /agi/str/int/ w zależności jaki kolor wybierzemy, po naciśnięciu zmienia się kolorek oraz bonus, ja nieważne kim zazwyczaj jade na czerwonym, żeby mięc więcej hapsów i większą przeżywalność.
*ghost marchers, dają +20 atk, 70 movement speed oraz po ich użyciu przez parę sekund dają nam chwilowe przyspieszenie oraz przechodzenie przez unity czyli windwalking.
*stridersy, są tanie i szybkie, przydatne do niektórych postaci jednak niedają żadnego bonusu. Mają 120 movement speed, jednak gdy ktoś nas zaatakuje i viceversa, movement spada do 50 i trzeba odczekać parę sekund zanim znowu urośnie.
*buty teleportacji, dają stałą liczbę 95 movementu oraz umożliwają teleportację co 80 sekund, bonusów brak, jedynie po teleportacji uzyskujemy przez 5 sekund dodatkowy ultra speed.
- DODGE, czyli szansa na unik, w HONie się niestackuje.
- Wardy (w lolu chyba totemy) dające wizję na 6 minut, jedna kosztuje 100 golda i wg. mnie, bez wardowania niema co grać, wardy muszą być cały czas, a support musi podołać. Istnieją też counterwardy, które odsłaniają zwykłe wardy i pozwalają je zniszczyć, kosztują 100, counter wardy pokazują też jednostki nie widzialne, więc przydają się w walkach kiedy w przeciwnej drużynie jest jakiś szczur. Co do niewidzialnych jednostek, można też na nie stosować DUSTY, taki pyłek w sklepie, 2 pyłki kosztują 180 golda, po użyciu jest rozbłysk AOE i odkrywa jednostki/pokrywa je pyłem, nawet gdy znikną i tak je będzie widać. No i oczywiście najlepszym aczkolwiek ryzykownym itemkiem jest oko, które powinien posiadać ktoś tanko-podobny, gdyż po dedzie oko wypada na ziemię, ktoś z przeciwnego teamu może je zabrać/zniszczyć, a takie oczko kosztuję 700 gp.
- W Docie był ROSHAN, w HoNie jest KONGOR, w LOLu nie wiem co było/ jest. U nas jest duży goryl, po zabiciu wypada token dający dodatkowe życie, z terminem ważności 10 minut, jednak goryl jest ofc. bardzo mocny, po trzecim zabiciu wypada dodatkowo banan, który na swój sposób jest następnym dodatkowym życiem, bo po kliknięciu przywraca nam natychmiastowo życie.
- Co 2 minuty na jeden ze stron rzeki pojawia się runa, jest 5 rodzai run:
*podwajająca dmg na 45 sekund (niebieska)
*dająca niewidzialność (szara)
*regenerująca życie/mane na 100% (zielona)
*dająca bardzo szybkie bieganie na 45 sekund (czerwona)
*tworząca 2 iluzję trwające chyba 3 min (fioletowa)
- Ponieważ regen w HoNie jest niższy niż w LoLu, zaleca się kupowanie itemów jak Butelka ( w Lolu chyba była butla mająca 3 łyki i pozwalająca na zamknięcie w niej runy, nie? ) blood chalice (item po użyciu zabiera 150 life i daje 100 many) oraz power supply/mana battery - jak przeciwnik użyje jakiegoś spella to mamy 1 stack, do 15 po użyciu naładowanej baterii, za każdy stack otrzymamy life/mana.
- Niema czegoś takiego jak teleport do bazy, istnieją bardzo drogie buty (2700) których można używać, albo scrolle kosztujące 135. Mając buty, można teleportować się do dowolnej sojuszniczej jednostki na mapie, jednak składa się je tylko do niektórych postaci, a scrollem można tpować się tylko do sojuszniczych budynków, towerów, bazy itp.
- W HoNie i w Docie (niewiem jak w lolu) po zniszczeniu budynku przeciwnika w którym wytwarzane są creepy, zyskujemy MEGACREEPY, które są silne, większe, dają mniej expa i golda, służą do wykończenia przeciwnika. Jeżeli przeciwnik rozwali wam wszystkie 3 meele raksy (budynki z creepami meele) to praktycznie już przegrałeś, bo nie będziesz mógł bronić się i jednocześnie atakować.
- W Honie traci się kasę podczas padania, więc częste padanie spowoduje, że przeciwnik będzie jej miał dużo a ty mało, w dodatku przeciwnik zyskuje level.
- Sklepy w honie są bardziej pomieszane (niewiem ocb. bo to napisał jakiś gościu), ale itemy są podzielone na sektory, np: mamy listę itemków AM, gdzie wiadomo, że tylko jeden item z listy można mieć jednocześnie, albo itemki DEF, dla tanka, czy SUPPORTIVE, dla supporta etc.
- Kuriera w Honie (czyli małpę która będzie nam przynosić itemy na linie) można kupić w sklepie bazowym, kosztuję on 200, lecz jest bardzo wolny, aczkolwiek przydatny bo nie tracimy czasu na powrót do bazy, zyskując level. Zaleca się wykupienie skrzydełek do kuriera, które kosztują drugie 200, ale kurier wtedy jest o wiele szybszy, do tego ma dwa spelle, jeden zwiększa szybkość, drugi zapewnia ochronę przed jakimkolwiek dmgem. Kuriera można też używać, do napełniania butelki itp.
-W HoNie istnieje stash, itemy nie pojawią się w kółeczku na ziemi (tak jak w docie) tylko w naszym prywatnym stashu.
- Na mapie są dodatkowe 4 sklepy, 2 z nich są rozmieszczone na bocznych liniach i umożliwiają zakup przydatnych itemów podczas earlygame, oraz 2 ukryte sklepy, które umożliwiają zakup itemów specjalnych.
- Niema itemów które generują GOLDa dla Ciebie, jest jeden item, "Alchemist Bone" który daje +30 atack speeda i można go używać chyba co 115 sekund na jakimś creepie, wtedy zyskujemy z niego 200% golda, opłaca się używać na jednym rodzaju leśnego potrowka, gdyż otrzymamy za niego 300~ cashy, aczkolwiek itemek jest wg. mnie chujowy, bo kosztuje 1900, wiara go składa takim Agi Rangem, a mogłaby za ten cash kupić Whispering Helmet.
- Jak już pisałem, podwyżanie dmg spelli jest niemożliwe, dlatego inty są na początku b. dobre a potem słabną.
- Istnieją dwa itemy z dopiskiem shardy (riftshard - dający szansę na crita i spory dmg (posiadający 5 leveli) oraz (spellshard - obniżający CD spelli, dający AttackSpeed, ManaRegen, Int (Posiadający 3 levele)
- Arpen czyli obniżanie armora przeciwnika, może być używany skillami niektórych postaci (pestilance, soulstealer) i istnieją tylko 2 itemy które mogą to zrobić (shieldbreaker; desolator z doty oraz armor za 5,5)
- Niema potionków które podwyższają chwilowo staty (buffy) są tylko manapotiony i lifepotiony.
- Cooldowny i mała ilość many, powodują, że nie opłaca się wastować many na creepy, dla zabawy czy też spamowanie 1lvelem spellu na lini w earlygamie.
- Takie coś jak "Tank" w honie praktycznie nie istnieje, ja też zamiast składać jakiś super item jak szamanka, wolę kupić armor za 400.
Opisałem tak z grubsza na szybko, część tłumacząc z kolegi wyżej. Pewnie walnąłem parę błędów oraz pomyliłem się co do bonusów/sekund ale myślę, że coś tam pomogłem.
Co do postaci to nie wiem, bo w lola nie grałem, grafika mnie odrzuciła ;P ale w google na pewno znajdziesz jakiś artykuł o postaciach i będziesz wiedział.
Zakładki